Tjenis, väldigt lugn dag idag, bada i havet och snorkla lite, sen värmde vi upp oss i solen trotts att det tog lite tid för att det blåste så in i attan idag. Men det regna iaf inte som igår. Mest häng vid havet, poolen och hotellrummet som i princip är samma sak. Sen gick vi iaf ut och käka och blev mer eller mindre bjudna av restaurangen på 3 rätters, betala bara för huvudrätten :) och det var väl det mest spännande som hände idag.

Hello.
Idag visste vi att vädret inte skulle vara så bra så vi tänkte ta sovmorgon/hyra bil. Jag, som var lite mer inspirerad till att hyra bil vakna först och manade på Niklas. Vi åt frukost, idag fick jag i mig massor, sen gick vi och hyrde en bil och åkte runt på ön. Något som jag rekommenderar, komma bort och se hela ön och inte bara truistträsket som Laganas och till stor del Kalamaki är. Vi åkte runt och titta på olika utsiktsplatser bl.a. Shipwerck beach etc. Nu är jag trött. Sov gott.

Tjabatjena hallå!
Idag hade vi satt larm på nio för att vi skulle hinna äta frukost och ta det lugnt innan vi skulle ut på sköldpaddssafari/båttur. Tvingade i mig frukost eftersom att turen skulle vara mellan 11.15 och 16.00 så vi skulle med andra ord missa lunchen. Det var en tuff uppgift att äta en rostad macka, äggröra och pannacotta 20 min efter att jag vaknade... Hur som helst efter att ha letat efter sköldpaddor och sett två så åkte vi ut till "turtle Island" och snorklade. Det var ju inte direkt stora barriärrevet men det var livligare och mer kuperat och ombytligt än vattnet utanför sandstranden så det var kul. Måste bara lära mig att andas ordentligt. However träffade världstrevliga människor på båtresan och fick massor med tips på sevärdheter. Sen blev det hotellbalkongschill och sedan middag med 15% rabatt och shot på maten. Det här med lågsäsong är billigt.

Tjaba!
Som sagt så vakna vi vid nio pga städaren och gick då för att äta kontinental frukost. Sedan tog vi en promenad längs med vattenbrynet till Lagans (från Kalamaki), en promenad som tog ca 40 minuter. Väl där så gjorde vi näst intill ingenting, gick runt, kolla på båtar, dela en pizza, gick tillbaka. Efter promenaden plocka vi på oss simfötter och snorkel och simma ut en bit, sedan gick vi och la oss vid poolen och sola. Vid 17.30 hade Tui ett välkomsmöte och eftersom att vi inte hade nått bättre för oss gick vi dit. Köpte öl och chips och chilla på rummet tills vi blev hungriga, och då gick vi ut och åt på ett ställe där vi fick vinet gratis men fick betala för middagsbordet, tror jag, kan tyvärr inte läsa grekiska.

Tjena tjena!
Har landat i Grekland efter x antal obekväma timmar på tåg, flygplats och flyg.
20.59 tåg från Linköping mot Hässleholm
23.00 framme, Hässleholm
23.44 tåg från Hässleholm till Kastrup
01.00 framme, Kastrup
6.34 flyg från Kastrup till zakyntos, Grekland
11.30 (grek tid) transfer från flygplatsen till hotellet
Sen vare nap-time efter en natt med 45 min sömn på ett kallt och hårt flygplatsgolv, som dessutom var under ombyggnad. Spenderade hela flygresan i nått mellanting mellan sovande och vaken, kunde varken eller. Efter tuppluren gick vi ut och åt lunch (ca kl 13) och sen bada vi i havet, och sola på stranden där jag somnade, igen. Ca kl fem gick vi till hotellet och jag sov från kl 17.30 till 9.00 dagen efter eftersom att städaren knacka på dörren. Niklas som hade sovit bättre än jag på flygplanet hade vid 20.00 gått ut och köpt vatten :)

Hejhopp! Idag avslutar vi vår två månaders långa resa här i USA och som av en slump så har vi även varit ihop i två år idag. För att fira så hänger vi loungen på flygplatsen, lyx. Känner mig dock jättefattig bland alla dessa finklädda och garanterat superrika människor. Efter att vi vakna i morse så städa vi ur bilen och plocka iordning på set sista och åkte över till Niklas mosters hus. Där skulle vi lämna bilen och sedan blev vi skjutsade av hennes man till flygplatsen där vi nu väntar på att få gå på planet. Ha det gott igelkott.

Hejhopp! Idag åkte vi, jag Niklas och Martin (Niklas kusin) till Naturhistoriska museet här i DC. Där mötte vi upp med Niklas moster och Niklas andra kusin, Sarah och spenderade ca 4 timmar där. Mycket att se, allt ifrån mufierade oxar till insekter och diamanter. När vi kom tillbaka så lagade Erica lasagne och vi spela spel och titta sen på lego movie. Ett ganska bra sätt att spendera den sista kvällen i USA. Tack och god natt.

Hejhopp! Idag tog vi det väldigt lugnt på morgonen, Niklas kusin och fru plocka lite i huset och klippte gräset, och hag och Niklas börja städa ur bilen och packa om. Efter det åt vi bagels och drack champagne med apelsin juice till typ brunch. Efter det åkte vi till spion museet. Det var riktigt häftigt. Spioneri genom tiderna och en James Bond avdelning. Så det var kul. Efter det åkte vi tillbaka en sväng för att hämta andan lite, det var ca 35 grader ute idag, och fuktigt som fan. Efter andingapausen åkte vi till vänner till Erica och Martin där vi spela boccia, mario party 5 på gamecube och grilla. Nu är dock trött så ska sova, gunatt.

Hejsis! Idag kollade jag först på två avsnitt game of thrones och sen hämtade Niklas moster oss och vi åkte till dem och pt lunch. Sen åkte vi till förintelsen museumet och gick runt där i några timmar. Väldigt mycket att läsa, väldigt mycket att läsa om sånt jag redan visste, så efter ett tag sluta jag läsa det mesta. Missa säkert nått viktigt men rädda mitt huvud från att sluta fungera. Sen åkte vi baseboll arenan och åt middag innan vi gick på en nationals (DC) mot phillies (Philadelphia) baseboll match. Måste säga att det var den roligaste sporten jag har gått på, nästan någonsin. Dessutom så blev det ovanligt många poäng, om jag förstod saken rätt. Så det var nice. Nu ska jag dock sova. Gud nitt.

Hejsvejs! Idag vaknade jag 8.30 och eftersom att Niklas är morgontrött så in i fan (värre än mig) så titta jag på två avsnitt game of thrones innan han vakna. Sen åkte vi en snabbis till en galleria för att fixa några sista grejer och därifrån vidare till Baltimore och national aquarium. Baltimore är väldigt häftigt och underskattat, påminner väldigt mycket om typ San francisco, iallafall området som vi var i, vilket var piren. Vi åkte iaf dit för akvariumet, som var riktigt häftigt. De hade det mesta där inne. Maneter, rockor, sköldpaddor, apor, ormar, delfiner (vet inte vad vi tycker om det dock), hajar etc. Sen åkte vi tillbaka till Niklas kusin och samlade ihop oss innan vi åkte och åt schwarma, typ kebab i bröd, och åkte sen och titta på x-men: apocalyps på bio. Godnatt mina vinnor.