Nå folkens, idag så jeg noget ret så ekstraordinært, nemlig sådan nogle dinoer. Så dem på vej med en færge ud fra pier 54 i downtown Seattle. De stod højt og smukt, vidst nok foran sådan en bakke ved navn Mount rainier eller noget i den stilart. Anyway, her har i dokumentationen derfra;

Efter et lille blast from the past tog vi ned i Telecom village på Blake island og oplevede en masse kultur (af indianer slagsen). Desværre fik jeg ikke dokumenteret meget der, har kun de her billeder som Young-ju bidrog med.

Noget andet jeg derimod måske fik dokumenteret en smule for meget af var; Pike Place Market

Så her har i 101 delikate billeder, i sikkert kunne have fundet på Google, men som i jo selvfølgelig aller helst vil se fra mig ;)

For at slutte dagen af i rette manerer spiste vi clam chowder i Pike Place chowder på Post alley. Yderst udsøgt.

Skriver snart igen.

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - klik hér!

Hvor er naturen herover dog idyllisk og mine nye hunde adorable!

Efter jeg var blevet hentet af min host-mom i lufthavnen, kørt hjem i en smadder amerikansk bil, og havde set både skiltespinnere og trucks med flere trucks bag på, tog vi ud i en skov tæt på huset og gik med hundene. Yes jeg har hunde, 2 helt fantastisk nuttede goldendoodles. Vi gik ned til en bæk og legede lidt der. Super idyllisk.

Efter en masse leg ramte vi IKEA for lige at købe et bord, en lampe og en stol til mit nye værelse.

Og så gik resten af dagen ellers med at pakke ud og blive forvirret over de der tegninger i IKEA instrukserne.

Forresten er mit hus gigantisk hernede, 3 badeværelser og forvirrende mange rum. Det er så smukt og jeg kan ikke komme mig over det.

Vil prøve at skrive igen snart.

Ok vennerne så;
Da flyturen næsten var det jeg har været mest nervøs over (udover vægten på min alt for gigantiske taske), vil jeg tillade mig at sige; Den er gået smadder glat.

Jeg startede allerede med at møde mig nogle yderst venlige American pals tilbage i Dk, lufthavnen. Det var en familie som havde boet i Danmark et år engang i '15 udover det er de vidst nok indfødte Seattlers. Pigen på min alder skulle over og være udvekslingsstudent i Spanien i Cadiz. Såe vi fik lige talt lidt udvekslingstudent-snak (som sådan nogle som os jo gør Heh). Jeg kom også i tale med en engelsk familie på vej på ferie.

Udover dem stødte jeg på en yderst finurlig fyr. Har aldrig set nogen spise så meget på hvad der svarer til 7 timer. Han blev ved konstant, under hele turen, ved med at hive mad op fra sin taske. Til sidst nåede det et punkt, hvor man ikke kunne lade vær med at tænke, at nu kunne der da ikke være mere i den taske.
I samme øjeblik som jeg tænker det, hiver han en sandwich mere op af den magiske-mad-taske. Respekt til den fyr.

Nå men ellers står jeg lige nu praktisk set stille i en never ending pas-kontrol-kø.

N58.3776 E26.7290

Her tidligere på måneden var jeg et smut nede omkring Estland og Letland med PRESTO (PRojekt Region Sjællands Talent Orkester). Der kommer senere hen en blog om Letland også;)).

Vi så heriblandt byerne Tallinn og Tartu. Begge helt fantastiske byer, fyldt med musikkultur! Det kunne helt 100 anbefales.

I denne anledning har jeg valgt at lave en liste over fem ting jeg lavede som i også MÅ prøve hvis i en dag finder jer selv i Tartu.

1. Spise kage fra lokalt konditori

2. Se udsigten over byen ved englebroen

3. Besøge byens gamle universitet

4. Se rådhuspladsen blive glaceret på en regnvejrsdag

5. Find fantastisk grffiti rundt omkring i byen

N43.504413 W16.439416

I dag ramte vi byen Split, hvor vi slentrede lidt rundt på må og få. Det vill jeg nok nærmest sige er den bedste måde at se byer på. Man får et helt andet indblik af byen uden alle planerne og tidsrammerne. Føler sig bare sådan lidt frem og følger strømmen, eller ej for den sags skyld. Gå ind på de de små tomme sideveje og fornemme de lokales side af byen, som faktisk typisk er noget af det mest spændende da det ikke er formet om turisterne, men derimod om indbyggerne. Jeg ville helt klart sige at det er den optimale by-udforsknings-teknik der findes<3

Der var faktisk helt seriøs ikke et hjørne uden en kirke, men vi brokker ogs' ik' ahahha.

N43.937528 E15.162899

Dugi otok er en ø som ligger placeret lige ud for byen Zadar i Kroatien.

Den største by hedder Sali og er byen som er på de fleste af billederne. Tror helt ærligt aldrig at jeg har været i en mere hyggelig og rolig by. Der bor omtrent 70 uden for højsæson og alle kender hinanden. Det gør også at der er en afslappet stemning.

Hele øen er fyldt op med henholdsvis planter & katte. IDYLLISK

Der var et lille bibliotek fyldt med bøger, stjernekikkerter & andre fine ting og sager.

N28.922232 W13.669192

Ok, så sidste år omkring marts tog mig og resten ad familien Flatman mod syd og ramte Lanzarote.

Lanzarote er en lille ø som er placeret lige ud for den marrokanske kyst. Den er egentlig mest kendt som "sports-turist-øen" da den i et tidsrum af 2 måneder i sommerferien flyder med svedige og overglade turister, dette begrundet det luksuriøse sports-center; LAZANTA.

Heldigvis har min familie ikke den specielle lyst til selvafstraffelse. Vi prøvede derimod at se hvad øen ellers byder på, og det viser sig; øen er fuld af fed kultur og smukke lanskaber.

IH! en solnedgang, altid en klassiker.