Nu har det gått sådär länge igen innan jag skrivit fy på mig!

Mycket har hänt bla har jag blivit arbetslös och varit utomlands plus blivit överraskad av goda vänner från dalarna :)

Vi åkte en vecka till Gran Canaria - Puerto Rico

OM jag trivdes herregud. Vi hade så dålig wifi så ja kunde inte skriva något på bloggen men förde anteckningar för att inte glömma en massa och sen kunna skriva det här ;) så för er som är intresserade här kommer en liten resumé ;)

5/11 14

Vi åkte till Stockholm redan dagen innan och sov hos Tuomas mamma, lyckades sova typ 4 timmar och åkte med flyget från sockholm 7,15. Det var ett trångt flyg men vi fick ingen bredvid oss så vi kunde breda ut oss ganska bra ändå och hade de riktigt bekvämt.
Vi landade i Gran Canaria efter ca 5 timmar och hade inte lyckats sova något värst. Det var lite mulet och blåsigt men ändå varmt och skönt.
Fick åka buss från flyget till hotellet som tog ca en timme
När vi kommit fram till vårat hotell som hette Canaima och gjort oss hemastadda så gick vi ner till centrum, utforskade och köpte oss lite frukost och massa vatten.
Vi fick gå ner och upp för en helsikes jäkla massa trappor och glömde att stretcha efteråt och det kändes dagen efter för tusan va ont de gjorde!
En av dagarna räknade vi alla trappsteg och det var 306 trappsteg enkel väg!

6/11 14

Efter frukosten tog vi en taxi över till Anfi för att sola och bada. Tuomas som varit där i krokarna förut visade mig runt lite.
När vi hade solat klart så skulle vi gå och äta men då hade inte den resturangen vi skulle till öppnat riktigt än så vi gick till en bra bredvid och tog något svalkande att dricka. Jag blev sugen på en Mojito så det fick de bli!
De kanske jag skulle ha låtit bli, iaf innan maten för den drinken gick rakt upp i skallen på mig. Gissa om Tuomas hade kul åt mig.
Bara jag fick lite mat i magen så ordnade det upp sig igen. Åt världens godaste Carbonara! MUMS!
Sen åkte vi tillbaka till Puerto Rico och vårat hotell, slappade lite och gjorde oss iordning för en kväll på stan.

7/11 14

Åter en dag i strandens tecken.
Sen gick vi bort till hamnen för att kolla upp priser på alla båt turer osv och det var ju inte direkt super billigt.
Senare på eftermiddagen när vi hade duschat så gick vi till "äventyrsgolfen" tom vi har ju roligare banor här i kristinehamn det var inte så stor variation eller fina banor.
Efter det gick vi till stan och satte oss, åt lite mat och drack några drinkar.

8/11 14

Stranden som vanligt vad annars haha
Vi gick sedan för att kolla upp resor och priser till AquaLand som vi skulle åka till nästa dag. Stack sen för att äta en lättare lunch och jag blev sugen på Hamburgare så vi gick till McDonalds, Blev lite besviken över hur olikt de var sveriges resturanger men det dög åt mitt sug iaf.
Fram mot kvällningen så gick vi ned på centrum, drack några drinkar, handlade lite suvenirer och spelade lite spel i en spel hall.
Vi spelade tre olika spel och jag vann 2 av 3 spel och blev lite skadeglad haha.

9/11 14

Vi gick upp tidigt för att hinna äta och packa väskan, så tog vi bussen till AquaLand i Maspalomas.
En stor vattenpark med massa kanor och bassänger men ovanligt folktomt. Kanske berodde på priset för satan va dyrt. Men men vad gör man inte för lite upplevelser.
Inne på området kunde man simma och fotas med Sjölejon, Stoppa ned fötterna i ett fisk spa eller få massage.
Vi satte oss med fötterna i fisk spat. Och HERREGUD va det killade, trodde nästan jag skulle få panik och gå därifrån men jag lyckades hålla lugnet.
När vi väl kom hem igen var vi så slut så vi satt på uteplatsen, lirade lite kort och vräkte i oss chips.

10/11

Även denna dagen gick vi upp tidigt för att äta och packa men denna gången bar det ut på havet för att försöka hitta Delfiner.
Efter 2 timmar så hittade vi delfiner, hann och se dom ca 2 min sen vände vi och åkte hem igen.
Hade självklart kameran i högsta hugg hela tiden men när vi kom tillbaka till hotellet så märkte vi att vi hade kommit åt en knapp så alla kort på delfinerna var svartvita. F*N va besviken jag blev på mig själv som inte haft koll! Men men jag fick mig ett minne för livet iaf!

11/11 14

Mulet hela dagen.
Började dagen med att åka buss på marknad i Arguineguin. Gick längs gatorna och lyssnade på min kära sambo när han berättade om allt han varit med om på Gran Canaria. (Nästan så man önskar att man varit med)
När vi kollat klart på allt så tog vi oss en promenad tillbaka till Anfi (gjorde uppehåll i Patalavaca för att äta)
Väl framme i Anfi tog vi Taxi tillbaka till Puerto Rico.
Hemma igen så hoppade jag i poolen en stund innan vi bokade bord på en resturang, Cuava Pirata som låg i Patalavaca och det var SINNESJUKT god mat. Första gången jag åt där men ABSOLUT inte sista gången!
Tog Taxi tillbaka till Puerto Rico där vi lät oss bli avmålade som karikatyrer. Sen gick vi hem och packade det mesta

12/11 14

När vi vaknade så va de mulet ute men efter att jag packat klart väskan så tittade solen fram en stund. Tog tillfället i akt och solade ca 30 min innan bussen kom för att skjutsa oss mot flyget.
Vi var inte hemma i sthlm förän 8 tiden. Vi tog en sväng förbi Tuomas syster för att lämna lite cigg och en present sen åkte vi raka vägen hem.
Jag var INTE tuff efter vägen för tusan va trött jag blev efter halva vägen. Fick öppna rutorna titt som tätt och tillomed stanna och sträcka på mig en sväng.
01.30 fick jag ÄNTLIGEN krypa ned i min egna underbara sköna säng.
Sov fram till 6.30 då min mor kom och släppte av Jonathan. JÖSSES vad jag har saknat honom under den där veckan!

Haft det hur underbart under denna veckan som helst, runt 24 grader i skuggan varje dag.

Kan aldrig förklara hur mycket jag ÄLSKAR värrme <3
Hoppas kunna åka tillbaka väldigt snart <3

I torsdags var jag hos Pehr Trollsveden.
och det var som vanligt mycket intressant och spännande

För er som inte vet vem han är så är han ett medium.

min sambo är/ har varit väldigt skeptisk till sånna här saker men efter vad Pehr sa till mig i torsdags så är han inte fullt lika skeptisk längre.

Han spådde mig med kort och drog upp saker som han omöjligt kunnat veta som bara jag och min sambo vet om.

Sen tog han även kontakt med andevärlden åt mig.
Jag kom i kontakt med pappa.
Han beskrev verkligen pappa till punkt och pricka så de fanns liksom inte ens någon tvekan om att de faktiskt var han.

Jag vet inte om jag satt och spände mig eller något men när jag satte mig i bilen och åkte därifrån så blev jag helt skakis.
Jag skaka ungefär som man gör när man fryser riktigt ordentligt fast jag frös inte, sen kände jag bara ett stort välbehag när jag tänkte på allt Pehr berättat.

Jag har haft privat sittning med Pehr tre gånger och alla tre gånger har han sagt något som ingen annan möjligtvis har kunnat veta så jag tror på de övernaturligt och mediala helt och fullt.

I förra veckan skrev jag om min son och att han har fått en flickvän..

I måndags när jag hämtade Jonathan från fritids så va han lite ledsen och så småningom berätta hann att hans tjej (mollie) inte va kär i honom längre..

Han tittade på mig med dystra ögon och så säger han:
-Mamma varför vill hon inte vara kär i mig längre?
och det enda jag kunde få fram var :
-Det kan bli så ibland.

men han kom sen fram till att han skulle minsann ha parfym på sig nästa dag för då kanske hon blev kär igen..

och gissa vad!? igår när han kom hem så berättade han att hon faktiskt är kär i honom igen.

Shit va söta dom är <3

sååå vill ni att någon ska bli kär i er så ta på lite parfym ;) haha

I onsdags åkte min käre sambo till sthlm igen för att uträtta lite ärenden och idag skjutsa jag min son till sin pappa.

Så jag är både barn och gubb ledig i helgen.
Lite skönt samtidigt som de är ensamt.
Första gången jag sover helt ensam på länge.

Nu på kvällen var jag uppe hos min kära syster o kikade på en film så jag hade sällskap en stund iaf.
nääe nu ska ja kolla klart på jagad av hundar sen ska ja försöka sova..

Natti Natti

När jag igår hämtade Jonathan på fritids så berättade han för mig att han och hans klasskamrat Mollie är kära i varandra och dom har minsann pussats tre gånger...

Så jäkla söta så ja tror jag dör söt döden haha

Men samtidigt känns de liiite som ett slag i ansiktet... en påminnelse om att min bebis inte är någon bebis längre. fy han växer upp alldeles för fort.

Fy va dåligt av mig att inte ha skrivit på så länge... men jag har helt enkelt inte haft lust och när jag väl haft lust så har jag inte haft tid..

men iaf.. i lördags var jag och min bästa vän så jävla duktiga... vi var ute och gick järnleden med mitt jobb, 1,5 mil och gick på ungefär 3 timmar med rast.

när vi kom tillbaka till jobbet fick vi gulaschsoppa som var gudomligt god! sen åkte ja hem och dog en smula haha.

jag hade så himla ont i rumpan på kvällen så ja kunde inte sitta i soffan och jag var tvungeb att ta en ipren innan jag la mig annars kunde ja inte sova haha. otränad så de heter duga!

här får ni se några bilder från promenaden :)

Idag har jag provat ett nytt recept..
Det va så fruktansvärt mega gott så jag bara måste dela med mig till er.

Kyckling med ingefära och lime 2 portioner

2 msk risvinäger
1 msk asiatisk fisksås
1\2 msk socker

* Börja med gurksalladen. Skär gurkan i små tärningar eller bitar. Skiva salladslöken. Kärna ur chilifrukten och skär den i tunna ringar. Plocka korianderbladen.

* Rör ihop vinäger, fisksås och socker. Vänd ihop alla ingridienser till salladen och låt stå en stund och dra till sig smakerna.

* Sätt ugnen på 175 grader. Rör ihop ingefära och sweet chilisås. Fyll kycklinglårfiléerna med blandningen och en limeskiva med skalet kvar. Strö över 1/2 tsk salt.

* Rulla ihop filéerna och fäst med en tandpetare. Bryn runt om i en stekpanna. lägg kycklingbitarna i en ugnsäker form, droppa över soja och limesaft. Stek i ugnen 20-30 min.

Servera och njut!

Idag hade vi första Itrim mötet på ca en månad och till min förvåning vart vi bara tre stycken...
Hörrni Itrimare.. Vart var ni!?

Jag blev lite chockad på invägningen faktiskt!
Jag hade gått upp ett kg fast jag har minskat i fett massa och ökat i muskelmassa..

Och det gott folk undrar jag hur fan de går till!? hahaha
Jag har ju fuskat hur mycket som helst under semestern.
Med antal steg, ombytta motionen, maten och jag har ätit godis, chips och druckit hur mycket cola som helst.

Ja ja ingen är gladare än jag!

MEN! Nu är de slut på fusket!
Nu ska här bli allvar igen :) Puuss

Min kära bror i göteborg ringde mig efter att han hört och sett om översvämningarna här i lilla kristinehamn och var lite fundersam om hur de såg ut i stugan...

Jag hade ju redan varit där o kikat och allt såg bra ut, men vattnet hade stigit så mycket i sjön så att jag inte ens kunde gå ut till bryggan så brorsan bad mig att åka o kolla bryggan/båten någon dag snart.

Så det gjorde jag idag!
Och det var väll tur de haha för halva båten låg under vatten och årorna var nästan påväg att rymma.

Jag lyckades dra upp båten i repet som de satt fast i en liten bit ovanför ytan och började ösa.
Satt nog på knä och öste i en halvtimme innan jag blev klar.

Dagens god gärning!

Idag fick jag även höra att en bekant haft inbrott i sin lägenhet under natten medans dom låg och sov!
Helt sinnessjukt hur vågade och fräcka folk börjat bli.. fy faan!
De hade tydligen tagit sig in genom balkongen som förövrigt är en liten bit upp..
Sjuka människor som inte kan ge fan i andras prylar! *TVI*

Ta hand om er där ute och se till att stänga om er <3

Inatt blev det inte mycket till sömn.
Det började åska runt ett och slutade ca sex imorse och allt regn som kom under natten. herregud!!
Jag tror att jag lyckades sova ca två timmar och tidigt imorse kom min vän Emelie hit som varit livrädd hela natten stackaren.

Sen visade de sig att allt regnande har gjort att de är världens översvämningar runt om i stan.
Jag har aldrig varit med om något dylikt, känns nästan som att vara med i någon jävla naturfilm..