Hej på er!

(Detta inlägg är i samarbete med ICANIWILL)

ICANIWILL gör det igen! De levererar nya smarta och ursnygga designer hela tiden. Detta fantastiskt fina träningset är från deras seamless collection och finns i färgerna beige, pink & mint. Jag bär färgen mint i storlek S. Jag är 170cm lång och tightsen är precis lagom långa. Både tightsen och sportbh:n sitter väldigt skönt på och åker varken upp eller ner när man rör sig, vilket jag gillar.

Ni hittar sportbh:n HÄR och tightsen HÄR .

Det jag gillar mer med detta set är att det är färgglatt, men ändå inte för färgglatt. (Förstår ni? haha) Man sticker ut på gymmet, men det är inte svårt att matcha en topp till. Jag brukar köra på ett vitt linne för att få en fräsch look. Funkar även med svart, vilket jag anser ger lite "tuffare" stil.

Det är ganska tjockt tyg, vilket gör att varken tightsen eller sportbh:n är det minsta lilla genomskinliga. Vilket är en stor fördel, speciellt vid knäböj men också vid många andra övningar.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var kär i detta träningset. Det kommer användas flitigt.

Inom snar framtid kommer det upp ytterligare ett inlägg som är i samarbete med ICANIWILL, så håll utkik, det vill ni inte missa! KRAM.

OBS: ICANIWILL har fri frakt fram till julafton, så passa på att fynda!

Hej på er!

Nu var det ett tag sedan sist. Jag skulle ljuga om jag sa att jag haft fullt upp, för det har jag inte. Bloggen har bara skjutits åt sidan för ett tag.

Jag har varit sjuk, och har därför inte kunnat träna så mycket. Men fick till ett hyfsat bra bröst- & axelpass igår. Jag märker dock att jag tappat mycket styrka.

Idag har det varit pepparkaksbak hos mormor & morfar. Efter ca 3h bak var vi färdiga och helt slut. Men fina blev de!

Hej på er!

I onsdagskväll vid 18:00-tiden var vi återigen hemma i Vetlanda. Det var skönt att komma hem till familjen och Martin, samtidigt som jag inte kände mig helt redo för kylan.

De senaste dagarna har spenderats med Martin. Fick även till ett gympass igår, vilket resulterade i rejäl träningsvärk idag.

Vad som händer den kommande veckan återstår att se. KRAM

Hej på er!

Just nu är klockan strax efter 18:30 och jag och Rebecka sitter på donken för lite gratis wi-fi. (Thailand är nämligen väääldigt snåla med att ge ut gratis internet).

Idag stannade vi på hotellrummet till klockan 12:00 och checkade sedan ut. Vi tog en taxi till Zahara Hair Salon, där vi skulle testa att färga ögonbrynen och ögonfransarna. När vi kom dit fick vi tid direkt och hela besöket tog ca 45min.

Mina ögonbryn blev aningen mörka, dock kommer färgen att gå bort lite vid varje tvätt, så de rekommenderade att köra på lite mörkare. Fransarna färgade jag svarta. Rebecka körde på ungefär samma färg, och vi kände oss väldigt fräscha efteråt. Fick dock en chock när jag såg mig i spegeln först, eftersom jag inte använt smink på 2 månader. Nu när man vant sig vid färgen är jag väldigt nöjd!

Zahara Hair Salon var riktigt professionella, jag rekommenderar dem för er som planerar åka till Bangkok och vill färga fransarna eller ögonbrynen.

När vi var klara på salongen tog vi en taxi till några shoppingcenter (som ligger i samma område). Där åt vi lunch och gick sedan i butiker. (Som självklart slutade med att jag fick med mig något hem) suck...

Senare ikväll ska vi ta oss till flygplatsen för att ta oss hem till kalla Sverige. KRAM

Hej på er!

Idag besökte vi den världsberömda marknaden, Damnoen Saduak (The floating Market), som är känd efter en James Bond film.

Man åkte i båtar längst floden Khlong. På sidorna fanns olika marknadsstånd med allt ifrån frukt och grönt till kläder och souvenirer.

Trots kostnaden och tiden det tog att ta sig till marknaden, så var det hela värt det. Vi åkte först taxi i 1h, därefter buss i 2h. När vi kom fram fick vi veta att det tydligen kostade att åka båten längst floden (såklart).

Vi hade betalat för en båttur i 1h. Så när vi kom tillbaka beställde vi biljett till en buss tillbaka samt köpte något litet att äta. Bussen tillbaka var en liten skruttig minibuss med trasiga säten...

Vi tog minibussen till Victory Monument, då det skulle ligga närmre vårt boende än Sourhern busterminal (som vi tog bussen till marknaden ifrån). När vi kom dit blev vi fast i ännu fler marknadsstånd, resten av eftermiddagen/kvällen. Vilket resulterade i att vi kom hem till hotellet ganska sent.

Nu är vi trötta och redo för lite sömn. Imorgon ska vi troligtvis till en hårsalong och fixa till ögonfransarna. KRAM!

Hej på er!

Sent igår kväll kom vi fram till vårt hotell i Bangkok, efter många om och men. Vi var utsvultna efter att ha varit utan mat i ca 9h, så det första vi gjorde när vi kom fram var att gå på jakt efter mat. Vi tog första bästa stället och slängde i oss maten på typ 5min.

Idag har vi kollat in Bangkok. Vi besökte 2st gallerior. Den första vi besökte var Terminal 21. Denna galleria var uppbyggd på så sätt att varje våning representerade en speciell stad, bland annat Tokyo, Paris, London & Istanbul. Mycket häftigt! Var som att gå på Londons gator, fast i en galleria.

När vi var nöjda på Terminal 21, tog vi en taxi till MBK Center. MBK Center var också en galleria, men med loppmarknad. Väldigt kul, OCH UTMATTANDE....

Vi åt en supergod våffla och kaka på ett glass-fik, för att ta en paus från shoppingen. Väldigt gott och mysigt.

Vid 19-tiden tog vi en taxi hem till hotellet och la oss i sängen ganska direkt (efter att ha dödat en kackerlacka i vårt rum, usch...)

Imorgon väntas en utflykt till en världsberömd marknad. Mer om det får ni se imorgon, KRAM

Hej på er!

Som rubriken lyder A day at Lonely Beach, så spenderade vi vår dag på Lonely Beach, som inte var speciellt "lonely". Var nämligen mycket folk och dessutom ett riktigt partyställe.

Vi började dagen med frukost på hostelet.

Därefter tog vi en taxi till stranden. Stranden var ganska liten, men väldigt mysig. Sanden var vit och havet var turkost och helt genomskinligt, hur härligt som helst!

Vi åt lunch på en restaurang som låg precis vid stranden. Jag beställde en burrito med köttfärs och diverse grönsaker. Det var gott, men väldigt starkt. (Som typ all annan mat här i Thailand)

Efter en lunchpaus från solen var vi redo för lite solande igen.

Efter ytterligare en stunds solande köpte vi oss varsin kokosnöt. Det var absolut inte lika gott som jag trodde att det skulle vara. Förstår verkligen inte varför så många köper det. Blää

Framåt 17:00-tiden började solnedgången smyga sig på och var hur vacker som helst!

Sammanfattningsvis har vår dag på Lonely Beach varit hur underbar som helst! Nu väntas en god nattsömn, KRAM!

Hej på er!
Hur mår ni? Jag mår super!

Vi började vår dag med en frukost här på hostelet, som var väldigt god. Därefter hade jag tänkt att tvätta, men eftersom vi inte hade sett något tvätteri i närheten blev jag tvungen att tvätta i handfatet. Men när jag skulle fylla upp vattnet så insåg jag att det inte fanns någon plugg. Försökte med allt för att få det tätt, men det gick inte. Det hela slutade med att jag fick tvätta några underkläder och strumpor i ett glas, ett par för sig. -Ja det tog tid.

Resten av förmiddagen spenderades vid poolen innan vi åt lunch och kollade in området här omkring. Det fanns mycket mer än vi trodde och det slutade med att jag kom hem med 2 nya tröjor.

Nu ikväll har vi legat vid poolen och kollat på solnedgången medan vi läst varsin bok. Mycket vackert!

Därefter gick vi ut för att äta. Vi hittade ett supermysigt ställe med väldigt billig mat. En pizza och en läsk för endast 44kr, hur billigt??

Imorgon tänkte vi åka till stranden hela dagen, vilket jag ser framemot mycket!

Ha en fortsatt bra dag, KRAM!

Hej på er!
Hur mår ni? Jag mår bra!

De senaste två dagarna har bloggen varit tom, detta på grund av att jag inte haft så mycket att blogga om. Det enda vi gjort de senaste två dagarna på kacha resort, har varit att äta frukost, sola, äta lunch, sola, träna och äta mat på matmarknaden på kvällen. Inte speciellt kul att läsa om kanske. Men här kommer några bilder från de senaste 2 dagarna.

Idag på förmiddagen åkte vi ner mot vårt näst sista boende, Coral Resort. Detta boendet ligger kring Lonely Beach. Hostelet har ett mycket fint poolområde och bra restaurang. Dock är vårt rum inte lika fint, men det funkar bra ändå.

När vi kom åt vi lunch på restaurangen här. Vi beställde varsin grillad ciabatta med salami och mozzarella, mums. Sedan la vi oss vid poolen och stekte resten av eftermiddagen.

På kvällen bestämde vi oss för att göra oss lite fina och gå ut och äta och ta en drink. Vi åt även då på hostelets restaurang, eftersom maten där var väldigt god. Jag beställde en Mojito raspberry och en hamburgare med pommes till middag. Myyyyycket gott!

Nu ska vi strax gå och lägga oss. Imorgon har vi inget speciellt planerat mer än att kolla oss omkring i området och ligga vid poolen. Vi får se om vi gör något utflykt, beroende på vädret. Ha en fortsatt bra dag där hemma, KRAM!

Hej på er!
Hur mår ni? Jag mår toppen!

Dagen startade med frukostbuffé runt 8:30-tiden. Det fanns riktigt mycket att välja på, och idag körde jag på frukt, macka, ägg & yoghurt bland annat.
Utsikten var det inte heller något fel på.

Efter frukosten gick vi en sväng på stranden innan vi la oss i varsin solstol vid poolen. Sol, värme och en bra bok är allt man behöver för att njuta till fullo här. Härlig förmiddag!

Till lunch åt vi på ett litet snabbmat-ställe precis bredvid hotellet. Jag beställde Crispy pork med ris. Hade en annorlunda smak, men var helt okej gott. Speciellt för priset, 23kr!!

Efter lunchen la jag mig i skuggan, då jag kände att min kropp behövde vila från solen en stund. Vilket var ett ganska bra val då jag såg nu på kvällen att jag bränt hela min rygg.
Jag pratade med Martin och lyssnade på musik.

Vid 17:45 gick vi till gymmet. Det blev ett benpass för min del idag. Jag känner verkligen att jag tappat styrka och muskler, även kondition. Blev trött direkt...

En timma senare gick vi ner mot matmarknaden som vi var på igår. Då det var så billigt och gott bestämde vi oss för att äta där igen. Jag tog en majskolv, en pannkaka med choklad och friterad potatis på pinne. Mycket gott!

Vid 20:00 hade vi en spa-tid inbokad här på hotellets spa, Majesty Spa. Vi hade valt paketet Relaxing, som innehöll välkomstdrink, bodyscrub, aroma massage och varm dryck.

När vi kom dit fick vi välja ut vilken doft vi ville ha på scrub:en och massageoljan. Jag valde doften Victory på både scrub:en och oljan.

Det var två tjejer som skulle massera oss. Det varken jag eller Rebecka förstod innan var att de skulle skrubba oss. Det tog ca 1h och var väldigt behövligt. Vi fick sedan duscha av oss och torka oss innan vi fick 1h massage. Jag skulle säga att Aroma massage var typ samma som vanlig svensk massage, förutom att de "knäckte" ryggen, benen, armarna mm. Dock var det väääääldigt skönt!

Efteråt fick vi den varma drycken och någon slags kaka.

Våran dag har varit helt fantastisk och med spa't som avslut kan vi somna gott inatt. Hoppas på en lika härlig dag med sol och värme imorgon, KRAM!