View tracker

Dagen började med ett riktigt tungt benpass 🙌🏼 Sedan blev det en mysdag tillsammans med Elida 💕

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Imorses testade jag och äta chiapudding till frukost, recept från Fitnessguru's hemsida. Väldigt god faktiskt, har ätit chiapudding några gånger förut men inte riktigt tyckt att det har varit så jättegott. I detta recept är det med proteinpulver, vilket gjorde att det blev lite annorlunda. Gjorde en mangokräm till som smaka okej, ska nog testa och göra med hallon nästa gång istället. Drog till gymmet efteråt och tränade mage och rumpa. Helt okej pass, dock fick jag ont i huvudet, så hoppas inte att jag håller på att bli sjuk.

Försökte mig på en spänningsbild haha 🙈 Det börjar titta fram lite muskler på låren iallfall!

Efter gymmet drog jag hem och gjorde iordning mig, sen blev det en lunchdejt med @Beautxxy på Ät & Bar. Deras buffé är bland det godaste som finns, åt 3 portioner haha 🙊. Riktigt jävla mätt efteråt, men det var det värt!

Likes

Comments

View tracker

Vaknade kl.9 idag, sov i nästan 10 timmar. Så.jävla.skönt. Haha! Blev en seg morgon men gick iallafall en powerwalk på 30 minuter innan frukosten. Till frulle blev det den vanliga gröten fast med banan och färska blåbär till istället för frysta blåbär som det annars blir. Lyxade även till det med juice från Rynkeby, sååå god!

Jag har inte riktigt bestämt mig än vad jag ska träna idag, antingen axlar eller bröst och triceps. Det lutar åt axlar så kör jag nog bröst och triceps på söndag istället. Imorgon ska jag iallafall köra mage och rumpa och på lördag blir det nog vilodag, jobbar ju största delen av dagen. Har en färdig matlåda i kylskåpet med grytbitar och klyftpotatis, så ska slänga i mig den så blir det en tur till gymmet efteråt. 💪🏼

Likes

Comments

Denna helgen har jag spenderat tillsammans med @Beautxxy i Göteborg, bästa helgen på länge! 😍 Vi shoppade lite, gick ut och drack på Harry's och bodde på hotell, supermysigt.

Just nu ligger jag i sängen, äter lite chips och kollar på Paradise Hotel Norge, bakis-mood haha 🙌🏼. Ska åka hem till mamma om en liten stund och äta middag. Imorgon blir det jobb och efter det väntas ett ryggpass på gymmet. Har haft 3 vilodagar i rad nu så längtar till gymmet haha, men det har varit väldigt skönt och låta kroppen vila lite också.

Likes

Comments

Idag var det dags att träna benen och le bootey 🍑. Kändes mycket bättre i benen denna gången än förra veckan, var nog bra att jag lät benen vila en vecka.

Dagens övningar blev:

10min uphill som uppvärmning.
- Vadpress i smithen 12x3
- Dumbbell legcurl 12x3
- Höftlyft i smithen 12x3
- Leg extension 12x3
- Superset cable kickbacks + cable side kicks 10x3/per ben
- Squats med boll 12x3

Avslutade med 20min på trappmaskinen.


Efter gymmet gick jag bort till Evelina och var lite mentalt stöd hennes sista timmar i Sverige. Hon var lite nervös då hon ska bo i Afrika i en månad. Men är säker på att hon kommer klara sig fint haha 😌.

Efter jag hade sagt hejdå till min pärla så åkte jag förbi kiosken och hämtade upp mitt paket från Lyko. Blev även en sväng förbi mormor och hjälpte henne byta profilbild på Facebook, så söt haha!
Paketet från Lyko innehöll 2 brukar från directions i färgen Silver. Köpte även med deras pre-shampoo som tydligen ska vara bra att tvätta håret med innan man färgar det. Blev även en flaska med min älskade brun utan sol från St.Tropez, har så svårt själv att bli brun så den är en räddare i nöden 😍.
Är osäker på om mitt hår är tillräckligt ljus för färgen jag har beställt, men har redan blonderat håret 2 gånger nu så vill verkligen inte blondera en gång till haha. Så har lagt i färg i en tjockare slinga i underhåret nu för att se hur resultatet blir, så hoppas verkligen att det blir bra!

Likes

Comments

Vilket väder vi har fått! Skönt att det äntligen kom lite sommarvärme 😎. Igår blev det en vilodag från gymmet, därför att jag jobbade mesta delen av dagen. Det blev iallafall en skön kvällspromenad efteråt.
Idag tränade jag axlar och lätta rumpövningar (där jag inte behövde anstränga benen). Har börjar göra en del supersets när jag tränar axlar, har ofta problem med att ena axeln gör ont när jag tränar så att köra med låga vikter och många övningar istället känns mycket bättre.

Istället för cardio på gymmet så tog jag och Johan en promenad på Kopparklinten efteråt, får passa på att vara ute i det fina vädret. Det är så fin utsikt därifrån, går där alldeles för sällan för att bo så nära.
Nu är det dags för middag, ska även packa gymväskan inför imorgon då det får bli ett ryggpass efter jobbet.

Likes

Comments

Halloj! 💋 Jag var tvungen att jobba över igår så det blev ett rätt sent träningspass. Tränade mest rygg och någon biceps övning. Tänkte skriva nedanför vilka övningar jag gjorde. Passet gick väldigt bra, även om jag var ganska trött. Känner verkligen att jag börjar bli starkare i ryggen och älskar det! Bästa känslan måste vara när man ser/känner resultat av träningen.

Här är två bilder på min rygg när jag spänner mig, ena bilden från april och andra bilden från idag. Det är inte riktigt samma position eller samma ljus, men jag tycker man ser ganska bra skillnad ändå. Älskar att träna rygg så lägger mycket tid på det, haha 🙈. Så blir väldigt glad att det även syns någon skillnad, inte bara känns. Ska ta en bild om några månader igen, så hoppas det syns ännu mer då!

Övningarna jag gjorde under gårdagens pass:

10min rodd som uppvärmning

- Skivstångsrodd 12x3
- Hyperextensions med viktplatta 12x3
- Lat pulldown 12x3 (bild nedanför)
- Sittande rodd i cable 12x3
- Bicepscurl med ez-stång 12x3
- Liggande ryggresningar 12x3
- Plankan 1min x2

Avslutade med 15min på crosstrainer

Idag blev det ett tidigt träningspass istället, Johan skulle träna innan jobbet så följde med honom. Idag tränade jag ben och rumpa (tänkte även skriva dessa övningar nedanför). Passet gick hyfsat bra, med kände att jag var väääldigt trött i benen. Jag brukar ju träna ben och rumpa 2 gånger i veckan, men känner att jag får nog faktiskt vänta en vecka nu innan jag tränar ben nästa gång.

Dagens ben & rumpövningar:

10min uphill & dropset i leg extension fick bli dagens uppvärmning.

- Side legpress 10x3 per ben
- Dumbbell squats 10x3 (bild nedanför)
- Dumbbell romanian deadlifts 10x3
- Gående lunges med viktplatta 15x3
- Superset med donkey kicks & "kissande hunden" 10x3 per övning

Avslutade med 18min intervaller på stairmaster

Nu har jag precis ätit upp min lunch som idag bestod av färskpotatis i ugn med grytbitar och rökt kalkon (hade inte så många grytbitar kvar så behövde lägga till något kött, man tager vad man haver haha!). Får se om jag hittar på något mer idag, har köpt blondering så kanske tar tag i det. Vet av gamla erfarenheter att det med stor chans kommer bli gult/orange, så risken är ju att jag kommer ligga i soffan resten av dagen och vara deprimerad över det haha! 🙊 Har även köpt Blondinbellas silvershampoo så ska testa om det fungerar bra.

💕

Likes

Comments

Har verkligen haft en supermysig vecka!
Men nu är semestern slut så imorgon är det tillbaka till jobbet och rutinerna igen.

Likes

Comments

Tänkte skriva lite snabbt om gårdagens och dagens träningspass.
Igår tränade jag triceps,bröst och axlar. Började för ca 3 veckor sedan att träna armar och bröst igen. Har inte kört det på 2-3 månader då jag mer fokuserade på cardio och fettförbränning inför beachen, (har ju insett det nu i efterhand att det var helt onödigt då det aldrig blev någon sommar haha!). Jag tycker även att bröst och armar är det som är minst roligt att träna så det blir lätt att jag hoppar över det. Vilket det ska bli ändring på eftersom alla muskelgrupper är viktigt och träna!
Jag gjorde bl.a. triceps pushdown i cable, pec fly, militärpress, bänkpress och dips.
På kvällen blev vi bjudna på middag av mamma och pappa, det har nästan blivit en söndags tradition.

Idag tränade jag ben och rumpa. Var riktigt sugen på att köra vanliga squats, men kände redan under uppvärmningen att det inte var någon idé eftersom mina knän inte alls ville sammarbeta. Har nästan alltid haft problem med knäna att dom gör ont, men det har faktiskt blivit mycket bättre sen jag började träna!
Jag gjorde övningar som vadpress, cable kickbacks, dumbbell leg curls, bulgarian split squats och romanian deadlifts.
Jag har inte hört någon cardio sedan i fredags (förutom morgonpromenad innan frukosten som jag gör nästan varje morgon), men har verkligen inte haft någon energi för mer cardio än det. Jag ska ju dock till Ullared imorgon, så kommer ju gå en hel del där!

Såhär ser nästan alltid min frukost ut. Glutenfri havregrynsgröt med chokladprotein och äggvitor med kokos och bär. Har även det senaste börjat ha Walden farms chocolate syrup på, riktigt gott!
För ca 1 år sedan klarade jag inte ens av att äta en halv portion gröt (avskydde det verkligen), och nu längtar jag till det varje morgon haha!

Likes

Comments

Igår hade jag en heldag tillsammans med @Beautxxy 💕
Vi åkte till Göteborg där det blev lite shopping, vi besöka tex nya Sephora butiken. Handlade inte så jättemycket då jag antagligen ska till Ullared nästa vecka så behöver spara pengarna tills dess. Efteråt åkte vi hem och sedan gick till kvarteskrogen och åt, så jäkla gott! Orkade aldrig gå till gymmet igår, men har varit lite yr i några dagar så behövde en vilodag.

Idag blev det en riktig sovmorgon, vaknade kl11. Har haft semester i en vecka och har fortfarande inte fått sova ut, så det var välbehövligt! Åt frukost och sedan blev det en tur till gymmet. Hade massor med energi efter att jag sovit länge och åt massa skräpmat igår. Idag blev det ett ben/rump pass, gjorde även några abs övningar. Avslutade passet med 30min på trappmaskinen. Blev ett väldigt lyckat pass och var helt slut i benen efteråt, kändes riktigt skönt!
Har inga andra planer för idag, så antagligen blir det bara soffhäng resten av kvällen. Våran katt Aslan fyller 2år idag så får väl skämma bort honom lite extra 😻.

Likes

Comments