I lördags åkte jag med Amanda, Emma och Ida på lillajulmarknad till Jan Karlsgården. Vi strosade runt bland stånden, tittade på luciorna som sjöng på slottet och när magarna började kurra gick vi till smakbyn och åt den traditionella julgröten och drack årets första glögg. Jag köpte även med mig lite smått och gott från marknaden som uppskattades här hemma på söndagen.

Klockan sju var det dags för middag hos mig med tjejerna. Vi åt och drack gott i flera timmar tills det var dags att bege sig till arken. Jag hade en rolig kväll och det bästa av allt var att hänga med alla saknade vänner igen!

Nästan hela söndagen spenderades i soffan tillsammans med Lollo, Ofelia och Ida. Vi skrattade åt allt och käkade upp maten som blev kvar från kvällen. Lollos kräftcheesecake var magisk kan jag lova!

(Lånade några bilder av Ida)

Idag hade jag minst sagt en annorlunda praktikdag med krisövning. ÅHS har nämligen en ny katastrofplan som såklart behöver testas om det skulle hända något på riktigt. Vi blev sminkade och sen förda ut till olycksplatsen där en buss låg fel svängd i ett dike. Sen blev vi utplacerade på olika platser i bussen och väntade på att ambulansen skulle komma.

När räddningspersonalen kom till platsen gjorde de prioriteringar om vem som behövde vård snabbt. Jag hade en skallskada och fick ganska snabbt åka med ambulans till akuten(skönt eftersom det var rätt kallt där, hehe). Dagen avslutades med en presskonferens där vi blev intervjuade av radio och tidning och diskuterade dagen med några från personalen. Det var lärorikt att vara med på hela scenariot för att se hur det kan gå till!

Nu ska jag städa lite och plocka fram lite juldekorationer så det är fint imorgon när världens bästa Ofelia kommer hit och bor med mig hela helgen! På lördag får jag även träffa några guldkorn till när vi ska fira lillajul hos mig, längtar!

Heeej!

Jag har haft fullt upp de senaste dagarna och har därför inte riktigt hunnit eller orkat blogga. Jag hade hur som helst en toppenhelg förra helgen där jag hann med allt möjligt. Jag fick sovsällskap av Ida på fredagen och en del av lördagen spenderades på jobb. Efter jobbet blev jag bjuden på middag hos Ida innan vi gick till Alandica för att se Sound of Music. Wow säger jag bara, det var verkligen mäktigt och vackert. Efteråt gick vi en sväng till Indigo och sen landade jag i sängen redan halv ett.

I söndags blev jag bjuden på plättlunch hos farfar och sen spenderade jag hela dagen med mormor och morfar. Vi var ute och promenerade i skogen i flera timmar och avslutade dagen med middag på Stallhagen.

Igår efter jobbet var jag till Marika och la slingor i mitt hår och klippte det en bit. Annars ser mina dagar rätt lika ut med praktik, jobb, gym och sen somnar jag alltid i sängen till något halvdåligt tv-program sådär vid tio, haha! Jag pratade just med mamma och pappa på FaceTime under tiden de åt lunch på Anguilla och det kändes nästan som jag var där själv.. Jag blev riktigt sugen på att resa när jag såg utsikten!! Om jag skulle få någon med mig är det inte alls omöjligt att det blir en resa snart.

Jag hade mycket funderingar i början på veckan hur jag skulle klara av en helg med få planer. Något jag måste bli bättre på är verkligen att kunna vara själv och faktiskt njuta av det. Helst av allt har jag människor runt mig hela tiden, men förstås är det ju skönt att vara ensam någon gång. I fredags efter jobbet åkte jag och plockade upp Amanda och hade en riktigt myskväll med henne. Vi lagade tacos, badade bubbelpool och åt lite gott framför en film. På lördagen jobbade jag hela dagen vilket faktiskt var riktigt roligt! Det kanske är lite extra roligt nu när mamma är borta och jag har mer ansvar än vad jag vanligtvis har. På kvällen blev jag bjuden på middag till min gudmor och gudfar där det bjöds på massa gott och trevligt sällskap. Jag är tacksam över att mina föräldrar har så fina vänner som jag alltid är välkommen till!!

Min dag idag har till stor del spenderats med olika serier i soffan, men jag har också fixat matlådor för kommande praktikvecka och städat här hemma. Eftersom mina föräldrar och morföräldrar är bortresta blev det endast jag och farfar som firade lite farsdag idag. Vi var till Sittkoffska gården och åt en god middag och sen till farmors grav och hälsade på. Nu ska jag ringa till världens bästa pappa(och mamma) på FaceTime och låtsas som att jag också ligger på en strand i Karibien.

Igår fick jag sällskap av Alina hela kvällen vilket var uppskattat då vi inte setts på ett år(?!?). Vi lagade middag, badade bastu och tittade på Wahlgrens värld. Just nu tittar jag på Nyhetsmorgon och äter en god frukost. Min praktikplats har stängt idag men jag ska strax åka in till jobbet och fixa med lite pappersarbete som måste göras när mamma är borta. Efter jobbet ska jag äta middag med Amanda och sen mysa med henne hela kvällen!

Ha en fin fredag!

Jag ligger för tillfället nerbäddad i sängen med tre lager kläder plus duntäcke och tittar på USA-valet. Tror jag har en förkylning på g som är allt annat än välkommen just nu, att jag var på spinning och yoga igår gjorde nog inte heller saken bättre. Angående yogan har jag bestämt mig för att börja med det varje måndag. Jag tror det kan vara ett bra sätt för mig att koppla bort allt annat och bara vara där och då. Under de första minuterna igår snurrade femhundraelva tankar runt i huvudet,men efteråt kände jag mig desto mer lugn i knoppen och kroppen.

Nu ska mysa lite med mamma innan läggdags. Hon åker iväg på resa imorgon så då kommer det bli väldigt tomt här hemma!

I lördags när jag öppnade ögonen och det första jag såg var vatten kände jag mig hemma på riktigt. Jag ska vara på Åland i hela fyra månader och ha praktik vilket känns både bra och dåligt, men mest bra!

I lördags efter jobbet åkte jag hem och fixade mig innan det bjöds på champagne hos Ida med Malin. Resten av kvällen spenderades på Indigo med dem plus Tazmin. Vi åt trerätters och när klockan började närma sig elva gick vi upp en trappa för lite drinkar. Efter några drinkar hamnade Ida, Malin och jag på arken och på något lustigt sätt var vi där till stängning. Jag skojar inte om jag kände max tio personer på arken vilken aldriiiig har hänt förut, haha!

Dagarna rullar på snabbt nu när jag har mycket skola med långa dagar, arbeten och tentor som är på inkommande. Nu ligger jag i soffan och tar en paus innan jag ska iväg på lektion igen. När lektionen slutar klockan sex ska jag direkt in till stan och äta middag med mormor, morfar, Ellen, Nicole och Jonas. Mormor och morfar är på besök i någon dag för att hjälpa Nicole med möbler till nya lägenheten. Jag ska försöka hinna träffa dem imorgon också.

Efter middagen kommer Ellen hit och sover och det ser jag fram emot! Behöver fylla på min Ellen-dos, så vad passar inte bättre då än en sleepover?!