Alltså jag älskar, älskar, älskar stranden. Med honom.

Igår var det lite tråkigt väder här på Naxos, så då bestämde vi oss för att åka in till stan och kolla runt istället. Vi tog bussen ner till deras hamn där också stan ligger med en massa restauranger och shopping m.m. Så vi strosade runt och åt en god lunch för att sedan möta upp Benjamins kusin och hans flickvän som kom till Naxos igår kväll. Vi satte oss ner vid hamnen och drack sangria och lite drinkar och hade det allmänt trevligt!

På första bilden ser ni hur Naxos hamn ser ut! Sedan är det bild på "Apollos Gate" som den heter, det var en väldigt fin utsikt, både mot staden och havet.

Nu ska jag äta upp min frukost som ni ser på sista bilden, sedan blir det stranden för sol och bad hela dagen! Myyys.

Godmorgon!

Just nu sitter vi och ska äta frukost, vi flyttade till Naxos igår! Idag är det lite molnigt så vi tänkte åka in till stan och kolla runt.

På bilderna ser ni bilder från när vi hyrde fyrhjulingar och åkte runt på Antiparos. Bland annat åkte vi till deras kända grotta "droppstensgrottan", det var helt sjukt. Man gick ner i en grotta och trodde att det aldrig skulle ta slut, jag blev så höjdrädd haha. Tror att den var 85 meter djup. Men är väldigt glad att vi tog oss tiden och gjorde det för det var helt otroligt.

Sedan åkte vi till en annan strand längre bort som var jättefin och hade en bar med så bra drinkar i.

Efter det åkte vi bara hem och duschade och gick ut och åt middag.

Hoppas ni får ett trevligt avslut på er helg!

Hallå!

Wooow, Antiparos är så sjukt galet vackert, ni ser ju bilderna liksom! Och utsikten från vårt rum!! Ni ser ju första bilden.

Väldigt liten och mysig ö, vi har mest bara legat på stranden, ätit god mat, druckit drinkar och spelat kort. Så skönt! Vi ska vara kvar här två nätter till, så imorgon ska vi förmodligen åka och besöka några kända grottor här, får se hur det blir. Sen åker vi vidare till Naxos på lördag!

Hörde att det är fint väder hemma, skönt!

Hello!

Just nu ligger vi på en strand på Antiparos med strålande sol, sjukt skönt.

Men tänkte i alla fall uppdatera om våra dagar på Mykonos! Rekommenderar verkligen alla att besöka den ön om man har vägarna förbi, om så bara över en dag/natt.

Vi landade på Mykonos klockan 19.40 lokal tid, så vi duschade bara av oss lite snabbt och gick sedan ner till staden! Och wow säger bara!! Så galet mysig och fint sen att det fanns så galet bra shopping var ju ett stort plus! Dom hade alltså ett eget Louis Vuitton, vilket säger rätt mycket. Fanns även Gucci, Sephora, Gant och många, måånga mer. Men i allmänt så är den här ön rätt dyr, både med mat, dryck och boende! Men så värd att besöka.

Dagen efter så hyrde vi fyrhjuling och moppe och åkte runt ön samt till två olika stränder, Paradise Beach och en till som jag inte minns namnet på, hehe. Paradise Beach var definitivt stranden där "allt händer". På kvällen gjorde vi i princip samma sak som kvällen innan, bara att efter middagen fortsatte vi kvällen med drinkar i Little Venice som dom kallar det. Man sitter precis vid vattnet (där av namnet antar jag), var så nära att det till och med skvätte upp vattnen från vågorna! Var dock för mörkt så var svårt att få med på bild tyvärr.

Det negativa som finns att säga var att vi hade lite otur med vinden, blåste galet mycket ett tag. Annars var allt perfekt! Rolig och väldigt fin ö.

Ha en fin onsdag vänner!

Hej fina!

Alltså woow, är bara 1 dag kvar tills vi åker till Grekland, är som vanligt ute i sista sekund med att packa. Att man aldrig kan lära sig.

Tanken är då att jag, Gustav och vår kära lilla granne Benjamin flyger ner till Mykonos, sedan ska vi resa runt i 16 (!!!) dagar för att avsluta på Santorini där vårt flyg hem går. Ska bli så himla skönt med ledighet och semester.

Imorgon tar också min lilla (inte så liten) kusin studenten så då ska vi fira honom ordentligt, riktigt kul. Återkommer om det!

/M

Såå längesen jag uppdaterade.. men så är det, uppdaterar när jag känner för det! Jag lever i alla fall och jag har gjort mycket roliga saker sen jag uppdaterade sist så ska försöka komma ikapp lite.

På bilden är jag på grönan med världens finaste tjejer och kollade på HOV1, fin kväll.

Tänkte uppdatera er senare med en life update. Lägger upp lite bilder och skriver om vad som hänt medan jag var borta, en väldigt rolig nyhet har jag också!

Ha världens bästa torsdag.

Hello!

Skulle veeerkligen inte ha något emot att ha semester i värmen just nu, oavsett hur mysigt det är med hösten. Bilderna är från vår senaste Spanien resa, förhoppningsvis blir det en resa tillbaka dit till våren igen för att stanna lääänge.

Hoppas alla får en underbar vecka, själv får jag nog ta hand om min lilla sjukling där hemma! Blir era killar också döödssjuka när det väl smäller till? Hehe..

/M

Kär i mina nya örhängen även om dom syns lite halvdåligt!

Som lovat, bilderna från igår! Så himla rolig kväll med goda vänner.

Började kvällen med några glas champagne hemma och tog sedan en taxi till stan för att påbörja en heeelt amazing middag! Så himla gott var det, fortsatte sedan kvällen med en utgång, var dock rätt seg av mig så blev ingen fortsättning efter det!

Idag ska jag och Gustav bara gosas supermycket då helgen gick alldeles för snabbt och imorgon är det vardag igen.

/M

Älskade lediga helg, äntligen är du här!
Ni vet när det är riktigt grått höstväder ute? Så man bara drar på sig regnkläder och trampar sig iväg till nått mysigt café och äter brunch och dricker typ 6 koppar kaffe, bääästa jag vet!

Ikväll firar vi mitt hjärta som fyllde år i måndags, middag och drinkar står på menyn! Bilder kommer självklart upp senare.