Resor, Allmänt

Hej! Helt för länge sen jag skrev sist då jag hade tänkt skriva lite om varje dag i Litauen, men hade helt enkelt inte tid eller ork för det. Men nu är jag iallafall hemma igen efter 8 dagar där! Vår flyg landade nie på morgonen i Helsingfors och rakt därifrån åkte jag till skolan. Man kan ju säga så att jag inte har saknat det :-) Men annars om turneringen så slutade vi på en fjärde plats vilket är helt bra men lite störande då vi ledde första halv leken av bronsmatchen men sedan började spela dåligt. Hela turneringen var väldigt lyckad och det var så fint att få uppleva allt det!

Så fina flickor!

Måndag & Tisdag

Vi började dagen med en promenad 8.30 och rakt efter det morgonmål!

Mellan 11-12 hade vi träningar i hallen vi spelar i och den var så stor och fin! Efter det hade vi tid för vila och skola och lunch och sådant innan vår buss till hallen gick.

Vår första match var mot Storbritannien och vi vann den 36-18, alltså med 18 mål! Vårt spel kanske inte var det bästa hela tiden men kändes ändå väldigt bra att börja med en så stor vinst! Vi hade middag klockan tie och efter det hade vi bara fritid tills vi skulle sova.

På tisdagen hade vi inga matcher, mem på förmiddagen hade vi en video palaver om vår första match och efter det träningar. Vi hade kvällen ledig så vi åkte med färjan till Kuriska näset som är en lång sand strand, det var så fint där! Vi simmade en liten stund och njöt av vädret fastän vi inte fick vara i solen så länge. Direkt då vi kom tillbaka gick vi till hallen och såg på en match och efter det rakt middag och tänjing.

SÖNDAG

Vårt första flyg från Helsingfors till Riga gick 10.15 och vi hade samling på flygfältet 8.30.

Vi mellanlandade alltså i Riga och flög därifrån vidare till Litauen här vart vi bor och spelar. Bussresan till hotellet räckte ungefär en halv timme och då vi kom fram fick vi rummen och efter det hade vi mat. Då vi hade ätit hade vi tid för skolarbete (vissa började ren förra veckan, jag skulle egentligen börja nu på tisdag) och vila. Halv sex for bussen till hallen där vi hade träningar.

Efter träningen duschade vi och åt middag. Vi fick en tre rätters middag haha så det var gott! Direkt då vi hade ätit så gick en stor del av oss till matbutiken.

I butiken möttes vi av det här:-) Men så mycket annat gjorde vi inte den dagen! På kvällen tänjde vi alla och bara chillade på rummen.

Min vardag

Lite bilder från min dag idag! Jag och Anna fick som födelsedagspresent av Sofia att gå ut och äta på en restaurang så det passade vi på att göra idag. Vi åt på La Famiglia som är en italiensk restaurang och vi tog alla deras sommar pizza som var så god! Annars så gick vi bara omkring i Helsingfors i butiker och hade roligt tillsammans. Har inte sett nåndera alls mycket på sommaren så att få se dem igen gjorde mej väldigt glad. Kvällen avslutades med träningar!

Min vardag

Min dag började med en ansiktsmask och morgonmål! Efter lite mys med pojkvännen åkte vi till sportplanen där jag klippte gräs och han tränade. Hemma igen lagade vi tillsammans en väldigt god sallad som ni ser på bilden också. Då vi hade ätit åkte vi till hallen för att kasta en liten stund innan jag skulle och jobba igen. Jag jobbade på ett"café" på en teater som är här nära mej. Rakt därifrån for jag till mina träningar och kom hem lite efter nie. En dag med väldigt mycket program men så brukar det väl vara de sista sommarlovs dagarna. Annars så har det varit väldigt bra väder både idag och igår, hoppas det håller i sej! ☀️

Min vardag

Hej! Nu ligger jag i sängen och ser på Pretty little liars och bara vilar. Lägret var lyckat och träningarna var väldigt bra och hårda! Det var alltså förberedande för EM i litauen som börjar om ungefär en vecka. Idag ska vi på kvällen till mamma och annars är veckan ganska öppen förutom jobb och så måste jag åka till skolan en dag för att tala med studie handledaren, eftersom jag då missar nästan en vecka skola. Det här blev nu bara en snabb uppdatering om veckoslutet!

Min vardag

Jag och pojkvännen tog en buss till Iso omena tolv tiden och var där till ungefär tre. Vi fikade på espresso house och gick i butiker och fick båda med oss något smått hem. Hemma igen firade vi min fina lillebror med hemlagade hamburgare som han önskat då han fyller år idag! Klockan sju hade vi träningar som höll på till nie.

Imorgon har vi landslagsläger som håller på till söndag men ska försöka skriva något ändå!

Resor, Min vardag

På lördagen var vår första match klockan elva mot ett tyskt distriktlag. Vi vann den 16-11 och det innebar att vi blev tredje i vår grupp. Vi kollade lite på matcher tills de blev vår tur igen att spela klockan tre. Även den var mot ett tyskt distriktlag men inte samma som tidigare. Vi hade väldigt svårt i början och egentligen hela matchen så vi förlorade den. På kvällen såg vi på semi finalerna innan vi åkte dit var vi bodde.

På söndagen hade vi match redan klockan 9 det vill säga en väldigt tidig väckning. Den matchen var om 7:nde och 8:nde placeringen och var mot det samma tyska distriktslaget som vi vann på lördagen. Vi hade bra stunder i matchen och inledde bra men började lite slarva kanske mot slutet, men iallafall så vann vi den! Vi såg på matcher ända till ett och finalen var Norge mot Danmark och den var väldigt rolig att se på. Efteråt började vi gå mot centrum med våra tunga väskor i ett väldigt varmt väder dessutom. Vi åt på Vapiano och efter det tog vi taxi till flygfältet. Efter två flyg var vi äntligen hemma ungefär två tiden! Men tyvärr så hann jag bara vara hemma i ca 7 timmar då jag nu är ledare på ett barn läger till onsdag.

Hela resan var väldigt lyckad och det var så roligt att speciellt få se lite bättre lag som Danmark, Norge och Tyskland spela!

Min vardag, Resor

Jag tänkte berätta om de två första dagarna här i Tyskland, första dagen var inte så intressant och hände inte så mycket så tänkte därför skriva i samma inlägg om de första dagarna!

Vårt flyg gick på torsdag morgon 12.15 och tog ca 2 timmar, jag kollade på serie och lyssnade på podcast. När vi landade i Berlin så hade vi som sagt väldigt många timmar på flygfältet innan vårt andra flyg till Saarbrücken gick. Vi var framme här ca 19-20 tiden ungefär och åt sedan snabbt middag innan vi hade träningar. Efter träningarna som slutade runt tie fick vi bara rummen och duschade och sådant!

På fredagen hade vi start elva härifrån vart vi bor till hallen. Vår första match var mot Danmark som vi förlorade 20-13. Men vi spelade ändå helt okej och Danmark är ändå på en mycket högre nivå än Finland så resultaten var inte så dåligt och vi hölls jämt i början en tid också. Det kändes som att danskarna var nästan två huven längre än de flesta av oss också haha, men roligt var det att få spela mot ett sånt lag och det var nog det hårdaste laget jag nånsin spelat mot också.

Vår andra match var mot Österrike som vi förlorade 24-17 och även
dem är ett duktigt land inom handbollen. Vi skulle helt bra ha kunnat varit jämnt med dem men vår start på matchen var väldigt dålig och efter det kom vi aldrig riktigt tillbaka. Efter matcherna åkte vi tillbaka här vart vi sover, åt, duschade och tänjde!

Resor

Hej! Har inte skrivit på några dagar och det har helt enkelt berott på att jag inte egentligen haft något att skriva om då jag i princip bara varit på stugan. För tillfället befinner jag mej på Berlins flygfält då vi är påväg att spela en turnering i Saarbrücken med landslaget. Vi har varit här i ungefär två till tre timmar redan och har ännu över en timme kvar att vänta innan vårt nästa flyg går. Kommer säkert skriva mer om
hur matcherna går och sådant under veckoslutet bara wifin funkar på hotellet. Hoppas allt är bra med er!❤️