Idag ringde klockan på 07.00, jag var pigg och kände mig redo för dagen medans Oliver ville sova vidare... efter om och men gick upp att ta oss till gymmet. Det är rätt skönt att träna lite när man äter bl.a. muffins till frukost varje dag hehe! idag var sista heldagen på Bali, vi passade på att käka en god brunch på The Owl - de hade allt från smoothies, bowls, pannkakor, hamburgare m.m det var verkligen så himla gott! Efter gick vi tillbaka till hotellet där vi slappade vi poolen, spelade kort och badade. Började regna en skvätt precis så vi begav oss upp till rummet.

Vår vecka här försvann verkligen på ett ögonkast. Hade gärna stannat en vecka till för att hinna utforska och se mer av ön. Men Bali finns ju kvar! Imorgon beger vi oss vidare till Bangkok och sen till Koh samed (samet) där ska vi stanna i ca 5 dagar. Det ska vara en väldigt lugn ö utan riktiga vägar och taxibilar haha, men ön ska ha en av Thailands vackraste stränder. Perfekt ställe för dem som vill göra ingenting!
X

Idag har varit den roligaste dagen på hela resan.

Igår testade vi på Rafting (när man paddlar ner för stup osv) och det var en jättekul upplevelse men enda sen vi bokade denna resan så är det bara surfingen med Rip curl det jag tänkt på, dygnet runt!!

Att surfa är liksom inte bara en rolig sak för mig utan det är min stora dröm i livet, okej inte bara att testa det en gång då utan hela den livsstilen - och allt som har med surfing att göra väcker mitt intresse så mycket och det har alltid varit mitt intresse också , min barndomsdröm. Minns somrar på Öland när jag alltid lekte surfskola & låtsades att jag var med på tävlingar. Mamma fick alltid släpa hem mig från stranden... och när jag inte lekte surfing så kollade jag på surfing, läste om surfing och drömde om surfing. Idag var dagen då jag fick prova på det på riktigt. Det var verkligen så kul !!( och tricky med för den delen) men wow blev frälst. Oliver tyckte också om det så därför har vi bestämt oss nu för att boka en surfresa till nästa år! När lektionen sen var slut så stannade vi kvar på stranden och begav oss hem nu på eftermiddagen. Man blir verkligen trött av att ha roligt haha!

• Resor

I måndags runt 9 på morgonen tog vi oss upp till Ubud, tog ungefär 1 h bil dit - där besökte vi ett tempel, ett kaffeplantage & the monkey Forrest som kryllade av massa apor. Vi tog oss sedan vidare norr ut till Kintaman för att kolla in den aktiva vulkanen på 1700m. Det blev verkligen en heldag med massa sevärdheter och påväg tillbaka stannade vi till vid risfälten för att klättra där.. hade regnat precis innan så var ganska lerigt & halt (men vackert) både jag och Oliver var helt döda när vi kom hem, klockan var då runt 18 så vi bestämde oss för att äta och sen lägga oss, då vi visste att det skulle bli tidig uppgång på tisdagen! En lyckad dag.

• Resor

Och så var vi ÄNTLIGEN framme, efter nästan 24 h resa (sammanlagt) allt började med att vi tog nattbussen upp till Arlanda och därifrån flög vi direkt till Moskva, vidare till Singapore och sista flygningen (som dessutom var försenad) till Bali denpasar. Jag som väldigt lätt får orolig mage & magkatarr hade det rätt kämpigt, får det när jag blir nervös/stressad/sömnbrist m.m och allt detta i ett då.. hade svårt att äta och fick typ panik på sista flyget, var helt kallsvettig. Men som tur var somnade jag och vaknade upp när vi skulle landa. Blev väl bemötta på hotellet & all personal är så trevliga!

Beställde roomservice det första vi gjorde, tog en lång dusch och sen somnade vi för natten haha(tror totalt vi sov 20 h) jag vaknade dock 02.00 på natten (Singapores tid) och var rätt utvilad. Väckte Oliver vid 06.30, så då gjorde vi oss redo för frukost och sen möte med vår Guide - Asri, med henne bokade vi lite utflykter. Sen har eftermiddagen bestått av poolhäng och solande. (Har inte bränt mig mamma, jag lovar). Nu ska vi ta oss utanför hotellområdet för att utforska och kanske hitta något supermarket! Haft en bra första dag och är som sagt väldigt glad att vi äntligen är här.

/M

• Resor

Helger hemma i Jönköping är ju ändå guld, i fredags när jag kom hem från jobbet så blev det matlagning tillsammans med O & idolmys. Som två pensionärer gick vi och la oss tidigt, en skön sovmorgon i följt av en lång pannkaksfrulle på lördagen.. behöver jag säga mer? Sen åkte till A6 för att köpa lite smågrejer till resan, käkade på BADA BING (bästa) sen packade vi nästan hela eftermiddagen.

Igår - söndag, var det fars dag, egentligen firar vi inte det så i min familj men jag & O passade på att uppvakta våra pappor lite extra, men innan det var det ett bra pass på gymmet som gällde.. träningsvärken idag är dock inte att leka med. Känns nu att resan är nära, vi sa hejdå till min syster & hennes familj igår på kvällen - det är nog dem jag kommer sakna allra mest i och med att jag träffar dem väldigt, väldigt ofta. Nu räknar jag verkligen ner dagarna, det är det enda som snurrar i mitt huvudet just nu. Får se om jag hinner göra något mer inlägg innan, annars hörs vi på andra sidan jorden!

Bild från lunch med härliga Martina + lite god mat jag tryckte i mig efter ett tungt benpass!

Det här med minusgrader och att skrapa rutorna nu på morgonen... inte min grej riktigt, men men - snart såå är det dags för resan(!!). Kämpar på 1 vecka till, eller på jobbet så är det inte så kämpigt för det är mest roligt men det är på mornarna som är jobbiga för en kvällsmänniska som jag. Förra veckan bestod mest av massa träning & mat haha. Nu är jag äntligen igång igen efter ett långt uppehåll (8 veckor ca) så skönt att köra på med vikterna igen, och tur man har en så bra pojkvän som stöttar & peppar när motivationen tryter. Får se till så jag håller igång även i Bali, vet ju att det lätt blir poolhäng istället.

X

Alla bilder är från printerest

Idag är det exakt 2 veckor kvar tills jag & Oliver åker på livets resa, att få uppleva Bali har varit en dröm för mig sen länge. Vi kommer även resa runt bland Thailands öar, ska bli så häftigt och spännande.
Har väntat på denna resan sen januari så att det snart är dags känns overkligt... packningen börjar snart!

Godmorgon!!
När klockan ringde 05.30 idag och man kände mest... nej. Varit en så sjukt intensiv helg, sån mysig känsla att vakna upp i sitt gamla ”tonårsrum” och samtidigt känna kaffedoften nere från köket. Fick nästan lite julkänsla... På lördagen var det stan som gällde, fick med mig 2(!!) jackor hem, får visa dem i ett senare inlägg. På kvällen vankades det förfest och utgång med tjejerna, en rolig kväll men gårdagen var inte alls lika kul... väldigt orutinerat som brorsan sa.

Söndagen var det dop för Leon, väldigt personlig & fin dopceremoni! Efter var det lite kalas hos syrran - med den finaste tårtan!! Syrrans kompis är med i hela Sverige bakar så det var hon som fick äran att göra den, minst lika smarrig som den ser ut.

Hello, veckan bara smiter i väg... efter att tisdagen passerat känner man ju att det vänder lite, man börjar räkna ner till helgen!! På fredag sätter jag mig på tåget till Kalmar (äntligen) inte hälsat på sen augusti! Blir både hemmamys och även en utekväll planerad med saknade vänner<3 på söndag är det dop för Leon, ska sjunga (!!) tillsammans med brorsan som ska spela gitarr. Längesen jag sjöng inför folk haha.. men ska nog gå bra.

Nu ska jag skynda mig hem och pussa hejdå till pojkvännen som drar över till Tyskland för sin boxningsmatch. Håller tummarna!

Den senaste tiden har bestått av jobb, jobb &...jobb! Vi har ett stort projekt på gång samt utbildningar för fullt. Mellan allt det har jag försökt umgås med min familj, tränat och planerat min & Olivers Asienresa som jag nu kan räkna ner dagarna till. Endast 4 veckor kvar, Wihoo!!

I eftermiddag ska jag ut på AW med kollegorna🙌🏼
Här kommer lite blandade bilder från kameraalbumet.

hos svärföräldrarna, kan inte klaga på utsikten!

Fina Jönköping + söndagar med familjen = ostkaka

​Påväg i bilen till Stockholm för att se pojkvännen göra sin proffsdebut! Grym är han!!