USA Roadtrip, New York

För mig är det många känslor just nu.
Jag vill hem. Träffa familj och vänner osv.
Men jag vill stanna. Få vara kvar, lära mig mer om världen, träffa fler människor, få vara med om fler äventyr.
Så känslosam är bara namnet på mig just nu. Är på gränsen att börja böla för jag vill stanna men när man ser bilder på små kusinerna som leker så vill man bara hoppa in i bilden och vara med.

Om 30 minuter lyfter vi från JFK och i morgonbitti (typ kl.9 om allt går som det ska) så landar vi på Arlanda med lite roliga historier, många härliga minnen och en stor längtan till att få göra en liknande resa inom en väldigt snar framtid.

Så med ett lite sorgset hjärta så säger vi tack för oss Amerikat ❤

Over and out! 🌹💲

kolla.
Kolla vilka fina skor jag köpte idag! 👇👇

Inte riktigt det jag letade efter (typ de jag letat efter i 4år..) men det var väldigt nöra så jag kände att jag inte kunde göra om det misstaget igen 😅
Idag hade vi bokat bord på Minetta Tavern för en burgar-lunch och eftersom jag var så rädd att mina skor skulle ta slut så åkte vi till affären nere i SoHo vid 11.30. Alltså vi var där typ då. Och lunchen var kl.14.
Hehe...
Så i 2timmar gick vi runt nere i SoHo. Köpa mer saker fick vi åkte göra då våra väskor säkert kommer att bli övervikt(...).
Men lunchen då, jo vars kan man säga om den. Min burgare var helt okej. Mattias var inte nöjd med sin. Och det var ändå en dyr burgare. Min burgare för 9dollar mindre var ändå godare än hans..
Lite lurade gick vi från lunchen till tunnelbanan och åkte till New York Public Library och kollade runt på den maffiga buggnaden. Kändes som att man gick in i en kyrka.
Får man prata? Får jag ta kort? Får jag gå här?
Nä, riktigt ballt var det. Tyvärr var den dalen man ville se stängd men det får då bli nästa gång jag åker hit till N.Y. 😊
När vi kom hem blev det siesta innan en middag skulle bli av.
Då jag har åkt på en förkylning (hejja mig..) så kan jag inte säga att jag var hungrig men vi hade ett stopp kvar.
PJ Clark's.
Så jaa, birgare till middag med. Men vet ni?!? De hade ändrat på menyn! 😳🙈🙊
Mina 3 mini cheeseburgare hade de ändrat till tre olika burgare, "the Cadillac", cheeseburgare och en burgare med svamp. Nä inte ok. Fast gott ändå. svampburgaren vann faktiskt av de tre!

En liten visit på hotellets rooftop blev det också. Väldigt mysigt om man hade kunnat sudda bort all folk som var där 😅
Sen tog vår sista dag slut. Vi avslutade på topp helt enkelt (topp = det sista vi gjorde var att ta en drink på rooftop 😎)

Så Over and out for now så kanske något spännande händer på flyget. det vet man aldrig 😘

Nu jäklar.
Sista hela dagen i utlandet innan vi åker hem för att sätta igång vardagen igen.
Lite jobbig känsla men lite börjar man nog sakna sin egna säng och sina egna kuddar.
Speciellt saknar vi vanligt kranvatten. Riktigt kranvatten som inte luktar/smakar klor...
Fast jag kan säga att jag trivs rätt bra här borta ändå. Bättre än vad jag trodde veckan innan vi åkte på äventyret.

Men det ska nog bli skönt att få komma hem - kanske 😉. Det tar ju på en att ha semester på detta vis. Vi är ju helt slut! 😋

Sista dagen = allt som vi kan hitta på som vi har missat. Först och främst Converse!
Fast innan det är det frukost 🙌

Over and out - for now! ❤

New York, USA Roadtrip

En riktigt gå-dag har det varit idag.
Typ 24 000 steg.
Vi gick ner längs Broadway, mot Flatiron building. Vi gick till Victoria Secret (äntligen har jag sköna trosor och bh som faktiskt passar! 🙏 🙌) och till en skoaffär där de sålde Converse, skulle köpa ett par men tvekade men ska köpa dem i morgon så det inte blir som förra gången jag hittade ett par... (btw, letar efter dem fortfarande efter 4år)
Vi gick ner till SoHo, käkade lunch på Chipotle  (tacos apgott) sedan kom det bästa. Brooklyn Bridge!
Vi gick över bron, tog en massa foton, gick ner till Brooklyn och Brooklyn Bridge Park. Fotade där med innan vi gick tillbaka över bron pch gick upp till NoHo för att köpa de godaste Churrios jag någonsin ätit (5 av 5 cupcakes lätt!)
Nu sitter/ligger vi i sängen och kollar tv/uppdaterar oss och kanske ska hitta någonstans att käka middag i närheten. Antagligen så skippar vi middagen då lunchen käkades sent och churrisorna var en god avslutning på dagen!

Imorgon är det en oplanerad dag (förutom skorna och biblioteket) ✌

Så stay tuned! 😉😆❤

New York, USA Roadtrip

Detta inlägg får nog mer bilder än text. Så mycket bilder har det blivit och så kul är det att fota igen!!
Så för att göra det snabbt och enklet.
Efter frukosten gick vi till Central Park, gick runt där tills lunch dags som käkades på Capissi. Pizza, Mattias pizza var väldigt god! min med, men det saknades något på pizzan, vet dock inte vad. Men stället fck nog 4 av 5 toasters.
Vi gick vidare till FIKA och tog en fika innan vi gick till Pier 89 (eller åt det hållet i alla fall) och tog båten längs Manhattan och mot Brooklyn. En båtresa som tog 2timmar tillsammans med en tour-guide.
Efter båtresan blev det middag. Burgareeee!! Bare Burger, ett ställe som vi hade höga förväntningar på men det sjönk - riktigt hårt för mig. Hade beställt en egen ihopsatt burgare men den floppade. Lite kött, knappt ingen ost, inte heller deras special dressing...
Efter en snabb visit på hotellet, gick vi vidare till Enpire State building och hoppades på att se solnedgången. Vi såg en del men hade vi varit där tidigare hade det varit 👌👌
Efter Empire gick vi några minuter ner till Grace Street. En dessertrestaurang. Sjukt mycket folk och sjukt värt det. Ja, däni ser ju vad vi åt 😋😉
5 av 5 cupcakes fick desserterna! 😍

New York, USA Roadtrip

En shopping-halvdag som blev en heldag.
Vi åkte till Jersey Garden med buss från Port Authority på förmiddagen efter en lätt bagel-frukost på hotellet.
Vi hade på oss shoppingskorna och så körde vi en riktig shoppingtur.
Karta,  rabatthäfte, penna och lista på vad som skulle köpas.
Prio1 var resväska för mig. Min rosa som jag fick för 4år sedan som studentprelle samtidigt som jag fick en resa till New York. Nu är jag här igen och min fina resväska har gått sönder 😢 så igår gick vi runt i shoppingcentret för att hitta den lättaste/bästa resväskan för billigaste priset. Och jag hittade den (efter en heldag i centret...). Jag var även ute efter t-shirtar, träningskläder och converse. Tyvärr blev det inga converse till mig men det blev träningskläder och t-shirtar plus 2 bhar från VS för 10dollar/bh! 🙊✌

Vid 17 åkte vi hem med bussen igen och lämnade resväskan och alla påsar innan vi gick ut igen för lite middag och äventyr på Grand Central Terminal.
Rätt coolt, trodde det skulle vara maffigare faktiskt men ändå rätt ballt. Middag blev på Shake Shack (hallelulja, hallelulja hallelulja halleluuuljaaa 😍). Snabbmat men
gott, enkelt och tydligen närodlat och på beställning! 4 av 5 toasters!

Efterrätt blev på Magnolia Bakery som tyvärr inte levererade som vi hade trott/hoppats. Där blev det bara en 2.7 av 5 toasters.

USA Roadtrip, New York

Vi är här!
New York liksom!
Destinationen vi nog har sett mest fram emot men ändå velat se längre fram, det är ju liksom vår sista destination på resan. Tråkigt!! 😢

Men nu ska det inte vara ledsna miner, inte. Vi har hunnit med att checka in hotellet ( Pod 39 ), ätit middag på Burger and Lobster (4 toasters av 5), tagit en doughnut från Dough och ätit den i Madison Square innan vi gick upp till Times Square tillsammans med resterande turister ✌

En lugn första halv dag i NY helt enkelt 😃

Over and out! ❤

USA Roadtrip, Orlando

Ännu en dag i filmernas-värld! men idag har vi åkt mest karuseller än gått runt i parkerna.
Okej, vi har nog gjort lika mycket av gåendet och av karusellandet.
Det som var coolt var att de flesta åkturerna var i 3D, och att det var riktigt bra gjort, i alla fall de vi åkturerna vi åkte. Det blev faktiskt läskigt och pirr i magen-känsla bara av att sitta och kolla 3d.

Vi käkade lunch på Krysty's i Springfield, tog en donut hos Lard lad donuts (ni vet, Simpsons).
Ja, inte så mycket hände mer än en dag på Universal! 😃

Nu är vi nyduschsde och lyssnar på regnet utanför. Ja, här i Sunny-Forida regnar och blixtrar det.
Det började ungefär när vi beslutade att åka hem till hotellet och tydligen så ska det fortsätta till i morgon också.
Hoppas ovädret får en paus när vi lufter för att åka till New York  (vårt sista stopp innan hemresan).

Nu tänker jag låta bilderna tala vad vi har haft för oss idag. Bilder är oftast bättre än ord! 😁

Over and out! ❤

Orlando, USA Roadtrip

Universaaalll!
Ballt, grymt och HP.
Gaaaah!!
Jag vill seriöst inte hem, jag vill bo i HP-världen. Jag vill inte vara en mugglare längre 😣
Mattias är inte det. Han fick sin stav hos Olivanders idag och den godkände honom. Så orättvist! (kolla facebook-gruppen).

Men jag fick åka med Hogwarts-expressen till Hogwarts, vilket var awesome!
Vi var även in till skolan och tittade och gick runt i Hogsmead.
Lunch blev det på Tree Broomsticks tillsammans med Pumpkin juice. Innan lunchen tog vi en Butter beer (dock utan alkohol 🤔)
Det var så ballt att få gå runt i HP-värld och åååh vad jag vill stanna där för resten av mitt liv.
Men vi sa det att när vi blir rika så ska vi bygga ett Hogwarts 😋

Vi gick även till Shreck 4d för att se lord Farquad återuppstå och Despicable Me och blev förvandlade till Minioner (men blev människor igen).
En kul dag för oss barnsliga ungavuxna, i morgon hoppas vi blir lika roliga. men oj, vad slut man är nu efter 9 timmar på Universal Studios.

Orlando, USA Roadtrip

Åh nej. Jag glömde bort att blogga om igår.
Jag tror inte att ni blir så ledsna över det då 6 timmar gick åt att sitta på flyget/flygplats och med alla tidsskillnader, "förlorade" vi cirka 3 timmar.
Inte så kul för när vi landade i Orlando var klockan 22 (10pm) och vi var inte ens trötta men det var bara att checka in på hotellet och kolla tv.

Flygresorna gick bra. Vi åkte från Phoenix till Dallas, från Dallas till Orlando.
Mattias var i alla fall väldigt glad på platserna vi gick (utan att betala extra eller be om dem). Vi gick första flygresan säterna bakom plussäterna och därmed fick vi extra benutrymme.
På andra flygresan fick vi platser vid nödutgångerna a.k.a. mattias fick en plats där det inte var en stol framför honom. Jag vick en vanlig plats men det gör inget för mig då jag inte är 2 meter lång 😉