Jag suger på att skriva här, jag vet! Sorry! Jag har inte alls fått så mycket tid till det som jag trodde att jag skulle få, det händer en hel del när man har semester också.

Well well, Jag började min vistelse på Bali på lapoint (surfcamp), det va jätte kul, träffade massa nytt folk, festade, volleyboll, yoga, middagar, badminton och massa massa mer, lapoint surfcamps rekommenderas för er som har lust att lära er att surfa.

På tal om surfing, det är sjukt svårt, krävande på många sätt, teknik, kondition och inte drunka, de tar på krafterna! hehe, Men det är värt det för fyfan så kul det är när man väl får det till! Lyckorus. Jag är mycket bättre på att surfa nu så har lärt mig en del, men har också blivit halv ihjälslagen av vågorna och fått brädan i huvet några gånger :P Men fuck de, lite får man ta asså. Har fortfarande god tid på att bli ännu bättre, imorgon drar vi till Australien och tippar på att de blir en del surfing där också! :)

När vi va klara med surfcampen så drog vi till Jimbaran i 2 dagar, där bodde vi på err hotell som hette Sari segara, helt okej :)
Efter det drog vi till en ö ca en timme undan som heter Nusa Lembongan, där bodde vi på en camp med massa dykare i ca 4 dagar, vi va ute och dök på förmiddagarna, jag såg sting rockor, manta rays, sköldpaddor, ormar och massa annat coolt, dykning är helt fantastiskt, och de bästa med att dyka här i indonesien är att det inte finn haj! woho, no worries! Vattnet här är kristal klart, helt turkost och väldigt klar sikt!:)
Bortsett från dykningen så va dagarna på Nusa ganska lugna, vi körde mopeder runt hela ön, åt goda middagar och tog livet med ro.

Efter det drog vi tillbaka in till Bali, denna gången till Kuta, här är typ centrum och här finns det ett gott utbud av fest kan man säga, vi har varit ute en del gånger och vi har haft det skit kul alla gånger :)

Så en liten sammanfattning av vad vi har gjort på bali är, sola, bada, surfat, festat, kört mopeder, ätit goda middagar, varit i vattenland, shoppat och rest runt :)

Jag älskar Bali, starkt rekommenderat, :)
Lite annat som jag kan anbefalla:
-Beachwalk shoppingcenter
-Waterbom vattenland
-Sardinia restaurant
-Luna Negra restaurant
-Alleycats uteställe

-Padang Padang reefsurfing,mysig strand

Så för er som inte varit på Bali, se till att re hit!

Ikväll är våran sista kväll på Bali, imorgon kväll reser vi vidare till Australien, Sidney. Trist att lämna Bali men har en känsla av att Aussie inte blir speciellt fel heller ;)

Och, jag har köpt två nya converse skor idag , ett par mörkröda och ett par vita, jag älskar dom, ska sova med dom inatt.

Hoppas alla hemma har det bra, för det har jag!:) Pusss heeey

Mia<3

Idag va vi uppe tidigt, åt frukost, badade, solade sen drog vi till vattnet för våran första surf lektion, vi fick lära oss lite tekniker och vi surfade för första gången! De va sjukt kul men de e väldigt svårt att hålla balansen och Komma sig upp på brädan. Men jag klarade att stå upp och surfa på andra försöket, blev lite stolt där, hade blivit allt för besviken på mig själv om jag inte hade klarat det så det va bra :)

Efter surfingen drog vi tillbaka till vårt camp och spelade volleyboll turnering, skit kul! :D Sen åt vi middag drack några öl och spelade kort och nu ligger jag i sängen och ska sova, denna dagen har vatt jätte kul och imorgon drar vi ut oxh surfar redan kl 7! Så nu måste jag sova och samla krafter tills imorgon för de e ganska tungt men lätt värt det!:)

Trafiken här på Bali är föresten helt för jävlig:P och vägarna e jätte smala men de e riktigt mysigt o fint här!:)

Idag fick vi se en väldigt lång parad på vägen, de va en religös parad och jag tror de va hinduism :) coolt o se !

Natti natti :)

Nu har det varit en del resande sista tiden, igåe lämnade jag koh lanta kl 13,30 och ankom Krabi ca kl 16, transfern va helt sjuk o chauffören körde som en idiot o skit fort men lyckades iallafall ta oss fram lika hela som när vi reste. Men det va lite av en tur om man säger så, nära att få hjärt attack varje gång man närmade sig en kurva!
När jag kom till Krabitown så tog jag en moped till hotellet jag skulle bo på, så satt med min stora bag bak på en moped men det gick bra och han körde försiktigt :) Jag mötte Ida, Thor och Ivar igen, jätte kul för hade inte sett dom på en stund för dom hade vatt i Phuket. Krabi hade inte speciellt mycket utbud och det va inte direkt ett turistställe men som tur va bodde vi bara ca 30 min från Ao Nang. Vi bodde på ett hotell som hette Sleep Whale Hotel i Krabi och det va fint men servicen va inte så bra
Efter att vi fick duscha o fixa lite så drog jag, ida, thor o ivar med taxi in till AoNang och gick och åt mat på en italiensk restaurant som jag hade vatt på förra året när ja va i Ao Nang, dom har jätte god mat där!:)
Efter det gick vi o drack kaffe på starbucks o det va riktigt gott med ordentligt kaffe! Sen fick vi tag på en taxi o hämtade upp Heidi från ett hotell för att dra tillbaka till Krabi. Blev ett jävla styr eftersom taxin inte fattade alls att vi skulle inom ett ställe först och sen köra vidare så han körde en bra bit åt fel håll innan vk fattade att något va fel, när vi till slut fick stoppa honom så va han tvungen att stoppa och få översatt va vi menade tusen gånger. Till slut kom vi iallafall fram till hotellet oxh vi körde till Krabi,stackaren som körde oss snackade inte engelska alls, kunde inte läsa en adress eller förstå en karta så han försöka släppa av oss på 3 olika ställen innan vi kom fram. VI gav han lite extra pengar eftersom han fick köra runt så mycket i onödan men han ska ha kreds för att han inte gav upp iallafall :) haha jävla kaos.

Idag va vi uppe tidigt o drog till flygplatsen, flög till Kuala Lumpur i Malaysia och där hade dom sjukt fin flygplats, det gick tåg mellan terminalerna och dom hade massa fina fancy butiker, Victoria Secrets!! Jag o Ida blev lite galna så vi va tvugna stt shoppa lite :D Efter det va tiden inne att gå på flyget till Bali, den flygningen hade vi en del turbulens o de va äckligt som fan men klarade iallafall sova lite som tur va.

Vi blev hämtade på flygplatsen och kört till Lapoint surfcamp o här ligger jag nu, jag bor me två tjejer som ja inte har en aning om vem dom e, men verkar trevliga o dom e från sverige så de ska nog gå bra. imorgon ska jag ut på min första surfing tur så detta blir kul!!:)

God natt :)

Hej Hej Hallå!

Jag har varit riktigt dålig på att skriva inlägg här men det har gått i ett sen jag reste och jag har redan vatt iväg i ca 2 veckor, på ett sätt känns det länge men å andra sidan känns det som om vi reste igår. Jag har det iallafall skit bra och jag älskar backpacking livet! Det är verkligen min grej så detta kommer jag göra igen! Dom som har lust får bara haka på!

Sen jag kom till thailand så började jag min tur med att bo på en segelbåt där vi seglade från phuket och runt kusten till Phiphi, det va så mysigt!

Efter det hoppade vi av på phiphi och har bott på ett hotell som heter Zigo house, det kan jag rekomendera, det hade bra läge, nära till allt och de va billigt också.

Har också tagit dykar kurs och har mitt "licens". Förut va jag lite rädd för vatten men nu när jag har utforskat mycket där nere så har jag funnit ut av att jag älskar det, så det rekomenderas också!!

Vi har hängt mycket på ett ställe som heter banana bar, skit god mat och fullt av dykare och backpackers så det va stämning där, skit kul.

Jag har tatt en tattoo och jag älskar den! Det är en buddhistisk tattoo från börjar, lägger till bild längre ner :)

Igår på morgonen tog jag en promenad upp till View point på phiphi, tar lite under en halv timme och gå upp och de e sjukt många trappor, men utsikten när ma. kommer upp är fantastisk,!

Så, vad har jag mer gjort..
Igår bestämde jag mig för att dra på egen hand till Koh Lanta så jag tog båt hit från phiphi, tog ca en timme, det är sjukt lätt att ta sig runt i thailand när man väl börjar.
Så nu bor jag på ett fint hotell och har min egen bungalow (eller hur de stavas :P). massa egentid, dricker kaffe tar några öl och bara njuter. just nu ligger jag vid poolen och det är sjukt varmt, håller på att smälta bort men jag ska inte klaga, hellre varmt än kallt om du frågar mig!
Jag skulle egentligen rest till Krabi idag men hade lust att va kvar en dag till så jag ändrade transfern och bokade en natt till, easy as that. Måste tyvärr byta rum snart så ligger och väntar på det, sen ska jag ner till stranden och sola lite till, härligt att bli brun! känner sig mycket fräshare på alla sätt o vis.
Å på kvällen tänkte jag ta en promenad på stranden i solnergången, stranden här är ca 4 km lång och den e helt fantastiskt fin! Så tippar på att de blir några fina bilder ikväll, och för alla era som reser till Thailand så är Koh Lanta ett måstr, det är helt underbart här:)

Då va det på tiden att byta rum och sen fortsätta att ha en fantastisk dag! Hoppas alla där hemma har det jätte bra! :D

Mia<3

Nu har det hänt en del sen jag skrev sist gång. Jag har tagit massa fina bilder under vatten med min gopro, jag har varit på monkey beach och haft apor som klättrat på mig och jag har tagit dykar certifikat och jag ligger nu på hotellet och är jätte sjuk, feber o magkramp. wihu!

I Tisdags så kom vi iland från segelturen, det va skönt att komma på land igen men hade det jätte mysigt på båten också. När vi kom till Phi Phi så gick vi till det dykar sentret o snackade lite med dom, gick sedan upp till vårat hotell o checkade in och Senare på kvällen hade vi våran första lektion på dykar centret, vi fick böcker o har sett massa filmer, jätte långtråkigt men väldigt bra information att ha med sig innan man hoppar ut i vattnet, det är väldigt mycket att tänka på. vi har haft massa övningar i vattnet innan vi gick på våran första dykning.
På Onsdagen så gick vi upp tidigt och ner till centret igen för fler lektioner o lite mer övning sen åkte vi ut med båten för att dyka för första gången. Det va en helt fantastisk känsla och det är en helt annan värld där nere och så stort!! Jag älskar att dyka! Tiden går jätte fort när man är under vattnet, vi va under vattnet i 50 min och jag trodde vi hade varit nere i ca 15 min.

Jag har sett sköldpaddor, ål, moränor och massa coola fiskar. Det va haj i vattnet också men jag valde att blunda när dom va nära för jag tycker det är för läskigt :P
Igår kväll skrev vi examen och jag klarade testet och är nu en certificerad dykare, coolt!:)

På morgonen går vi till bakerier och äter frukost sen har vi vatt ute och dykt varje dag sen vi kom till phi phi, idag va första dagen vi va lediga och jag har lyckats bli sjuk,ligger på hotellet med feber och magkramper, det är så tråkigt men hoppas jag mår bättre imorgon. Jag tänkte va kvar på phiphi några dagar till sen tror jag att jag reser till koh lanta en stund :)

mia <3

kort kort inlägg, jag bor just nu på en segelbåt och det är underbart,sover i en liten kabinett med en öppen lucka över huvudet där jag kan se ut över himmelen o seglet.
idag har vi varit uppe tidigt och ute med long tail båtar och kört runt i laguner och på James Bond stranden där filmen golden gun har spelats in. Vi har också varit i Gipsy Village och sett, mysigt men luktade skit.
När vi kom tillbaka har jag legat på soldäck på båten, solat och lyssat på musik o badat, like a dream come true.

Nu sitter vi på railey beach utanför Ao Nang och har beställt in mat som står framför mig och väntar nu, vi har lagt ankar en bit ut och blir hämtade lite senare.
Har det fantastiskt, inatt tänkte jag sova ute på däck under bar himmel.

hoppas alla har det bra hemma!
xoxo

mia<3

Det har varit en lång dag, va uppe kl 4. Reste in till Oslo för att möta resten av gängen som är sjukt trevliga så detta kommer bli en bra tur!

Nu sitter vi i Bangkok och väntar på flyget som ska ta oss till Phuket sen är vi framme och det ska bli skönt, har lite ont i benen och är hungrig som fan :P Men flygturen har gått jätte bra men fick tyvärr inte sova någonting så har en tuff dag framför mig.

När vi kommer fram till Phuket ska vi direkt ut på segelbåt, kommer va där om ca 3 timmar och då har jag vatt vaken i ett dygn men jag ska rätt ut i solen! Ska bli skönt med sommar o sol en god stund framöver.

Snackas! :-)

Mia<3

Nu är det bara 7 timmar kvar tills flyget lyfter och jag börjar min resa! Helt ärligt så har jag fortfarande inte fattat att jag ska resa än, helt sjukt så jag får vell chock på flyget och undrar var jag är på väg, haha.

Detta inlägget blir ganska kort för jag måste hinna sova lite så jag är lite upplagd iallafall. Jag lyfter från Kristiansand kl 7.00 sen går flyget från Oslo kl 13, mellanlandning i Helsinki sen bär det av till första destination som är Thailand där jag landar i Bangkok för att sedan resa vidare till Krabi. Så jag kommer inte vara framme förens kl 12ish, så jag har en lång resa framför mig så hoppas jag klarar att sova lite på flyget och hoppas att flygningen går bra! :-)

Jag vill avsluta detta inlägget med att tacka alla för att ni har varit så sjukt söta mot mig, det värmer bokstavligt talat hela mitt hjärta.
Jobbet: tusen tack för blommorna, eller blomst som man säger på norska. Dom va jätte fina, tack för bilden jag fick och alla fina ord ni skrev på kortet och beskrev mig med, blev så glad, men det märkte ni nog eftersom jag stor grinade som en unge och inte klarade att prata, haha. Tusen tack för alla söta sms och meddelanden jag fick från arbetskamrater efter att jag hade gått. Jag kommer sakna er sjukt mycket och hoppas att så många som möjligt läser detta:-)

Kära vänner: Tack för söta sms och meddelanden och fina bilder på instagram, blir helt rörd av all uppmärksamhet jag har fått sista tiden.

Och till min älskade familj: Er har jag inte sett på en stund nu och tyvärr blir det en liten stund till men tack för all hjälp och stöd ni alltid ger mig.

Då va den söta stunden över och det är dax för mig att sova lite, väskan står färdig packad bredvid sängen och väntar på mig. Och i sängen ligger en reseklar Mia som hoppas på att få sova lite.

Eftersom jag faktiskt har fått mycket fler läsare än det jag trodde så känner jag lite press på att få skriva ofta och det är bara bra för då är det lättare att det faktiskt blir gjort :-) Så tack till er som följer med bland mina rader, det är sjukt kul, hihi! :-)

God natt gott folk, love love love.

Hej gott folk!💗

Nu närmar det sig med stora steg!
Känns som att det va för en vecka sen som jag sa att jag skulle resa om några månader, och nu är det bara 11 dagar kvar! Det betyder att jag snart kommer börja skriva här mycket mer så att ni som vill och är intresserade kan se vad jag håller på med :), Nästa Fredag är jag iallafall på väg!!!! Tiden går så sjukt fort och det skrämmer mig lite samtidigt som jag ser fram emot att få komma mig ut i världen!

Det är många tankar som far runt inne i huvudet på mig just nu, Har jag allt klart? Har jag köpt alla saker jag behöver? Kommer jag använda alla saker jag tar med mig? Blir väskan för tung? Får jag plats med allt? Tänk om jag blir anfallen av en haj?!

Men jag har ju trots allt planerat det här länge nu så hoppas att jag har allt i ordning och kontroll på det mesta, bortsett från var alla hajar kommer att befinna sig just när jag är och simmar runt men hoppas att jag inte blir hajmat, jag vill inte bli hajmat! jag är livrädd för hajar men jag kommer befinna mig en hel del i vattnet och dyka och jag kommer kissa på mig om det kommer en haj :P MEN jag ser fram till att ta bilder under vattnet! Så om det kommer en haj så ska ja fan få den på bild iallafall :P

Kan inte förstå att nästa vecka befinner jag mig i Thailand och jag ska bo på en båt första veckan jag kommer ner -hur awesome är inte det, wop wop!

Det ända negativa med att jag drar är att jag inte har lust att lämna nära och kära, det kommer göra ont. Men man måste vara så positiv man kan och jag vet att jag har gott av att komma mig iväg. Ska bli otroligt skönt att pausa från vardagen och bara leva livet! På tisdag nästa vecka jobbar jag min sista dag på jobbet, och jag kommer faktiskt sakna både jobbet och alla underbara människor som jag jobbar med varje dag, vi har det väldigt roligt tillsammans och vi har en väldigt bra miljö och det kommer va en rolig tid som jag kommer att minnas.

När jag kommer tillbaka från resan så är jag arbetslös och har ingen aning om vad jag ska göra, och folk tror att det är en negativ sak, Men vet du vad? För min del så är det helt perfekt och det är just där jag vill vara i mitt liv just nu och jag har gjort allt det med vilja, och vill du veta varför? -för jag ska skapa mig det livet jag vill ha och jag ska lyckas. Jag har valt att börja om från ruta 1 och göra allt på mitt sätt! Det är helt okej att stoppa upp och välja att du vill ta en helt annan väg även om man ska jobba extra och slita för det men det kommer vara värt det, för i slutet är det en själv som ska leva det livet man har byggt upp och då är det väldigt viktigt att man trivs med sig själv och det man gör och att man känner sig själv så väl att man kan svara på varför man har tagit dom valen i livet som man har gjort. Det är den personen jag vill vara.

En stor grund till att jag har valt att göra denna resan är faktiskt för att jag vill stoppa upp, ta en pause från vardagen och finna ut av vad jag vill komma tillbaka till och självklart ha kul och uppleva nya saker för jag älskar att resa. Jag tror att jag kommer se tillbaka på den här tiden i livet mitt och vara stolt över att jag har valt att göra det här och jag kommer ha minnen för livet.

Så.. snart börjar mitt äventyr genom flera olika länder, vill du veta vad som händer sen och vad jag tänker? Följ med här! :)

DON´T BE AFRAID TO START OVER -its a new chance TO BUILD WHAT YOU REALLY WANT.
Don´t worry about failures, worry about the chances you miss when you don´t even try :)

Mia💜

Ja gott folk nu är det bara 53 dagar kvar tills avresa, Aaaahhhh!
Excited - HELL YEAH!

Idag har jag varit och shoppat massor bra-ha-saker till resan.
Det blev bland annat en del mediciner som solkrämer, magtabletter, antibac, allergimediciner o mycket mycket mer, ja det blir så mycket mer än vad man tror att det ska bli. Så ett tips för er som planerar en resa, lägg undan en extra budget till "före avresa" :)

Så måste jag bara berätta att jag fick så grymt bra service och va så nöjd när jag gick ut ifrån apoteket idag, hon erbjöd mig en hel del gratis produkter, stora flaskor också för hon förstod att jag försökte hålla en ganska så rimlig budget eftersom jag hade deeeen långa shoppinglistan. Så blev riktigt glad av att bli expiderad av henne, så trevlig och hjälpsam människa! Blir så himla glad när jag möter sånna folk. Gud vare med dom!

Blev massor med små söta lila necessärer som kan vara bra att ha, vakuumpåsar som underlättar väldigt när jag ska packa mycket i en liten väska och hänglås för att kunna säkra min backpack lite iallafall. Så blev det såklart en del små reseflaskor som är grymt bra att ha om man inte vill ha med sig för mycket. Köpte också en microfiber handduk som jag kan rekommendera, den tar ingen plats och den torkar på noll och ingenting!

Har fortfarande en del saker som ska inhandlas men det får bli lite närmare avresa så man kan se hur mycket man faktiskt har plats till.

Idag har jag varit så hyper på grund av allt tänkande på resan så nu sitter jag här helt utsliten med världens huvudvärk men ändå sitter jag här och skriver lite också för jag är så uppspelt just nu, men vad gör det när jag ligger på en varm strand och solen steker? Nada :D Här kommer lite fin fina bilder på ställen jag ska besöka :) Can't wait :D

Här har vi BALI THAILAND och FIJI :)

Och här har vi Sidney till vänster och Los Angeles till höger :)

Det va det för denna gången :)

Ha det bra och keep in touch för snart händer det!