Häromdagen bestod lunchen av bönpasta med tomatsås och ugnsstek vitkål. Nyttigt, gott och mättande!

Igår landade planet på Landvetter och Ca 3.30 kom vi hem. Vi har haft det jätte bra på Kreta men inget slår känslan av att komma tillbaka hem. Allt är inte som vanligt än dock, vi ska hämta Fläckis från kattpensionaten vis 13 och sen kommer Marcus hit, så är allt som det ska.

Kreta är en mysig stad med alldeles för mycket avgaser, trevliga människor och oftast god mat. Det roligaste tyckte jag var att vandra i Samaria Ravinen och köra vattenskoter. Det tråkigaste var när vi låg vid stranden/poolen (vilket vi bara gjorde de 2 sista dagarna och då med många avbrott). Jag har inget tålamod för att ligga stilla och tycker inte det är jätte kul att bada ensam. Men över lag har vi haft en mysig familjesemester!

Haha bjuder på mig själv lite!

Igår gjorde vi ingenting kändes det som. Vi låg på varsin solstol på stranden, läste, badade bland vågorna, körde vattenskoter (svinkul!) åt, handlade, tränade styrketräning och spelade mini golf.

Jagär alldeles för rastlös för sådana dagar även om vissa delar var roliga. Idag är det sista dagen, bussen kommer vid 20.30 och kör oss till flygplatsen!

Favoritfrukosten, Nektariner, banan, low fat grekisk yoghurt och pinnar!

Bästa restaurangen hittills besökte vi igår, den heter Waves. Personalen var jätte trevliga, liksom på alla andra ställen, och maten var SUPER god. Jag beställde lax pasta och färsk jordgubbsjuice.

Idag har vi gjort en ordentlig utflykt,vi har vandrat i Samaria Ravinen. Vi gick dock inte hela vägen eftersom vi hade bilen vid start och hade då behövt gå nästan dubbelt så långt som vi gjorde nu. Vi gick iaf 16,84 kilometer och det tog nästan 6 timmar. På vägen dit gick vi nerför och tillbaka uppför, det var ganska smala stigar med mycket stenar och rötter vilket gjorde det svårt. Stenarna var hala, stigarna gick som serpentinvägar och risk för stenras fanns på sina ställen.

Men det var en häftig upplevelse som tog på krafterna, speciellt eftersom vi inte hade någon lunch med oss utan bara frukt. Vi klarade iaf av hela vandringen och jag tyckte det var jätte kul.

Dock fick jag ont i huvudet som sedan även utvecklades till illamående men orkade äta en toast innan vi åkte tillbaka till hotellet där det blev dusch och vila innan vi kämpade oss iväg till en restaurang.

Man ser många getter på serpentinvägarna!

Utsikten kan man inte klaga på!

Middagen åts igår på en mysig restaurang som heter Platanias Palace. Jag vågade mig på att prova Boureki som består av potatis, zucchini, mynta och den grekiska osten Mizithra, det var riktigt gott!

Idag har vi åkte runt lite med bilen igen. Först åkte vi till Falassarna (En strand) och sedan åkte vi en smal, läskig serpentin väg till Elafonissi. Det är en strand som sägs vara rosa, jag är dock besviken då det bara var en svag nyans av rosa.

På vägen tillbaka till hotellet stannade vi på Mega Drive Gokart Chania och körde 15 min. Det var riktigt kul!

Igår hade vi hyrbil (det har vi idag och imon också) så vi åkte till Rethimno, Heraklio smat till Knossos. Städerna var fina men det var inget speciellt, vi kollade i lite affärer och gick längst med havet. Vi drack även en god färskpressad juice, man fick säga vilka frukter man ville ha, ställa glaset nedanför en "kran" och så hälldes juicen i glaset!

Knossos var inte heller något speciellt men nu har man sett det iaf!