I torsdags när vi hade dumpat sakerna i lägenheten åkte vi in till stan och käkade lunch. Ida och jag gick in i några butiker på Regents street och jag hittade en superfin tröja i beige som jag kommer få mycket användning av nu i vår.

En dag gick vi omkring lite på Harrods och kikade på allt fint. Det bästa med Harrods är utan tvekan avdelningen med mat..

Efteråt gick vi och köpte skumpa och slog oss ner i en park och njöt av solen.

I lördags åkte Ida, Pernilla och jag in till stan några timmar. Vi hängde på Nike Town (hittade jäkligt bra grejer där!! Mina nya skor är såå fina, kan visa någon dag), åt lunch och strosade runt på gatorna.

Hittade en fin dörr påväg upp till Regent's Park.

I lördags efter vi käkat pizza hemma hos Gabbe och Vincent åkte Pernilla och jag med dem till Libertine. Vi hade en så jäkla rolig kväll och dansade till gryyyym musik hela natten. Har ju varit där några gånger tidigare men denna gång var suverän!!

Jag har fixat några inlägg till från London som kommer upp senare ikväll eller imorgon!

Idag efter skolan åkte jag in till stan med Lollo. Vi gick i några butiker och jag hittade två fina toppar jag kan ta med till London. Efteråt gick vi till The Cock där hon bjöd mig på tryffelrisotto med svamp, en helt vanlig onsdag! Vilken jäkla fin kompis!! Den var suuupergod så det finns risk att jag beställer samma sak nästa gång..

Efteråt gick vi till ett café på Alexandersgatan (minns ej namnet) och drack en kopp te. Det var ett väldigt mysigt café där man kunde sitta i små "korgar" och gunga runt. Älskar att göra lite roliga saker i vardagen, allting blir så mycket roligare då!

Nu behöver jag gå och lägga mig. Det är uppstigning klockan fem imorgonbitti då flyget går redan strax före åtta. Vi fick ju lite tråkiga nyheter från London idag som får en att tänka till rejält. Tråkigt att det skall behöva hända sådana saker nu och då överallt. Tänkte några tankar att det kanske skulle vara bäst att stanna hemma men tänkte sen om att säkerhetspådraget troligtvis är enormt där de kommande dagarna. Risken för att det skall hända igen nu direkt är kanske inte så stor, men man vet ju aldrig! Det gäller att vara lite smart bara och inte vara på de mest turistiga ställena och undvika tunnelbanor, även om det kan vara svårt. Å andra sidan kan de ju hända vad som helst var och när som helst, men lite kan man ju tänkta efter i alla fall. Knäppisar finns det tyvärr överallt. Ibland tappar man hoppet för mänskligheten, fy sjutton.

Imorgon åker jag till världens bästa stad med ett trevligt sällskap! Jag har inte varit där sen förra hösten så det ska bli väldigt roligt att åka tillbaka. London är min absoluta favoritstad och jag skulle kunna tänka mig att flytta tillbaka dit någon gång i framtiden. Åh det ska verkligen bli superkul! Blev lite gråtfärdig när jag scrollade tillbaka i bildarkivet och hittade massa fina bilder.

Har ni tänkt på att verkligen allting löser sig på något sätt? Ibland kanske inte till ens fördel till en början, men det blir alltid bra till slut. Ibland känner man verkligen att allting är nere på botten och ingenting kommer kännas annorlunda än det gör där och då. När man sen är påväg uppåt är känslan oslagbar. Känslan av att jag vet att jag alltid kommer klara mig. Min lycka ligger inte i någon annans händer. Det vore bara dumt.

Hej på er!

Hoppas ni haft en fin helg! I fredags hängde jag med Katarina hela dagen. Vi var i skolan några timmar, tittade på film och på eftermiddagen åkte vi till Ikea och åt middag och jag köpte lite (o)nödvändiga saker till lägenheten. På kvällen åkte jag till Pernilla och tittade på Let's dance och käkade popcorn.

Igår startade jag dagen med en god frukost och lyssnade på Zaras nya låtar, jäklar vad bra hennes album är! Sen var jag ut och sprang en vända och pluggade på tenta.

På kvällen kom Pernilla hit på hemlagad pizza, den var supergod och enkel att göra! Vi drack vin och snackade i flera timmar innan vi tog en taxi till nypolen där vi dansade loss.

Efter nypolen gick vi iväg till Aussie Club där vi inte blev så länge. Hur som helst hade jag en trevlig kväll!

Idag har jag spenderat största delen av dagen i soffan med "innan vi dör". Jag fullkomligt älskar svenska kriminalserier!! Har även hunnit träffa Petra och Katarina en sväng mellan allt serietittande.

Som jag nämnde tidigare bokade vi flyg imorse till sommarens resa som blev Mallorca. Jag håller nu på att kika på var man ska bo, vad för ställen man inte får missa, bra beach clubs, matställen osv. Tänkte höra här om någon sitter på riktigt bra Mallorca-tips och vill dela med sig? Har bara varit där en gång och då såg jag inte så mycket mer än Magalufs bargata...

Heej!

Det är roligt att vara tillbaka till Helsingfors igen. Skönt att ha sitt eget space efter att ha bott med mamma och pappa i några månader, även om det har funkat väldigt bra! Jag har hunnit träffa mina vänner från klassen igen och det bästa är att Katarina har flyttat in i mitt hus och bor numera tre trappor under mig.

Igår var jag på promenad med Lollo och sen bjöd jag över henne på tacos. Resten av kvällen satt vi i min soffa och tittade på "Innan vi dör". Imorse när jag vakande vid halv åtta tänkte jag bege mig ut på en promenad i solen, men har dessvärre inte kommit mig ut än. Istället jag jag bokat flyg till sommarens resa och nu ligger jag och tittar på hotell.

Ha en fin dag!

Heej!

I fredags efter jobbet åkte jag med mina föräldrar till indigo på deras Aw. Jag tog ett glas vin och en toast Skagen för endast 15€! Väldigt förmånligt måste jag säga! Resten av kvällen spenderades med Amanda framför let's dance.

I lördags jobbade jag på förmiddagen och eftermiddagen spenderades med Emma och Tazmin ute i Sund. När jag kom hem därifrån var huset fullt med bekanta eftersom pappa fyllde år. Mamma hade som vanligt fixat massa gott att äta som jag åt under tiden jag sprang ut och in till bilen med packning. Sen kramade jag alla hejdå och påväg till båten åkte jag via Indigo för att krama om min pärla Amanda som jag inte kommer se före sommaren.

Jag sov gott på båten och åt frukost för mig själv med en podd i öronen. När jag kom hem till lägenheten packade jag upp mina lådor och fixade lite smått. Vid två kom Ellen hit som jag inte träffat på fem månader!! Det var såå roligt att träffa henne igen, min solstråle ❤

Igår lagade vi tacos, var ut på promenad och sen hade vi myskväll i soffan. Imorse började vi dagen med en promenad i det trista vädret och åt frukost framför Pretty Woman. På eftermiddagen åkte vi in till stan och kollade i lite butiker och åt på Joe & the juice, äälskar deras avokadotoast!

Kramade just henne hejdå och hoppas att det inte dröjer länge tills vi ses igen! Nu plingar en till favorit på dörren, väldigt skönt att Lollo och jag kan springa till varandra i bara strumpor!

Om jag måste välja ett favoritställe i Dubai skulle det utan tvekan vara Dubai Marina. Det är så jäkla mäktigt att gå runt där bland alla höghus och titta på alla fina båtar. Vattnet där inne är också väldigt rent och grönblått för att vara i en hamn.

Varje morgon har jag antingen varit på en promenad eller en springtur runt marinan. Om vi inte skulle bo på beachen skulle jag nog vilja bo på ett hotell med utsikt över just marinan. Nu ser vi lite av den från ena sidan av lägenheten och från andra sidan ser vi havet, härligt!

Om man bor inne i stan eller på palmen tycker jag definitivt man ska åka ut hit och titta. Det är väldigt fint på kvällen med alla lampor, men jag måste ändå säga att det är finare på dagen.

Vi har lyckats träffa in bra restauranger hela resan. En favorit är Sushi Art som ligger på The Walk och endast ca tvåhundra meter från hotellet. Jag visste redan att det var bra sushi där eftersom jag käkat på deras resturang i Nice tidigare.

Vi har varit där tre gånger sen i lördags och det skulle inte förvåna mig om det blev ännu ett till besök före vi åker imorgon.. Nej så tråkiga ska vi väl ändå inte vara!!