Hejhopp från kaosiga Michis!
I fredags fick vi reda på att vi får flytta in en vecka tidigare, alltså redan nu på måndag (!!!!) Det är så galet! Från att inte ha ett lånelöfte till att helt plötsligt ha det och helt plötsligt så äger man en lägenhet. Hur gick detta till? Allt har gått så otroligt snabbt vilket känns väldigt roligt. Men just nu är allt rörigt. I går åkte jag ut till landet för att packa ihop mina saker där, åkte hem igen idag och nu har jag packat ihop alla mina saker hos mamma. Imorgon blir det att packa ihop alla mina saker hos Elias samt att hämta ut våran nya soffa. Detta ska bli så otroligt roligt och jag är supertaggad på att få inreda vårt egna ställe, där vi faktiskt bestämmer tillsammans.

Hann även gå en myspromenad i skogen med min kära mormor och hennes hund Esmeralda. Hittade lite svamp och pratade om livet. Min mormor är fantastisk! Och igår gick jag en väldigt mysig promenad på morgonkvisten med min älskade mamma. Dessa promenader ger mig så mycket energi och det behövs!

Tänkte mer bara kika in och tala om vad som pågår just nu. Snart får jag äntligen visa upp vårt nya hem!

Det var väldigt länge sen jag kika in och skrev någonting. Att ta en intensivkurs för körkort tog på ens krafter och tankarna om att börja jobba igen tog lite smått över. Men nu är jag på banan igen när det gäller det. Jag har nu jobbat på detta jobb i snart två månader vilket känns så otroligt bra. Detta jobb passar mig som fisken i vattnet.

Sedan har jag något väldigt roligt att tala om för er nämligen - VI HAR KÖPT EN LÄGENHET!!!!
Om två veckor flyttar vi in i vår alldeles egna lägenhet. Det ska bli så otroligt skönt att ha sitt egna ställe!

Nu börjar semester närma sig slutet. Känns helt sjukt att börja jobba igen efter mer än två månaders semester. Börjar jobba igen på torsdag så har några dagar kvar som är ganska hektiska.

Men, denna sommar har varit helt fantastisk och ska bli så spännande att börja jobba igen! Ville bara kika in och visa att jag lever, och att jag kanske börjar uppdatera igen när jag känner att jag har någonting att skriva om.

Idag cyklade vi iväg till Läckö slott för att utforska litegrann. Vi avslutade besöket med en fika och sedan cyklade vi mot campingen igen med mobilerna i högsta hugg för att kläcka ägg i spelet pokemon. Ganska roligt spel faktiskt som vi har spelat många gånger under resans gång. Imorgon bär det iväg hemåt igen. På fredag får jag äntligen träffa mitt hjärta igen 💚 Plexibus, henne saknar jag massvis!

Just nu sitter jag i en husbil, på en camping långt bort från Stockholm - nämligen Lidköping! I lördags lånade jag och min fästman hans föräldrars husbil och lämnade Stockholm för en tripp inom Sverige. Jag tänkte lägga upp ett separat inlägg om denna resa då jag har så mycket bilder att dela med mig av och eftersom vi har utforskat som bara den. Denna resa har varit så värdefull för oss och än är den inte slut. På torsdag är den dock det eftersom jag på fredag går ännu ett snäpp närmare körkortsmålet- nämligen risk2an!

Några dagar sen jag skrev här. Det har varit några hektiska dagar faktiskt. I fredags kom min älskade fästman hit och spenderade helgen här med mig och alla andra. Pappas föredetta arbetskollega har även varit här under helgen. I lördags åkte vi in till American car show med hela gänget och även hunden denna gång. jag är så stolt över henne! Det gick hur bra som helst och hon var med överallt!

Igår gick vi långpromenad i skogen och sedan på kvällen såg vi nya tarzanfilmen. Rekommenderar starkt!

Ikväll börjar intensivkursen. Så nu är jag hundfri till på onsdag, känns redan hur tomt som helst fast hon precis åkte. Nu ska jag övningsköra! ❤

Sen en tid tillbaka har jag börjat kolla på inspirationsbilder på inredning. Jag är sååå sugen på att ha mitt egna ställe och inreda allt precis som jag och min fästman vill. När den tiden är inne kommer det bli så kul!

Idag har det varit en sådan typisk tänkar-dag. Lexie och jag började dagen med att ligga och gosa i sängen framför en film och sedan har jag större delen av dagen suttit och pluggat. Att sitta på altanen, med pennan i handen och boken framför sig och höra fågelkvitter runt omkring är super-duper mysigt! Gick även en runda runt Nor som tar ungefär en timme, stannade även till och lät vovven bada. Lyckades även övningsköra ett tag på eftermiddagen vilket kändes väldigt bra. Nu ska jag äta gos middag med far min. Var så länge sen vi umgicks som vi gör på landet! puss på er 🌟

När vi besökte Lantboden som är en jättemysig affär här ute på landet fick jag två kärlekskoppar av min fästman. Så söta! Perfekt att dricka morgon teet i!

Idag åt jag lunch på edblads med min mormor och morfar, mamma och mina småsyskon. Jättemysigt! Gick en liten hundpromenad till kanalen och lät hundarna bada och sen har jag använt röjsågen och röjt lite! Nu ska jag avsluta denna dag framför en mysig film och försöka komma i säng tidigt! Hoppas ni har haft en fantastisk dag!