Som ni säkert inte vet, så åkte jag hem till Sverige igen. Det hände lite saker som gjorde att jag inte riktigt orkade vara kvar. Men på söndag drar jag till Frankrike i 4 dagar så det ska bli skönt. :)
Har börjat planera en ny resa, men återkommer mer om det sen.

Buss och kran

Vart tar tiden vägen. Jag förstår inte. Nu har jag bott i Frankrike i 2 veckor. Jag har bott på detta vandrarhemmet i 1 vecka nu och hat en kvar.
Igår så bestämde jag mig för att skaffa ett jobb, jag gick ner till bargatan och lämnade mitt cv.
Efter en timme ringde min telefon, det var chefen från den populäraste baren här. Han frågade mig och jag kunde komma dit på en intervju, jag sa ja.
När jag kom hem från min lilla tripp till Monaco så gick jag direkt till baren. Chefen sa att han inte behövde någon bartender men att jag skulle kunna vara servitris. Jag tog jobbet och började direkt. Jag hatar servitrisjobbet, det har jag vetat sen innan men jag tänkte att jag kunde testa. Det var stressigt, de andra servitriserna gav mig allt det hårda jobbet medan de stod och rökte, pratade med sina kompisar eller flörtade med chefen. Jag blev så irriterad på det. De lurade mig och att jag inte hade tagit betalt från några kunder när jag egentligen hade gjort det. De tog mina kvitton och lämnade nog inte dom, för de försvann. Och jag fick skit av chefen. Jag jobbade från kl 17 till kl 03. Jag kände att det inte var något för mig och sa det till chefen, han blev inte arg och sa bara lycka till med allt. Sen gav han mig 80 euro. Så det var en bra kväll ändå. Dock så känner jag mig alltid så dålig när jag har tackat nej till ett jobb. Men jag vet om att servitris jobbet inte är något för mig. Jag har testat det innan och jag fullkomligt hatar den..
så nu får vi se vad mitt nästa steg i livet är 😇

Buss och kran 🇫🇷😘😘

Jag har fortfarande på semester haha känns det som iallafall. Hela helgen har jag druckit och träffat nya människor. Nu vill jag verkligen stanna här. Det som är tråkigt är att alla människor jag träffar letar efter jobb på båtar, så det försvinner en efter en när de har fått jobb.
Jag måste iallafall ta tag i detta med att söka jobb. Jag shoppade lite mer idag 🙄
På mitt hostel är jag osäker igen, det hände en sak i lördags när jag kom hem från baren. Två killar från Sydafrika stod och lagade pasta i köket, vi började snacka och vi käkade tillsammans. Båda var jättetrevliga. Men när han ena gick och la sig så blev den andra killen väldigt obehaglig. Jag stod och diskade och han började ställa en massa privata frågor till mig. Sen gick jag plötsligt fram och kysste mig. Jag puttade bort honom och sa nej! Men han fortsatte att försöka kyssa mig, han följde efter mig och tafsade på mig. Många säger att jag borde ha skrikit eller slagit honom. Men vad jag såg i hans ögon var att han var väldigt hög, alltså väldigt väldigt hög.. så jag försökte bara vara lugn och pratade med honom lugnt, sa ständigt att jag ska gå och lägga mig. Anledning till att jag gjorde så och inte slog honom var för att han blev väldigt hårdhänt, han tog tag i mina ena arm och drog i den, samtidigt som hans rödsprängda ögon stirrade djupt på mig. Jag tänkte att om jag gör något så kanske han blir våldsam. Min enda tanke var "jag måste till mitt rum" så efter att ha gått fram och tillbaka i köket och vardagsrummet med honom ständigt på mig. Så kom jag fram till trappan. Jag gick ner och han började skrika och frågade vart jag var påväg. Jag sa att jag skulle gå och lägga mig och det borde han också göra. Han småspringer efter mig enda fram till min dörr. Där sa jag godnatt, jag var tyvärr tvungen att krama honom. Men sen kom jag in på mitt rum, jag låste dörren. Men jag hörde fortfarande att han var utanför. Det krävdes en dusch och två tandborstningar för att bli av med skammen som han lämnade på mig. Sen grät jag mig till söms. Nu mår jag bra igen, men vågar knappt röra mig inne på vandrarhemmet, jag är så rädd för att träffa på honom. Jag har berättat detta för några så de sa att de håller koll och hjälper mig om jag behöver.

Annars är allt frid och fröjd 😇

Buss och kran

Idag är jag väldigt bakis. Just nu sitter jag och tvingar i mig en macka. Två roliga saker är att jag frågade en som jag delar rum med om hon ville dricka kaffe med mig. Så hon och jag har umgåtts hela dagen. Jättetrevlig tjej från Finland. En annan rolig sak är att mi engelska spärr har släppt, nu vågar jag äntligen gå upp allrummet i vandrarhemmet och prata med alla. Alla här är verkligen jättetrevliga. 🇫🇷

Goddagens!

Idag vaknade jag rätt sent, jag tog en dusch och drog ut. Påväg till stranden köpte jag en panini med mozzarella och tomat. Jag tror att jag låg på stranden i två timmar, lyssnade på podcast och fick lite sol. Mormor ringde också mig och berättade att det var skitväder i Sverige haha då känns det bra att var här. Just nu sitter jag och försöker lära mig hur man investerar i aktier, jag har alltid velat göra det men det känns som att man bör vara väldigt påläst om man gör det.

Konstigaste hände igår, på vandrarhemmet är vi 7 stycken inatt rum för tillfället. Precis i sängen bredvid mig sover en kille från Sydafrika. Han var den första på vandrarhemmet som ville prata med mig, jättetrevlig kille. Igår så drack han öl på rummet och började snacka en jäkla massa med mig. Han drog ut till en bar sen och jag låg kvar och kollade film. När han kom hem så la han sig i sin säng och började skriva till mig. Först skickade han bilder på båtar men sen skickade han att han tycker att jag är vacker, att han hade kysst mig nu om inte de andra var här och att han ville att jag skulle komma och mysa med honom. Jag svarade lite halvt hela tiden och uppmuntrade inte honom överhuvudtaget.
Alltså.. jag blir så trött på sånt här. Varför gör så många killar såhär, inte bara mot mig. Jag blev så obekväm, jag trodde att jag hade fått en ny kompis och så skriver han en massa sånt till mig. Jag vill inte riktigt vara i närheten av honom nu, hade jag varit attraherad av honom så hade jag säkert uppskattat detta. Men jag hade inte alls uppmuntrat honom till något sånt. Så jag tyckte bara att det var väldigt opassande av honom att skriva sånt till mig... nu har han ständig koll på mig.

Mvh
Mattetilda

Idag tog jag en liten tripp till Cannes. Alltså omg! Jag har haft en så trevlig dag. Det är dock lite ensamt men jag gick och lyssnade på podcast hela dagen. Jag tog tåget från Antibes vid 11 tiden och sen när jag kom fram spenderade jag den första timmen med att bara gå rundor och kolla lite. Det var såå fint där. Väldigt lyxiga butiker, jag vågade inte ens gå in för vakterna blängde på mig. Jag var nog lite fel klädd. Nu har jag precis kommit "hem" till vandrarhemmet igen. Är så trött i benen och tänkte nog bara se en film ikväll. De andra här ska tydligen ha lite fest men jag är inte alls på festhumör så jag tänkte festa imorgon istället. 🇫🇷
Men jag har iallafall haft en underbar dag, det är väldigt bra kvalitetstid att umgås med sig själv. 😇