Idag har jag jobbat och Emma varit på dagis, som vilken vardag som helst!
Det är så sjukt gulligt att lämna henne på dagis, kjaamas, pussas 2 ggr och sen "hejjå mamma jobba Emma dagis 😍" så vinkar hon o springer in på dagis, alltid så glad!

Efter middagen tog vi alla 3 en cykeltur tillsammans på 6 km, super varmt och jobbigt med Emma bak på en cykel utan växlar haha, dagens benträning gjort iallafall!

Har just duschat och mumsat lite hallon och ska just natta Emma nu, Fredrik har åkt på hockeyträning så jag ska ha lite egen tid med en bra serie och lite nagelfix tror jag.
Kram på er så hörs vi snart igen

Vilket härligt sommar väder vi haft idag ☀️helt underbart! Blev kaffe rast ute på jobbet idag också.
Satte Emma i vagnen efter dagishämtningen och tog en 5 km promenad, lagom svettigt! Stannade även på vägen och lekte lite med Emmas kusin Frans och hennes faster.

Efter middagen satt vi bara på altanen och njöt i solen och Emma lekte på med sina saker.

Nu har vi just kommit hem från Ämnäs där Emma och jag var på självplock av hallon tillsammans med Malin. Emma åt mest medans Malin & jag plockade lådorna fulla 👌🏻 nu ska frysen fyllas med goda hallon till hösten & vinterns smootisar.

Jag kom nyss ut ur dusch och har ätit kvällsmål (naturell yoghurt med hallon) och snuttan min har gått och sova.

En helt fantastisk dag & eftermiddag/kväll har vi haft! En bra måndag helt enkelt!

Kram på er ✨

Jag känner mig så sjukt ensam ibland, nu menar jag inom mig för jag har världens finaste och bästa familj, kollegor och vänner runt omkring mig, men ingenting är ändå som förut.

Den enda jag verkligen kunde prata om allt med, eller om jag inte ville prata alls men bara vara med har snart i början av september varit borta i 1,5 år 💛

Älskade älskade mamma..

Ingenting är som förut och jag saknar och känner mig väldigt tom utan en mamma att gå till, för hur vuxen man än är eller blir så vill man ibland prata med och få råd av sin mamma!

Ingen som inte har förlorat en förälder kan säga att "jag förstår" för det gör man inte innan man själv är där.
Det är en sorg och en tomhet som inte går att beskriva.

Men för varje dag som går, och för varje andetag jag tar gör jag för min egen dotter, allt jag gör är för henne, och jag lever för dig nu mamma 💛 för att vara den fantastiska, underbara mamma till Emma som du var till mig.

Tack för allt!
Jag saknar dig

Hej på er 😘

Veckan som gått har jag & vi hunnit med en hel del, dagis och jobb alla dagar samt en cykeltur på 10 km ena kvällen med träning i gräset med Emma 😍
en kväll hos moffa och busa, en hel kväll i lekparken & att Emma fick cykla, en kväll som vi baara låg på soffan, och en kräftskiva har vi också hunnit med, samt en kväll på stugan!

Men ikväll var Emma och jag på mitt första fananamma pass 💪🏻 det var så himla roligt men sjukt jobbigt haha, mitt gråa linne var mera svart efter passet 😅 Emma tyckte också det var sjukt roligt att vara med så det är toppen att man får ha med kidsen där!

Om 2 veckor börjar även min löpar kurs jag skall gå med dom, spännande och nervöst!

Söndag idag som sagt och en ny vecka väntar med jobb&dagis, ska försöka gå på något pass till denna vecka då jag köpte ett 10ggr kort och en kväll ska jag på house of lola klädparty till min moster så det ser jag verkligen fram emot 🙌🏻

Hoppas ni haft en fin helg!
Kram på er så hörs vi säkert snart igen 😘

Asså gud vad gott detta var, blev gårdagens middag då inspirationen var noll och kylskåpet tomt!

1 burk kikärtor
5 potatisar
5 morötter
1/5 sötpotatis
Några champinjoner
1 röd lök
1 msk olivolja
1 msk oregano
1/2 msk chilikydda (säkert super gott med grillkrydda också)
Salt

Skiva alla rotsaker och lägg på plåt och rör runt i olja och salt, in i ugnen 200 grader ca 25-30 min (man får titta när det är klart så oklar med tiden)

Blanda kikärtor,oregano & chilikryddan
Blanda sedan ner kikärtorna på plåten med resten av och ha i ungnen en stund tills allt är klart!

Serveras med en kall sås, jag hade mosad avokade med vitlök 😍

Hej på er 👋🏻

Hoppas ni har och haft en fantastisk helg!

Igår blev det sovmorgon till 8 så efter en god frukost så åkte Emma och jag till Malin & Adrian och lekte en stund och efter lite lunch och att Adrian sovit en stund åkte vi till Eckerö till ett lekland och släppte lös ungarna haha 😅 Hanna och Ebba var också med 👌🏻

Så roligt och man blev såå svettig!

Idag har vi varit till Godby en sväng och hämtat en vagn jag hittade som "bortskänkes" på facebook så den blir perfekt dagis - sovvagn så vi kan ha hennes riktiga hemma så vi kan ta promenader kvällstid (vagnen ska annars vara på dagis mån-fre) så nu slipper jag släpa hem den varje dag för att kunna promenera kvällstid.. 👌🏻👌🏻

Blev lite kaffe och fika hos svärföräldarna och en sväng i skogen där vi hittade lite kantareller! Tacos till middag och nu sover Emma för natten 💛

I morgon är det ny vecka igen och dagis & jobb kallar, ska även försöka hitta tillbaka till träningen igen så ska börja / köpa ett kort på fanamamma tror jag 🙌🏻 sällskap någon?

Hej och godmorgon 🙌🏻

Det var inte igår jag kikade in här men jag har helt enkelt tagit lite ledigt från bloggen i sommar och njutit av sommaren, familjen och allt sommaren hör till!

Ska sakta men säkert ta mig tillbaka hit! "Sommaren" är slut och våra semestrar är slut, därav också Emmas sommarlov. Vi har haft en helt fantastisk sommar verklgen, massor med familjemys bara 💛

Bilderna som är här ovanför är från igår kväll faktist, då vi spenderade hela kvällen hemma hos pappa! Det var fantastiskt väder så vi bara låg i gräset och pratade och barnen stod mest i vinbärsbuskarna och käkade haha 😍

Nu ska jag ge Emma sin morgon gröt innan det bär av till dagis och jobb, det är fredag så jag önskar er alla en helt fantastisk helg!

Puss & Kram

Sommar och sol ☀️

vi har spenderat helgen i Uppsala med hotell mys, shopping och Leos Lekland 👨‍👩‍👧😍

Hunnit vara en hel dag på stugan med famljen i söndags också! Samt ett 40års kalas för Dan (Fredriks kollega)

Älskar livet just nu! 2 dagar jobb kvar innan en kort semester på 4 dagar, ska spendera åtminstonde 2 dagar & 3 nätter på stugan samt en heldag på Larssons vattensport med bästa gänget!

Hej på er ☀️

Jobbar på under dagarna bara, men igår efter jobbet åkte vi ut med Fredriks föräldar med båten deras för att fika på sjön, jätte fint väder och mysigt hade vi!

Till middagen kom sedan Malin & Adrian till oss och sedan var vi mest ute och lekte 👆🏻😍

Idag är det tisdag, jobbat även idag och hunnit en sväng till stan efter jobbet med Emma och Fredrik! Jag köpte ett par nya svarta Levi's jeans på ZicZac.
Och så handlade vi lite mat också.

Vi blev bjudna på middag hos pappa där även Malin, Poppo och Adrian var samt min farmor så vi käkade tacos allihopa 😋 istället för vegofärsen testade jag denna gång en böntacos!! Så.jäkla.gott

BÖNTACOS

Svarta bönor / kidney bönor
Tacokrydda
Stek på lite och mosta bönorna med en gaffel

Emma sover för natten, Fredrik är på innebandy träning och jag ska se lite på Millenium filmen och sen sova jag också.
Godnatt på er!

Ni får helgen i bilder 👆🏻☀️🌸

Fredag = vin och utgång med världens bästa Kajsa 👌🏻

Lördag
= familjemys, båttur & Rödhamn, hälsade på kossorna och sov över i pappas hus.

Söndag = spenderat dagen ute hos min farmor med Malin, Adrian & Poppo, sedan bjuda på middag på thai restaurangen här i Lemland av min famo.

Nu ska jag jobba en vecka och på fredag efter lunch åker vi till Uppsala för en hotellnatt, shopping och Leos Lekland 😍