Skulle egentligen träffa Frida för att gå och pärla ung cancer-armband men fick på morgonen ett sms att Theo har blivit sjuk så då fick vi ställa in träffen. Blev lite besviken för jag hade sett framemot att få träffa henne samt att de skulle pärla rosa armband denna gången för att stödja bröst cancer. Men kort därefter så fick vi sms av Älsklings syster som undrade om vi kunde vara barnvakt en liten stund. Sagt och gjort, vi tog med Sandra till pärlningen istället! Så jag fick till slut mitt rosa armband, inte bara jag men även lilla Sandra och Älskling. Så himla fint! 💟

9838258047

/M

...har alla gått hem. Efter brunchen så drog vi hem till Älsklings bror, Derek, som bor hyfsat nära där vi brunchade. Sedan åkte vi tillsammans hem till oss för familjemiddag. Eftersom mamma och pappa Man åker hem till Hong Kong på måndag så ska hela familjen samlas för en liten avskedsmiddag. Det lagades SÅ mycket mat men jag och Älskling var så himla mätta från brunchen så det gick inte alls ner mycket. Men det som vi fick ner, det var självklart jättegott!

Det var riktigt mysigt att få ha alla Älsklings syskon över idag. Man märker hur mycket han har saknat att umgås med de. Nu när alla syskon har skaffat barn och familj så hinner vi inte riktigt umgås som förut längre. Även om vi inte bor så himla långt ifrån varandra men ibland så tajmar det inte bara. Hans bror är pappaledig nu fram till december och jag minns att innan han skulle gå på pappaledig så så vi att vi skulle umgås jättemycket eftersom vi har all tid i världen. Men vi har bara träffats över familjemiddag och så, mer än så har det tyvärr inte blivit. Får se efter att mamma och pappa Man har åkt, vi har kommit in i våra rutiner igen, så ska vi försöka träffa de lite oftare. Det är inte länge kvar tills han ska tillbaka och jobba liksom.

Hur som helst, lite bilder från ikväll.

/M

Förra veckan den 17e skulle vi fira Älsklings körkort som fyller två år, vilket också betyder att prövotiden är över, men vi var så sent ute med att boka bord till brunch så det vart fullt just den 17e. Så det fick blir idag. Vi hade hört så mycket om Långbros Värdshus och vi blev inte besvikna! Deras kallrättsbord och varmrättbords var hur bra som helst! Speciellt kallrättsbordet 😍 Efterrättsbordet var inte så stort som jag hade förväntat mig men å andra sidan så hade de nygräddade pannkakor, vilket jag inte hade förväntat mig, så det jämnade ut sig. Ett plus på kanten var att restaurangen var hur mysigt somhelst. Vintage/gårdskänsla med en liten touch av det moderna. Riktigt fint! Me like! Ska definitivt tillbaka dit igen.

/M

Ligger på sängen och har en sådan ångest! Ångest över att semestern är över! 😢 Har gått runt och whine:at en hel del för Älskling och jag tror starkt på att han kommer kasta ut mig från rummet snart. Och vi har ändå bara haft 3 veckors semester. Tänk på de som har hur länge som helst, typ Älsklings syster, Waisi som tog 11 (!) veckor? Då kan man ju inte vara normal när man ska till jobbet. Hur lång tid tar det inte att återställa sig liksom?

Nej nu är det dags att ställs klockan på 5.45 och sedan krypa ner och lägga sig. Wish me luck!

/M

Jag och Älskling tror att vi fortfarande befinner oss i Rom tror jag. Utan att kolla på vädret så tog vi på oss t-shirt och shorts och gick ut. Temperaturen låg på 25 grader. Hyfsat ok för en svensk men för oss som har varit i Rom i fyra dagar med 38 graders värme varje dag var det kallt. Nej, lite att ta i, jag menar det var skönt. Vi bestämde oss därför för att åka och bada hemma hos Älsklings bror, Derek. De har en utomhuspool hos de så där spenderade vi halva dagen med att plaska i poolen med lilla Elliot och kusinerna Ida och Sandra. Första utomhusplask i Sverige - ✔

/M

Allting gick super bra idag. Från hotellet till flygplatsen var det inga problem. Vi kom dit ganska tidigt så vi hann med en frukost också innan vi steg på planet. Eftersom vi inte hade fått så mycket sömn så vart vi vidrigt trötta när vi köade vid gate:n för att få gå på planet. Väl på planet så somnade jag efter 5 min. Sedan vaknade jag lagom till att vi skulle landa 😁 Stackars Älskling som är flygrädd och inte kunde somna en blund!

Nu sitter vid på flygbussen på väg till Liljeholmen, sedan blir vi upphämtad av Älsklings bror, Alan, som skjutsar hem oss till Fittja. Så himla skönt att få skjuts halvvägs. Vill bara hem fort så jag får packa upp och vila!

/M

Varje år åker vi alltid ner till Perstorp för att besöka Morfar 💙 I år fortsätter vi självklart med denna mysiga traditionen. Vi fick nästan med oss hela familjen. Fattades bara Tomas som åkte till Vietnam tidigare i veckan och sedan Anh 2, annars var vi fullt hus.

Jag älskar när våran familj åker iväg på såna här endagsutflykter. Vi har aldrig lyckats pricka in hela familjen för en resa men en sån här utflykt ner till Skåne varje år är mer än tillräckligt för mig. Ju äldre man blir ju mer uppskattar man att umgås med familjen. Jag älskar min knasiga och konstiga familj så mycket! 💕

Börjar min bildkollage av dagen med en bild på mig och dagens födelsedagsbarn först! Grattis på födelsedagen Lucas! 🎈🎁 Ut älskar dig! 💚

/M

Till Lucas köpte vi X-box spelet Rocket League och idag sa vi att vi skulle spendera hela dagen med att spela med honom. Perfekt tänkte jag, för då kan grabbarna umgås med Lucas och jag passa Benjamin med mamma eftersom systrarna ska på tjejfest. Efter lunch åkte vi till Chi 2 för att hämta X-boxen och mötte även Anh 2 som helt plötsligt frågade om vi ville åka båt! Vi har alltid vetat att Chi 2s familj har en båt men aldrig någonsin trodde vi att vi skulle få låna den då ingen av oss kan köra en båt. Men Anh 2 erbjöd att han kunde åka med oss dit för att visa oss hur man kör den och sedan kunde vi åka runt själva. Hur lockande är inte det? Vi åkte hem med x-boxen men det blev varken spelkväll eller barnpassning för våran del. Vi åkte hem och bytte om och drog till båten tillsammans med Anh 2, Anh 3, Chi 3 och barnen.

Jag har tidigare åkt båt men aldrig fått styra båten själv. Det var inte så svårt som jag trodde! Så synd att man inte har tänkt eller upptäckt deras båt tidigare. Det kommer definitivt blir fler sommar på den här båten! 🚤

/M

När jag var liten besökte jag Store Mosse Nationalpark en gång med skolan. Men jag kan inte säga att det var en av mina bästa minnen. Snarare tvärtom. Jag minns att vi var där när det regnade som mest och det var bara jobbigt att gå, så då fick vi avbryta vandringen.

Nu idag fick jag denna chansen att återbesöka stället igen och det är tack vare bror Magnus som tog initiativet till det. Vi hade så himla tur med vädret, det var varken för varmt/soligt eller för kallt. Det var perfekt och lagom väder. Jag trodde inte att Älskling skulle gilla sånt men han gillade det lika mycket som jag. Min lilla 08 är en skogsmulle trots allt.😊

Men jag måste ändå ger en stor guld 🌟 till Lucas som självmant ville hänga med idag och gick totalt 6km med oss ute i skogen. Så himla duktig, en stolt moster är jag!

/M

...spenderade jag och Älskling tillsammans med några kompisar i Göteborg för att fira med bror Magnus och hans sambo Thea samt några vänner som också bor i Göteborg. Hela helgen vart jättelyckat. Spontana hemmafesten på fredagen, Escape House, midsommarmiddagen, förfesten, FriedRice etc. Det var så längesen man festade två dagar i rad och t.o.m gick ut och klubbade! Träffade väldigt många gamla ansikten som man inte har setts på jättelänge, en nostalgisk helg med andra ord.

Är helt död nu efter två dagars festande. Man är verkligen gammal nu men det är så värt för vi hade så kul. Hade inte önskat att firandet var på ett annat sätt! Tack till alla inblandade för en fantastiskt bra helg och firande! Måste ses och göras om snart 😘❤