Postad i: Resa

Just nu befinner vi oss i key largo efter en natt i fort Lauderdale. Nu har vi ärligen fått roligt värme med och den sjunker i princip inte under 27 grader någon tid under dygnet. Såå skönt 😍😍

Postad i: Resa

Nu är vi tillbaka hotellet efter en heldag i key west. Så himla fina stränder, vi såg både delfiner, sjöstjärnor, krabbor och massor färgglada fiskar 😍 så mysigt och utomlandskänslor delux. Key west är ju hur fint som helst, men egentligen bara en ö typ. Vi var rätt ensamma på stranden vi låg på också vilket såklart var rätt skönt 😅

Postad i: Resa

Vi är framme i Orlando. Igår fyllde Oliwer år och vi stack till Disneyland. Var helt sjukt krabbigt att ta sig dit, förutom att vi körde helt fel och hamnade på personalparkeringen till och börja med skulle man efter man hade parkerat, vänta på ett litet " låtsas " tåg, åka det en bit för att sen ta en tunnelbana eller vad det nu var. Efter det var man framme på området och då skulle man igenom vakter som tittade igenom väskorna, gå igenom en sån som man gör på flygplatser för att till sist ta fingeravtryck haha...

Förutom den krabbiga vägen in så var det jätte mysigt att gå omkring där, vi valde en julkvällstur dels för att det var billigare (700kr/person istället för typ 1200/person) och för att det skulle vara mindre folk. Men det var helt galet stort och sjukt mycket människor, var helt klart värt det men det blev bara jobbigt att gå runt där i längden. Vi åkte iallafall en karusell och såg några Disneyfigurer hihi.

Postad i: Resa

Här var vi på en känd kyrkogård. Varför den är känd vet jag inte, men stora fina gravstenar var det som gjorde sig fina på foton. Särskilt kul att titta på var det kanske inte haha. Var tydligen massa rundturer på den där dom körde lite vodoo också, men att gå runt 3 timmar som de skulle ta på en kyrkogård var inte så lockande.

Postad i: Resa

Just nu är vi påväg emot Florida och förhoppningsvis även lite sol. Har kört förbi bland annat Alabama på vägen. Nu längtar jag efter att kunna ligga på en strand och sola och gå runt i shorts 😍 vi har ett mellanstopp i tallahasse innan vi kör emot Orlando istället.