Bättre sent än aldrig, här kommer videon från Mexico!

Efter 20h resande är vi på Arlanda, 17:45 går vårt flyg till Umeå så det är ett tag kvar innan vi är hemma. Börjar bli lite sliten nu men som tur är går tiden mycket snabbare när man har denna finis att fördriva tiden med.

Har haft det så otroligt kul de sista dagarna på den här resan som vi spenderat i Santa Barbara, en mindre stad två timmar från LA med buss. Vi har hängt på beachen, ätit god mat, shoppat och varit på collegefest. Vi hade hört att det tydligen skulle vara en av de bästa collegefesterna på hela året, och hade verkligen så himla kul! Den dagen kommer jag att leva på ett bra tag. Ligger nu i sängen och har packat klart och imorgon åker jag och Rebecka hem till Sverige igen. Känns lite skönt att komma hem mest mest tråkigt, hade lätt kunnat resa några veckor till.

Har hunnit med att se och göra så mycket de senaste dagarna, befinner oss nu på Isla Mujeres men hinner inte skriva så låter bilderna tala för sig själva!

Har jättemycket bilder att visa men hinner inte lägga upp allt nu, för vi ska iväg och bada i en cenote (vattenhål) ute i djungeln. Sedan ska vi vidare till en strand där man tydligen ska kunna snorkla och se sköldpaddor! Har nog inte skrivit det men vi är i Tulum nu och åker imorgon vidare till Isla Mujeres!

I förrgår tog vi en promenad till köpcentrumet som ligger 10 min från vårt hotell. Vi kollade i butiker, njöt av den fina solnedgången och åt middag vid hamnen. En av de många fördelarna med att vara här är att det är väldigt varmt även på kvällarna, älskar verkligen Mexico.

Efter häng på stranden och vid poolen duschade vi och fixade oss för att sedan gå ut och äta. Vi hamnade på en jättemysig resturang vid havet som hade räkor i alla maträtter på menyn, verkligen ett lyckat koncept! Sedan tog vi en taxi in till själva centrum där alla springbreakers verkade hålla till, det var en sjukt stor bargata med hur många klubbar som helst. Jag och Rebecka var dock väldigt trötta så vi åkte sedan hem och sov haha.

Resan hit gick jättebra och nu har vi varit här i lite mer än ett dygn. Vi bor på ett jättefint hotell som ligger vid stranden, och dessutom fick vi ett rum mot havet med uteplats även fast vi inte hade bokat det. Vädret är underbart och havet är på riktigt turkost, känns så bra att veta att vi ska spendera dom två kommande veckorna här!

Har inte uppdaterat på ett tag men hade en så bra avskedsmiddag och utgång med tjejerna i lördags, och i går var det häng i solen innan jag åkte hem och packade det sista. Nu sitter jag och Rebecka på flyget mot New York och ska snart lyfta, nästa gång vi hörs är vi förhoppningsvis framme i Mexico!