Hade det super mysigt ute på Torö i veckan med Wilma. I onsdags så åkte vi ut till Landsort och tittade på fyren och militär bunkrarna, käkade lite lunch och drack öl. Åkte sedan till lagunen och badade, tog också en simtur i havet innan vi hoppade i lagunen igen. Blev en cykel tur till Stenstrand efter middagen där Wilma och jag satte oss längst ut på udden och tittade på solnedgången tillsammans.
I torsdags så tog vi det bara lugnt, tog en snabb tur till lagunen och badade men annars så låg vi bara hemma i stugan och vilade. Wilma skulle jobba från 17 till stängning och jag skulle åka hem till stan när hon klev på sitt pass så var skönt att bara ta det lugnt.

Ska ut till Torö nästa helg men fram tills dess så är det bara jobb som väntar, ska även fixa bilarna på tisdag när jag är ledig har jag tänkt.

Då har man kommit tillbaka till jobbet, känns både kul och tråkigt på samma gång. Menar det är ju aldrig fel med semester haha, men har hänt lite nytt iaf. Kommit in lite från höstkollektionen och det är slutspurten på rean vilket är extremt skönt. Sen så kommer nya butikschefen snart och min andra kollega ska byta butik till Bromma så hoppas kunna sno lite utav hennes timmar nu också.
Men annars så är allt som vanligt.

Sitter nu ute på Torö och väntar på att Wilma ska sluta jobba, ska vara här ute tills torsdag kväll. Är ledig onsdag - torsdag då jag jobbar helgen sen så blir skönt att komma ut och mysa lite med henne här på landet.

Ja nu har det gått nästan en vecka sen vi landa på mitt landställe på Öland. Åkte dessvärre hem idag, var hemma runt 15. Har haft det jätte trevligt här nere och har kunnat slappna av och vila ut nu innan jobbet drar igång imorgon.

Vi har hunnit göra massa kul, solat och badat, åkt ut på utflykt runt norra Öland. Sen har vi cyklat ner längs stranden och kollat solnedgången, spelat kort och ätit glass.

Tog även en shopping runda igår till Byxelkrok och handla lite saker, köpte 4 st gamla mjölklådor till pappa som ska användas som vinställ. Sen köpte ja 2st Ernst ljushållare och lite Öländskt te, Wilma köpte lite presenter till sin mamma och mormor.

Nu blir det bara att tvätta och städa och fixa i ordning allt inför kommande dagar nu när jobbet är igång igen.

Hej, då var man hemma i Sverige igen och har inte riktigt hunnit landa. Åkte en sväng ut till Torö med Wilma då hon skulle jobba, så passade då även på att äta lunch där. Tog en jätte god högrevs burgare med tryffel majonnäs.

Åkte sen hem igår kväll och packade då vi åkte till Öland idag. Sitter fortfarande på bussen och har precis åkt över Ölandsbron så vi är framme om ca 1 timme. Ska vara här nere en vecka och njuta utav dom sista dagarna utav semestern innan jobbet drar igång igen.

16 dagar i Spanien har nu passerat och det är dags att åka hem. Har varit jätte trevligt att vara här nere och spenderat tid med familjen och njuta av solen och värmen. Men ska ändå bli skönt att åka hem till Sverige och svalka ner sig lite haha, nej men har sån hemlängtan till Wilma och Frasse nu så kommer bli jätte skönt att komma hem.

Eftersom det var sista kvällen igår så gick vi ner till vår lokala resturang och åt middag. Det var nämligen där vi åt första kvällen så kändes kul att avsluta där också.

Just nu så packar vi och väntar på bilen som ska köra oss till Flygplatsen och jag håller på att svettas ihjäl. Flyget går 15:30 och landar ca 19:20 ikväll, sen åker vi flyg taxi till mamma och därifrån så tar jag Taxi hem.

hasta luego

Hola hola, igår så var vi ute med en båt och snorklade i havet. Var jätte kul och fanns massa häftiga fiskar att se, färgglada och stora som små fiskar. Åkte först ut till en vik inte så långt ifrån där vi bor, sedan åkte vi ut till en liten ö som hade lite annorlunda fiskar.

Efter snorklingen så gick vi till ortens finaste kött resturang "Cajoan" precis ovanför vattnet. Var så otroligt fint kött så jag vet inte ens hur jag ska beskriva det, var faktiskt ett utav det bästa kötten jag ätit någonsin. Allt var färskt både fisken, skaldjuren och köttet kom dom ut och visade och pratade om innan vi beställde. Jag tog iaf en kalv entrecote med chips och vitlök och allting bars smälte i munnen, helt perfekt! Kan starkt rekommendera denna resturang.

Igår hände det inte så mycket sov lite för länge. Men det blev i alla fall middag på en mysigt resturang nere vid vattnet som heter Rits.

Började med en förrätt på Svarta tiger räckor med gräddsås och chili. Var super gott och precis lagom stark.

Varmrätt blev en Chateaubriand med potatis, pepparsås och bearnaisesås. Köttet var jätte fint och pepparsåsen var beroendeframkallande.

Till efterrätt så tog jag bara lite simpel glass, choklad och mint som var riktigt gott och fräscht.

Bränd och försiktig är dom orden som beskriver min situation just nu. Har fått färg men även bränt mig lite så håller mig undan från solen och tar det lugnt. Denna dag har gått väldigt fort, tränade imorse på ett lokalt gym sen blev det frukost och vila. Cyklade sedan ner till stan en runda innan det var dags för lunch. Blev dessutom filmad vid lunchen utav ett kamera team för UK Chanel 5 som filmar en serie om britter som åker på semester till Benidorm haha. Blev några längder i poolen sen när jag kom hem och nu har duschat och pratar med Wilma och planerar lite inför vår resa ner till Öland nästa vecka.

Igår vid middagen så regnade det otroligt mycket vilket gjorde att golvet på restaurangen blir snorhalt. Ena servitrisen halkade 3 gånger var av sista gången blev det en rejäl vurpa. Han landade med trappsteget i ryggen och landade dessutom på glas, polisen kom och kollade till honom för ingen ambulans fans tillgänglig. Ca 20 min senare så kom ambulansen och hämtade honom, han såg ut att ha väldigt väldigt ont men var bra att ambulansen kom så dom kan kolla så det inte är något allvarligt.

Idag har jag sprungit 6km på morgonen och sedan bara legat på stranden och badat, sen har jag lyckats bränna mina fötter! Har nu ätit middag och ska gå och lägga mig så jag orkar upp till gymmet imorgon. Men innan det så ska jag ringa Wilma och säga godnatt.

¡Hola! Nu har jag kommit hem efter en tur på stan, har åskatt och blixtrar hela dagen, regnar från alla håll och kanter. Men gick ner och handla. Kikade på allt möjligt, köpte en gympapåse till mig och hittade en baddräkt till Wilma men den var slut i storlek tyvärr men hitta lite annat istället. Regnade så mycket att vi inte kunde gå hem så stannade till på Le Grand Café och åt lunch, promenerade sedan till mataffären och handla lite frukost saker. Gav även några Euro till en hemlös kille som stod och räknade små slantar då jag vet vem han är. Han bor nämligen i en bil på en parkering en bit bort från vårt hus, så nu stod han inne och räknade mynt medan hans 2 hundar låg utanför. Vi har alla i familjen bestämt att innan vi åker hem så ska vi ge alla våra mynt till honom. Sprang sedan upp till huset medan det blev lite uppehåll.

Nu ligger jag i sängen och vilar lite vet inte vad jag ska göra idag, beror lite på vädret om det spricker upp eller inte men tror bara att jag kommer ta det lugnt, tittar just nu på lite lägenheter och bilar som kan vara utav intresse. Men får se vad dagen bjuder på chao!