Hejsan!

Nu har vi även avklarat vårt sista stopp, Hong Kong!

I skrivande stund ligger vi i våra hotellsängar och diskuterar alltifrån våran fantastiska resa till vad vi ska inhandla för frukost.

Klockan 12 inatt lyfter planet mot vårt kära Sverige !!

Det var allt från oss, vi ses snart👍🏻

Hej igen!

Efter riktigt dålig uppdatering kommer här ett inlägg från våra dagar på Fiji !

Vi har under de senaste 12 dagarna besökt 6 fantastiska öar med magiska stränder och underbart vatten. Vi har snorklat med hajar, rockor och oslagbara barriärrev.
Vi har besökt grottor, seglat, paddlat kanot och mycket mer.

I skrivande stund sitter vi och kollar soluppgången på vår sista ö, Beachcomber.

Snart rullar vi vidare och om några dagar flyger vi mot vår sista destination , Hongkong !

I skrivande stund sitter vi i Franz Josef på en mysig resturang och reflekterar över resan såhär långt och man kan säga att vi är mer än nöjda.

De senaste veckorna har bara rusat förbi och vi har hunnit med så mycket att vi knappt tror det själva.

Vi har kört forsränning, hoppat skydive, gått en vandring på 2 mil, vandrat på Franz Josef glaciär, besökt en rad olika och vackra platser med otroliga vyer.

Imorgon rullar bussen igen tillsammans med nya aktiviteter och upplevelser !!

Vi hörs !

KIA ORA

Här borta på andra sidan jorden går tiden fortare än Pablos fredagspass på gymmet, vilket är ganska (!!!) fort.

Samtidigt har vi hunnit med otroligt mycket. I skrivande stund har inbrott gjorts på grannhostelet där vi utnyttjar gratis wi-fi. Chocken som kom när det faktiskt var staden (Rotorua) som luktade mök, inte Lillys mage efter morgonkaffet, var minst sagt stor (!!!). Staden, har enorma utsläpp av svavel vilket gör att det luktar fjärt så in i bängen. Vi smälte bra in efter tveksamma avstånd mellan duschar och dålig tvätt och bestämde oss för att stanna en extra natt.

Imorgon bär det av till Taupo och "skyhöga" äventyr.

Tjoflöjt!!

Nu sitter vi här, NYAnlända i NYA Zeeland. Vi kan inte förstå hur snabbt Australien har gått, speciellt de senaste veckorna har swishat förbi. Och fasen vad kul vi haft på vägen!!

Som ni ser på bilderna har vi både klappat halva Australiens djurrike och dykt i vad som anses vars världens största levande organism, barriärrevet.

På Magnetic Island spenderade vi två dagar med djuren i nästan 40 graders hetta (i skuggan!). Sedan bar det av till Cairns där vi mötte på många vi bekantat oss med under resan, vilket var sjukt roligt. Många skratt och många hejdåkramar blev det. Nu sitter vi på rummet i Auckland och inväntar morgondagen då bussresan genom Nya Zeeland börjar!

Hörs snart igen!!

Skepp o Hoj alla nära o kära!

I skrivande stund sitter vi på bussen mot Cairns och vi får återigen be om ursäkt för dålig uppdatering.

Dom senaste dagarna har det varit full fart och i lördags lättade vi ankare och styrde skutan mot Whitsundays. Vi spenderade två nätter (i en väldigt trång hytt) på den omtalade segelbåten Atlantic Clipper
Vi började första dagen med att bada från båten i våra "stinger suits" samt äta god mat. Andra dagen tog vi kurs mot whiteheaven beach som bjöd på magiska stränder och otroliga utsikter , helt klart ett minne för livet.
Under eftermiddagen stod det snorkling på schemat och då fick vi se allt från fiskar till Sköldpaddor som åt jelly fish.
Efter två dagar på Clippern kände vi oss alla ganska nöjda med segling och efter whitsundays styrde vi skutan mot townsville och magnetic Island.
På återseende !

Hej på er !!

Äntligen wi-fi igen!!

I skrivande stund pågår en het biljardmatch mellan Linus1 och Linus2 som är den första av en just påbörjad turnering. Från ca 10 meters håll kan man höra både skratt och svordomar, hur ska detta sluta ?

De senaste dagarna har spenderats i tält tillsammans med några av de farligaste djuren på världens största sandö, Fraser Island.

Vi hoppade i lördags in i en 8-manna jeep tillsammans med en tysk, två kanadicker, två "swizzar" och vi, dem tre vikingarna från Sverige. Tillsammans bildande vi helt klart den bästa gruppen.

Sedan rullade bilen till Fraser där vi besökte otroliga sjöar, vyer och floder. Så otroliga att bilderna inte ens kan förklara dem.

Att åka jeep på en oändlig strand tyckte vi alla var en magisk känsla.

Efter två nätter i tält och tre dagar i en jeep var det skönt att komma tillbaks till en säng och vårt hostel i Rainbow Beach.

Nu inväntar vi bussen som ska ta oss vidare till Airlie Beach. Där ifrån ska vi efter två nätter ut på en segelbåt som ska ta oss till Whitsundays, något som sägs vara bland det vackraste Australien har att erbjuda!

På återseende!!

G'Day från östkusten!!

På grund av en blandning av dåligt wi-fi och full fart har bloggandet fått lida. Men äntligen sitter vi nu med gratis wi-fi och en trekronorsglass i handen på vårt kära Mcdonken! 🍦🍦

Sedan vi lämnat Sydney har tältboende och surfning i Byron Bay på mysiga Arts Factory stått på schemat. Vi har tyvärr dåligt med bilder från surfningen då mobilen inte hängde med ut på brädan! Däremot fick vi den goda maten och nybryggda ölen på bild. Som ni ser på bilden lönar det sig att spela kort mot norrmän!!

Igår kom vi till en solig "guldkust" som mest tillbringades på stranden, men också i rummet tittandes på finalen för Australian Open tillsammans med vår svenske rumskamrat.

Idag har åter igen stranden fått besök av de två ökända albinosen och igår köptes en ny tub 50+ spf. Expeditens kommentar på köpet var "You should've bought this earlier".

Kvällen är lika oklar som grabbarnas framtida bränna! Imorgon styr kosen mot mer tropiskt klimat, nämligen till Noosa.

Tjoflöjt!!

Hej alla där hemma!

Här kommer en uppdatering kring våra dagar i Sydney.

Jetlaggade och trötta anlände vi i söndags till Australien. Sedan dess har vi hunnit med allt från park- och byggnadsturistande till sol och bad.

Vi har även gått från egna rum till att nu börja bo i dorms (10-mannarum) något som var väldigt speciellt till en början.

I skrivande stund sitter vi alla i överslafen på en 90-säng och tänker på framtiden samtidigt som det dricks ur våra hemifrån medtagna kåpor.

Imorgon bär det via 13 timmars nattbuss av till Byron Bay för surfcamp. Vi är riktigt taggade!!

Hoppas allt är bra där hemma, hörs snart igen!!

De två sista dagarna i Bangkok har bestått av allt från shopping, Chinatown, skybar och tempel.

Gårdagen spenderades till stor del med en trevlig och ensamresande dansk som glatt hakade på oss. På kvällen blev det oslagbara vyer för fulla muggar!! Lebua Skybar var helt sjukt och antagligen det häftigaste på resan än så länge.

Idag var det istället tempel-turistande för fulla muggar, något som även det var riktigt ballt. Helt sjukt att ett, på många sätt fattigt land som Thailand, kan välja att lägga så mycket pengar, tid och tro, på statyer och byggnader istället för på befolkningen.

Klockan 12:00 imorgon är det dags för Bangkok-checkout. Sedan bär det av till flygplatsen för att styra kursen mot DOWN UNDER!!