God morgen fine dere.!

Det er den 16. August og det betyr bare en ting SKOLE… Gi meg litt lenger fri, jeg vil ikke begynne helt enda, men jeg må jo og vist jeg ikke hadde begynnt i dag og heller utsatt det ett år til så tror jeg at det hadde vert tungt å komme tilbake og heller bare ville ha jobbet.

Jeg er klar for ett siste år på vidergående og det må vell bli veldig bra, jeg gleder meg til å se hvem jeg skal gå i klasse med og om det er noen fra klassen min i fjor som blir i år også. Jeg gleder meg og er veldig spent på hvordan dette året blir og hvem som blir lærerene våres og bare hva som skjer. Satser på å få ett SUPERT år i år også, nett som i fjor.

ØNSK MEG LYKKE TIL!

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - klikk her!

Hei og fintirsdag.!

Det er en liten stund siden jeg har lagt ut noe nå, men jeg hadde siste arbeidsdag for sommeren i går og så hadde jeg ikke internett hjemme så da valgte deg å heller bare utsette det til jeg hadde fått internettet tilbake. det er så mye enklere og kjekker å blogge når jeg har internett. Jeg skal prøve å være her vertfall mellom 3-5 dager i uken selv om jeg skal gå på skolen. Blir nokk mye å gjøre i år når jeg skal ha alle fagene, men jeg har bare godt av det + at jeg gleder meg litt til å begynne igjen.

Jeg har vert på tur med mine 2 gode venner i dag, så nå starter treningssesongen altså. Alt på en gang, så om dere har trengings innlegg ute på bloggen deres eller om du har noen gode tips så legg igjen en link eller en kommentar i kommentarfeltet mitt så skal jeg prøve det ut.

Noe sunt før & etter en nydelig tur!

HA EN FIN KVELD VIDERE, SÅ SNAKKES VI SNART IGJEN.!

Velkommen til Bjarkøya sammen med meg.

Jeg ville egentlig lage video, men siden jeg ikke har program som funker til det så blir det bare bilder, jeg skal kjøpe program, men har ikke fått gjort det helt enda. Jeg hadde 3 utrolig fine dager sammen med familien Ljostveit og Kaspersen på Bjarkøy som er en øy uten for Harstad. Jeg tok over 1000 bilder på de 3 dagene og så er det så vanskelig å velge mellom alle, men nå er det gjort. Håper dere liker de like mye så meg. hehe!

ENJOY 👇

Første dagen når jeg kom så ville de ta meg med på båttur for å se hvor fint det er rundt og vise meg fugleberget som vist er en plass der turister reiser for å se hva dette er. Det er altså ett berg fult av måser.

Mitt første syn av Havørn
Mitt første møte med de 2 karene her
Elg er så utrolig flotte dyr
En helt utrolig fascinerende båt

Hva synst dere?📷

God torsdagsmorgen!

I dag er det selveste 10. August og på denne dagen er en veldig stor minne dag for meg, altså 10. August 2013 begynte livet mitt som "voksen", jeg flytte hjemmefra for første gang og jeg var bare 16 år. Det var da reisen min begynte ALENE og jeg ble en FOTOELSKER.

Jeg vil takke Sunnfjord folkehøyskole for at de tok inn elever som var under 18 år, jeg har hatt det beste året jeg noen gang kunne hatt, og det kan bare ikke beskrives en gang, hvor taknemlig jeg er for alt. Jeg møtte folk fra hele Norge, i alle aldrer og kulturer.

Jeg hadde gått i klassen min i ca. 2 mnd og det tar litt tid å bli kjent med folk og da begynte den første utenlandsreisen uten mamma og pappa, wæ litt skumelt!. Vi landet i Sri Lanka den 15.okt 2013 og reise hjem igjen 27.okt 2013. Det er den mest fantastisk turen jeg har vert med på i hele mitt liv. Alt jeg kunne se, alt jeg opplevde med min klasse, jeg var stolt av meg selv. Jeg har fått venner forlivet, livet mitt var ekstremt bra på den tiden.

Sri Lanka, Asia

Alle bildene mine som jeg ville legge ut fra Sri Lanka er i CR2 og det er for store filer til å legge ut her…

♥ ~ ♥ ~ ♥ ~ ♥

Tiden gikk og vi gledet oss og gledet oss. Dagen kom sakte men sikkert og turen ble til selveste Afrika, hvem skulle nå trodd jeg skulle reise til Afrika alene?

Vi landet i Tanzania den 19.feb 2014 og det var så utrolig deilig, jeg angrer veldig på at jeg ikke filmet begge reisene, men bilder har vi 1000 vis av heldigvis. Vi hadde en stram plan som skulle fullføres hver dag, men det var utrolig kjekt så skal ikke klage ett sekund engang. Jeg var så heldig å hadde 17 års dag i Tanzania og det var utrolig kjekt å få oppleve bursdagen sin der nede. Vi hadde 2 dager med safari og fekk sett leopard, løver og løvunger og en "Not Friendly" elefant så løpte mot ene bilen vi hadde. Meg og Astrid fikk besøk i telte sent på kvelden av Verdens farligste skorpion som jeg drepte med en kleshenger for vi ikke fant noe annet å drepe den med. Hehe! Jeg fikk i ansvar nokk en gang å ta livet av ett dyr det var ikke noe kjekt, men det måtte gjøres og når vi er på besøk der så må vi gjøre som de sier. En hane & en høne måtte jeg ta ivet av for vi skulle spise de til middag i begge vertsfamiliene vi var i. Jeg hadde et helt fantastisk opphold <3

Safaritime
Tanzania/Zanzibar, Afrika

Alle bildene mine som ville legge ut fra Sri Lanka er i i CR2 og det er for store piler til å legge ut her…

Jeg skulle ønske jeg kunne vise dere flere av bildene men trykk Her så skal jeg legge ut flere bilder fra turene mine<3 Reising gjør meg veldig lykklig, men må bare spare opp litt penger sånn jeg kan reise litt mer.

HA EN SUPER FIN DAG VIDER<3

Fargerik

Dette er noe av det stiligeste og fineste jeg har sett, det er så utrolig fint når vi får brukt fargene vi har tilgang på. For en utrolig ide og komme på noe sånt og bare måten den er stablet på også.

HA EN FARGERIK DAG VIDERE.! <3

God morgen fine dere!

I det siste har jeg faktisk begynt å tenke på om jeg skulle tatt å reist litt rundt alene, jeg har ikke nølet med det en gang og jeg har faktisk sett på reise også. Jeg er ikke noe redd av meg når det gjelder reising, bli kjent med folk, spøre om ting osv… Folk sier det er kleint å reise rundt alene å ta bilder, men de synst også det er kleint om du er med de som tar bilder, for å si det sånn, så er det vist kleint uansett.

For meg er ingenting KLEINT, om det skjer noe kleint å bare lat som ingenting and walk away. For meg som driver med foto er det bare naturlig å gå rundt å ta bilder av alt slags mulige ting og bruke lang tid for å få gode bilder. Det blir ikke gode bilder vist du stresser deg gjennom det, derfor har jeg funnet ut at I WANT TO TRAVEL ALONE.

TRAVEL ALONE

Jeg hadde ikke sitte på fly på over 2 år og jeg kjente jeg savnet det veldig, selv om ikke 2 år er så mye. Da jeg sjekket inn på flesland så følte jeg meg hjemme, dette var det jeg ville drive med og det å bare reise og flytte på meg. Jeg har valgt å prøve dette ut før jeg får meg familie selv (om jeg får det), og bare oppleve mest mulig som ung. Jeg har spurt flere om de har lyst å reise med meg, men alle er opptatt med skole ellers er de redd for å reise fordi det er så mye drit i verden, men det hjelper ikke at vi sitter i Norge og er redde.

DET ER ABSOLUTT IKKE NOE FOR MEG..

Jeg vil bare gjøre det jeg elsker over alt og jeg har vert så heldig å har så gode foreldre som har tatt meg og søsteren min med til syden og rundt om i verden siden vi var veldig små. Vi er en veldig reiseglad familie✈👒

Vist dere har noen tips til plasser i Norge, syden, storby (bare over alt), som dere har hørt gode ting om eller har vert kom gjerne med tips til meg<3

HA EN NYDELIG DAG VIDERE <3

Bildedryss fra lunsjen min i dag!
Gjort på 1 - 2 - 3

EGGERØRE -->

♥ 4 egg

♥ Litt melk (det du selv ønsker)

♥ Chilikrydder

♥ Salt og pepper

♥ Basilikum

Jeg lagde så mye at jeg kan ta litt med meg på jobb og det var derfor jeg stekte 4 rundstykker også.

BAGELS -->

♥ Et lite salat blad

♥ Eggerøre

♥ 2 stk. Agurk

♥ 2 stk. Stranda Westfaler

Det smakte utrolig godt og det tar ikke lang tid i det hele tatt å lage heller.

Det er mandag: NY UKE OG NYE MULIGETER og det føler jeg at jeg har klar å få til med denne hjemme lagde lunsjen. Jeg har alltid likt å lage mat, men aldri fått det skikkelig til, men det følte jeg at jeg klarte i dag. <3 Og siden det begynte å regne her så er det ekstra kjekt å stå i vinduet å lage mat å bare se at det regner.

HA EN FIN DAG TIL ALLE FINE DERE<3

På stranda i Harstad. Jeg kommer med litt og litt bilder fra turen, men tenkte egentlig jeg skulle laga en video, vist det er aktuelt da. Jeg og Tuva tok noen bilder av hverandre, men jeg ble ikke så fornøyd med sånn jeg var på bildene så jeg har ikke så mange + at kvaliteten er ikke helt på topp..

The Black & White

Jeg tok de tre beste jeg fant, det er vel mer en godt nokk?

Jeg ligger enda i sengen og kjenner jeg begynner å bli sulten, så må ta meg en tur på butikken og se hva jeg skal lage meg til frokost. Så skal jeg på jobb senere også så blir en lang dag i dag og :-)

Jeg ønsker dere en strålende dag🌸

~Happy saturday morning~

Det er første lørdagen i august og det betyr at festidalen er i gang, men jeg har valgt å heller jobbe enn å gå å feste denne helgen. Så jeg og ei jeg jobber med fant ut at vi skulle ta å kose oss med litt vin i går kveld og bare slappe av inne i dette dritt været. Det var regn i går og det regner felt i dag også, så er veldig glad for at jeg droppet festivalen for å jobbe.

Moscato Toso Vin

Vi hadde opplett første glasset vi drakk og så gikk vi inn å satt oss, men det er varmt selv om det regner her. Når jeg kom i går så fant vi ut av vi hadde jo ikke spist så mye i går så de fyrte i grillen så grillet vi og det var så godt, de har akkurat komt hjem fra Sverige og hadde kjøpt svensk grillmat og potetsalat og det var bare helt himmelsk<3

Skikkelig kose kveld i regn været <3 Jeg ska gjøre meg klar til jobb nå straks og så blogges vi snart igjen <3

HA EN NYDELIG DAG OG HÅPER DERE HAR SOL OG PENT VÆR<3

av å måtte være med noen eller finne på noe hverdag.

Jeg har gjort noe hverdag med noen og det er veldig koselig, men det er jo selvfølgelig ikke normalt meg å gjøre noen hverdag. Vertfall ikke når jeg skal på jobb, så har jeg brukt å bare chille hjemme for det er ikke så mye å gjøre før en sein vakt. Hverdag nå etter jeg kom hjem fra Harstad så tror jeg at jeg har gjort noe hverdag uten om å jobben.

Mobilbilder

Jeg føler meg fresh, jeg er glad, jeg vil gjøre noe hverdag..

Denne sommeren har jeg fått en god følelse på meg selv at jeg er blitt et bedre menneske, jeg vil ikke bare sitte inne lenger, jeg vil faktisk ut å finne på noe sammen med andre selv om det koster penger eller ikke. Jeg er mye mer glad føler jeg selv. Jeg tåler ett nei uten at jeg blir utrolig sint. Jeg har funne ut hva jeg absolutt liker og hva jeg vil gjøre videre frem over. Jeg er ikke en som sitter å leser i bøker eller er skole flink, men jeg må ut å reise oppleve nye ting og se hele verden med mine egne øyner og ikke på bilder eller filmer, det gjør meg glad..

Jeg har endelig funne ut hvem jeg er, hva jeg liker og hva jeg vil gjøre videre med livet mitt. Jeg har bare etnår igjen og da er det bare å spare mest mulig penger å isen når

Min alle første video er ute!

Heisann fineste dere.!

Jeg har holdt på med en video nå noen dager og får det ikke til, jeg har ikke program på macen til å redigere bilder så tenkte jeg skulle kjøpe meg ett som @martaalise tipset meg om. Så nå har jeg redigert den via iphonen min og imovie etter mange forsøk. Det er veldig enkel og ikke noe komplisert, men det kommer vell med litt trening og forsøk.

Det er min alle første redigerte video som jeg legger ut så kanskje dette blir det nye meg at jeg video blogger i tillegg til å sprive innlegg med bilder fra dagene mine. Nå skal jeg snart møte to damer fra jobben og vi skal spise litt lunsj sammen så da snakkes vi nokk i morgen, skal på jobb i kveld og så på besøk til noen venner som kommer hjem etter 4 uker vekke fra kommunen <3

HER REGNER DET SÅ DERE FÅ HA EN FIN DAG VIDERE<3 SÅ BLOGGES VI✨

Heisann fine dere.!

I går når jeg var på besøk hos mormor så fant vi ut at meg og hun skulle ta oss en lunsjdate i Rosendal, og det var utrolig koselig. Vi gikk å spiste i Baroniet siden det var over 1 år siden vi hadde vert å spist der sammen, og det var det ekstra koselig å gå der. Når vi skulle kjøre inn til Rosendal i går regnet det så vi tok jo på oss regnklær og gikk, men i det vi parkerte så sluttet det å regne, men du kan ikke stole på været her så vi beholdt de bare på.

Vi gikk en runde i parken og mormor fortalte litt historie om baroniet sånn det var før i tiden når hun var liten. Det er noe jeg interesserer meg veldig for. Jeg skulle ønske noen ganger at jeg også var ung på de tidene der de ikke hadde telefon, internett og heller måtte gå for å være med noen selv om de bodde nært eller langt unna.

Maten er så urolig god der, og mye av grønnsakene er fra hagen. Jeg spiste en utrolgi god kylling salat og mormor spiste rekesmørbrød.

Når vi satt å spiste lunsj så begynte det å regne igjen, men vi satt heldigvis under tak og det var så kosleig å bare høre regndropene plasket ned på parasollen vi satt under og så kom det en kaldt bris på beina våre<3

Blomster er utrolig fascinerende

Denne lille boren her er veldig populær til fotografering av konfirmasjonsbilder og bryllupsbilder. 💍📷

Det er jo ikke så rart heller da, den er utrolig fint også ligger den så utrolig vakkert til.

Vi snakkes plutselig igjen og

HA EN FINFIN DAG VIDERE, OG HÅPER DERE HAR FINT VÆR FOR DET HAR IKKE VI<3

God morgen fra sengen fine dere.

Nå ligger jeg godt nede i sengen men dyna rundt meg og litt rolig musikk på morgen kvisen. Jeg skal snart opp å koke meg en kopp med te og bare nyte tiden før jeg skal på jobb..

Det er første August og det er 15 dager til jeg begynner på skolen igjen, det føles jo at jeg nett satt på skolebenken og ventet på at sommerferie skulle komme, men den har løpt i fra meg i år også. Sommeren min har gått i jobbing å lite reising. Jeg kan ikke reise vekk siden jeg jobber hverdag så fant jeg ut at: Jeg kan jo faktisk være turist i min egen bugd. Så jeg satt meg i bilen og kjørte inn til selveste Baroniet som ligger i Rosendal i lag med min allebestevenn som forstår meg uansett hva situasjon jeg er i.📷

Keep Looking
Et hav fylt av blomster

Bildene er litt mørke, men det er bare for at det begynte å bli mørkt når jeg var ut, så ville heller ta litt mørkere bilder en att det blir sykt kornette. Jeg synst selv at jeg var der på den perfekte tiden og det var litt skumring i luften og solen tittet innom noen få ganger helt på starten.

Om du noen gang skal til Rosendal for første gang eller har vert her uten å besøket Baroniet så anbefaler jeg å fra hit på sommeren. Det var så nydelig nå og det er bare helt fantastisk å se hvor fint de holder hagen. Nå skal jeg stelle meg litt før jeg skal til Rosendal en liten tur før jobb <3

HA EN UTROLIG NYDELIG DAG VIDERE OG NYT SISTE TIDEN FØR FERIEN ER OVER ELLER SKOLESTART.

God mandagsmorgen fine deg❤️

Det er ny uke og nye muligheter og det passet meg fin i dag, jeg har ikke kontroll på dagene lenger og jeg føler det er onsdag i dag og det er ikke like kjekt alltid. Jeg har prøvd meg på noe nytt i dag, men det falt ikke helt i smak hos meg. Det er ikke noe jeg kommer til å spise så mye mer av, jeg vet jeg høres negativ ut, men vi kan ikke like alt her i verden og dette passet ikke for meg. Jeg har tenkt på så lenge at jeg skal spise havregryn til frokost for det hørtes så godt ut og ikke minst veldig sunt, og det ble i sunneste lage for meg. Hehe

Havregrynsgrøt er en ting jeg skulle ønske jeg likt og spise, jeg liker ikke når jeg må tvinge i meg mat eller lære meg å spise noen når jeg vet jeg ikke liker det. Men det er jo vert ett forsøk å spise det noen dager på rad for å venne meg til det, men vi får se hva som skjer.

Det ser ut som jeg har dynket hele grøten i sukker, men det er ikke så mye også kom alt på en plass..

HA EN SUPER FIN SOMMERDAG VIDERE📷

God morgen fineste dere. <3

Jeg er startet med noe nytt igjen og det er ett ganske stort prosjekt. Jeg har sikkert drevet med dette prosjektet av og på i rundt 2 år, men nå vil jeg virkelig begynne på det. Det jeg ikke tenker på er at jeg burde tatt dager fri etter hverandre for å få det ferdig.

SCRAPBOOKING

Det er scrapbooing jeg har prøvd meg på lenge, det eneste jeg ikke har i orden er alle bildene som ligger på harddisken som må skrives ut og klippe til. Alle plassene jeg skal ha med er skrevet opp og alt av papir, lim, klistremerker, penner.. osv! Det har jeg i en boks foran meg her, jeg la alt ut på bordet her nett en dag for å se hva jeg hadde og jeg gleder meg veldig til å komme i gang med det, men så er det bare det å begynne, det er ikke like lett det heller.

Mappene til bildene er også klare, så da er det vell bare å lete fram gode bilder<3

Så nå kommer dette til å være mitt prosjekt i noen uker, men det er jo så gøy når du først er begynt med det og får kommet i gang<3

HA EN NYDELIG DAG VIDERE FINE DERE.!<3

Heisann dere.!

Er alt bra med meg? Er det blitt bedre? Må jeg ta tabeletter?

Når jeg kom til legekontoret i dag så gikk jeg i skranken for jeg skulle ikke til legen, jeg skulle bare ta noen blodprøver for å se om alt er bra og at jeg ikke har mangel på noe lenger. Jeg fikk beskje om at jeg skulle ta prøver av B og D vitamin. Jeg har hatt mangel på D vitamin tidligere så nå skulle jeg se om det hadde forbedret seg enn det var sist. Jeg håper det har blitt bedre ellers er det bare en ting å gjøre med det.

Jeg har ALLTID hatt skrekk for blod og sprøyter, men i det jeg begynte på Helse og Oppvekst har det endret seg helt. Nå renser jeg sår, jeg tar sprøyter og det er ikke måte på heller.

Det året jeg skulle søke på vidergående så var jeg bombe sikker på at jeg ALDRI skulle gå helse for det var ikke noe for meg i det hele tatt. Se hvor jeg er nå da, jeg har jobbet i helse yrke i 2 år og jeg skal begynne på helsefagarbeider 2 året på Helse og oppvekst nå til høsten. Da kan du se hvor mye du forandrer deg opp gjennom årene og så er det så viktig å prøve ut nye ting hele tiden.

Nå skal jeg snart på jobb, så må begynne å pakke tingene mine og lage meg litt mat<3

Ha en strålende regn dag videre <3

Da var den pakket igjen!
Jeg klarte å ødlegge kofferten min så måtte kjøpe meg ny, men det gjorde faktisk ingenting for den kofferten jeg hadde var så gammel å ødlagt, og jeg klarte ikke kvitte meg med den for den har vert med over alt, men endelig nå er den vekke og kjenner jeg har en klump i magen for at den ikke er med hjem igjen. Jaja!

Dere vet hvordan det er med ting som har vert med på spesielle plasser, dere vil ikke kvitte dere med de. Må jo ta vare på mest mulig minner

Nå sitter jeg på flyplassen på en god og behagelig benk. Jeg er ikke klar for å reise hjem og hvertfall ikke i dette være som er her oppe i dag, men de sier det er fint vêr hjemme også men jeg er så lei av å være hjemme, jeg vil bare reise og det er det jeg trives best med.

Vist jeg hadde hatt mer penger tror jeg at jeg hadde reist mye mer en det Jeg gjør og opplevd mye mer av verden. Jeg hadde ett mål om å bli FOTOGRAF men det klarte jeg ikke, så nå har jeg ett mål om å bruke foto kunnskapen mine mer når jeg er ute på tur å reiser og heller bare ta mye bilder for å bli flinkere📷

ØVING GJØR MESTER🎥📸💰

God morgen fra Bjarkøya💛

Jeg tenkte jeg skulle gi dere en smake bit på hva jeg har gjort de siste dagene, jeg har jo sagt at jeg ikke kan si det og jeg klarte det. Jeg tenkte at jeg skulle fortelle alt når jeg kommer hjem i kveld eller i morgen siden jeg kommer veldig seint hjem.

Nå sitter jeg og Tuva på båten fra Bjarkøya til Harstad for en liten frokost/lunsj og litt shopping før jeg skal ta bussen videre til flyplassen. Jeg er ikke helt klar for å reise enda vil være litt lengre❤️ Nå skal jeg legge vekk telefonen og være litt mer sosial.

HA EN UTROLIG FIN MORGEN🌼🌸

Mango & Pasjonsfrukt

Jeg er ikke så veldig glad i yoghurt is, men den der var bare helt magisk og ikke minst i varmen her i dag. Det er søndag og turen hjem starter allerede i morgen tidlig for meg. Det har vert utrolig fint å være her på Bjarkøya på Harstad og fått opplevd og sett mye jeg aldri har sett før men har vert noe jeg alltid har villa sett.

Fargen gul er en farge jeg har alltid likt å bruke og spise, hører kanskje litt rart ut, men det er sant. Gul er en veldig frisk å fin farge så gjør meg veldige glad og kan gjøre dagene mine mye bedre enn da jeg sto opp.

Jeg anbefaler alle å smake på denne yoghurt isen om du er varm, er på stranda eller bare har lyst på is🍦💛