Sitter på bussen och tänker rädda Sommaren för er, ni får leva med stavnings felen det är inte lätt och skriva på bussen! Men Här får ni 3 tips som kan hjälpa till och bränna fett utan att tappa all them gains 😍

1-ät oftare!
Att äta oftare kanske låter dumt, men genom att äta fler gånger om dagen så ökar du din metabolism.
Tänk på att det handlar inte om att äta mer mat utan att äta vid fler tillfällen under dagen.
Tänk så här, din metabolism är smart! Dens uppgift är att ge dig energin du behöver för att göra olika aktiviteter. Om du ger den bränsle ( mat ) på morgonen och inte äter något på flera timmar och har långa avstånd mellan måltidarna så lär den sig att spara på de bränslen så att det räcker en längre period. Men om du fyller i den oftare så lär den sig att bränna det så att den kan ha plats för nästa måltid.

2-träna med tom mage/fasted cardio
Din kropp har två bränslen, fett och kolhydrater.
Men första hands valet är kolhydrater, glykogen är lagrade kolhydrater som kroppen använder sig av vid träning. När kroppen är tom på kolhydrater så använder den fett. Därför så rekomenderas det att köra cardio och träna på morgonen med tom mage, då är fett förbränningen som högst.

3-post workout/ preworkout
Maten är den viktigaste när det kommer till fett och hur man bränner fett. En bra tips är att äta det man behöver när man behöver det.

På morgonen:
kroppen behöver snabba kolhydrater och proteiner för att få igång kroppen snabbt. Äggvitor mjölk och havregryn är en mycket bra frukost

Pre workout( inte morgon cardio):
innan en styrketräning spelar proteinet inte så stor roll. Utan det viktigaste är att få in kolhydrater. Det ger dig bra pump och hjälper till att din träning blir mer effektiv och har en högre nivå.( dont forget that protein tho ). Potatisar är den bästa alternativen efterssom på grund av potasium så ökar dom kroppens vascularity ( om du vill ha ådror på armen )

Post workout:
Nu vill du dock inte äta så mycket kolhydrater. Snabba kolhydrater är viktiga för en bra recovery, men de viktigaste är proteinet.

Befor bed:
Du kommer inte att äta på ett bra tag. Du behöver långsamma proteiner och kolhydrater. Kvarg med nötter och din protein shake är nog bästa alternativet

Imorn går jag genom de bästa kosttillskottet beroende på vad man har för mål! Peace out.

Likes

Comments

Så allt de här började när josef ( stor jävel på gymmet ) tipsade mig om att börja leta efter sponsorer. Efterssom jag ska tävla på lucia pokalen och aa det är inte billigt det här 😂. Så jag började maila olika företag såsom nocco MM sports osv. Lucky som jag är så fick jag inte sammarbeta med någon av de, enligt MM sports så sammarbetar dom med de som har bloggar och då tänkte jag börja blogga. Dels för sponsorer och dels för att jag tror många skulle kunna relatera till allt de här. Att skolan fester och vänner krokar med träningen osv. En sorlig vardag. Visst låter de kul!

Likes

Comments