Idag fyller Helen år så vi hade bokat bord på Jamie Olivers restaurang Italian. Vi började med att ta varsin fördrink och gick sen på huvudrätt. Jag och mamma åt canelloni fyllda med ost och spenat och drack rött vin till, så gott! Eftersom det även var sista kvällen unnade vi oss lite efterrätt också, mums! Imorgon lämnar vi London, känns lite sorgligt men samtidigt lite skönt att komma hem igen, har varit en intensiv men helt fantastisk resa, vi alla är så nöjda.

Hur lyxigt att få naglarna fixade på ena handen och ett glas champagne i den andra? Vi hade förbokat tid på coconail & bar och det va tur för det var fler än vi som ville få naglarna fixade denna lördag förmiddag. Jag, mamma och julia tog manikyr och helen som redan hade gelnaglar fick pedikyr!

• London 2017

Vi har haft en supermysig förmiddag och strosat runt lite i utkanten av city i de lite "lugnare" delarna. Vi tog en sväng till Covent garden där det verkligen var vår och blommade överallt, så himla fint! När vi skulle köpa lunch bestämde vi oss för att gå in på ett fik och köpa take away och sätta oss i hyde park, mysigt!

• London 2017

Denna resa verkar gå lite i matens tecken, även i shoppingens haha. Jag som tänkte att jag inte skulle shoppa så mycket verkar ju ha shoppat med mig halva London hem, men det är kul! På kvällen var vi och åt på burger & lobsters vilket inte är helt i min smak med skaldjur osv men som mina resekompanjoner älskade! Jag åt en god hamburgare istället och hoppade över lobstersarna ;) Vi avslutade kvällen med att i sann londonanda gå på musikal; lejonkungen!

• London 2017

Gud va mycket gott vi ätit idag, känns som att jag inte kommer behöva äta på en vecka framöver, minst haha. Vi åt klassiska fish and chips till lunch på en supermysig restaurang som låg i en liten gränd i närheten av Oxford street. Hann även med en sväng in på primark där jag fyndade mycket fint! Efter shoppingrundan åkte vi tillbaka till hotellet och fräschade till oss lite för att sen bege oss mot afternoon tea. Herregud så mycket vi åt. Vi började med varsitt glas champagne och jordgubbar och högg efter det in på sandwicharna. Efter det beställde vi in scones som var helt fantastiskt goda, och sist men inte minst åt vi m a s s o r av små desserter. Till detta drack vi givetvis te! Så himla mysigt och miljön var verkligen så som man tänker sig att det ska vara i London. Vi avslutade dagen med ett besök vid Big Ben.

• London 2017

Första dagen i London och vilken dag vi har haft! Strålande sol och 17 grader, sån tur! När vi kom till hotellet hade helen överraskat och beställt upp champagne till rummet och köpt chokladdoppade jordgubbar, så gott! Vi har myst runt på gatorna och njutit av omgivningen, varit inne på Harrods en sväng, varit vid?/på?/i? (hur säger man haha?) piccadilly circus och shoppat, ja lite av varje helt enkelt! Vi hade förbokat biljetter till att åka upp i sky garden där det var helt fantastiska miljöer och utsikt över hela London. En tur upp dit rekommendera jag verkligen!

• London 2017

Sitter nu Qatar och väntar på sista flighten, som går hem till Sverige och Arlanda. Det har varit ett ganska ansträngande dygn det här och med tidsomställning på det är man ganska seg för tillfället. Men jag är glad att allt löst sig och vi bara är 9 timmar på ett flyg, från att vara hemma!

Herregud vad denna hemresan började dåligt. Vi lämnade hotellet runt tiotiden imorse, då för att ta båt till krabi. Vi kom fram till krabi flygplats runt halv två och var redan då väldigt tidiga till flyget som skulle gå kl. 18. Vi checkade in våra väskor och gick till "väntrummet" (var en väldigt liten flygplats) där vi skulle boarda. Vi väntade och väntade och tillslut blev klockan 18.30 och vi satt på planet. Planet åkte ut till startbanan, varvade upp motorerna, körde iväg och precis när man trodde att det skulle lyfta från marken tvärnitar hela planet. Så läskigt. Planet åkte tillbaka till där vi hade gått på och vi fick veta att det var ett tekniskt problem och att vi skulle åka om ca 30 minuter igen. När 30 minuter gått säger de istället att vi får gå ur planet och tillbaka in i gaten igen. Sen väntade en låååång väntan, först fick vi höra att planet skulle gå 22.40 sen blev det framflyttat till 23.30, sen 01.00 och slutligen åkte vi iväg ungefär runt 02, alltså åtta timmar senare än planerat. Att inget ställe på hela flygplatsen tog kort och ingen av oss hade kontanter kvar gjorde ju inte det hela bättre heller. På grund av denna förseningen missade vi ju då nästa flyg och flyget efter det så under tiden vi satt och väntade på flygplatsen fick jag gå med ner till ett kontor där kabinpersonalen hängde, och så jag då haha. Jag fick låna deras dator och gå in på kiwi.com därifrån vi bokat biljetterna och de var fantastiska, så hjälpsamma och svarade snabbt och ordnade om så att vi nu fått nya biljetter och kommer anlända till Arlanda ungefär samma tid som vi skulle gjort om allt varit i tid. Vi får istället för att byta i Peking byta i Doha och istället för att åka med air China åka med Qatar som vi åkte med hit och tyckte om jättemycket! Så nu sitter vi på flygplatsen i Kuala lumpur och har snart varit vakna i ett dygn. Vi har iallafall fått i oss lite frukost och ska strax checka in baggaget. Hoppas på mer tur med de kommande flygningarna!

• Asien 2017

Vi hade en sån himla bra sista dag här på phi phi igår! Vi startade dagen klockan 8 med att vandra ungefär 2 km rätt upp på ett berg till en viewpoint vi hört skulle vara fin och herregud! Den levde verkligen upp till förväntningarna och var värt allt svett för att ta sig upp haha, det va så vackert! Vi gick sen tillbaka till hotellet för att byta om till bikini och bege oss mot en taxibåt som tog oss till long beach och sista dagen på stranden. På stranden träffade vi en kille från new york som vi pratade med en stund och när vi skulle gå och äta lunch bjöd han liksom in sig själv så vår sista lunch här blev aningens lite stel då vi helt plötsligt var tre haha. Han tipsade iallafall om att vi skulle snorkla så vi gick och hyrde varsitt cyklop och gav oss ut, vi fick se så mycket fina fiskar, det va helt fantastiskt! När de sista timmarna på stranden var över åkte vi tillbaka hem och duschade och fixa oss för att sen gå ut och äta vår sista måltid, vi båda har tröttnat lite på thaimat för tillfället då det blev pasta på en italiensk restaurang. När vi senare på kvällen satt i lobbyn för att få bra wi-fi kom ett gäng brasilianare vi pratat med någon dag tidigare fram och satte sig och hängde med oss. Den ena gav oss varsitt armband som han knöt tre gånger och för varje knut skulle man önska sig något som sen ska falla in när armbandet faller bort sv sig självt. Klipper man bort det själv sägs det att den motsatta önskningen kommer falla in så nu vågar man ju inte riskera det haha. De drog med oss ner på beach party sen men då vi ju ska flyga hem idag stannade vi bara en stund. Nu står väskorna packade och vi är redo att påbörja en låång resa hem till Sverige.

• Asien 2017

​Att det finns fler tatueringsstudios än ställen att köpa glass på här är verkligen inget skämt, det gör verkligen det! Här i Thailand är det absolut vanligaste sättet inte att göra med maskin utan med bambu. Då liksom "pickar" dom in färgen för hand med en supervass "nål" som är gjort av bambu. Det är mycket mindre smärtsamt och går inte lika djupt som med maskin vilket gör att det läker fortare.