I går fikk jeg en pangstart på uka da lillesjefen i huset bestemte seg for at det var helt innafor og starte dagen kl 04.30.
Jeg var helt zombie resten av dagen og fikk ikke gjort noe av det jeg hadde planlagt.

Jeg brukte ettermiddagen på å hjelpe ei venninne som har kjøpt seg hus og male litt, før det var hjem til leggetid av lille. Som jeg gleder meg til hun aksepterer at noen andre legger henne, evt er der om hun våkner. Det virker så fjernt, men jeg håper det ikke er det. Vær så snill!

Idag har vi kun sløva inne, det regner non stop ute og det er ingenting som minner om sommer. Ikke mange timene til baba kommer hjem fra jobb, så vi skal snart begynne å forberede middagen.
Så får vi se om vi ikke tar en tur utenfor i hagen om ikke annet,  godt med litt luft for både liten og stor.

Blogg med mobilen - Nouw har en av de beste blogg verktøy på markedet - klikk her!

• 39 lesere

I dag har mannen min etterlengtet fridag, og vi startet dagen med en tyrkisk frokost, selvfølgelig servert på gulvet. Så deilig med en skikkelig morgenstund sammen alle tre!
Vi har vært ute og gjort noen ærend, vært i Ilaparken og B har vært på Fredagsbønn i moskéen.

Nå sitter vi å ser litt på barne tv før det er kveldsmat og sovetid for lillemor. Så står der taco og snacks på menyen for oss voksne etterhvert.

God helg!

• 156 lesere

For noen uker siden bestemte vi oss for og bytte ut Emmajunga vognen vi kjøpte da vi ventet på at Mirah Noor skulle komme til verden.
En vogn jeg har vært fornøyd med hele veien, men nå som hun vokser og blir større ville jeg gjerne ha en litt mer praktisk vogn, som vi også vil ha godt utbytte av om vi skulle få enda en liten i familien.
Har sett på flere vogner, men la min elsk på denne fra første stund!

~ Bugaboo Donkey ~

Jeg husker da jeg gikk gravid, da synes jeg denne typen vogner, men Stokke sin på topp var skikkelig stygge ( Smak og behag folkens!), rart hvordan man kan endre meninger så raskt. Jeg synes iallefall dette er en skikkelig lekkerbisk, og jeg gleder meg allerede til og stå opp i morgen og få testet den ut. Har bestilt den søteste lille detaljen til vogna, men den skal jeg vise dere når den dukker opp i postkassen!

• 189 lesere

Jeg er ikke noe gla i å være hjemme hele dagen, men innimellom så må man jo bare det.
I dag høljer det ned her i Trondheim og ifølge værmeldingen skal det fortsette i maaange dager...
Tenker og bruke dagen på å gi leiligheten en skikkelig overhaling, det trengs!

Håper regnet roer seg litt utover dagen, så vi kan lure oss en tur på lekeplassen eller noe. lillemor ha en tur ut i løpet av dagen.

Nå skal vi kose oss med litt frokost og barne tv før vi starter dagen skikkelig. Ha en fin dag!

Et av målene mine da jeg valgte og legge meg under kniven og utføre en gastric sleeve operasjon, var og bli mer aktiv. Hovedmålet var for meg og komme meg på en fjelltopp igjen, da jeg ikke har vært på fjellet siden tidlig på ungdomsskolen.

Da jeg var hjemme i Lofoten tidligere i sommer var jeg på fjellet. Jeg er ikke i noe god form, så jeg trodde aldri i verden at jeg skulle nå toppen, enda vi valgte en enkel tur. Men jeg klarte det og fy for en mestringsfølelse!

Ikke bare klarte jeg og dra meg selv opp, men hadde og Mirah på ryggen i meis store deler av turen. Det ble en ekstra utfordring med en balanse som er så som så og dårlige knær. Men det gikk bra, og heldigvis godtok hun og sitte på ryggen til onkelen etterhvert. Det hele ga mersmak, og jeg var og ér supergira på mer.

Dessverre ble det bare med denne ene turen, da jeg hadde et skikkelig uhell på vei ned og hoven ankel i mange dager. Men har allerede planlagt ny tur til Lofoten tidlig i høst så da håper jeg på iallefall to topper til! I mellomtiden får jeg se litt på hva Trondheim har og tilby og ikke minst så trenger jeg turfølge. Anyone?

Glomtinden 419 moh.
Takk for turen!

• 250 lesere

Hvor blir tiden av? Jeg har ikke hatt mye ledig tid til bloggen på lenge nå, og jeg har jo ikke fått delt noe særlig fra verken turen til Krakow eller Lofoten, eller noe annet for den del.

Nå er det tre uker siden jeg kom hjem til Trondheim, to av de har mamma vært her.
Den siste uken har jeg brukt på og prøve å komme meg litt "tilbake til hverdagen". Det er jammen meg ikke bare, bare etter å ha vært så lenge på farten og når man har hatt mennesker rundt seg hele tiden.

Mannen min har jobbet 16 timers arbeidsdager siden jeg kom hjem, så han har jeg begynt å se snurten av først nå de siste dagene. Så nå håper jeg snart det blir noen fridager på han så vi kan kose oss sammen hele familien, og at jeg kan få ha noen timer med venninnene mine. Og ha med seg lillesjefen ut for tiden er nemlig helt håpløst, det er jo et maraton uten like og det å sitte i ro er helt uaktuelt for den lille kroppen.

Etter 7 uker her og der blir det godt å holde fortet en stund. Tenker vi får litt feriegjester, men ellers teller vi bare ned til ferie!

• 255 lesere

Deler noen bilder med dere fra di siste par ukene her i Lofoten. Vi storkoser oss ❤

• 788 lesere

Så mye kjekt som har skjedd de siste ukene, men ingen tid til og oppdatere bloggen dessverre. Så tenker at jeg må prøve å få lurt inn et innlegg å tre innimellom alt som skjer.

Jeg og Mirah Noor er for tiden hjemme i Lofoten og har vært her i snart to uker allerede. Det har gått slag i slag siden vi kom og jeg kjenner at jeg nesten trenger en ferie etter ferien.
Vi har feiret mamma sin 65 års dag ( 2 ganger faktisk!), det har vært 17.Mai og konfirmasjon. Så forrige uke var fylt til randen!

Nå har vi tatt turen til Henningsvær til søsteren min og blir her noen dager. Her står det formiddagslur for lillesnuppa på planen og senere kommer den eldste søsteren min hit å vi skal lage vårruller sammen.

• 951 lesere

I kveld er den siste kvelden her hjemme. Søsteren min har kommer nordfra og vi begynner å bli klare for avreise til Krakow i morgen ettermiddag.

Oppi all glede og reisenerver så gjør det så vanvittig vondt i mammahjertet. jeg skal for første gang reise fra lille snuppa og det føles så rart.
Da jeg bestilte turen før jul tenkte jeg at det skulle gå kjempefint, for da har hun blitt så stor, men jammen meg kjenner jeg på klumpen i halsen altså.

Nå må jeg bare prøve å kun tenke positive tanker så det og skulle forlate den viktigste personen i livet blir litt enklere.
Jeg vet jo at hun blir å ha det kjempebra her hjemme sammen med pappaen, og at vi alle  3 har godt av dette.
Selv om jeg i skrivende stund sitter å føler meg som verdens dårligste mor, vet jeg jo at det ikke er tilfelle.

• 1331 lesere

Nå nærmer det seg avreise til Krakow med stormskritt. Jeg har omsider begynt å samle sammen noen småting jeg skal ha med, og for første gang er planen å reise med nesten tom koffert.
Er jo ikke så lenge siden jeg tok en skikkelig detox i klesskapet mitt, så der trengs det et realt påfyll og jeg håper jeg finner noe brukbart på tur.

Resten av dagen går til og pakke ferdig til søndag og gjøre klart litt til vi reiser til Lofoten. Vi drar jo allerede formiddagen etter vi kommer hjem fra Polen, så det er så begrenset med tid.

I morgen kommer søsteren min og det gleder jeg meg enormt til. Ikke sett henne siden jul, så det blir koselig.
Så er det vel bare å begynne å manne seg opp til å fly, det er jo mildt sagt et helvette! og denne gangen er det ikke bare meg, men og ene venninnen min som skal være med som har flyskrekk- stakkars reisefølge!