Man skulle kunna tro att barnen skulle vara slitna efter vår utflykt idag men nej då.. Vi hade lovat att bada idag så vi fick hålla vårt löfte trots att klockan var lite mycket.. Men det var ett mysigt bad med massa lek..

Elin är dock en riktig fegis som bara badade i barnpoolen som höll säkert 37 grader.. Hon tyckte den andra var kall. Kanske lika bra med tanke på hennes öron.. 🙈 Men med proppar och band hålls hennes öron torra och fina.  👌

Idag tog vi kustvägen upp till Skagen..  Det tog sin lilla tid men det var det värt.. Vi fick åka en liten kanalbåt eller vad det heter för att komma över en liten flod.. Bara det var ju roligt..

När vi kom fram till Skagen kurrade våra magar så vi hittade ett mysigt fik där vi åt goda smörrebröd i solen.

Vi gick sen vidare ut mot piren och själva udden.

Väl framme vid udden hoppade vi på tåget som tog oss ut till havet.. Spännande upplevelse tyckte Elin.. Tyvärr vill inte mitt minneskort idag heller så ja ni får ta vad ni får.. 😉

Efteråt njöt vi av en svalkande glass innan vi styrde bilen hemåt igen...

Vi glömde ta med böcker på resan vilket blir en besvikelse vid nattningen.. Som tur är så hade vi tillgång till Spotify och ljudböcker.. Ikväll när vi skulle välja bok kom jag att tänka på min favoritljudbok som barn.. Folk och Rövarna i Kamomilla stad. Vi lyssnade alltid på denna bok i bilen när vi var på semester..  Jag har sökt på denna flera gånger utan fiskelycka.. Men idag fann jag den på Spotify..  En nostalgitripp genom nattningen.. Isabell hann inte lyssna på hela innan hon somnade men bra är den.. Å roligt att höra alla kända röster som jag inte hade koll på som liten..

Har du någon relation till Rövarna eller annan ljudbok??

Idag har vi besökt Århus.. Vi blåste mer eller mindre fram längs gatorna.. Inte jättekallt men vinden var inte jättebehaglig.

Jag har tagit en massa fina bilder med min kamera men tyvärr så håller kameran bilderna i gisslan.. Några har jag fått men långt ifrån alla.. Jättestörigt när man väl använder kameran..

Vi började vår utflykt med ett besök till Botaniska trädgården.. Wow säger vi.. Jag kommer att göra ett inlägg enbart om detta när vi kommer hem för vilken upplevelse..

Efteråt gick vi vidare till själva huvudmålet för dagen.  Den Gamle Byn.. Äntligen en fördel att man är student då jag gick in för halva priset.. 👌 Genom grinden och vi gjorde en tidsresa från 1800-1970.. En vacker miljö med gamla hus och lajvare.. Vi åkte häst och vagn genom hela byn plus utanför. En mysig upplevelse. Barnen fick dessutom åka karusell..

Så roligt att ni var så många som gissade på vårt lilla äventyr.. Vi har nu kört över sundet och hamnat i Danmark närmare bestämt Bönnerup Strand. Vi bor på ett lägenhetshotell som heter Danland Norddjurs.. Det är verkligen över förväntat.. Vi bor helt perfekt för oss..

Vi har trappan rakt ner i poolen, lekplatsen och aktivitetscentrumet som har både ikväll och bio. Ni kanske tänker att det ser kallt ut att vara i poolen. Men vet ni vad det finns ett jättefint poolområde även inomhus.. Stor pool, barnpool, bubbelpool och olika bastu.. Där har vi lekt massor idag..

Lite sött att de även har en gästbok som man kan skriva i. Lägenheten är verkligen barnanpassad då det finns massa leksaker och blöjor,för de som använder det, i lägenheten..

Vi bor precis vid hamnen så ikväll gick vi ner för att ta oss en matbit.. Vi hamnade på en restaurang som serverade supergod mat.. Enorma portioner så till och med Daniel blev proppmätt. För att inte tala om vinet.. En höjdare!

Nu ska vi försöka få barnen i säng så att vi kan ladda ny energi för morgondagens äventyr som ska ta oss till Århus precis som @Kimzetterstrand gissade på.. På tisdag blir det Skagen som @Madelena gissade.. 👌

Jag fick önskan om att lägga upp fynden vi gjorde på lager157... Lydig som jag är så kommer här ett inlägg.  😉 Barnens kläder åtminstone..

Som ni kanske ser så har Isabell fått välja helt själv i hopp att hon faktiskt ska använda sina kläder.. Hon och jag har helt olika smak när det kommer till kläder. 😂😂 Iaf färgvalet.. Men ja ja hon passade bra i färgerna..

När jag tog bilden på kläderna ville Isabell vara med för då ser ni ju vem kläderna tillhör. 😂😉

Till Elin har jag fortfarande mandat att välja.. 😉

Hon har dock så mycket så hon fick nöja sig med två jackor.. 👌👌

Men billigt är det och det gillar jag..