Thailand 2017, Resor

Måndagen var alltså vår sista dag i Thailand. Vi ville inte alls komma hem till kalla Sverige utan stanna mycket längre. Det funkade tråkigt nog inte denna gång. Men hursomhelst så tog vi ett tåg från HuaHin kl.16.30 som tog oss till flygplatsen i Bangkok. Väl framme så hade vi ganska lång tid innan flyget gick så vi åt mat och glass. Kl. 22.30. Satt vi sen på ett flyg till Helsinki.

När vi landade i Helsinki på tisdagen hade vi 3h på flygplatsen innan planet till Sverige gick. Det kan ha varit dem långsammaste tre timmarna någonsin.. När vi väl fick gå på planet så fick vi först stå ute i ett ganska bra tag vilket var otroligt kallt men vi fick iallafall fina bilder på soluppgången. Lite roligt var det dock när vi märkte att medelåldern på planet var 40 åringar som alla typ var klädda i kostym. Vi kände oss rätt fel placerade och speciellt jag & Xemilla med våra stora solhattar, haha. Efter 1h var vi tillbaka i kalla Sverige och sa hejdå på flygplatsen. Viker kändes väldigt sorgligt.

Detta har varit en av dem bästa resorna i mitt liv och jag kommer aldrig glömma den. Sen vill jag bra säga att jag verkligen älskar dessa två tjejer med hela mitt hjärta.

Om ni missat så har jag lagt ut hela 8 inlägg från Thailand så det är bara att välja kategorin Thailand 2017 och scrolla ner så kan ni få se vad vi hittade på under veckan. Vi har tagit hur mycket bilder som helst så det finns en heldel att titta på kan jag lova!

// Tack för denna gång Thailand, puuss

Thailand 2017, Resor

Söndag började med att vi som vanligt vaknade sent. Sen runt 14.00 så åkte vi till engelska församlingen i HuaHin och gick på deras möte. Vi fick efter mötet skjuts hem av ett par från Singapore som var i Thailand på besök. Planerna blev sen att gå ut och äta middag med dem men vi var alldeles för trötta och villa spendera vår sista kväll i Thailand tillsammans. Så det blev bara vi tre tjejer som gick ut och åt på en jättetrevlig tapas resturang. Som hette Cool Breeze.

Som ni ser så satt vi ute och tyvärr regande så det blev rätt kallt. Michaela bad då om en filt av servitrisen och hon fick då en av bordsdukarna som filt, haha. Vi tyckte det var jättekul och det tyckte även servitrisen som nästan skrattande mer än oss.

Efter middagen så skulle vi gå och ta ut pengar. Men varenda automat vi gick till tog antingen inte vårt kort eller så var den trasig. Så vi fick springa runt i regnet och leta efter det tills vi kunde ta en tuktuk hem. Men kvällen blev iallafall bra och vi hade riktigt kul trots allt springande i regnet.

// byee

Thailand 2017, Resor

Lördagen spenderades på ungefär exakt samma sätt som fredagen. Alltså stranden och cicada. Efter cicada åkte vi bara hem och myste på rummet. Vi hade iallafall en jättetrevlig dag. Dock blev det inte så mycket skrivande i detta inlägg utan mest bilder. Hoppas ni gillar det iallafall!

Vi träffade en trevlig thailändare som hette Patchitt och som gjorde super fina armband. Han kunde inte mycket engelska men lärde oss thailändska. Vilket var jättekul!

// hejdå

Thailand 2017, Resor

Fredagen började vi på stranden eller i en tuktuk påväg till stranden. Som resten av alla dagar kom vi ut ganska sent så det blev inte så mycket solande. Men vi hade det trevligt iallafall. När vi kände att det var dags att ta oss visdare så duschade vi i en jättefin utomhusdusch. Vilket också är typ det enda stället i HuaHin som har tryck i kranarna. Sen så gjorde vi oss i ordning på en toalett som finns vid stranden, vilket blev vårt privata badrum.

När alla var klara så åkte vi till cicada market vilket är en av alla nattmarkander som finns i HuaHin. Jag och @Xemillasylvander köpte även matchande solhattar på cicada <3

// bye bye

Thailand 2017, Resor

Torsdagen spenderade vi vid Myanmars gräns (Burmas gräns) på en marknad. Vid marknaden gick vi i tjänsten på båda thai och myanmar/burmesiska, vilket var jätte trevligt. Jag lärde mig till och med lite ord på burmesiska.

När vi var påväg hem så var vi så sjukt trötta så vi alla somnade i bilen. I väldigt smickrande positioner, haha. Efter ungefär 4h var vi hemma igen och då pluggade vi vid poolen, eller försökte iallafall.

/ det kommer fler inlägg från resten av veckan, puss <3

Thailand 2017, Resor

Onsdagen började med tjänst ute i bushen och sen åkte vi till stranden för att sola och bada. Det tråkiga var dock att det inte blev så mycket solande pågrund av att hela stranden låg i skugga. Så vi har inte alls blivit lika bruna som vi vill vara, buhu.

Efter stranden åkte vi till en nattmarknad i Hua Hin och åt super goda pannkakor! När vi kom hem sen så var vi otroligt trötta efter den långa dagen vi haft. Men jag & Xemilla bestämde oss iallafall för att ta ett nattdop i poolen och Michaela satt vid poolkanten. Det blev iallfall en lång och händelserik dag.

// kram

TISDAG

Det var tre otroligt trötta tjejer som vaknade upp på tisdagsmorgonen. Så vi fixade frukost och hade en heldag hemma vid poolen. Senare på kvällen tog vi iallafall iväg oss till engelska mötet i Hua Hin. När vi kom hem sen satt vi bara ute och myste.

/ glöm inte att det kommer inlägg varje dag från Thailand om du tycker det är kul att se! Puss & kram skumbanan

Resor, Thailand 2017

Hej! Jag och två tjejkompisar, Michaela & @Xemillasylvander ​ bestämde oss i lördags att vi ville åka till Thailand. (Med våra föräldrars tillåtelse) Så på söndagsmorgonen bokade vi biljetter och satt sen på ett plan till Finland kl. 13:40. Lite lagom stressigt, hehe. Vi mellanlandade i Helsinki och tog sen ett plan vidare till Thailand. Vi kontaktade även vänner i Hua Hin, så det är hos dem vi får bo.

Jag befinner mig alltså i Thailand med två tjejekompisar, vilket är helt sjukt!!

SÖNDAG - avresa

MÅNDAG - framme

Vi landade i Bangkok vid 8.00 och då tog vi en buss till Hua Hin. Vi var framme ungefär klockan 14.00 och spenderade reste av dagen hemma. <3

/ Det kommer nya inlägg hela veckan, ciaoo

Vardag

Måndag: Plugga, plugga, plugga.

Tisdag: Städa rummet.

Onsdag: Ännu mer plugg, så tråkigt...

Torsdag: Tänkte fota lite om vädret är med mig.

Fredag: Matteprov, franska test och mys kväll hos Agnes.

Lördag: Talang.

Söndag: Jobba.

Inte den mest händelserika veckan och definitivt inte kul med matteprov. Men det blir iallafall en trevlig helg!

kram.

• Vardag

Vardag, Fotografi

Igår var jag och familjen och åt lunch på Zetas Trädgård. Jag åt en morotssoppa med ingefära & räkor, som var supergod. Kan verkligen rekommendera den. Till efterrätt så blev det en chokladboll, mums. Sen gick vi bara runt och titta på alla fina blommmor & träd, vi köpte även lite höstblommor till tomten. Senare på kvällen så blev det grillat och mys i soffan framför Top Gun. En riktigt mysig lördag med andra ord. Förutom att jag behövde skriva på en urtråkig Hkk uppgift, men sånt är livet.

Vi köpte även världens finaste bukett!