Header
View tracker

Dra lite längre och använda trapzen tio gånger mer än vad jag gör innan jag slänger mig under stången. Det är vad jag ska träna lite extra på nu. Jag är lite snabb under stången, och det är inget som stör mig nu men jag tror att det kan bli mycket svårt att ta tyngre vikter genom att inte dra ut helt. Så det blir lite extra fokus på det!

Igår körde jag endast bänk och mark. Jag fick till en så bra brygga några gånger, så det blev jag glad för! Marken var en aning segare, gjorde körde treor upp till 85kg och sen 2x2 på 90kg. Jag brukar annars kunna göra tvåor på omkring 100kg, men min kropp var mer pigg för bänk en mark helt enkelt. Nästa gång är det säkert tvärtom!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Har fått hjälp med kosten. Jag började igår och ska köra på det i 9 veckor fram tills SM. Jag får äta så god mat vilket gör mig glad haha. När jag själv försöker styra över min kost och "äta nyttigt" så tvingar jag mig själv tex att inte äta müsli. Men hallå, jag älskar müsli! Och det första jag fick höra av D när han pratade om frukost var "ta 1dl müsli". Mmm that was what I needed!

Ägg,keso,bönor,linser, grönsaker, qourn osv osv... Så gott!

Mitt enda mission just nu är omega 3. Hur ska jag få i mig tillräckligt med omega 3 när jag inte äter fisk? Och då har jag ju linfröolja här hemma som är jättebra! Men jag har aldrig fått in en rutin i att ta det varje dag, vilket gör att det kan gå flera veckor innan jag får i mig omega 3.
Så på något sätt ska jag få in detta som en "naturlig" del av min kost. Får komma på en lösning helt enkelt.

Likes

Comments

View tracker

Med så mycket skador och motgångar som vårt lag haft de senaste månaderna så är jag så nöjd över dagen. Vi tog oss igenom lag-SM finalen och vi gjorde så gott vi kunde. Det räckte till en tredjeplats, och det var inte så att vi förlorade ett guld eller silver, enligt mig så vann vi ett brons. Är så glad över att Michaela ställde upp på att tävla, och att hon klarade kvalgränsen till SM! Är så sjukt hur hon utvecklats som lyftare på så kort tid, det är så kul att se. Och jag är så glad att Elli klarade sig från skador den här tävlingen, precis som jag (förutom de skador jag alltid har). Elli kämpade hela tävlingen och jag struntar helt fullständigt i att hon bara fick med sig två lyft. Hon är grym och har utvecklats på så många sätt, inte minst det mentala. Dino som hjälper oss under tävlingen, han är fantastisk coach. Nu tror jag faktiskt att vi alla är enormt taggade för SM om 9 veckor. Det ska vara en tävling som vi ska genomföra med ett stort leende och åka hem nöjda. Ännu mer träning, ännu mera fokus sen är det SM. Då jäklar!

Våra t-shirts kan diskuteras haha...

Likes

Comments

Att kombinera stress och prestationsångest med skador på träning går inte bra. Att inte kunna träna så som jag vill, och vara tvungen att lyfta på samma vikter som jag gjorde för 8 månader sedan är pest. Råkar man lägga på ett kilo så kan det börja göra ont igen, och gör men det felet två gånger så gör det självklart ondare andra gången. Och då om man tar av vikt så spelar det ingen roll om det skadan inte kändes sist jag tog den vikten, för då gör det ont ändå.

Det är inte så illa som det låter gällande skadan. Ljumsken blir bättre varje dag, men jag blir bara så jäkla irriterad och frustrerad när jag inte kan köra hela lyft. Jag kan inte lägga på någon vikt och min viktvana försvinner rejält. Och det här känner jag ju igen från när jag var gymnast, var jag stressad och pressad över saker i vardagen så räckte det med en liten dålig träning så gick det ut över träningen. Och det värsta som finns är när det både går dåligt på och runt om träningen. Träningen är annars alltid den tid o plats då jag glömmer bort omvärlden och kör stenhårt. 

Jag kämpar vidare. Och ska försöka klara mig igenom denna lite jobbigare period. Men vissa dagar vill man ge upp allting, och det är väl det man kanske borde göra för en kort stund för att sedan samla kraft till att fortsätta. Grejen är att jag nu vill inte vill ge upp någonting och jag vill inte ta paus från någonting. Eller ja, det är väl där hjärnan börjar spöka.. för det handlar nog mer om att "jag kan inte pausa något nu". Hm. Ja jag har väntat på den här dagen, visste att den skulle komma. Jag är duktig på att bränna ut mig, den är kul

Likes

Comments

Träning måndag.
Träning tisdag + gymnastik.
Träning onsdag.
Träning lördag

Försöker få viktvanan tillbaka, det behövs verkligen nu när jag inte kan träna tungt pga skadan. Tyngre överstötar kan jag iaf köra som tur är! Min ljumske är dock på bättringsvägen så jag hoppas det ger med sig helt snart. Bilderna visar min dag kan man säga!
Jag varvar träningen med en del tankar och samtal angående tv och film. Lite skola får jag in också, på tisdag är det tex nationella prov i svenska. Spännande...

Likes

Comments

Jag har påsklov nu, woho. Men istället för ett vanligt tråkigt lov så valde jag att vara en vecka på Dagsljus i Stockholm. Jag tror jag har hamnat i någon slags kris där jag måste lära mig nya saker hela tiden nu, och det ska gärna vara ALLT möjligt haha... Så den här veckan har jag fått hänga på "grip" avdelningen. Det lagret innehåller dollys, kranar, kamerarälser osv. Och dem två som är ansvariga för avdelningen riggar upp/riggar ned på olika platser som film/tv inspelning varit (och hyrt utrustning från Dagsljus såklart), samt packar ihop beställningar som sedan företagen/produktionerna själva hämtar från lagret. Idag var vi t.ex. i Filmhuset och riggade ned en takräls som hade använts under inspelningen av Dessertmästarna. Vi var även där igår, men då för att hämta kontrollbord och andra småsaker. Det här är otroligt lärorikt och jag lär mig nya saker hela tiden, men det är så mycket nytt också hela tiden så svårt att ta in allt. Eftersom jag inte alls är kunnig inom elteknik i huvudtaget så är det ju inte det mest avancerande som fastnar.. Men jag tror det kan vara bra att ha hört talas om allt detta, även fast jag inte förstår allt så kommer jag antagligen förstå mer nästa gång ändå.

Bilden till vänster är den studio vi riggade ner takräls ifrån. Bilden till höger är också från studion, men "loftet" så ovanför allting. Fick lita på att allt satt fast när man gick, annars ramlar man ner ungefär 15m. =)

 Jag ska uppdatera lite mer om detta, men det får jag göra på fredag. Hejdå hejdå 

Likes

Comments

Serieomgång 3 ä genomförd. Jag tävlade på ett ryck och en stöt för att spara min kropp lite. Men nu har jag tävlat 3 gånger på 3 månader, och det har gått väldigt bra ändå. Nu är det lag-SM finalen kvar, de 4 bästa lagen från de tre omgångarna gick till final. En månad dit och jag hoppas innerligt att jag kan lyckas toppa mig till den tävlingen någorlunda även fast det är så nära inpå. Men hur som helst så är jag nöjd över alla tre omgångarna som vi tillsammans har lyckats ta oss igenom och vi har kommit enda till final. Elli och jag är supertaggade för en final, och vi siktar absolut på en pallplats!

Serieomgång 1 - 50kg ryck / 70kg stöt

Serieomgång 2 - 58kg ryck / 72kg stöt KVALADE TILL SM!

Serieomgång 3 - 45kg ryck / 60kg stöt (skadad)

Likes

Comments

Min första tävling inom tyngdlyftning som jag känner att jag inte är alls i form till. Men det behövs sånna tävlingar med, jag ska gå in och köra mycket lättare än förra tävlingen och med en annan teknik. Detta för att jag inte ska förvärra min skada i ljumsken som just nu håller på att bli bra. Så nu är jag påväg till Stockholm, Västerhaninge. Kommer att stanna kvar i Stockholm efter tävlingen, enda till Fredag nästa vecka. Ska hitta på lite olika skojiga saker. Återkommer om det! 

Likes

Comments