Fyra bilder från när vi var uppe på toppen!

Idag var vi uppe på den högsta toppen i Åre, det har nämligen varigt stängt innan eftersom det har blåst så mycket! Backarna där uppe var underbara och utsikten var så fin. Förhoppningsvis har dem öppet liftarna de två sista dagarna också, vi har haft väldigt tur med vädret. Ja är extremt trött, hat precis kommit ut ur bastun som vi sitter och njuter i varje dag. Nu ska vi nog spela nått spel och bara mysa, man orkar inte göra så mycket efter en hel dag i backen.

Nu är jag super trött, vi har precis kommit hem från första dagen i skidbackarna. Vädret har varigt väldigt varierat idag, första timmarna var det sol men nu mot slutet blev det blåsigt och molnigt tyvärr. Det är i alla fall jätte mysigt, jag älskar verkligen att åka skidor. Jag tänkte skriva ett mer ordentligt inlägg med bättre bilder imorgon, nu ska jag hoppa in i bastun med Sara!

Förlåt att jag inte uppdaterat, jag har suttit i bilen hela dagen idag och igår. Nu är jag äntligen framme i Åre. Vi har precis ätit middag och jag och Sara sitter nu på vårt rum och bara chillar. Jag är extremt trött så jag ska gå och lägga mig om en liten stund. I morgon blir det upp i backarna, det har tyvärr varigt ganska dåligt väder denna veckan så vi får hoppas det blir bättre nu i dagarna.

Jag har letat efter en pälsväst hur länge som helst, självklart fuskpäls då jag är extremt emot djurplågeri. Det är ganska dyrt, jag hittade en pälsjacka för 599kr och det är den billigaste jag har hittat hittills. Min syster köpte en för 1205kr för några dagar sedan som var sjukt snygg, men lite för dyr för mig just nu. Tycker att man kan få till så fina outfits, så det är verkligen något jag ska införskaffa mig inorm kort.

Gott nytt år! Hoppas alla hade en underbar nyår, jag vet att jag hade det i alla fall. Jag, Louise och Tenny började kvällen med att käka middag hemma hos mig, jag är verkligen glad att jag fick spendera min nyår med dem tjejerna. Vi drog i alla fall vidare till Rebecka vid 9 där vi skulle fira vår nyår. Vi kände bara 3personer på festen när vi kom dit men det var super kul att lära känna nytt folk! Det var lite dåligt med fyrverkerier men jag tycker ändå inte det är en höjdare så det gjorde inte mig någonting!

Idag har jag varigt i Danmark med Louise, Maja och Emelie. Louise mamma hämtade mig redan vid halv tio och körde oss till bussen, sen tog vi tåget in till Köpenhamn. Har haft det jätte mysigt, det är ju så fint i damark! Där är dock dyrare än hemma i Sverige så jag köpte faktiskt ingenting. Vi käkade lunch på Jensens idag och priserna var sjukt höga, drickan kostade 44dkk, alltså ca 60sek! Jag kom precis hem, vi åkte därifrån vid fyra tiden sen hämtade mamma upp oss och körde oss hem!

På fredag ska jag åka till Åre med min kusin och min morbror. Vi bokade resan i somras och jag kan inte förstå att det bara är fyra dagar kvar! Jag är så sjukt peppad, det ska verkligen bli jätte kul. Min kusin är lika gammal som mig och vi är som syskon så det ska bli hur gött som helst att få bo ihop i en vecka. Jag älskar att åka skidor och jag gör det nästan varje år men det blev tyvärr inget förra året så därför ska det bli extra kul att komma iväg nu. Jag har aldrig heller varigt i Åre, men har bara hört positivt om det så det ska bli roligt att få se hur där är. Det är nog inte riktigt samma känsla som när man åker i bergen i Österrike, men själva känslan att få åka skidor är härlig i sig tycker jag.

Vi ska bo på ett hotel som heter Holiday Club. Hotellet ska vara jätte fint och ligger precis vid backarna. Förra veckan var bara en tredje del av backarna öppna på grund av att det var för lite snö, men dem ska ha öppnat fler tills vi kommer upp så vi får verkligen hoppas på det.  Annars har hotellet en massa underhållning som bland annat badland, bowling, spa och minigolf. Så i värsta fall kan vi hänga på hotellet hela veckan och bara ta det lugnt, fast det får vi inte hoppas.