Igår var det förfest. Vi var hos Terese med några stycken och några till. Sen drog de andra till krogen. Jag somnade. Men det var kul. Lika kul att komma hem till god mat och efter de till myskväll.

Swish så har tre veckor gått, det vi i klassen har slitit för i tre år är över. Det känns ledsamt att återgå till studier men studenten är inte långt bort så nu får vi de överstökat så jag kan åka på fler resor till alla världens hörn.

Senast jag skrev befann jag mig i Sapa och därifrån åkte vi till Hanoi, sedan Hoi an och till slut Hi Chi Mihn ett par dagar innan vi satt oss på flyget hem. Här är lite olika bilder från resan!

Det är sista kvällen på Fuerteventura ikväll. Bussen kommer och hämtar oss 12.35 imorgon. Vill allt förutom att åka hem, tycker de gått så fort. Men men.. Hem till det dåliga vädret. Något positivt är ju iallafall att mhew snart är återförenade.
Vi ska alldeles strax göra oss iordning och gå ut och shoppa lite och äta middag. Men nu får ni massa bilder från denna välbehövliga vecka.

Ligger i sängen här på ön fuerteventura med elbarta. Vi åkte på en liten bloggtripp hit och Miriam till Vietnam.
Här är det jättevarmt och faktiskt inge blåsigt alls, så nu ska jag lägga mig och sola <333

Var ut med några dödliga i helgen, började med att föra hos mig och sedan drog vi vidare till aveny där Samir och Viktor spelade. Tidig men helt ok kväll!
/Q H

Hej alla dödliga! Som ni kanske märkt är mhew åter splittrat då jag, Q M (Queen Miriam) är i Vietnam med min klass och reser. Vi landade i Ho Chi Mihn i onsdags den 15, då bodde vi på ett hostel i centrum. För att ta dig dit måste du hitta en öppning vid ett gatukök och sedan gå i en labyrint av smala gångar i typ 7 min sedan är du framme, om du går rätt vill säga.
Dag 1 så besökte vi ett krigsmuseum i Ho Chi Mihn, som också kallas Saigon. Där var det massa bilder från Vietnamkriget och mycket bilder på barn som blivit skadade av alla kemikalier som fanns i medlet Agent orange som amerikanerna sprutade på träden så de dog.
 Två dagar efter var vi på en två dagars trip till staden Can Tho där vi åkte båt på mekong floden, stannade på en ö där vi cyklade runt och fick se hur man gjorde risbröd.  Vi sov över på en superfint hotell och dagen efter så åkte vi mer båt och fick se hur man gör risnudlar och gick runt i en stor fruktgård.

Nu befinner vi oss i Sapa, vi flög från saigon som är i syd till Hanoi som ligger i norr och därifrån tog vi nattåg till sapa.
Idag besökte vi ett dagcenter för hemlösa barn och en skola där de lärde sig vietnamesiska. Här är en bildbomb! Först från Saigon sedan från Sapa.

Idag är ingen vanlig dag för de är miriams födelse dag, hurra hurra hurra. 19 år som Queen, inte pjåkigt. Hoppas du har de kul i Vietnam och glöm inte vår tävling!! En överraskning väntar hemma, komsi komsi my love

Tjejerna ska va här om en och en halv timme. Jag ska hinna färga löshåret från blont till brunt, sminka mig, torka löshåret och sedan fixa håret. Ändå ligger jag bara kvar här. Orkar inte ens fundera på vad jag ska ha på mig. Lär bli klar 11 ikväll men äsch, de e mhew.
Dock lite tråkigt att vara seg själv, men två veckor kvar sen är Queen M hemma igen 🙌

/Q H

I mitten till slutet av månaden sitter jag alltid och deppar och vill ha exakt allt. Just nu är det detta +en studentklänning (som jag inte hittat än, kom med tips på sidor jättegärna).

Allt är från DM retro så gå in på dmretro.se för att hitta plaggen.