ja, det blev en veckas upphåll från bloggen. why?
jo, min förkylning blommade ut igen så blev inga träningspass, la mest o titta film & tog några PWs innan jobb på dagarna.

blev en heldag med jobb i fredags - gjorde reklam för jobbet på häksninggille för studenter, sålde lite grejer på loppis på lördag morgon, spenderade eftermiddagen/kvällen med vänner i Malmö. Söndagen började med en tur till IKEA för lite inredningsinköp (bilder kommer) o avslutade helgen med lite plugg inför HP.

välkommen september månad! dock är det ändå ff rätt så varmt igen, ligger runt 20 grader.

sitter just nu och pluggar inför högskoleprovet, lite mer än en månad kvar! nervös...

känner mig ff lite lite sjuk men har kommit igång med träningen igen sen förra veckan så tar de lite lugnt. så i eftermiddag blir det ett efterlängtat benpass!!

måndag igen, ny vecka med jobb och träning. Helgen har varit underbart skön.

Var ledig i fredags så tog en härlig dag och städade här hemma lite innan jag åkte in till Emporia för att shoppa lite med Iza. Efter några timmars shopping åkte vi sedan hem till Iza med lite chips och dippa  ( I know, unhealty....) och tittade lite film.

Vid nio tog jag sedan bussen till centralen för att möta upp min efterlängtade militär Mikal, han är uppe i Skövde och gör GMU och hade en ledig helg!

Så resten av helgen spenderade vi tillsammans. Eftersom vi båda var lite småsjuka softa vi mest hemma och tog hand om oss. Lite tv, filmmys, matlagning. Jag färgade håret och gick och byggde på mina naglar och Mikal gick och klippte sig. Kände som en rehabhelg lite , haha.

Igår blev det nt mycket sömn pågrund av åskan och det dundrade på rejält med regnet med. Men sedan tog vi en skön lång frukost och på eftermiddagen tog vi en tur ut till frihamnen för att titta på en båt som Mikals bror kör, finlandsfärjan.

Helgen avslutades sedan med att jag pussade Mikal hejdå för hans resa tbx till Skövde, träffar han igen om 2 veckor... & sedan åkte jag ner till Höllviken för att fira farmors födelsedag på restaurang.

Som sagt idag är det måndag. Har varit ute på en morgonpromenad och städat lite och nu är det dags för lite plugg innan jag tar min matlåda och shaker och drar iväg till gymmet. Ikväll väntas jobb..

Sitter här i soffan efter en dag med jobb. Var en lång dag igår så hann inte blogga mer.

Efter träning stack jag direkt till jobb, ganska lugn dag på jobb så. Sen hämtade pappa mig och vi åkte direkt till Stadion för att se Malmö krossa Saltzburg och ta sig vidare till Champions Leauge, OCH det gjorde de med 3-0!

Nu tar jag helg & imorn väntar shopping med älskade Iza.

står just nu på löpbandet på gymmet och värmer upp inför mitt rygg/axlar pass.

började dagen med en härlig frukost innan jag begav mig ut på en 6 km pw längs havet.

Godmorgon.

Har precis kommit hem från en härlig powerwalk. Blev en runda på 6 km längs havet. Känner mig lite sjuk i halsen och är lite hängig så blir ingen träning idag utan satsade mer på en pw istället.

Sitter nu i soffan och har gjort mig ett glas smoothie. Banan, Avokado, Spenat och mjölk. Perfekt som mellanmål.

Då var den ny vecka. Nya möjligheter och nya upplevelser.

Började dagen med lite plugg inför högskoleprovet, 2 månader kvar så det gäller att ge järnet. Vaknade dredan vid 8 imorse så har haft en härlig morgon och till och med hunnit och städat rumme och packat upp från min lilla weekend.

Nu sitter jag framför tvn lite, har precis pillat lite med mina naglar och ska snart åka in till stan för lite träning innan det är dags för att jobba lite.

äntligen sitter jag på tåget efter bilköer och spårbyte på centralen!
nu väntas 4 h tåg men roar mig med Gossip Girl & lite god sallad

precis kommit tillbaka till min syster lägenhet efter en härlig dag på stan.

Kom upp till Stockholm i fredags kväll vid 22 tiden. Lördagen spenderades med att först kolla på syrran när hon sprang Color Run ute på Södermalm

Sedan blev det en promenad ute på söder med ett fika besök innan vi tog tunnelbanan tillbaka till lägenheten. Blev ett bad och sedan lite fix innan vi tog bilen och körde ut till södermalm för restaurangbesök. Hamnade på en grekisk restaurang som var rikitgt trevligt och med väldigt god mat. Avslutade middagen med en Frozen Passion Martini.

Idag åkte jag och mamma in till Gamla Stan vid 10 tiden och kollade lite i affärer och även på Stockholm Triathlon. Har en vän som deltog i år och skymtade han väldigt snabbt under löpning, grymt start jobbat av honom!

Sedan möte vi upp syrran & pappa och tog en båttur längs djurgården och östermalm för att senare dra oss inåt mot stan.

Det är väl ungefär det vi har hunnit med på denna snabba kort weekend. Snart väntar 4 h tågresa hemåt mot Skåneland och imorgon är det tillbaka till verkligheten med jobb..

Ha en fortsatt fin söndag! Puss