Fest, Vardag

Hej på er!
Sitter just nu i soffan hos Amer och vi kollar tv och bara chillar. Promenerade hit efter jag skrivit provet och ätit runt 12 tiden.
Påsken är förbi och det är nog kanske den mest överskattade högtiden enligt mig, men lite ledighet tackar man aldrig nej till.
Har tagit det ganska lugnt men ändå haft mycket program, i torsdags åkte jag till Amer efter skolan och sen åkte jag hem en sväng för att byta om och lite sånt. Amer hade tennismatch så var och kollade på den och sen åkte jag hem och hjälpte pappa med maten. Resten av kvällen gjorde jag inte så mycket. Fredagen var lugn och jag gjorde i princip inget utan kollade ikapp några serier och youtubvideos. På lördagsdagen gjorde jag inte så mycket men runt 3-tiden gick jag i duschen och fixade mig och halv 7 åkte jag med Amers familj till lokalen i Yttermark på en bosnisk fest. Somnade sen i sängen runt 3 och sov ganska länge morgonen därpå innan pappa hämtade mig och jag åkte hem och bytte om innan det var dags för KAJ-konsert. Konserten var jättebra och skrattade en hel del. Efteråt åkte jag tillbaka till Amer på 40-års kalas för hans mamma och när alla åkt hem åkte jag och Amer till mig. På söndagen var det dags för kalas igen men denna gång för min farfar som fyllde 72 på lördagen. Nästan hela närmaste släkten samlades och efter vi kalasat färdigt åkte jag hem och försökte läs på prov som dock inte gick så bra och det märktes också idag när jag skrev det. Nu ska vi fortsätta kolla tv och sen ikväll efter sånglektionen har jag vattengymnastik och då får jag äntligen pusta ut efter en tung provvecka och får se framemot morgondagens sovmorgon!

Hoppas ni alla haft en bra påsk har en fin fortsättning på veckan!

Traveling

19.1.2017

Dagen efter vi firat mamma åkte vi till krydd- och guldsoukerna en bit bort från där vi bodde. Där såldes alla olika sorters kryddor man kunde tänka sig, olika shisha, och massa fake märken. Vi blev indragna till ett konstigt ställe, en "märkesaffär" sa de, men vi visste ju vad det nog egentligen var. Där stängde dom dörren efter oss och vi hamnade i ett trångt rum på kanske 6 kvadratmeter där de drog fram massa fake märkeshandväskor och skor, haha, så lyx. Det var iallafall otroligt svårt att hitta en restaurang eller någon taxi i närheten och vi vandrade runt omkring hur länge som helst innan vi äntligen hittade ett taxiställe. Flickorna och kvinnorna var också väldigt "utsatta" i det här området, de ropade tillexempel Shakira efter mig och ville sälja kameler för att "få" mig osv. haha, men vi bara skrattade åt dem och de förstod ingenting. Efteråt åkte vi till Dubai Mall för att luncha och vi åt på California Pizza Kitchen och jag åt en jättegod pizza med kyckling, ananas och koriander! Vi gick runt lite och gick även ut för att bl.a. kolla på Burj Khalifa i dagsljuset. Vi gick runt och kollade i lite affärer och pappa bokade även in någon slags rundtur med The First Group, som bjöd ut gratisturer till deras olika skyskrapor, hotell och andra byggnader. Efter vi kände oss klara i Dubai Mall åkte vi hem och sen minns jag ärligt inte vad vi gjorde och jag har heller inte några bilder från efter Dubai Mall, så jag antar att vi bara var på hotellet och åt något i närheten. Inget märkvärdigt helt enkelt.

20.1.2017

Fredagen bestod av rundturen med The First Group och ett besök till Global Village. På rundturen besökte vi som sagt olika fastigheter som tillhörde dem, var ute på en båttur i marinan mm. och sen åkte vi till Emirates Mall och åt lunch. På hotellet bytte vi om, chillade och sen tog vi en taxi till Global Village. En slags marknad som var superstor. Marknaden representerade olika länder och de olika ländernas typiska kännetecken och varor. På bilden längst ner till vänster ser ni t.ex. Afrika. Vi åt middag på en indisk restaurang där och vandrade runt i flera timmar. Det var så otroligt mycket folk, tror inte ni kan förstå hur mycket! Med mig hem fick jag en arabisk parfym som doftar jättegott, men av någon anledning har jag inte använt så mycket av den här hemma. Kvällen slutade sent och vi somnade alla ganska direkt efter att vi kommit hem.

21.1.2017

Sista dagen, och vi(jag och mamma) spenderade dagen på stranden och försökte bli lite bruna även om vädret som sagt inte var det varmaste under tiden vi var där. Kvällen spenderade vi i ett av shoppingcentren, minns inte vilket, och jag blev oerhört sugen på en MK väska, men fick inte med någon hem och överväger fortfarande om pengarna är värd den. Flyget hem gick runt 2(?) på natten om jag minns rätt, så vi sov inget den kvällen/natten utan packade det sista och sen begav vi oss till flygplatsen. Sov hela flyget hem och det var otroligt skönt! Hemma landade vi runt 9-11 på morgonen, är inte alls säker på tiderna längre.

Summan av kardemumman så var denna resa riktigt lyckad och Dubai vill jag definitivt besöka igen eftersom landet hela tiden utvecklas och bygger nytt, men nästa gång vill jag stanna längre och under en varmare period!

Hoppas ni gillade inläggen om resan och jag ursäktar om vissa bilder är av dålig kvalité då jag var tvungen att använda mobilbilderna eftersom jag inte alltid bar runt på kameran.

God morgon på er!

Kom nyss hem från att ha skrivit mitt första prov för denna provvecka, som var psykologi. Igår hade jag nämligen sovmorgon så steg upp 10 och åt frukost medan jag läste på psykologiprovet och följde med i nyheterna angående atracken i Stockholm. Finner inga ord för händelsen, så otroligt sorligt och hemskt att oskyldiga liv skördades pga en idiot. Idag

Vi är nu en bit inne i april och sommaren närmar sig, äntligen! Under marsmånad har jag tagit det relativt lungt och skolan har tagit upp mycket tid som nu äntligen börjar släppa då vi är inne i provveckan. Igår be