Hej på er!
Igår efter jobbet så packade jag snabbt väskan och drog iväg till Karlstad för att träffa Elin. Hela vägen till Örebro hade jag en snubbe bakom mig som aldrig slutade prata i telefon. Självklart ska man få prata i telefon men man behöver väl inte sitta och prata så högt man kan om privata saker andra kanske inte riktigt vill höra om. Men men resan gick i alla fall ganska fort. När jag kom fram så åt vi grillat och bara hade det mysigt. Nu sitter vi på tåget mot Göteborg och imorgon ska vi äntligen gå på Håkan!

Hej på er!
Nu sitter vi på flygplatsen i Chiang Mai och väntar på flyget till Bangkok. Här i Chiang Mai har vi kollat på tempel och åkt till en elefantpark där dom tar hand om elefanter som har blivit illa behandlade. Det var väldigt kul att få titta på templen men vi hade helt glömt bort att man inte fick visa axlar och knän och där gick jag runt i shorts och linne så det var bara att gå och köpa sig andra kläder. Templen var jättefina men det var väldigt synd att det inte stod någon information om dom på engelska.
Elefantparken var absolut det bästa i Chiang Mai. Vi ville ju verkligen få se elefanter men inte om dom blev illa behandlade så därför valde vi att åka till happy elephant. Där fick vi mata elefanterna och följa med dom ner till vattnet och bada dom. Det var jättemysig men den yngsta lilla elefanten förstod inte riktigt hur stor den var så där fick man passa fötterna lite så man inte blev trampad. När vi var på elefantparken ska det ha varit hela 42 grader så fryser gör vi ju knappast här i alla fall. Nu är det dags för oss att gå på flyget och åka till sista stället innan vi på måndag flyger hem till kalla Sverige igen.

Hej på er!
Just nu ligger vi på stranden och solar och har det bra på koh phangan. Sedan förra inlägget så har vi varit till koh lanta, koh samui och nu är vi här. I Koh lanta låg vi mest vid poolen och så firade vi nyår. Det var jättekul! Vi tröck ihop oss flera stycken på ett flak på en bil och drog iväg. Man hann inte speciellt långt innan man var helt dyngblöt. Precis alla var med och kastade vatten gamla som unga och det fanns inte någon som inte var helt genomblöt.
Efter koh lanta drog vi vidare till koh samui där vi åkte med en båt och gjorde lite roliga saker. Vi försökte ta oss till toppen av ett berg men att gå med flip-flops när det är väldigt stenigt och brant var ingen bra idé så vi fick nöja oss med att ha gått ca 3/4 i alla fall. Utsikten var väldigt fin därifrån med. Efter vandringen så skulle vi paddla kajak. Det var också himla roligt men drygt och lite läskigt då vi höll på att tippa hela tiden. Det hade nog gått mycket bättre om det bara var jag och Elin men nu var vi tre i en kajak så då var det lite svårare. Efter paddlingen så gick vi upp för överdrivet mycket, små och branta trappor men när vi väl kom upp så var det väldigt fint där med. Ja det är väl lite kort draget det vi har gjort. Jag har totalt fastnat i "Bridget Jones" så nu ska jag fortsätta läsa den och ha det bra på stranden. Ha det!

Hej på er! Jag har tyvärr inte kunnat komma in på min blogg på någon dag men nu så har jag fixat det. Jag tänker bara skriva lite kort om vad vi har gjort så får ni se några bilder i stället. Nu är vi i alla fall på phi phi Island i Thailand. Innan vi kom hit så har vi kollat in Mekong deltat i Vietnam, solat lite och gått ut i Patong. Vi har det jättebra men det är nästan så man smälter bort i den extrema värmen. Men man ska inte klaga! 😊

Hej på er! Hoppas det är bra med er, vi mår väl lite si och så. Vi glömmer lite för lätt bort det där med att sova ordentligt men ikväll har vi inte varit uppe lika länge för imorgon ska vi packa ihop och dra i iväg en sväng och titta på något nytt. Igår åkte vi och tittade på Cu Chi tunnlarna. Resan dit var riktigt hemsk. Jag mådde så fruktansvärt dåligt och så skulle man åka buss i en och en halvtimme med en busschaufför som körde som en galning. Men när vi väl kom fram så mådde jag sån tur var mycket bättre och jag ångrar inte en sekund att vi åkte. Även om det var lite svårt att förstå våran guide så var det riktigt intressant och kul att se hur dom faktiskt hade det under kriget.
Idag har vi inte gjort mycket alls. Vi sov nästan fram till klockan två och sen har vi inte gjort så mycket mer än att äta och kolla in stan lite mer. Nu är det i alla fall dags för mig att sova, imorgon måste vi gå upp alldeles för tidigt för att hinna med allt.

Hej på er! Idag är det verkligen supervarmt här nere. Imorse bytte vi hotell och bokade in en utflykt och för tillfället sitter vi ute och äter lite lunch. Tanken är väl att vi ska gå och titta på en botanisk trädgård sen.

Vi kanske inte riktigt hade turen på våran sida under flygturen. Först mellanlandade vi i Moskva och tänkte äta lite där. Det sög. Sämsta restaurangen jag någonsin varit med om och alla som jobbade på flygplatsen var så fruktansvärt bittra så man vågade knappt prata med dom. Sen hade vi missat att beställa vegetarisk mat till mig och inte nog med det så hade jag bokat hotellet en dag för tidigt. Det gick som sagt inte så bra för oss. Men tillslut tog vi oss till hotellet och sov en stund, sen gick vi ut för att hitta någonstans att äta. Vi hann inte mer än ut förens vi tappat bort oss. Efter att vi gått runt ett tag så satt vi oss och åt och frågade om vägen och då visade det sig att vi var på samma gata som vårt hotell låg på. Vi hade nog lyckats gått om vårt hotell några gånger. Men nu är vi i alla fall åter på hotellet mätta och glada. Imorgon är en ny dag och då tar vi nya tag!

Äntligen är det dags! Nu står vi på Arlanda, redo för resan. Nervositeten smyger sig på men jag känner mig oväntat lugn ändå. Sverige vi ses om några veckor, Vietnam here we come!

Hej på er! I helgen har jag firat påsk med familjen hemma hos mamma. Lilla Alice var också med så jag har fått gosa en del med henne. Hon växer verkligen så det knakar! Varje gång vi ses blir jag lika imponerad på nya saker hon lärt sig. När jag kom hem från mamma fick jag stresspacka inför resan. Jag hoppas verkligen att jag fått med mig allt det viktiga för nu sitter jag redan på tåget på väg till Kristinehamn och på onsdag drar vi iväg. Jag är så fruktansvärt nervös men det ska bli så himla kul!