Fredagen blev en dag vid poolen igen, nu kan man nog säga att vi alla har fått en ordentlig bränna! Vi har oftast ätit lunch vid vår poolbar eftersom där är helt god och ganska billig mat. Men på fredagen testade vi att söka take away sallad från en restaurang och det var supergott!

På kvällen träffade vi Petra och Patte, såg en stund på solnedgången och sen for vi alla ut och äta till en av våra favoritrestauranger, och efter det köpte vi drickor och for till vårt hotellrum. Där spelade vi lite drickspel och bara chillade enda tills två på natten. Själv blev jag jättetrött och fick huvudvärk, men hade en riktigt bra kväll före det.

Hej! Dagarna går så fort hit, har tänkt uppdatera bloggen flera gånger men vi har haft ganska mycket program helatiden och wifin funkar inte så bra heller. Men det här har vi hållt på med:

Måndag

Måndagen var vår första dag med sol! Jag och Pauliina sprang till poolen genast på morgonen när vi såg att solen lyste haha. Där låg vi alla sen hela dagen. På kvällen firade vi Pauliinas vän som fyllde år. Först var vi ute och äta ett gäng på 10 personer, sen for vi vidare till vårt hotellrum och spelade flip cup, drack, dansade och hade det roligt!

Tisdag

Vi låg vid poolen typ hela dagen och på kvällen for vi till stället där Pauliinas kompisar bodde, som är ca 20-30 min med taxi från oss. Där åt vi på en strandrestaurang och hade det riktigt bra. Tyvärr var maten mindre bra...

Onsdag

På onsdagen var vi och paddlade kajak som jag skrev om i förra inlägget. På kvällen var vi och äta till ett superbra ställe helt nära vårt hotell.

Torsdag

Denhär dagen for vi på en utflykt till Hong Island. Vi trodde att vi bara skulle fara till den ön men båten tog oss till två andra ställen också, vilket var lite störande då vi hade planerat att vara på ett ställe hela dagen och sola, och det blev mycket av och ann hoppande, men vi fick åtminstone se superfina öar och stränder! Hong-ön var iallafall vårt sista stopp och vi hann vara där en stund så träffade vi Pauliinas vänner igen (helt random hehe 😂) och de hade båt hemåt mycket senare än vi så vi bestämde oss att joina deras båt hem istället så vi kunde vara längre där.

En till varan kom och hälsade på oss!😱

Vassa koraller...

Skriver ett skillt inlägg om fredagen och lördagen, så blir det inte alltför långt!

På onsdagen var vi och paddlade kajak! En flakbil (deras taxi typ) hämtade upp oss från hotellet kl 8.30 och det tog ca 30 minuter så var vi framme på stället vi skulle fara ifrån; Ao Talane.

Vi paddlade ungefär två timmar och i ganska långsam takt, vi for igenom en slags djungel "skog" vart det växte massor med träd och vissa ställen var det så trångt mellan trädrötterna att man fastnade och ibland måste man ligga ner i kajaken när det kom grenar ivägen. Vi såg också en simmande varan, den var ganska liten som tur 😅 ett ställe vi paddlade igenom hette Crocodile Cave, men åtminstone enligt guiden fanns där inga krokodiler mer (men har funnits nångång?). Det var iallafall jätteroligt och avslappnande! Efter paddlingen fick vi mat och sen for vi vidare till ett simställe, som inte var något värst bra, men roligt hade vi endå! På hemvägen såg vi tillochmed en elefant från bilen.

Idag har det regnat nästan hela dagen igen. Så vi har inte gjort något speciellt, gått lite i butiker, varit och äta och blivit genomvåta flera gånger haha. Träffade också Pauliinas ena kompis som kom en stund till vårt hotellrum.

Vid klockan 19 slutade det äntligen regna så vi gick ut och gå på stan och ner med strandgatan. Vi tog en "taxi" tillbaka till hotellet och gick ännu via Subway och köpa kvällsmat. Nu resten av kvällen har vi bara chillat på hotellrummet och spelat lite kort.

Imorgon är planerna att festa! Och vi hoppas att vi kanske får se solen imorgon men knappast...

Nu är vi framme!

Eller vi kom fram till hotell igår och då var klockan typ halv sju på kvällen här. (Här är klockan +5h från finsk tid). Efter en stund började det ösregna, åska och blixtra men vi var alla så hungriga så efter att vi duschat och lagat oss färdiga, sprang vi genast med våra paraplyn till närmaste restaurangen. Där åt pojkarna pizza och jag själv tog pasta carbonara. Var gott! Sen gick vi genast tillbaks till hotellet och for och sova 21-22 tiden.

Det regniga vädret fortsätter ännu idag.. så får se vad vi hittar på. Vi var just och äta morgonmål och nu ligger vi på hotellrummet. Hoppas att det slutar regna snart!

Idag borde också Pauliina komma hit. Hon skulle ju varit med oss på resan men hon har varit på en annan ö i Thailand som hon inte sluppit bort från pga. regnet och alla vägar varit översvämmade och det har inte gått några båtar. Men idag skrev hon att hon högst troligen slipper hit snart! 👍🏼

... befinner vi oss på nu!

Klockan är lite före 1 på natten här, och vårt nästa och sista flyg far kl 5:20 så vi har gott om tid här. Lite långtråkigt och vi alla är trötta och lite flunssiga, men jag ska iallafall se på Skam så kanske tiden går lite fortare.

Hejhej! Hoppas alla har haft ett riktigt bra nyår. Själv var jag på en hemmafest med både vänner och nya personer, var riktigt roligt! Söndagen sov jag länge och på eftermiddagen åkte jag med min syster, hennes man och barn och hälsade på pappa.

Annars har jag mest försökt fixa, planera och börja packa inför Thailandresan. Vi åker ju iväg imorgon!

Igår hade jag jobb till kl 15 och sen for jag och laga fransförlängning. Och efter det kom Ida till mig en stund, roligt att träffa henne och få prata lite.

Dagens planer är jobb 7-15 sen ska jag och hälsa på min syster, hennes man och mina kära systersbarn, kommer sakna dom så mycket.. ❤ och så ska jag bara packa hela kvällen. Imorgon 4 tiden på eftermiddagen far vårt första flyg till Doha, och sen ska vi vänta ca 6 h på vårt andra och sista flyg till Krabi. Spännande! Ska försöka uppdatera bloggen hela tiden under resan.

Ha de bra! 😙

Har haft ett kiva veckoslut, synd bara att det gick så snabbt. Julafton spenderade vi först hos Jockes föräldrar, vi åt alla morgonmål tillsammans och for till gravgården i det härliga vädret haha. Sen åkte han ner till sin mommo för att fira med dem och jag for till min syster. Där badade vi julbastu, åt julmiddag och sen kom julgubben. Jocke kom också på kvällen dit och firade med oss. Vi var ca 15 st, familj och släktingar från både vår och min systers mans sida. Vi blev sen övernatten där med Jocke.

På söndagen for vi till mamma på middag och efter det hem och fixa sig för kvällen då jag skulle träffa flickorna. Vi satt hos Siri och spelade drickspel, drack vin och pratade. Kiva kväll 😍 Sen for vi ti baren och köade ca en timme för att slippa in, och tyvärr slutade kvällen ganska snabbt för min del eftersom mitt knä for ur led.. men hade så snälla vänner som hjälpte mig att slippa hem sen.

Och idag har det varit pizzadag 🙄 har typ luggit hela dagen och sett på Skam, har sett två första säsongerna färdigt, så nu är det bara att vänta på fler avsnitt!

Hej! En vecka har gått sen senast igen. Förra fredagen var jag iallafall till Itis med Linda och köpte lite julklappar, och när jag kom hem på kvällen for jag till en pub/bar med några jobbkompisar och umgås tills midnatt ungefär, sen måste jag hem för hade jobb på lördagen. Men var riktigt roligt! Sen på söndagen var vi till min bror på födelsedagskaffe med familjen.

Har haft kvällsturer hela veckan så har passat på att köpa sista julklapparna och fixat allt före jobbet. Ikväll ska jag och Jocke övernatten till hans föräldrar och så äter vi julgröt imorgon och far till gravgården. Sen far jag till min syster och äta och så firar vi julen där med släktingar. Och på söndagen far vi och hälsa på mamma. Sår ser mina julplaner ut i år, lite annorlunda också än förra året men roligt med omväxling. God jul! 🎅🏼🎄

Den här veckan har jag jobbat igen, vilket har varit helt skönt efter att ha varit sjukledig hela förra veckan.

Förra veckoslutet tog jag det ännu ganska lugnt eftersom jag just hade blivit frisk. Det blev glöggkväll med Linda och Axu på lördagen och kvällen slutade i baren. Jag var kusk så drack ingenting men det var rolig kväll endå! Söndagen var ganska lugn, åkte med min syster och hennes man och barn och hälsade på mamma.

Och den här veckan har jag bl.a. hunnit julshoppa lite, träffa Johanna en kväll och på onsdagen var vi och hälsade på min syster med Jocke. Vi drack glögg och hade det mysigt.

Och julen närmar sig, inte länge kvar nu! Har redan köpt de flesta julklapparna och sen är bara paketeringen kvar.

Imorgon har jag ledigt så ska ta en låång sovmorgon och sen fixa några ärenden på stan och kanske också köpa de sista julklapparna och paketeringsgrejerna. Skulle vara skönt att få alla paket färdiga nu under veckoslutet. Och imorgon på kvällen ska vi träffas med några jobbkompisar.

Veckoslutsplanerna är jobb på lördagen, sen får vi kanske besök av mamma. Söndagen är ledig så då ska jag nog bara ta det lugnt. Ha det så bra! 😘