Vet att jag ofta skriver om mina frukostar och lägger ut bilder på dem, men det är ju SÅ GOTT! Frukost är verkligen det bästa, speciellt (som jag sagt tidigare) på sovmorgnar och lediga dagar när man har tid att lyxa till det och får njuta länge. Här vill jag tipsa om ICAs egna lättyoghurt och ICAs egna müsli. SUPER GODA! En lätt frukost som även går snabbt att fixa iordning. En smörgås eller ett ägg till så är det perfect match.

Alltså hur snyggt är det inte med alla dessa marmorbord egentligen? Vill verkligen tipsa er om dessa bord som är så himla fina och samtidigt till riktigt bra priser. Det är dock inte äkta marmor men jag tycker absolut inte att det gör något, dessa är minst lika fina som de äkta (enligt mig). Ni hittar det runda bordet här och det fyrkantiga bordet här. De finns även med silverben om man gillar det mer. Jag älskar verkligen dessa med guldben och jag är nästan säker att något liknande bord kommer få pryda mitt vardagsrum inom en snar framtid.

Tänk att vi redan har hållit ihop i ett helt år, helt sjukt vad tiden går fort. Jag är verkligen lyckligt lottad som får ha honom vid min sida. Och snart blir vi sambos på riktigt, längtar så jäkla mycket! ❤️

Jag vet att det har blivit en del västkusten bilder nu på senaste tiden, så tänkte tipsa er om en riktigt bra och god frukost som jag älskar.

Smoothie, som är en perfekt frukost vilken dag som helst. Jag älskar nästan alla sorters smoothies, det är såååå enkelt, gott och mättande! Receptet hittade jag på Janni Delérs blogg och youtube kanal, kika gärna in där. Hon är för övrigt en stor inspirationskälla för mig, följer hennes blogg dagligen och för att inte tala om hennes instagram som är GOALS.

Sista lunchen på västkusten fick bli i Strömstad.

Jag tog en ceasarsallad och den var Gudomlig!

Efter vår lunch i Strömstad åkte jag och J in till Lysekil för att kika lite då jag aldrig varit där. Vi klättrade upp på en klippa och kolla vilken fantastisk utsikt? Jag var bara tvungen att knäppa lite kort. Dock blåste det sjukt mycket här uppe så det var lite svårt att få till bilderna.

Det var nog allt från våran lilla semester. Skönt att komma iväg en sväng, dock blev det inte så länge tyvärr. Men vi är ju tvungna att spara lite på våra pengar då vi snart flyttar. ;-) LÄNGTAR!!

I måndags började jag jobba igen så nu har det varit fullt upp i några dagar. Skönt ändå med lite rutiner, att man tar sig upp i tid och gör något vettigt av dagarna. Här kommer nästa del på vår västkusten trip.

Andra dagen (alltså tisdagen) gjorde vi egentligen ingenting. Vi var bara hemma i stugan och tog det lugnt, cyklade ner och badade lite, läste böcker osv. Sen tredje dagen åkte jag och J in till Grebbestad för att shoppa på sportshopen. Vi fick med oss en del hem faktiskt. Sedan parkerade vi inne i Grebbestad där vi strosade runt och kikade lite i butiker och tog en riktigt god lunch på Terrassen, en restaurang jag starkt rekommenderar!

Senare på kvällen hade vi skaldjursafton hemma i stugan, huuuuur gott och mysigt som helst!!

​Vi försökte oss på en fisketur igen men lyckades inte fånga någon denna gång heller tyvärr..

Som ni läst i ett tidigare inlägg åkte vi först till Jonathans moster och hälsade på. Vi blev bjudna på riktigt god mat och god dricka och hade en väldigt trevlig dag/kväll hos dem. På söndagen hade vi en ganska lång resa framför oss ner till västkusten, så vi packade ihop och drog ganska tidigt.

På färjan över till Lysekil

På söndagen när vi kom ner dit var det hur fint väder som helst, närmare 30grader även fast det var eftermiddag/kväll. Vi bodde ca 500 meter från havet så vi gick ner dit direkt och tog ett dopp. Det var riktigt skönt att få svalka av sig och att få känna saltvattnet för första gången på länge. Efter doppet gick vi hem till stugan igen där vi blev bjudna på mat. Vi bodde alltså tillsammans med Jonathans mormor och morfar i en stuga som de hyrde.

Efter middagen gick vi ner till havet igen för att fiska lite, men tyvärr blev det inga fiskar men jag fick några fina bilder på den fantastiska utsikten. Ljuset när solen gick ner var helt magiskt. Dock var inte jag så intresserad av att fiska så jag tog med mig en bra bok och läste lite istället. På somrarna och speciellt under lediga dagar älskar jag att läsa, jag tror jag redan hunnit plöja mig igenom tre hela böcker på bara den här sommaren. Precis som med serier fastnar jag i böcker och kan ligga och sträckläsa i flera timmar.

Eftersom jag skriver dag för dag och det är så många bilder på just en och samma dag så tänkte jag göra ett inlägg för varje dag istället för allt i samma. Det blir både lättare för mig och lättare för er att läsa.

Här är ett litet blandat urval av alla härliga bilder härifrån kusten. Tänkte blogga om hela resan när jag kommer hem så då får ni se massor av härliga bilder och allt vi gjort här nere. Inte för att vi har gjort speciellt mycket men har försökt fotat en del i alla fall.

Imorgon far vi hemåt efter några riktigt sköna dagar här på kusten. Så himla skönt att komma hemifrån och bara ta det lugnt och göra lite vad man vill när man vill i några dagar. Men det ska ändå bli skönt att komma hem till sin egna säng och lite rutiner igen. Helgen är redan fullbokad och nästa vecka börjar vi jobba för fullt igen. Och snaaaart är det dags för flytt, jag längtar!!!!