Äntligen fredag. Eller ska jag tycka det? Tiden går så fort när man är hemma. Det är inte ens 2 veckor kvar tills vi åker ut och reser.
Det är kul med helg för det är såklart då man gör dom roliga sakerna men jag vill ändå inte att tiden går så fort eller att man går i veckorna och väntar till helgen...
jaja, ikväll ska vi tjejer discobowla iaf, ska bli sjukt kul. Om jag kan det med min skuldra som är fuck'dup sen boxningen igår.

Idag har jag hunnit med att träna och klippt min brors dotter redan. Nu blir det duschen och sen in till Norrtälje på en fika!

Nu ligger man helt utslagen i sängen efter jag har vart på ett boxnings pass med Linnéa och hennes crew. Jävla gäng vi blev. Men satan vad kul det är och inte minst, jobbigt.
Eftersom jag var på den boxnings träningen ikväll, var jag inte på någon träning på dagen. Och det var första gången på länge så var väldigt förvirrad vad jag skulle hitta på. Men tog inte lång tid innan jag fann ut att jag hade massa annat att göra.

Nu ligger jag i sängen med min andra Linnéa som är min systers dotter men oxå en av mina bästa vänner. Vi ska ha en mysig sleepover hos mig inatt.
Så nu blir det wahlgrens värld. 😃

Det lär ju inte vara många som har missat Olaplex trenden iallafall. Jag är nog också, väldigt sen med att testa det. Jag var iaf hos frisören förra veckan, då hade dom olaplex i färgen och som efterbehandling, sen köper man då med den 3:e behandlingen hem för att få ett ännu bättre resultat då. Den första som frisörerna har i deras färg är 100%, den man har i som efterbehandling kan man kalla det, är 20% (om jag minns rätt) och hemma behandligen är 15%.

Jag sitter alltså just nu med detta i håret och det står och rekommenderas att man ska ha i det i ca 10 min, men jag föredrar att ha i det mycket längre, minst 1 timme. Detta har funkat helt suveränt i mitt hår och det bästa jag har testat (då jag är gammal frisör). Jag tycker att mycket har funkat halvdant, men detta funkar helt och hållet och är en mirakel kur på riktigt. Eftersom att jag blev sjuk för 1 år sedan på min förra resa, som relaterade till att jag tappade nästan allt mitt hår ca 3 månader efter jag var sjuk, och hade ett extremt håravfall som varade ca 3-4 månader innan jag gjorde behandlingar för det. Men den historian kommer en annan dag!

Sitter varje dag och funderar på vilken dag det är. "Är det tisdag, eller vad är det för dag" haha. Samma visa varje dag, men ja, nu har jag kommit fram till att Tisdag är det, och jag är ny fixad och påklädd för att åka in till Norrtälje och ta en fika med min kära väninna Linnéa.

På morgonen har jag vart och besiktat bilen "kors i taket". Då har jag bockat av en sak på min "vuxen to do lista" för det var första gången jag gjorde det helt själv.
Efter jag hade vart och blivit förnedrad på besiktningen just för jag kan ju ingenting så åkte jag till gymmet i vanlig ordning och tränade, ben & rumpa building stod på schemat idag.
För övrigt är jag över lycklig idag för jag har fått mitt visum till Australien🙌 🇦🇺

För övrigt, ni som bor i Roslagen. Ni har väl inte missat nya roslags mjölken? Världens godaste. Och självklart ska man stödja lokal producerat!

Vi ligger just nu i en varsin säng på ett billigt hotell mitt i staden Hué. Vi kom hit tidigt imorse, närmare bestämt 06:30, med en natt buss som tog oss hit över natten från staden ninh binh som vi bara mellan landade i, i några timmar för väntande på denna buss. Resan från Cat ba Island till hue tog oss nästan 24 timmar sammanlagt. Det var både båt och sedan 3 bussar.
Natt bussen var speciell, ovetandes vart och vilken buss vi skulle ta kom vi iaf på denna som vi inte ens vet idag var vår. Vi kom iaf hit, huvudsaken det ;)
Vi låg i varsin säng på andra våningen av våningsängarna i bussen. Jag låg i mitten gången och hade öppet på båda sidor. Om man säger såhär, så kör dom ju inte som hemma här, så man vaknade några gånger av att vara påväg ur sängen i kurvor, samt blev 1 meter kortare i tvär nitar! 👍 haha.

Vi kom iaf hit imorse och hittade detta hotell väldigt fort, så det var skönt. Vi hade redan bestämt oss för att vi skulle gå och se inne på imperial citadel så vi hörde i receptionen om det. Det slutade med att vi tog en tur och då var det city tour inräknad i denna med oxå en liten båt tur i den Amazonas liknande floden. Det började bra och vi åkte överallt och stannade på många tempel, fick betala mer i inträde osv..(som vi inte visste eller förstod) vi åkte iaf runt i hela hue kändes det som, med både båt och buss... Förutom dit vi ville. Dit kunde dom köra oss efteråt om man ville, och betala detta själva. Så då beslöt vi oss för att ta detta tempel imorgon då vi hade knappt sovit på natt bussen och begav oss iväg på denna tur direkt när vi kom. 8-17 var turen... Inte medräknat i våra huvuden!
Vi fick iaf se väldigt mycket, blev bara förvånade över att det inte var som vi trodde och vi var ur blåsta i skallen pga ingen sömn.. Men inge synd om oss inte, hue är en fantastisk stad hittills och vi beger oss SJÄLVA till detta tempel imorgon 😊👍

Ovanför är dagens bilder, under blir det en liten extra bildbomd 😏

Just nu ligger vi raklånga på våran balkong med varsin burk Cola efter en dusch som tog bort all sand i trosorna. Men svetten kom tillbaka lika fort efter vi satte oss här.
Igår kom vi till denna fantastiska ö som heter Cat Ba Island som ligger utanför halong city i Vietnam. Kvällen bjöds på god mat och lite festande med canadensare... Topp stämning!

Igår gick jag och min bästavän Elin på stan, vi satt utanför starbucks med en kaffe i vårsolen och bara snackade en massa skit 😍 helt underbart var det. Är så glad över att jag har denna skönhet till bästavän ❤️

Nu är man tillbaka till verkligheten... Landade förra veckan på onsdagen i Sverige och flög tillbaka till Trondheim på fredagen... På tisdagen, samma dag vi skulle flyga hem igen från Thailand så blir både jag och Micke magsjuka, eller matförgiftade av någe slag... Vi började redan tidigt på morgonen med våra toalett besök och vi skulle flyga kl 19... Trodde det var lugnt, visst det värsta var väl över när vi skulle flyga, men sjukt jobbigt var det.. Har inte riktigt blivit helt hundra efter det, tror jag har någon form av virus i kroppen som legat hela tiden samtidigt... Åt inget förens på lördagen ungefär, nu är man lite snorig och hostig istället och är påväg tillbaka till det normala med magen, men har fortfarande svårt att äta ordentligt, men det är bara att jobba på :)
Har jobbat i helgen iallafall som var, en riktigt rivar start efter semestern kan man säga ;)
Idag är jag ledig och sitter ändå på jobbet i solen och tar en kaffe :)

Idag är det fredag och vi kom hit i måndags... Dagarna går allt för fort. Men ändå hat vi hunnit med så mycket! Vi har det iallafall jätte bra, solar och badar, äter gott. Igår var vi iväg till en strand som vi var på förra året oxå, white sand beach, helt underbar strand... Vi har oxå bytt boende då vi hade bokat dom tre första nätterna bara, så nu bor vi på samma ställe som förra året oxå :)