Äntligen hemma från jobbet. Varit en ganska lugn dag idag vilket varit skönt då jag sovit dåligt inatt vilket märktes då jag började blöda näsblod när jag kom till jobbet. Denna vecka blir det mycket jobb, kör 8 dagar på raken. Lika bra att jobba så mycket som möjligt nu när Wilma inte är hemma i Sverige så man drar in massa stålars 💵. Har lagt upp lite annonser på Shpock också så kan förhoppningsvis casha in lite därifrån. Nu blir det att trycka en kanelbulle och hoppa i säng så man orkar med morgondagen.

Smutsig badrumsspegel.

• 29 Readers

Har haft det så trevligt denna helg med Wilma nere i London. Var så skönt att äntligen få träffa henne efter dessa veckor men jobbigt att det gått så fort. Men har ändå hunnit med väldigt mycket vilket känns skönt, ända negativa har varit hemresan som blev inställd då Monarch Airlines gick i konkurs idag så blev lite problematisk.

Nedan har jag sammanfattat dagarna med lite text och bilder ⬇️

Fredag:
Jag landade ganska sent och var väll framme vid hotellet runt 22:40. Var så underbart att får träffa Wilma efter alla dessa veckor så vi hoppade på varandra kramades så fort jag kom innanför dörren. myste sen på hotellet hela kvällen och planerade inför lördagen.

Lördagen:
Gick upp vid 08:30 fixade oss och åt sedan frukost på hotellet, (sämsta frukosten) 13£ för en bajs frukost. Gick efter det ut på äventyr runt London. Promenerade till Hyde park, Gick in på Aston Martin och fick super trevlig service. Sen strosade igenom parken mot Harrods där vi sen gick in och kikade på allt lyxigt som finns där. Går inte att beskriva hur stort det är haha, man blir ju köpsugen men ska spara pengar så blev ingen shopping. Gick sen till West end och kikade in på Victoria Secret som också är helt sjukt stort, typ 4-5 våningar. Skuttade senare vidare till Oxford Street och spanade, gick in på Selfridges och kollade den gallerian men plånboken var inte tillräckligt stor där heller haha. Sen bar det av mot hotellet där vi duschade och fixade oss innan vi gick ut och åt en jätte mysig middag.

Tog sovmorgon och vilade ut oss lite man var ganska trött efter lördagens promenad på 20km. Tog en Uber till Portobello road där vi promenerade och åt frukost på Joe & juice innan vi sprang på min gamla skolkompis Emma som är chef på Fabrigue Bakery på Portobello road så gick där och fikade innan vi gick ut på lång promenad. Gick från Portobello road till Hyde Park, vidare till Buckingham Palace följt av Big ben och London eye. Sen gick vi upp till Leicester Square innan vi åkte hem till hotellet och packade. Gick ut och middag innan det var dags för Wilma att gå till tåget, så följde henne dit och sa hejdå vilket var jätte jobbigt för jag vill verkligen att hon ska komma hem igen. Saknar henne så mycket men har varit jätte skönt att få träffa henne, nu är det bara 3 veckor kvar. Gick sen hem och duscha innan jag hoppade i säng.

Måndag:

Imorse vakande jag utav att Taxin ringde och sa att han var på väg, vi skulle åka lite tidigare än bokad tid för att på vardagar så stänger dom av vissa vägar för trafiken då det är arbetstider igen. Kom fram till Luton AirPort i god tid MEN! när jag kommer in så läser jag att mitt flyg är inställt! Får tag på en kille från flygplatsen som säger att Monarch Airlines har ställt in alla sina flyg och jag får en papperslapp med lite info kring detta. Står på pappret att dom ska flyga från UK inte ska åka till flygplatsen då inga plan går men jag hade inte fått någon info om detta innan. Blev så klart sjukt jäkla frustrerad men det finns inget man kan göra åt saken så var bara att kolla upp ett nytt flyg. Hittade ett flyg med Norwegain för 4,700krsom gick vid 09:10 från Gatwick som ligger på ANDRA sidan London. Tog en Uber dit som var alldeles för trött för att få köra på vägen, han åkte fel och sen hamnade vi den berömda London trafiken. Han höll på att krocka och köra av vägen upprepade gånger... men efter många om och men så kom jag fram till flygplatsen och där gick allting smidigt förutom att planet blev försenat med 1 timme. Men nu är jag hemma i Stockholm igen, planen idag är att städa, tvätta och fixa inför kommande vecka.

• 37 Readers

Idag så åker jag som sagt till London, flyger ikväll vid 8 tiden. Är super taggad! Saknar Wilma så otroligt mycket så kan knappt vänta vill åka nu nu nu! Har bokat taxi som ska hämta mig vid flygplatsen ikväll så det är skönt så slipper man böka med tåg och grejer. Wilma checkar in på hotellet nu i eftermiddag så tar mig dit så fort jag kan.

Nu ska jag packa ner det sista samt Wilmas lilla present innan jag ska börja röra mig mot centralen. Har bara ett litet handbagage med mig men funderar på om jag ska ta en ännu mindre väska för att minska risken för att behöva checka in den om det skulle bli fullt i kabinen.

Får se om jag uppdaterar mer ikväll annars hörs vi imorgon!

• 40 Readers

Inget gick som jag ville idag. Skulle fixa bilen och sen besiktiga den men ja det gick ju käpprätt åt h*****e. Köpte ny xenon lampa fram och installerade den men funkade inte iaf så sket i den och åkte till besiktningen ändå. På vägen dit märker jag att bromsen ligger på (som precis blivit bytt...) sen mitt under besiktningen så dör bilen och vägrar starta...försökte med allt för att få igång den köpte till och med ett helt nytt batteri och hämtade en okodad nyckel i fall det skulle vara felet. Men inget funka så knuffade in den på parkeringen och åkte sedan till Sickla för att prata med chefen om jobbet. Det gick ju inte heller riktigt som planerat då vi inte hade riktigt samma syn på situationen men fick iaf lite saker röjt ur vägen men är inte riktgt nöjd.. får se hur det blir sen.

Åkte sen hem och käkade middag innan jag bäddade sängen, städade och tog en skön dusch. Så nu ligger jag i sängen med en bok med Tom & Petter podcast i bakgrunden.

Måndag idag vilket känns skönt. Bara några få dagar kvar innan jag åker till England!
Gick upp vid 9 imorse och kände direkt träningsvärken haha, torterade mig sen med en promenad så Frasse fick gå ut (han var inte så taggad). Blev sen frukost innan det var dags att ta sig till jobbet. Varit väldigt lugnt idag, och tänkte att jag skulle hinna prata med Hampus men det fanns inge bra tillfälle för det. Tänkte ta det imorgon då jag är ledig, så ska först besiktiga bilen och sen blir det att åka förbi så vi kan sätta oss ner och snacka. Ikväll så händer inget speciellt utan det blir att äta lite middag och prata med Wilma.

• 48 Readers

Idag var det min ena kollegas sista dag på jobbet. Det är tråkigt att han slutar men han har fått ett annat jobb så han kommer inte kunna jobba helgerna hos oss längre. Blir både tråkigt och jobbigt då man inte riktigt trivs längre så nu har man ingen skön kollega kvar dessvärre.
Skulle köpa en flaska vin som avslutnings present men han inte göra det igår och idag är bolaget stängt så får ta det i efterhand haha. Sprang dock in och köpte tårta på Ica innan jobbet så vi kan ha lite chill fika idag.

Jobbade kort pass idag 11-15, så sa hejdå till min kollega då och stack sedan till gymmet och körde ett ben pass så får se om jag kommer kunna gå imorgon haha. Åkte sedan hem och duschade, sen gjorde jag lite rostbiffsstek rullar till middag och nu ligger jag och väntar på att Wilma ska ringa.

• 51 Readers

Denna dag har inte varit något vidare speciell. Har jobbat och är nu på tuben på väg hem. Ska bara ta det lugnt ikväll, planen var att träna efter jobbet men sats stänger 18 så får köra lite hemma istället. Blir att tvätta och städa, sen är jag sugen på att lira lite dataspel haha var så sjukt längesen så tänkte det kunde vara kul.

• 52 Readers

Usch vilket väder vi har haft här i Stockholm idag. Kallt och regnigt, känns att hösten är här nu. Idag så har jag bara jobbat. Varit ganska mycket folk idag vilket har varit skönt så man alltid har något att göra. Åkte till och med kommunalt till jobbet idag! Hänt 6 gånger sen jag började för snart 2 år sen haha. Men annars så har det inte hänt något speciellt, sprang och köpte ett läderarmband till pappas klocka på lunchen.

Ska nu hoppa in duschen och sen ringa Wilma innan det är dags att sova. Jobbar hela den här helgen också så man får lägga sig i tid så man orkar upp imorgon.

Tröjan: Zara Basic Merino
Skjortan: Zara Basic Oxford
Byxorna: Riley Stanton Flannel
Skorna: H&M mocka/Läder
Klocka: Seiko 5 Automatic 1990
Armband: King Silver Bangle

• 56 Readers

Min lediga dag.

Gick idag upp vid 8-9 tiden åkte därefter och klippte mig vid 10. Sen köpte jag ett par mjukisbyxor åt pappa, sedan gick jag ut med hundarna vid halv 12. Åkte in till stan efter det och fixade ett kostnadsförslag på min klocka som jag ska skicka in till försäkringsbolaget. Testade även lite nya klockor vilket kändes så UNDERBART! Är ju en klocknörd så är ju rena rama sensuella njutningen haha. Testade lite olika modeller men fastnade ju självklart för den dyraste Omega Speedmastern i 18K guld men är ju lite över budgeten tyvärr (144,000kr). Men den i stål är jag ganska sugen på och den är inte allt för dyr (38,500kr).

Efter ca 45 min på Krons ur så blev det av till H&M Man där jag köpte mig ett par vita läder sneakers till min nya basgarderob jag försöker få ihop. Sen blev det lite stros på Biblioteksgatan innan jag gick in på Zara och köpte en tröja och skjorta till nya garderoben. Köpte mig sen en Powershake på J&J innan jag drog en snabb runda på NK. Åkte sedan hem och gick ut med Frasse innan jag åkte vidare till mamma för att hämta en väska till London resan! Fikade lite där innan jag åkte hem och laga mat samt parata med Claes om jobb på Audi, han sa att dom kommer ringa mig inom någon vecka.

Nu ligger jag och pratar med Wilma och ska strax hoppa in i duschen, bye bye!