Allmänt

Igår lämnade vi Canggu efter 3 nätter. Måste säga att det var väldigt kul där och det har gett mig ett sug efter att åka tillbaka till Bali för 4 dagar var inte tillräckligt!
Men idag befinner vi oss i Ubud. På schemat står Monkey Forest och risfälten!

Allmänt

Nu har jag och Julia anlänt på Bali! Hade våra två första nätter i Uluwatu och då åkte vi bland annat till Uluwatu tempel, som ni kan se ovanför, och åt middag med lite drinkar på Single Fin.

Idag bär det av mot Canggu, blir antingen 2 eller 3 nätter där, har inte bestämt oss än!

Allmänt

2 veckor, 3 destinationer. Då kan det se ut lite som det gör här ovanför.
Anlände i Cairns den 4:e maj, efter det har vi hunnit med en roadtrip upp till Cape Tribulation och Port Douglas, sett massor av djur, bland annat på en flodtur då vi spanade på krokodiler (såg 7 :)), hittat palmernas palmer, en vattenfallstur, några drinkar, massa sol och bad, massa kaffe och indisk mat, och en dag trillade vi in på ett galleri.

Nu blir det Bali i 10 dagar, sen flyger jag tillbaka till Cairns för att sen åka hem till Sverige!!

Allmänt

Spenderade två nätter i Mission Beach för Julia skulle göra skydive där. Hon överlevde och vi hade en väldigt mysig vistelse. Vi kom överens om att det var ett favorithostel utav alla vi bott på. Bodde som i ett stort trähus/trädkoja som var väldigt mysigt och det låg mitt i djungel verkligen! Inte särskilt centralt men det kändes som ett bra ställe att ladda upp på innan Cairns.

Tittade även i mitt pass och insåg att det inte alls är långt kvar på resan och att jag har spenderat 7 månader i down under. Wow.

Åhh här hade jag det bra. Var så kul att få cruisa runt hela ön med scooter.
Hittade hela 4 koalor på en promenad genom skogen, trampade nästan på en bebisorm, matade wallabies (notera hur jag ser ut som en äkta zooguide på den bilden), tittade på ännu en vacker solnedgång och bodde på ett väldigt mysigt hostel.

Cred till @juliacharlottaa för fyra av bildena!

Bästa stoppet hittills på resan. Hade så kul på vår båt, Tongara, och allt med hela trippen var magiskt!! Förutom sjösjukan på vägen tillbaka till hamnen..

Allmänt

Tittade på ännu en otroligt vacker solnedgång med tjejerna. Efter det gick vi och tog oss varsin drink. När vi hade sippat upp dem gick vi vidare för att äta mat. Vrålhungriga slutade vi upp med 4 likadana pizzor på en fin restaurang. Sedan gick vi hem jättemätta och trötta och somnade ganska snabbt.

Idag hoppar vi på vår båt mot Whitsundays!

Allmänt

Under tiden som det har stått lite tomt här har jag hunnit besöka både Surfers Paradise och Noosa. Hade jätteroligt i Surfers! Där var även Niclas som jag reste hit till Australien med, så det var kul att få se honom igen också innan vi återförenas i Sverige. Noosa var en mysig liten stad och att paddla i Noosa Everglades var så otroligt häftigt.

Ikväll nådde vi Rainbow Beach, i ösregn tyvärr. Men imorgon beger vi oss mot Fraser Island. Förhoppningsvis regnar det inte allt för mycket på oss..

Allmänt

Bondi kommer alltid ha en stor del av mitt hjärta. Mitt andra hem här i världen. Jag är tacksam över att det kunde bli så.