Fick inte så mycket gjort som jag hade tänkt, och jag skyller på vädret. Jag fick lite städning gjord, men pressen av att vädret var så underbart tvingade ut mig i solen.

Sedan var det dags att jobba, vilket gick bra. Vi fortsatte att vara ute till middagen och sedan lekte vi lite inne innan det var dags att sova. Det var det.

Puss & kram

Väldigt lång arbetsdag. Egentligen inte längre än annars direkt, men den kändes som en evighet. Ibland kommer det såna dagar. Det slutade med att jag ofrivilligt bara kraschade och somnade innan huvudet hann nudda kudden och sen sov i nästan 12 timmar.

Hur som helst så var vi på zoo igår igen, och sedan lekte vi ute resten av dagen eftersom det var så fint väder. På kvällen åkte vi och åt ute, vilket bilden är på. Är inte stort fan av matbilder på sociala media men har inte direkt något annat att komma med och detta är ju faktiskt en blogg.

Något speciellt med gårdagen var att det var "Prince-day" här då det var årsdagen av Prince's bortgång och han var härifrån. Fick höra mycket Prince på radion under hela dagen (nej pappa, man fick inte höra hela gitarrsolot i Purple Rain).

Idag är jag ju faktiskt inte ledig eftersom jag var ledig i måndags istället. Men eftersom jag ska jobba kväll så har jag fortfarande dagen att göra något av. Har haft en del saker att fixa i veckan men har spenderat större delar av tiden att undvika att göra saker. Idag ska jag ge mig på att försöka igen.

Puss & kram

Gick som många andra dagar denna vecka upp tidigt för att jobba på morgonen. När jag kom ner var det ingen av pojkarna som var kvar i sovrummet dock.

Det var lite kaos när jag kom ner, med barn som tycker att det är roligt att vara uppe själva på morgonen och göra vad de vill. Ville helst vända i trappan, men det var bara att ta tag i situationen. Jag jobbade 7-9.30 och sen var det dags för mig att åka och klippa mig! Har väntat med det i flera månader för det kändes olustigt att ha någon annan än min vanliga frisör, men jag hade inte behövt oroa mig alls. Hon var jätteduktig!

När jag kom hem slappade jag lite och pratade med mina föräldrar innan det var dags att jobba 15-20. Jobbade mestadels tillsammans med min värdpappa, och vi åkte till äldstas skola för en liten minikonsert. Hans klass sjöng fyra låtar och sen åkte vi hem igen. Det blev en ganska skön dag faktiskt.

Puss & kram

Jag lever! Om ni har undrat, eftersom detta är första gången det har gått TVÅ dagar sen jag har skrivit. Tänkte slänga in ett liten inlägg nu med lite intressanta uppdateringar. Inte om de senaste dagarna för de har varit ganska ointressanta, men om andra grejer.

Måndag:
Jag jobbade som sagt inte i måndags eftersom jag är sjuk och ska jobba kväll på lördag istället. Just eftersom jag är sjuk så gjorde jag absolut ingenting tills på kvällen när jag hade min klass med Bart. Första lektionen i level 4! Jag tycker att vi gjorde ett bra jobb, även om det syntes att det var första gången för Bart på den nivån. Han älskar människor, hundar och hundgodis (och... ja, allt egentligen) så himla mycket så han blir lite ivrig.

Tisdag: Jag jobbade 8-17, och det gällde att vara uppe på fötter hela tiden för jag visste att om jag satte mig ner så skulle jag krascha och inte komma upp igen. Så direkt när jag slutade jobba och åt middag så gick jag och lag mig och tittade på TV. Ingen idé att kämpa mer mot det.

Idag: Idag jobbade jag 7-9 nu på morgonen, och sen ska jag jobba ikväll. Mitt schema är skumt den här veckan, men det är ganska skönt, speciellt när allt jag vill göra är att vila. Jag har dock en del saker att göra idag, så det är inte bara massa slappande även om det är en hel del.

Nu, dags för uppdateringar.

1. Jag ska äntligen klippa mig imorgon, det är dags! Är väl lite nervös för att klippa mig hos någon som inte har klippt mig sen jag var liten, men jag är så trött på mitt hår nu.
2. Det är bara 3 veckor tills jag får träffa mina föräldrar som kommer hit och hälsar på!! Det visste ni ju redan, men det förtjänade en uppdatering.
3. Linnéa kommer hit till mig från Seattle och hälsar på om TVÅ VECKOR!!! SÅ GLAD!

4-7 maj:
Linnéa kommer hit!
(8)9-23(25) maj: Mamma och pappa!
26-30 maj: San Diego med Linnéa!

Maj blir en riktigt intressant och fullspäckad månad.

• Vardag

Glad påsk på er hemma i Sverige! Idag firades det som sagt påsk här hemma med vänner.

Jag släpade mig upp och var med på hela påskfirandet, och efteråt släpade jag mig tillbaka till sängen. Påskfirandet var roligt, speciellt äggjakten. Kände mig som ett barn när jag sprang runt i trädgården och letade efter små plastägg medintagen namn på dem.

Den kommande veckan har jag ett annorlunda schema ön vad jag vanligtvis har, dels för att jag är sjuk och dels för att min värdmammas jobbschema är lite speciellt denna vecka. Hur som helst så är jag ledig imorgon och jobbar kväll på lördag istället. Jag behöver verkligen ledigheten imorgon för att vila, det ska bli så skönt med en till dag där jag kam försöka bli frisk istället för att kämpa mig igenom en dag.

• Vardag

Ja, nu är det tillbaka till verkligheten. I förmiddags landade vi i Minneapolis igen.

Det har varit en fantastisk resa och det var ledsamt att åka, men det har också varit skönt att komma hem. Det har varit extra skönt att komma hem till min säng, speciellt eftersom det är där jag har spenderat resten av dagen. Ville vila upp mig för att vara lite piggare tills påskpartyt imorgon. Hittills utan framgång, men har ju en hel natt på mig också.

• Vardag

Tidigt imorgon så flyger vi hem till Minneapolis igen, vilket som sagt betyder att idag var sista dagen här där vi faktiskt kunde göra något.

Första halvan av dagen spenderades på National Zoological Park. Det var ett bra zoo, men inte alls så bra som jag trott. Vi fick inte se väldigt många djur för de var inte där de borde vara på grund av ombyggnader. Vi fick dock se jättepandor vilket var lite varför vi åkte dit.

Andra halvan av dagen spenderades i sängen, för gissa vem som ligger i feber igen? Jo, jag. Det är som om jag lever utan immunförsvar. Det är inte så att jag inte riktigt hade blivit frisk och nu fått ett återfall, nej detta är något nytt såklart. Blir så trött.

Den här resan har varit helt fantastisk, och det är lite sorgligt att åka hem imorgon. De vi bott hos har varit fantastiska och allt jag har fått sett har bara varit helt otroligt. Jag kan kryssa av sååå många saker på min lista av grejer jag viljat se. Hoppas att ni har gillat mina inlägg sprängfyllda med bilder denna vecka.

• Resa

Idag har varit ännu en fantastisk dag. Började dagen med min värdfamilj på andra delen av National Air and Space Museum, där vi såg massa fler flygplan och rymdskepp. Testade på en simulator för ett krigsplan samt en simulator för ett rymdskepp, vilket var riktigt häftigt!

Andra delen av dagen tog jag faktiskt metron in till D.C. igen utan min värdfamilj, för jag kände mig helt enkelt inte färdig. Jag var inte ensam dock, utan Mark (vilket är en av de vi bor hos) hade erbjudit sig att ta med mig in i staden igen för att göra lite saker som jag ville göra men som inte direkt var något för barnen. Så snällt! Planen var från början United States Holocaust Memorial Museum, National Museum of Crime and Punishment och International Spy Museum. Men det första är jättepopulärt och hade inga biljetter alls, andra hade visst stängts ned. Vi gick dock på International Spy Museum och jag är såååå nöjd med det, ett av de häftigaste museumen jag varit på någonsin. Vad vi också såg var teatern där Lincoln blev skjuten och huset mittemot där han dog. Vi såg också Vita Huset. Visst att jag avskyr den som sitter där nu, men det är ändå ett måste att se.

Så nöjd med min dag!

National Air and Space Museum/Ford's Theatre/International Spy Museum/White House.

• Resa

Idag åkte vi faktiskt inte in i D.C., utan vi åkte till Baltimore i Maryland. En annan stat alltså! Där gick vi på National Aquarium (perfekt för mina pojkar) och tog en tur inuti/på två historiska båtar som nu är museum. Jag gillade verkligen Baltimore som stad, det var en storstad (som liknade Minneapolis ganska mycket) fast ändå lugn. När vi gick i hamnen eftermiddagsvärmen så kändes det nästan som en dag i Spanien. När vi var på Federal Hill, vilket är en park, så kom vi över en enorm ballong som ni kan se en bild på. Hur det kom sig är en lång historia, men jag älskade den där ballongen.

National Aquarium/USS Torsk Submarine/USS Constillation/Federal Hill Park + Utsikt över Baltimore.

Puss & kram

P.S. Kan ni hitta bilden som blev photo bombed av en enorm humla?

• Resa

Idag var vi på Smithsonian, vilket jag antar också kanske är en del av The Mall, och gick på några av stadens populäraste museum. Det var väldigt mycket folk vilket var lite tråkigt, men det var ändå häftigt!

Ni kanske tror att det är kallt här eftersom jag har jacka på bilder, men det känns ungefär som en utlandsresa till Spanien här. Grejen är att jag var dum och inte smorde mig första dagen, så jag är väldigt bränd.

Smithsonian Castle/National Museum of Natural History/National Air and Space Museum/National Museum of The American Indian/The Capitol Building/The Supreme Court/National Library of Congress.