Hej på er! Hoppas allt är bra, med mig är det toppen. Det har hänt en del sedan jag skrev någonting här sist så jag tänkte att ett inlägg med bilder från de senaste veckorna will do it.

Idag har jag inte så mycket planer, mitt äldsta värdbarn är hemma och packar då hon åker till Kina på lördag i tre veckor och mitt yngsta är på Lacrosse camp. Cali och jag var på hästtävling hela dagen igår så hon ska inte till stallet idag. Det är dock fint väder ute så jag ska nog försöka sola lite samt träna vart efter. Hoppas ni har en fortsatt bra dag. Kram/mi😘

Hejhej! Nu var det ett tag sen jag skrev här och tänkte därför bara uppdatera er lite om att jag faktiskt lever och att livet rullar på. Det har inte hänt något jättespeciellt på senaste samtidigt som jag/vi har gjort väldigt mycket. Bland annat firat svensk midsommar och vart på Golf Outing igår. Barnen slutade skolan förra veckan och har nu sommarlov, superskönt!! Vi har haft över 30 grader och sol i typ två veckor straight?? Jag klagar dock inte då i princip alla dagar eller kvällar har spenderats vid poolen. Utöver det har barnen haft sina aktiviteter som vanligt och min värdpappas föräldrar är här på besök från England i 2 veckor.

Idag är det tisdag och jag har inte så jättestor koll på hur veckan ser ut förutom att jag ska till Sofie i helgen<3 Yay, e supertaggad!! Mer om det efter helgen med förhoppningsvis en del bilder. Jag har bara några få bilder att visa er men här får ni några blandade. Vi hörs snart igen! Kram/mi.

Hejhej. Hoppas att allt är bra med er! Idag är det torsdag och jag sitter just nu hemma i min säng och mår sådär, tänkte därför passa på att blogga lite. Idag har jag som sagt inte gjort så mycket då jag inte känner mig riktigt 100, det går nog över snart förhoppningsvis. Igår däremot hade Braden sin 5th grade graduation och är därmed klar med elementary school, duktig!! Vi var på hans avslutning på skolan och sedan kom alla kompisar + familjer över hit för poolparty. Vi åt SÅ mycket god mat och hade jättemysigt verkligen. Vi har haft helt fantastiskt väder hela den här veckan, över trettio grader och sol varje dag. I tisdags var det den absolut varmaste dagen då vi hade 36 grader på eftermiddagen.

Det är väl ungefär vad som har hänt denna vecka så tillbaka till helgen som vart. I lördags åkte jag till Sofie och var framme efter lunch någon gång. När jag kom fram åt vi på Chipotle innan vi åkte till SoHo för att gå runt i lite butiker. Jag hittade några jättefina saker, kul!! Efter ett par timmar gick vi till Laduree's uteservering för en kvällsfika. Vi beställde in varsin kaffe och glass. Såå gott, rekommenderar jag verkligen.

I söndags ställde vi klockan och gick upp relativt tidigt. Vi gjorde i ordning oss lite och gick sedan till ett café nära Sofie för att äta frukost. Vi hittade ett mysigt litet franskt café som serverade toppen frukost + jättemysig uteservering. Någon timme senare tog vi subwayen till Yankee Stadium då det var dags för vår första Baseball match. Jag är SÅ glad över att vi gick!!! Rolig stämning, bra match (dom vann) och självklart mysigt att få spendera dagen med Sofie<3. När matchen var slut åkte vi tillbaka till Brooklyn, jag hämtade mina grejer och sedan var det dags för mig att åka hem igen. Det blev en snabbvisit i city denna helg då jag var tvungen att hjälpa till med barnen här hemma i fredagskväll.

Nu till helgen kommer Sofie hit och det ser jag fram emot massor!! Vädret ser dock ut att bli ganska dåligt så jag får se vad vi hittar på. Hur som helst, ha en fortsatt fantastisk vecka samt helg och stort GRATTIS till alla studenter som antingen redan haft sitt utspring eller som springer ut denna vecka. Ha så sjukt kul!! Kram/mi.

Hej på er! Nu är jag tillbaka igen och allt är bra med mig, hoppas att ni också mår bra! Idag är det onsdag, halvvägs igenom veckan. Jag var uppe med barnen tidigt imorse och efter det låg jag i sängen någon timma framför datorn. Efter det åt jag ätit min standard frukost, gröt haha superglammigt :) men gott!! Hur som helst, efter det har jag tvättat en hel del och även hunnit med en timmes promenad i det fina vädret, ä.n.t.l.i.g.e.n(!!) är sommaren påväg på riktigt och förhoppningsvis här för att stanna. Nu sitter jag ute och skriver detta inlägg och tänkte snart äta lunch. Det är ungefär hur varje dag har sett ut denna vecka, skönt dock.

Okej, tillbaka till syftet med detta inlägg - jag och Sofie var i Washington DC över helgen!! Jag åkte till Sofie i fredags eftermiddag. Vi åt plockmat till middag och satt bara uppe och pratade ett tag innan vi gick och la oss. I lördags ringde alarmet vid 3:45 på morgonen och då var det dags att gå upp då vår buss från city gick klockan 6. Bussresan tog ca fyra timmar men det kändes som det gick snabbare än så, kanske för att jag sov i princip hela vägen lol... Hur som helst, vi var framme på stationen vid 10 tiden och gick direkt till vårt hotell som låg mindre än tio minuters gångavstånd därifrån. Vi fick checka in direkt och sedan gick vi ut på jakt efter lunch. Vi hamnade på ett jättemysigt italienskt café. Därefter påbörjade vi vårt turistande. Vi hann med de flesta och "viktigaste" sevärdheterna samt en sväng till Georgetown (som jag för övrigt ÄLSKADE). Vi bara strosade omkring, gick i lite butiker, gick ner till hamnen, köpte med oss glass och satte oss ner en stund för att titta på båtarna samt lyssna på en kille som spelade gitarr. Efter det drog vi oss tillbaka till hotellet, bytte om och åkte därefter till en underbar tapas restaurang.

Söndagen inleddes med fantastiskt god frukost på hotellet följt av poolhäng i någon timma. Vårt hotell hade pool uppe på taket vilket var så mysigt och uppskattat. Efter det gjorde vi i ordning oss lite innan vi drog oss ut för att hinna se de sista sevärdheterna i området. Efter det var det dags för lunch innan vår buss hem gick vid två-tiden.

Jag har haft en heeelt fantastiskt helg med sjukt bra väder, jättegod mat och bästa sällskapet. Jag kan även konstatera att jag älskar den lilla del jag hann se av DC och att jag verkligen vill åka tillbaka någon gång. Det är så fint och finns massor med mysigt att göra. Helt klart värt ett besök om ni har "vägarna förbi" haha. Jag kan även rekommendera både vårt hotell som var helt fantastiskt och alla restauranger vi besökte, hör av er om ni behöver tips ;) Nu blev detta väldigt mycket text, här får ni se lite bilder. Ha en fantastisk fortsatt vecka! kram/mi.

Från min promenad idag

Hej, nu är jag här igen då jag kände att det var dags att uppdatera lite hehe.. Det har gått ett litet tag sedan sist (igen) men jag mår toppen och livet rullar på. Vi har haft extremt trist väder här senaste två veckorna, så pass dåligt att vi knappt har sett solen. Inte särskilt populärt om ni frågar mig.. Igår vände det dock äntligen och idag har jag kunnat ligga ute i solen vid poolen. SÅ skönt! I övrigt har jag haft en bra dag, satt i ett par timmar imorse och pluggade till mitt amerikanska körkort (som jag har skjutit upp i 9 månader, rekommenderas inte hehe). Efter det låg jag ute en stund innan jag åkte till en "park" som jag aldrig besökt tidigare. Jag visste att de skulle ha som ett "track" där man kan springa eller gå så jag tog på mig träningskläderna och åkte dit, ligger för övrigt nära och bra, ca 7 minuter från där jag bor. När jag kom dit blev jag så sjukt positivt överraskad!!! Det var så himla mysigt! Spåret där man kunde springa var inne i skogen och "innanför" var det som stora, fina, gröna fält. Det så var så pass fint att jag var tvungen att sätta mig under ett av träden en liten stund för att bara njuta av stunden och vädret.

Hur som helst, helgerna som har gått sedan jag skrev sist har spenderat med Sofie. En helg i Brooklyn hos Sofie och en helg hemma hos mig. Jag kommer inte kunna berätta om allting även om jag skulle vilja då det skulle bli waaay to much för er att läsa.. Kan bara sammanfatta det genom att säga att vi har haft två fantastiskt helger tillsammans (som alltid), resten får ni se i lite bilder nedanför.

Imorgon, fredag tar jag tåget till Brooklyn och på lördag åker jag och Sofie buss till washington DC för att spendera en natt där. Det ser jag fram emot massor! Hoppas att ni får en härlig helg. Vi hörs snart igen kram/mi.

Nedan är lite bilder från vår helg i Brooklyn.

Oj, vad glad jag var på bilden till vänster.. Säkert Sofie som drog ett av hennes fantastiska skämt

Här kommer några få bilder från helgen hos mig (mest på mat hehe, måste blir bättre på att ta fler bilder!!!!)

Hej på er! Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här så jag kände att det var på tiden. Hoppas att allt är bra med er, med mig är det toppen!! Livet rullar på och vädret är mer än fantastiskt, vi har haft över 30 grader varmt och sol hela veckan. HELT underbart. Jag har haft en bra vecka i övrigt, idag är det fredag och jag ska till Sofie senare. Förhoppningsvis kommer det tas lite bilder som jag kan lägga ut här efter helgen.

Igår var dessutom mitt äldsta värdbarn på bal, sååå roligt!!! Hon hade en så fin klänning, håruppsättningen blev jättelyckad och jag och Cali fixade hennes smink. Vi hade en så rolig dag med alla förberedelser och hon var STUNNING!! Ni får se lite bilder nedanför..

Hoppas ni får en härlig helg, det ska jag ha ;) hehe kram/mi.

Hejhej! Hoppas att allt är bra med er, med mig är det toppen. Idag är det tisdag och tillbaka till vardag och rutiner. Jag var uppe med barnen tidigt imorse innan de åkte till skolan och efter det la jag mig i sängen en stund igen. Efter det gick ut på promenad med McGraw i det fina vädret. Här börjar det verkligen bli vår nu och ingen är gladare än mig hehe. Både igår och idag har det vart soligt och över 20 grader, DRÖM! Jag sitter faktiskt i skrivande stund utomhus och har precis ätit lunch i det underbara vädret.

Jag tänkte även nämna lite om hur det var i Silver Bay samt visa er lite bilder. I fredags kom Sofie med tåget till mig vid 1 tiden och då åkte vi direkt för att köpa med oss lite sushi, starbucks och annat snacks innan vi åkte ner till en "park" där vi åt i solen. Hur mysigt som helst!! Efter det satte vi oss i bilen och började vår resa mot Lake George och Silver Bay. Det skulle ta oss ungefär 4h men tog lite mer pga trafik och stopp på vägen. Vi var framme vid 7 tiden och fick vårt rum samt åt middag. Efter det hade vi möte med alla innan vi gick och la oss.

På lördagen började lektionerna vid 9 och höll på tills lite efter 8 om jag inte minns fel. Jag och Sofie hade valt jätteroliga klasser dock så dagen gick fort. På kvällen hade de lite gemensamma aktiviteter och efter det även Bonfire nere vid vattnet. Det var SÅ mysigt, speciellt då en ledare spelade gitarr och alla satt och sjöng.

I söndags hade vi en lektion på morgonen och efter det åt vi lunch där innan vi drog oss hemåt igen. Hemresan gick jättebra och det tog oss nästan exakt 4h timmar hem. När vi kom hem stannade vi och åt middag innan jag skjutsade Sofie till tåget igen. Helgen var verkligen jättelyckad och vi har haft det supermysigt i den fina miljön. Ta hand om er så hörs vi snart igen! Kram/mi.

Här får ni även tre bilder från just nu, fint va??

Hej på er igen! Idag är det tisdag, klockan är strax halv åtta på kvällen och jag fick äntligen lite tid över till att skriva här. Haha nu lät det som att jag har världens mest busy schema vilket inte är fallet, men på kvällarna umgås jag hellre med min värdfamilj eller bara tar det lite lugnt innan jag ska sova. Hur som helst, ny vecka och det känns bra! Det spöregnar dock utanför mitt rum just nu vilket det i princip gjort hela dagen dock hehe. I veckan har jag inga speciella planer utan behöver bara få vissa saker överstökade, men på fredag tar jag och Sofie bilen och åker mot Albany och Silver Bay igen. KUL! Ser fram emot det jättemycket. En myshelg samtidigt som vi får våra credits gjorda, perfekt.

Tänkte bara summera min helg lite kortfattat också. I fredags var Cali ledig från skolan då vi skulle till en hästtävling. Hon och jag åkte tidigt på morgonen och kom hem sent på kvällen men vi hade roligt och hon gjorde jättebra ifrån sig. Senare på kvällen kom även Sofie hit med tåget. Vi chillade mest på kvällen samt tittade på film med mina värdbarn på nedervåningen. I lördags fyllde min värdmamma år så Sofie, jag och tjejerna gjorde i ordning jättegod frukost på morgonen samt var iväg och köpte ballonger. Under dagen tog vi det ganska så lugnt samt åkte till mallet med tjejerna för att hitta en balklänning till Bex. Tro det eller ej men en och en halv timme senare åkte vi därifrån med två stycken.. haha. På kvällen var det dags för födelsedagsmiddag för min värdmamma och då kom även värdmormor och morfar över. Vi hade en jättemysig middag med god tårta till efterrätt. Efter det spelade vi "Just Dance" hela kvällen med barnen innan det var dags att sova.
I söndags sov vi ut vilket var jätteskönt. Min värdfamilj åkte till sina familjevänner på förmiddagen för konfirmation så vi var hemma själva hela dagen. Vi åkte och köpte bagels, crossianter och kaffe för att sedan sätta oss ute i solen och äta. Vi blev kvar där i typ tre timmar innan vi gick in och tittade på ett avsnitt av "13 reasons why". Efter det skjutsade jag Sofie till tåget och strax därefter kom min värdfamilj hem igen.

Jag har haft en jättehärlig helg med bra väder och Sofie<33 Hoppas ni med har haft en bra helg och en, hittills bra vecka. Vi hörs igen efter min helg i Silver Bay. Ta hand om er!! Kram/mi

(Har tyvärr nästan inga bilder alls ifrån helgen).

Hejhej. Nu var det ett tag sedan sist igen men som jag skrev i mitt tidigare inlägg var min familj på besök förra veckan. Jag hade inte tänkt att skriva så mycket om förra veckan då det skulle ta mig ca 2 veckor haha. Men vi har haft en helt fantastiskt rolig och härlig vecka. Vi har hunnit med massor i City samtidigt som jag även visat dom runt i området där jag bor. Utöver det har vi haft sjukt fint väder, sol och över 20 grader varje dag. Helt underbart! Veckan gick så himla fort bara och jag saknar dom redan.. denna gång är iallafall inte 7 månader kvar innan vi ses igen hehe.

Jag ville egentligen bara uppdatera er om att jag lever, att livet rullar på och att jag ska försöka uppdatera lite oftare igen nu när la familia har åkt hem. Idag är det onsdag men jag har knappt rört mig ur sängen so far denna vecka pga sjuk... alltså verkligen jättedålig tyvärr.. men men jag känner mig lite bättre idag så förhoppningsvis börjar jag bli frisk igen. Om jag ska vara helt ärlig har det dock vart ganska så skönt att ta det lugnt efter en väldigt intensiv vecka. Ta hand om er hörrni så hörs vi snart igen. Kram/mi

Här får ni en hel del bilder från veckan iallafall hihi<3

Hej på er! Måndag idag och tillbaka till rutiner, inte for long tho för på TORSDAG kommer mammsen och pappasen äntligen hit<33 Sen kommer även Celia och Ale hit på söndag<3 (och min värdfamilj åker på skidsemester under den veckan). Hur som helst har jag haft en bra dag idag, inte gjort speciellt mycket faktiskt. Vi har haft sol och 20 grader här idag så jag var ute på en promenad förut men i övrigt har jag vart ganska så trött efter att kommit hem igår.

Som jag nämnde förra veckan åkte jag till Florida väldigt tidigt i torsdags morse (mitt flyg gick vid 6 från Newark). Å andra sidan var jag framme lite efter 8 och hade hela dagen där. Jag och pappa kom hem från flygplatsen och åkte direkt till beachen. Heeeelt underbart!! Vi hade runt 30 grader och sol hela helgen och vi har faktiskt mest chillat. Vaknat på morgonen, gått till poolen, ätit lunch och sedan beachen. Så såg de flesta dagar ut och det var helt underbart att bara få komma iväg till solen lite och ta det lugnt. En av dagarna besökte vi även en marknad vilket var mysigt! Jag tänkte egentligen inte skriva så mycket mer utan istället visa lite bilder. Ville bara uppdatera er om att jag är hemma igen och har haft en helt sjukt härlig långhelg i värmen med pappsen. Hoppas ni med har haft en bra helg och känner er peppade på kommande vecka, det är jag!!! Kram /mi