​Denna torsdag startades med en guidad busstur uptown. Alltså kring Central park. Super mysigt var det och väldigt intressant! Däremot så var det väldigt kallt! När turen i princip var över så bestämde vi oss för att besöka apple store vilket var super häftigt! Man gick in i en kubformad glas byggnad med en spiraltrappa ner. Lite ovanligt kan man säga! Vi tog oss även till Macy´s och några andra affärer. Vi åt lite lunch på en snabbmatsrestaurang fast med pizza slicar vilket var perfekt!

Vi hade bokat bord på en restaurang vid namn La Esquina till kvällen så vi tog oss dit. Detta var en lite speciell restaurang, det såg bara ut som typ en sibylla taco restaurang utifrån men om man säger till att man har bokat bord i kassan så följer de med en ner i källaren, igenom köket och in i en fantastiskt mysig restaurang. Vi sätter oss och beställer mat, och så hör vi att det även sitter fyra Svenskar ett par bord bort. Vi tänker inte mer på det utan får så småningom vår mat och börjar äta. Utav ren slump så slänger jag bort blicken mot svenskarna ett par bord bort och ser att det är Martin Timell med sällskap som sitter där... Jag menar vad är sannolikheten att se svenska "kändisar" när man är i NewYork?? Ganska otippat kan man säga!

Tisdagen (dag 2) spenderades på Woodbury Common Outlet vilket inte var till någon besvikelse. Förutom vädret som inte riktigt var på vår sida. Vi fick springa mellan butikerna på grund av kraftigt ösregn. Som tur var så klanade det upp bra under eftermiddagen vilket underlättade mycket. Fick köpt massa fina saker och såklart spenderade manlige väl mycket pengar men jaja det är inte varje deg man är i NewYork. Jag köpte bland annat en väska från Michael Kors och en del kläder från Levis som jag är super nöjd med!! När vi var klara och gick bort mot bussen för att åka hem, så möts vi av en lång kö. Vi märkte att detta var kön till bussen och att vi skulle få stå och vänta en bra stund. När vi äntligen kommit tillbaka till hotellet så var det bara att ta sig ut igen för att gå och käka. Vi gick till HardRock Café vilket var jättekul.

Vi bestämde att ta oss lite mer downtown på onsdagen, vi köpte tunnelbanekort och testade på det vilket var lite spännande! Vi hoppade av i SoHo vilket var ett jättebra shoppingområde! massa mysiga affärer och liknande. Vi besökte bl.a Brandy Melville och Sephora och fick köpt lite saker. På kvällen hade vi en reservation på en Indisk restaurang som hette Spice Symphony. det var en liten och mysig restaurang med god mat! Speciellt vitlöksbrödet ;)

Imorgon så blir det nog så att vi åker lite mer uptown med the BigBus. Så det blir allts lite mer sightseeing imorgon.

Klockan ringde somsagt vid 02:45 i morse så det var bara att ta sig upp, vilket inte var så svårt eftersom jag var ganska så taggad. Vi tog oss till Landvetter, käkade lite frukost och sedan var det dags för boarding. Vi tog oss till Amsterdam och sedan vidare till NewYork. När vi kom fram var det massa kontroller som väntade och efter det så tog vi en buss in till staden. Vi åkte in i en tunnel och kom ut i Manhattan. Jag tittade upp och fick känslan av lycka och energi kroppen, det var så häftigt att se byggnaderna och hur stort allt var.

När vi sedan kommit till hotellet så lämnade vi i princip bara av våra väskor, bytte om och och gick ut i snön. Vi tog oss till Madame Tussauds för att hämta ut våra bussbiljetter inför morgondagens utflykt till Woodbury Common Outlet. Efter det så var vi väldigt hungriga eftersom vi endast ätit lite flygplansmat under resan. Vi hade hört mycket bra om Joe´s Pizzeria på Times Square, så vi bestämde oss för att gå dit. Jag och mamma beställde en pizza att dela på eftersom de var väldigt stora, så vi valde en Margherita pizza med peperonikorv. Och jag måste säga att det var nog en av de bästa om inte den bästa pizza jag har ätit. Den var full av smaker och både mjuk och krispig på samma gång, helt underbar! (Tipsar starkt om). Efter maten blev vi väldigt trötta, på grunav tidsskillnaden så har vi ju inte sovit så mycket. Så vi bestämde oss för att gå tillbaka till hotellet och sova för att kunna vakna tidigt imorgon istället.

Jag är super nöjd med dag ett och taggar massa inför all shopping imorgon!!!

(Bilder till dag 1 - Måndag kommer)

NU är äntligen dagen här! Bara 14 timmar kvar tills flyget lyfter mot New York. Som vi har längtat! Vi bokade resen i oktober och nu är det dags. Jag kommer vara i min drömstad imorgon, kan inte fatta det. Har planerat massa så det ska säkert leva upp till mina förväntningar! Planet landar vid 13 (amerikansk tid) vilket gör att vi även kan spendera morgondagens kväll ute på Manhattan. Tisdagen kommer spenderas på Woodbury Common Outlet vilket ska bli väldigt kul och mycket shopping förväntas. På onsdag och torsdag så kommer vi att åka runt över hela Manhattan med buss vilket kommer bli jättekul. Under bussturerna så kommer vi även hoppa av och på på olika ställen där vi vill gå och titta eller shoppa. Vi har bokat bord på ett par spännande restauranger som vi verkligen ser fram emot!

Är så taggad nu så jag vet inte riktigt vad jag ska göra... Klockan ringer vid 2:45 och jag kan inte bärga mig!! Tänkte att jag ska uppdatera här med allt som händer och allt som vi hittar på. Tips och liknande kommer också!