Hej!💕
(Glömde bort att lägga ut igår, så det kommer nu istället)
Igår var jag på en strand här i Mallorca som var helt fantastisk!
Vi åkte dit med buss, en magisk och superläskig färd...
Vi åkte högt upp på bergen på en smal serpentinväg vid värsta stupet (gulp)
Det var en utsikt över en väldigt stor del av Mallorca och det var såå vackert!

När vi kom dit var det som att vi var på paradisets strand. Hahaha det låter jättefjantigt, men det var verkligen så.
Vattnet var det klaraste jag någonsin badat i och det var turkost. Det var klippor och berg i bakgrunden och allt var sagolikt!

Vi hörs snart, kram💕

Hejsan💕
Idag åkte vi tidigt tidigt till flygplatsen för att åka till Mallorca. Det var värsta chocken när vi gick ut ur planet för det var så SJUKT VARMT! Det är varmt hela dagen här och ska vara runt 30 grader hela veckan.

Har haft en underbar dag med mycket sol, utforskning och bad. Vi bor faktiskt ungefär 5 meter från vattnet (överdriver inte) och det är så skönt att bara kunna gå till havet på 2 sekunder och guppa i det varma vattnet.

Jag och mina systrar tog med cyklop och snorkel och ni kan ju gissa vad vi gjorde?
Jo, vi snorklade. Det coolaste jag gjort faktiskt! Fick in tekniken med andningen i snorkeln och vi såg en massa häftiga fiskar och faktiskt en krabba!

Ha det så bra så hörs vi sen.
Puss & kram💕

• fritid

Hej finisaar💗
Förra veckan var jag i Barcelona som ni nu vet om ni läst de tidigare inläggen, men imorgon (lördag) drar jag till Mallorca! Efter en chill vecka på landet med ganska kallt väder och inte så mycket bad, passar det perfekt att åka utomlands. (igen hahah)
Vi åker tidigt på morgonen till flygplatsen och jag kommer nig vara en aning trött...
Aja idag ska jag åka hem från landet och packa till imorgon.

Haha lite random bild där men den fick vara där.
Ha en fin dag så hörs vi snart.
Kram💗

Hejsan💕
Nu sitter jag på planet hem från den underbara staden Barcelona. Vi kommer hem till Täby ca klockan ett på natten. Tänkte rabbla upp en liten sammanfattning om resan för måste dela med mig av detta!

Vi har haft toppenväder med sol och bål himmel under de 5 dagarna. Vi har ätit tapas, pasta, pizza, hamburgare och en massa glass och godsaker! Jag har upplevt en massa shopping i både moderna-och gamla gränder. Jag har badat flera gånger i det varma, blåa havet och sedan legat på stranden och solat. (brände mig första dagen i ansiktet hehe) Kollat på en fontänshow, triumfbågen, fina statyer, palmer, parker m.m. Åkt hop on hop off-buss och sett en massa coola saker.
Nu kommer det lite bilder😙

Hahaha pappa på den här bilden, ser ut som att han äter gräs...
Ha det så bra, kram💕

Hej på er!
Idag var vi på Barcelonas mest kända gator som heter La Ramblan. Där finns det en massa stånd med accessoarer, turistprylar, glass osv.
På den gatan finns Saluhallen. Det är som ett stort tält med massor av mat. Det finns frukter av ska möjliga slag, juice, godis, choklad, kött, fisk, hamburgare. Allt. Det fanns vissa saker som verkligen skrämde mig och som jag blev äcklad över (läs inte detta om du är vegetarian) Det fanns nämligen lammhuvuden med ögon kvar och stora, äckliga, vita kotungor. Jag vet, kämpeäckligt och hemskt.

Hahah tog mest kort på godiset och marsipanfigurerna.
Köpte chokladkakan med non stop på, verkligen supergod!
Rekommenderar att gå dit om du är intresserad av mat.
Kram❤️

• övrigt

Hejsan💕
Igår var jag och min familj på en väldigt speciell restaurang här i Barcelona. Vi har ätit där en annan gång också, men det var förra året.
MakaMaka mina vänner, gör VÄRLDENS godaste hamburgare och pommes frittes. Hamburgarna är perfekt stora, gott innehåll och ett nyttigt och supergott bröd. Pommes frittesen är lite speciell för de serveras nämligen i små hinkar. Pommesen är ganska stora och har parmesan på sig, vilket är helt otroligt gott. Sen får man vitlökssås till och det är kämpegott att doppa i det.

Ifall du är i Barcelona eller ska dit, sväng in på MakaMaka och du kommer inte ångra dig säger jag bara✋
Btw personalen är verkligen jättetrevlig!
Ha det så bra, kram💕

• övrigt

Igår klockan 19:40 landade jag och min familj i Barcelona. Vi tog oss dit vi skulle bo med taxi och var där 20:19. Vi bor faktisk inte på ett hotell, utan vi hyr en lägenhet. Det är HELT SJUKT för det vi hyrt är helt enormt! Vi bor på första våningen och har TVÅ VÅNINGAR, tre toaletter, ett stort kök och en stor uteplats. Plus att det är superrent och snyggt överallt.

Vi var väldigt hungriga när vi kom, så vi letade upp en restaurang som låg väldigt nära lägenheten. Den heter "tomate" och har kämpegod mat. Vi beställde tapas och eftersom jag pluggar spanska så fick jag sköta en del av beställningen hahha.

Hoppas nu får en bra dag, så hörs vi snart.
Puss & kram

• fritid

Hej på er💗
Idag har jag varit med mormor hela dagen. Hon hämtade mig 9:30 och då åkte vi till Ullrikdahls växthus. Det var blommor över alllt, så sjukt vackert. Hon köpte ett helt flak med blommor haha. Tog lite bilder där ifrån som ni kommer att se nedan. Där åt vi också lunch. Jag åt pannkakor (as usual) och mormor åt någon smörgås.
Sen åkte vi till Täby centrum för att jag skulle få en skolavslutningspresent. Jag köpte en skitsnygg outfit (tycker iaf jag) och är supernöjd!
Hjälpte även mormor att välja glasögon eftersom hon skulle köpa nya. Hon tycker att jag är hennes bästa smakråd. (tro mig, det är jag haha) jag valde ett par kämpesnygga glasögon som verkligen passade mormor.
Efter det åt vi glass. Götti götti.

Vet att min mage är en helt annan nyans än mina ben på bilden Hahah. Tycker hur som helst att denna outfit är sjukt snygg.
Ha det så bra, så hörs vi sen💗

Idag fick jag sommarlov och ååh vad skönt! Grät dock i kyrkan för att jag var ledsen över att lämna alla fina vänner över en låång stund.
Det var en kämpefin skolavslutning. Faktiskt så sjöng jag solo haha. Jag sjöng Gabriellas sång. Någon kanske vet hur den går iaf. Det gick väl bra fast det var superkul att få så mycket beröm av föräldrar, kompisar och lärare (och Gud vad jag skryter, haha förlåt)
Alla var så himla fina och GUD vad 7:an har gått fort! Helt klart mitt roligaste skolår.

Hoppas att nu får ett sjukt bra sommarlov, så hörs vi snart.
Puss & kram💕

Hejsan svejsan💕
Den här helgen kommer det typ inte hända någonting. Vi har inga mer läxor, inlämningar, presentationer, läxförhör eller prov. Vi har typ inte planerat någonting. Idag har jag bara gått omkring och såsat till klockan elva. Sen åkte jag och min lillasyster Fanny till täby centrum och där åt vi mat och gick runt lite i affärer. Sen när jag kom hem vid två eller nått, facetimade jag med Johanna. Vi facetimar fortfarande heheh.
Sen ska vi ha en "facetimeröstsamtalsleepover"
hahha. Men vad gör man inte om man inte kan sova över?