På språng.. Visar hur det är just nu. Verkar fortfarande trögstartad efter min lilla vacay kan man säga! Men det är lite roliga små saker på gång just nu. Ska bland annat få fräscha upp mig imorgon efter jobbet, ska äntligen fixa lite naglar igen. Känns så himla värt det då jag bryter av dom på jobbet heeeela tiden. Oavsett hur duktig jag är på att olja in dom och fixa så lyckas jag ändå slå i dom i saker och ting. Så nu har jag gett upp och sparar istället mina frustrationer till något bättre, haha!
Och nästa vecka är det dags för lite festival. Ska på brännbollsyran med mina tjejer för att minst sagt ha en grym tjejweekend. Men mer om det då! Jag måste bara ligga i lite nu så jag får upp lite inlägg innan dess. Mycket snack och lite verkstad ;)

Contains affiliate links

Nu börjar jag längta efter min klipp och färgning som det är dags för om någon vecka. Har fått så himla lång utväxt nu så jag ser ut som en brunett när jag har uppsatt. Det är knappt att jag kan sätta i löshåret längre utan att det syns, vilket känns lite halvtråkigt då det är kul att kunna variera. Men lite längd på mitt egna har det blivit också såklart! Senaste gångerna har jag klippt väldigt kort, näääästan lite page - aktigt, men jag tror att jag bara ska finjustera längden denna gång. Fixa till topparna och sen låta det vara halvlångt (halvkort?), så får vi se hur länge jag vill spara ut det! Men för att piffa upp det tills jag varit hos frissan så kör jag i med lite silverschampo med jämna mellanrum. Har använt Maria Nila's inpackning tidigare som har fungerat bra och har känts väldigt skonsam mot håret trots allt! Men vill såklart prova olika märken så jag fick hem DENNA (klick!) i veckan. Provade den redan igår och även den gav resultat! Ska dock prova den fler gånger innan jag höjer den till skyarna, men prisvärd och bra resultat efter bara 1 omgång!

glasögon - rayban // jacka - weekday // t-shirt - shein // jeans - H&M // skor - adidas superstar slip on

Tänkte börja med att gråta lite över vädret så vi får det överstökat. Varför så grått och varför en massa regn?? Jag tänkte (faktiskt...!) sticka ut och springa en liten sväng, men eftersom jag är gjord av socker så ställde jag in den idén lika snabbt. Ska ta tag i lite grejer på datorn idag först och främst, sen blir det nog en tur på Mio mm. Vill göra något åt balkongen nu inför dom förhoppningsvis soliga dagarna framöver! Sen ska jag möta upp en kompis på en kopp kaffe och prata ikapp.

Men nu ska jag börja med att hämta sista plaggen nere i tvättstugan. Vi ska äntligen röja undan resväskorna!

I onsdags kväll landade vi, var hemma vid 23 tiden. Jobb väntade dagen efter och sen kom all möjlig catch up emellan. Väskorna står fortfarande i hallen, orörda. Ska försöka ta tag i dom sen, en sjukt bra helg har tagit upp min tid, vilket känns väldigt okej ändå. Har så mycket att visa er, vet inte vart jag ska börja......

Hej! Sagt och gjort så har vi nu flyttat oss till dessa bungalows, snäppet moderna än originalen kanske men sjukt mysigt ändå att bo mitt på stranden! Ska sova andra natten här nu innan vi åker vidare till Ho Chi Minh imorgon.

Paddlade kanot igår vid solnedgången och den var heeeeeeeelt magisk. Aldrig sett något så fint..! Och när verkligen hela himmelen skiftar i alla fina färger. Hade inte med mig kameran ut då men Ebba fick några sjyssta bilder från land så hon kanske kan skicka nån sen! Så ikväll skulle vi försöka oss på en favorit i repris, fast denna gång med kamerorna till havs. Gick sådär kan man säga då himmelen till största delen täcktes av moln... Sen läckte det in i min och Philips kanot! Försökte ösa ur men det fylldes på lika snabbt igen. Slutade med att jag hoppade över till Peter och Lajla's kanot och Philip skulle försöka paddla sig in mot land. Han kom inte långt innan det blev Titanic 2.0 och fick hoppa över till Robin och Ebba istället. Drog med oss den tunga kanoten in mot land och välte sen ur aaaaaalllllttt vatten, i mängder! Hahaha, det gick iaf bra ❤️ Både med oss och kamerorna 😉

Annars har dagen varit rätt lugn. Vi varvar poolen med dopp i havet, drinkarna med vattnet och bollspelande med läsning. Har verkligen fastnat i en bok nu som är rätt bra än så länge! Den heter "Lycke" och är skriven av Mikaela Bley, tips tips!

Nu har vi haft det riktigt lyxigt de senaste dagarna. Bor på ett drömmigt hotell precis vid stranden, dricker kokosnötter på dagarna och äter underbara middagar på kvällarna. Mitt minneskort är påväg att säga adjö så det är lite ont om bilder. Får försöka uppdatera dubbelt upp när jag kommer hem, för ni måste få se detta.

Vi har haft 3 nätter på resorten här och om någon timme så ska vi åka vidare till nästa ställe på ön. Kan tänka mig att det kommer bli sjukt coolt, eftersom vi ska sova i bungalows! ❤️

Beijing

Godmorgon Sverige ❤️ I torsdags eftermiddag så reste vi iväg på lite semester. Reste i lite mer än 12 timmar (med 2 snabba mellanlandningar) och kom fram till Beijing i fredags! Ställde om klockan och stack iväg till hotellet där vi var framme runt 15.00, deras tid. Dom ligger 6 timmar före oss!

Spenderade 2,5 dag i Beijing med ett besök på kinesiska muren, marknader och härliga middagar. Internet fungerade inte där, bara vissa enstaka sidor... Så därför blev det ingen uppdatering därifrån! Men det kommer såklart bilder senare.

01:50 på måndag morgon så flög vi iväg igen, denna gång till Vietnam där vi är just nu. Kom fram 06.00 på morgonen i deras tid, Vietnam ligger "bara" 5 timmar före oss. Mellanlandade i Ho Chi Minh 4 timmar innan vi flög vidare en timme till Phu Quoc, en liten ö utanför Vietnam.

Haha ja ni hör ju, full rulle för att hinna se så mycket som möjligt! Nu kommer vi bo 3 nätter på första hotellet här, sen 2 nätter på ett annat, sen flyger vi tillbaka till Ho Chi Minh för att spendera ett dygn där och sen tillbaka till Beijing för 2,5 dagar. Lite rörigt kanske, men vi tar det eftersom!

Nu är klockan halv två här borta så nu är det dags för lite lunch. Visar er mer lite senare, puss!