Den 20 mars tog vi den tidiga färjan till koh phangang och checkade in på samma hotell som min familj. De visste inte om att vi skulle komma så va lite nervösa att de skulle se oss för tidigt. Vi fick checka in direkt o gav oss ut på jakt efter mamma. Såg dom nästan direkt så smög oss upp bakom och började sjunga för Henke som fyllde 40. Så kul o se deras reaktioner och att få träffa dom efter 2 månader ifrån varandra. Vi vart bortskämda med mat och sola o bada. Försökte bygga sandslott med lillebror man han tyckte det var roligare att ta sönder än bygga.. Två härliga dagar med familjen helt enkelt :)

Japp jag lever bloggen kommer i andra hand bara. Finns inte så mycket att skriva om när varje dag i princip ser likadan ut! Hehe. Men ska försöka bjuda på lite mer bilder nu närmsta dagarna.

Efter phiphi drog vi vidare till koh samui med en natt i krabi först. strosa runt på en nattmarknad med livemusik och köpte mat från stånd. Så himla mysigt. Efter ett par timmar med buss och båt checkade vi in på en resort med 2 pooler precis på stranden. Så himla lyxigt kändes det! Tog massage på stranden och fotbehandling. så himla skönt!
En kväll åkte vi in till centrum med taximoppe och käkade god pizza och drack vin. Även lite shopping på det. Lyxa till det lite helt enkelt 😉

Båten styrde som sagt vidare till phiphi Island där de 4 kommande nätterna skulle spenderas. En ö som vi gillade väldigt mycket förra året. Dock vart vi lite besvikna på årets vistelse. När vi klev av båten var det som att sätta ner foten på en arbetsplats, de byggde om överallt typ vilket gjorde det dammigt,skitigt och högljutt.
Bodde på samma hotell som förra året då det ligger precis på main beach vilket var skönt. Hade havsutsikt från rummet. Enda negativa med boendet var att personalen var sjukt otrevliga och att duschvattnet lukta piss/bensin.

Själva stranden var inte så mycket att ha då den är rätt skräpig. Vattnet är super grunt luktar tång och flyttar runt "bajs".. En dag drog vi till longbeach vilket ägde! Helt glasklart vatten som svalka, underbart!
På kvällarna gick man ut, phiphi är ju en party ö! Var mycket mindre folk på barerna i år än förra året. Efter man hängt på barerna drar man ner till stranden för att dansa hela natten barfota i sanden, trodde vi! Tydligen har militären gjort om lagarna så allt stängde vid halv 2? Så tråkigt! Men vi kom hem sent ändå lustigt nog?!
Detta år bestämde vi oss för att ta oss upp till viewpoint där du ser hela ön, vilket vi missa under våra två vistelser förra året haha. Det jobbigaste jag har gjort alltså!! Var typ 40 grader och så himla brant uppåt väg.. Aldrig svettats så mycket. När vi nästan e framme så kostar det pengar, o har vi pengar tror ni? Nej! Som tur var kom de två svenska tjejer efter oss som var gulliga o köpte biljetter åt oss! Vi bjöd dom på öl senare på kvällen som tack.

Trotts att de inte va sig likt hade vi väldigt roligt! Men efter 4 kvällar med ett par öl o lägga sig sent kände kroppen att det var nog! (Börjar bli gammal)

Japp jag lever och mår alldeles utmärkt! Ligger här proppmätt i sängen o kollar på tv för första gången sen man åkte hemifrån!

Har nu spenderat lite mer än en vecka i underbara Thailand. Så himla härligt att gå ut och käka. dricka drinkar, dansa på stranden och bara sola o slappa. Har inte gjort så mycket förutom det jag precis skrev.
Vi hade först två dagar i Phuket, första kvällen gick vi ut. Tog några för många drinkar men hade svin kul. Dagen efter var det inte lika kul men vi tvingade oss själva att gå upp och sola! Kan nog dock inte skylla allt på drinkarna då vi var uppe i nästan ett dygn och det var svin varmt. Man mår illa så varmt det är här nästan.. Dag 2 spenderade vi som sagt på stranden, första strandhänget på evigheter kändes det som, synd att vi inte kunde njuta bara haha. Kvällen vart lugn med god mat och lite shopping o tidigt sömn!
Dagen efter satte det av mot phiphi....

Träffade en as skön vad vi tror är bög!

Ligger lite efter med uppdateringen här på bloggen men är så satans mycket att göra så hinner helt enkelt inte med. Är inte bara att chilla och ha det gött hela tiden inte. Saker som ska planeras och bokas ständigt. Vi insåg att vi inte haft en riktig heldag på stranden sen surfers paradis.. X antal veckor sen!

Singapore var så himla coolt, helt galet stort! En hel dag spenderade vi på universal studios, som innehåll allt från träffa mjukis djur från Madagaskar till karuseller. Det bästa med dagen var dels shrek i 4D, hela sätet skalade det kom vatten på en och man kände "spindlar" på fötterna. Sedan var vi med om det coolaste vi någonsin upplevt. Satte oss helt ovetande om vad som väntade oss i en bil med 3D glasögon. I nästa stund befann vi oss mitt i en fight i transformers filmen. Var verkligen som man var med i filmen, de flög grejer, gick så jävla fort o var så häftigt! Synd att ja alltid ska bli åksjuk bara... Lätt värd dag iallafall!

Annars har vi mest vandrat runt kikat på olika byggnader besökt olika shoppingmalls, ätit snabbmat och turistat runt. Åkte en snabbis till chinatown, lukta skit fatta inte ett skit så vi drog vidare typ direkt. Riktig bra dagar i Singapore! Nu befinner vi oss i Thailand! Ska bli skönt med semester efter semestern. Äta gott dricka gott utan att de kostar så mycket. Sola och bada hela dagarna 😍

Välkommen till ett as varmt Singapore! Första dagen checkade vi in och drog och kika i en galleria. På kvällen tänkte vi att vi skulle gå ut i och äta fint då Frida fyllde 21. Klockan drog iväg och slutade med ett snabbmats liknande ställe.. Var inne i Marina mall och kikade, sjukaste shoppingcentret någonsin.. Fanns ett litet Venedig i mitten av köpcentret och i andra änden fanns en skridskobana? Riktigt sjukt.

Sedan skulle vi fortsätta upp till båten på marina bay sands. Åkte upp till baren på 57e våningen, hissen gick så sjukt snabbt. Var tvungen att tryck utjämna! Utsikten som vi mötes när vi klev ut hissen är obeskrivlig. Så coolt att stå där och stirra ut över hela singapore. Önskar alla fick se det med egna ögon! Tanken var att vi skulle ta ett par drinkar o ha en kul utekväll men båda va as trötta o magarna var lite svajiga efter Bali så vi leta oss till bussen. och påvägen hörde vi "Bang Bang" med Jessie J live som hade konsert precis där vi var. Sjukt grymt.

Finns ingen bild i världen som ger rättvisa åt den magiska utsikten, ÅK DIT!!!

Så var det dags för ett par dagar på Gili Island. Skulle bli hämtade vid 10 men de kom vid 11.. Allt tog längre tid än vi förväntade oss men vi kom tillslut fram lagom hungriga o vilsna. Som tur var så är gili litet så hittade vårt homestay rätt fort. Så skönt att få bo i dubbelrum och slippa ta hänsyn till andra. Båda kände att de var en välbehövlig paus från hostellivet. Vi testade på "utelivet" (hela ön är en bargata typ), det var helt ok kul, mycket folk. Fick lite tips på vilka ställen man skulle undvika o vart bjudna på vodka jozz av två av många dykinstruktörer. (Hela ön bestod av dykinstruktörer samt svenskar). Vodka jozz är tydligen bara tillåtet i Indonesien.. Annars höll vi oss till Bintang för att undvika deras fulsprit..

Dag två spenderade vi vid stranden, var varmt fast lite mulet. Jätte fint glasklart blått vatten o mysigt med alla restauranger o strandpuffar. Finns inget bättre än äta lunch och titta ut över stranden. På kvällen gick vi ut och käkade med Sebbe och Didrik, Fridas kompisar från innan. Slutade med att vi 4 gick ut tillsammans med alla andra på ön och svettades sönder hela natten. As kul kväll verkligen!

Dag 3 bestämde vi oss för att hyra cyklar och cykla runt hela ön som inte är så stor. Cyklade på rätt länge men tillslut vart vi så hungriga så vi vände. Fick senare höra att vi vart 5 minuter från att komma runt.. Hade alltså vart närmre o fortsätta cykla, haha. Resten av dagen chilla vi. Vid 18 tog vi cyklarna och cyklade bort mot sunset beach dock var det mulet så vart inte så mycket solnedgång men as fina färger på himmel och vatten.
Spenderade kvällen med livemusik och sällskapsspel samt ett par öl.

Dagen vi skulle åka tillbaka till kuta vaknade jag upp o mådde jätte illa, kunde inte äta. Kände "yes va kul o åka båt".. Värsta båtresan någonsin, vår så stora vågor! Folk spydde en efter en o det spöregna ute så ingen ville gå ut. Jag fick tillslut gå ut och sitta med besättningen för att överleva! Ursch för gårdagens båtresa!

Tanken var att vi skulle åkt vidare till gili Island idag men vi bokade till en natt och tog en 2,5 timmes surflektion istället. Vart hämtade med moppe först, var väldigt skeptiska med tanken på att alla kör som bloddårar här nere! Men vi överlevde.
Tog väl ca 15 minuter med lite teori samt öva positioner på stranden innan vi testa i vattnet. Man lyckades ju ställe sig upp på första försöket det svåra var att stå kvar när vågen kom. Frida var grym, såg jätte smidigt ut när hon hoppa upp på brädan. Dessvärre var det för mig som är stel som en tant. Jag lyckades stå hela vägen in till land ett par gånger iallafall.

Man vart helt slut i hela kroppen och svalde ca 3 liter saltvatten så det var ingen risk för solsting pga salt eller vätskebrist.. Ögonen var jätte röda efteråt haha. Det var super kul att testa faktiskt. Så skönt att Frida o jag hade en instruktör för oss själva så han verkligen hjälpte oss. Inte så dyrt och tror till och med att vi fick rabatt.
Vi fick låna brädorna hela dagen men vi var för trötta så gick till hostlet och beställde in lunch vid poolen och låg o loppa hela eftermiddagen. Gick ut och åt middag med de andra även denna kväll och påbörjade en ute kväll, vi vart så trötta så drog o sov istället, haha!
Puss

Sämst på att uppdatera pga att min laddare gått sönder.. Köpte en ny och den gick också sönder.. Hoppas den nya nu håller längre!

Kom fram till Bali runt 22 på kvällen så vart inte så mycket gjort förutom en skön nattsömn. Var svin trötta då det vart 4 timmar tillbaka på klockan från Sydney t Bali. Dagen efter gick vi upp tidigt och bokade in oss på en dagsutflykt till ubud, monkey forest osv.

Började med att kolla balisk dans, sjukaste och konstigaste jag har sett tror jag.. Sedan styrde vi mot lite olika butiker innan vi fick se ett vattenfall! De var brunt på grund av att det regnat! Efter vattenfallet åkte vi till en liten trädgård där de odla kryddar som de gjorde te och kaffe på. På slutet fick vi en liten gratis te och kaffeprovning, super mysigt. Sedan åkte vi upp mot berg och gamla vulkaner för lite lunch. Började spöregna men som tur va skulle vi åka bil 2 timmar till monkey forest så slapp regnet. Monkey forest såg vi sjukt mycket apor, en börja klättra på mig vart liv rädd. Även tempel och heligt vatten. Fick oss även en skymt av risfälten. När vi kom tillbaka till vårt mysiga hostel träffade vi några kompisar till Frida som bodde på samma ställe. Gick ut och käkade med dom och hade det trevligt.

Våran sista heldag såg ut och bli regnig men det sprack upp och vart super väder! Så vi drog färjan till Manley. Kul att se staden från sjöss. Manley verkade vara sjukt mysigt. Lagom stort för oss haha. Vattnet var svinkallt men super skönt och uppfriskande. Tyvärr hade vi inte tid att spendera hela dagen där då vi var tvungna att tvätta allt vi ägde innan vi drog mot Bali. Alla mina kläder var verkligen fuktiga efter regnet i Byron.. Medan kläderna var i tumlaren drog vi ut och käka en as god pasta! Första gången vi käkade ute (bortsätt från donken o dominos). Gick hem packade våra grejer och sov tidigt!

Sista dagen stress shoppade vi lite innan vi drog till flygplatsen. Bussen till flygplatsen var sen så vi vart lite stressade i bussen.. Shoppa parfym för de sista dollarna yey! På flyget fick vi filt o något övernattnings kit och mat fast var typ bara vi som fick det?! Haha jätte konstigt. Kändes som flyget gick as fort!
Är framme på Bali nu och vårt hostel är as mysigt! Hörs senare!