Godkväll! En ny dag i Raleigh!
Idag tog jag en rejäl sovmorgon haha, medan Lucas åkte iväg på värmning. Sedan åkte jag ner till mallet som ligger här precis bredvid hotellet medan L vilade inför matchen. Nu har jag precis skjutsat han till hallen och ska själv göra mig i ordning. Han ska spela ikväll så jag ska åka och se hans fjärde NHL-match sen, såå kul!! Är dock lite nervös över att ta mig in i arenan och hitta rätt nu när jag är ensam och inte känner någon här, sist hade jag ju Jules som jag träffat i Charlotte tidigare. Men det ska nog gå bra hoppas jag, det är bara lite ovant att gå alla bakvägar osv när arenan är lite större än vad man är van vid haha. Hoppas ni håller tummarna därhemma nu inatt för Lucas!! ;)

Kom hem med denna fina idag btw:

Hade en massa andra planer för denna dag men så blev det icket! Istället fick vi packa och fixa hundvakt, imorse innan Checkers match fick Lucas beskedet att han skulle upp till NHL igen. Dock sååå kul och jag är lika stolt som sist, hehe! Så vi hämtade ut en hyrbil sen och började åka mot Raleigh. Istället för 2.5 timmar tog det 3.5 timmar att komma fram då vi hamnade mitt i en trafikstockning, snark.. Är det något jag inte gillar här så är det verkligen trafiken vissa dagar!
Vi kom iallafall fram tillslut, checkade snabbt in på hotellet och letade sen upp en restaurang för middag. Nu har vi landat på hotellrummet igen och ska mysa ner oss i sängen och slå på någon serie innan vi somnar. Imorgon är det match och jag hoppas Lucas får spela!

Goddag! Eller godkväll på er där hemma i Sverige ;) Startade denna morgon effektivt om jag får säga det själv! Städat hela lägenheten först och nu kom jag precis upp från ett pass på gymmet. Äntligen är min förkylning borta!! Under veckan jag var hemma i Sverige var mamma sjuk och då tog jag såklart med mig det hit..

Nu ska vi gå ut på en prommis med Lovvan och sedan slänga ihop en lunch. Ikväll är det hemmamatch igen!

Blev grillat till middag igår igen, huuur gott?!

Igår samlades vi några tjejer i laget för drinkar + snacks innan matchen. Jättetrevligt! Det är så synd att alla inte bor här på heltid men vi får passa på att hitta på saker när vi alla är samlade. Matchen gick som den skulle sen, Checkers vann (de vann även i tisdags) så just nu har dom klättrat upp på slutspelsplats! Dock så är det fortfarande så många matcher kvar så att inget är säkert, men det hade vart så kul om dom skulle ta sig till slutspel!
Efter matchen mötte vi upp pojkvännerna och åkte till Soul Gastrolounge för en sen middag. Det ligger ganska nära där vi bor och dom har massa tapasrätter+sushi. Sååå gott!! Fattar inte varför vi inte har gått till det stället tidigare men detta lär inte vara sista gången ;)

Idag har Lucas haft ledigt så vi tog en sovmorgon och åkte sedan ut till en park där det även fanns en hundpark. Där har vi inte heller varit tidigare, det är så kul att se nya ställen. Och det var väldigt fint där!!
Nu har vi precis kommit hem och vi har en nöjd hund som ligger i soffan alldeles utslagen - mission completed haha!

Detta är min utsikt just nu! Inte så dumt om jag får sägs det själv. Det ser ut att hålla sig runt 20 grader varmt de kommande tio dagarna dessutom så nu verkar våren ha kommit för att stanna, äntligen!
Måste alldeles strax gå upp och hoppa i duschen för sen ska jag skjutsa Gabrielle till flygplatsen då hon åker hem till Sverige igen. Sedan ska jag eventuellt åka till hundbaren med Karin och vovvarna om vädret håller i sig (står att det ska börja regna och blixtra på några timmar men just nu känns det inte som att det stämmer). Och senare ikväll är det hemmamatch för Checkers så denna dag är fullspäckad!

Hejhallå! Sorry för väldigt dålig uppdatering haha.. Har varken haft inspiration elr motivation elr ork för att skriva här men ska försöka bättra mig! Det har inte hänt så mycket sen jag kom tillbaka hit från Sverige, men jag har iallafall fått se min första NHL-match som Lucas också spelade! Så kul! Nu är vi däremot båda två tillbaka i Charlotte och vardagen rullar på som vanligt.

Denna veckan har verkligen flugit förbi!! Känns inte som att jag hunnit med någonting haha. Just nu sitter jag på Arlanda och väntar på flyget till Helsingfors. Sedan mot New York och därefter sista flyget mot Charlotte! Däremot så är inte Lucas där och möter mig när jag är framme, han blev nämligen uppkallad till NHL igår!!!! Sååååå kul!!! Och så himla himla välförtjänt. Jag är så glad för hans skull och världens stoltaste flickvän just nu. Så han ska spela sin första match i NHL ikväll (inatt svensk tid). Lite otur att jag sitter på flyget då och inte kan följa matchen menmen.
Så det dröjer ytterligare någon/några dagar innan jag får träffa honom igen. Lovis är iallafall hemma i Charlotte och väntar på mig, som jag saknat henne under den här veckan!! Är ju van att alltid ha någon som följer efter mig som en svans😂

Det har iallafall varit superbra dagar hemma i Luleå! Så kul att träffa alla nära och kära igen även fast det var lite för kort tid. Men det dröjer ju inte mycket längre än en månad mest troligt tills vi flyttar hem till Sverige igen över sommaren.

Hoppas nu på en smidig resa resten av vägen och att jag slipper förseningar och tjorv!

Just nu sitter jag i gaten på Arlanda inrikes och väntar på att få kliva på det sista planet som ska ta mig hem till Luleå! Det sista av totalt 4 plan haha.. Men det har faktiskt gått jättesmidigt och över förväntan! Inte en enda försening och jag har inte behövt stressa vid någon av mellanlandningarna, har haft ca 1 h tillgodo på varje ställe. Tillochmed bagaget har hängt med hela vägen!
Borde dessutom vara tröttare än vad jag är just nu, har sovit kanske en timme totalt på hela resan.. Klockan är ju egentligen 05.30 på morgonen för mig så jag har missat en hel natt. Antar att tröttheten kommer ikapp mig snart haha, men ska försöka vara vaken iallafall tills ikväll så att jag snabbt kan vända dygnet!
Nu vill jag bara göra bort den här sista flygresan så fort som möjligt och landa hemma i Luleå!!

I onsdags så åkte jag och Emma iväg till Northlake mall för att kika lite medan grabbarna stannade hemma och roade sig med annat. Vi grillade till middag (igen) och sedan gick Fällman till ishallen för att se Lucas match live medan jag och Emma stannade hemma för att se den på tv istället. Blev dock mer vin och spel än att se på matchen hehe.. Efteråt åkte vi in till uptown allihopa men där var det rätt dött så vi blev inte långvariga innan vi var tillbaka hemma igen.
Torsdag var Emma och Fällmans sista dag här så det blev en lunch på Vapiano innan vi senare skjutsade ut dom till flygplatsen.

Och igår, fredag, var det dags att hämta upp nästa besökare! Så nu är Lucas pappa här. Vi ska snart åka iväg och käka lunch och sedan ska jag och Karin åka till hundparken med vovvarna. Ikväll är det match igen, tror inte som haft såhär många hemmamatcher i rad förut. Men det är så skönt att ha Lucas hemma såhär länge!
Efter matchen ska jag packa det sista för imorgon börjar min resa hem till Sverige! Ska bli jättekul att träffa alla där hemma och det jag längtar mest efter sen är den svenska maten! Kommer äta så mycket under den veckan jag är där haha.. Ser dock inte fram emot själva resvägen hem som innebär 4 olika flyg innan jag är hemma i Luleå 😴

Gårdagen spenderades ute på Whitewater centre, typ ett stort "äventyrscenter" med bl.a ziplining, rafting, klätterbanor på hög höjd osv osv. Svinkul! Men väääldigt läskigt haha. Adrenalinkickar fick man gott om! Har dessutom aldrig åkt zipline förut så det var kul att testa något nytt! Snacka om att man var slut efteråt efter all spänning haha.
Till kvällen gick vi ut och åt sushi på Enso, alltid lika gott! Avslutade sedan hemma med lite spel innan läggdags.

Idag väntade vi hemma på Lucas som hade värmning imorse och sedan åkte vi och käkade lunch på Chipotle. Sedan åkte vi in till uptown och tog en kaffe och strosade runt där för att visa Emma och Fällman centrum här i Charlotte.
Nu har vi precis kommit hem från Lucas match, tyvärr blev det förlust ikväll men vi hoppas på revansch imorgon redan då det är match då igen.