Igår fick jag äntligen göra det enda jag ville göra i Bangkok från första början. Jag och en kille jag träffade under frukosten på hostelet jag bor på bestämde oss för att ta en utflykt till "the Grand palace" som är en av Thailands mest besökta attraktioner.

Palatset är en samling av flera komplexa byggnader med de mest fantastiska detaljer jag någonsin sett. Trots att det kostade 500B för inträdet så överträffande det verkligen mina förväntningar. Man skulle nästan kunna tro att jag är lite trött på att besöka tempel men det här mina vänner det här tycker jag att man ska kosta på sig.

Till och med Jesper tackade mig så många gånger för att jag släpade med honom✌🏽

Ni vet när man verkligen försöker få något att se bra ut på bild, men att bilden bara inte vill ge platsen rättvisa. Tja det är det som hände här.

Alla detaljer på dessa byggnader, det är ju helt sinnesjukt vad allt är perfekt. På vissa ställen fick man inte ens ta kort.

Något som var jätte viktigt var klädseln, man var tvungen att täcka både axlar och knän och könet spelade ingen roll.

Utöver klädseln så var säkerhetskontrollen för att komma in på palatset nästan som att vara på en flygplats. Och man var dessutom tvungen att ha med sitt pass.

Här är några av de byggnader som fanns. Måste erkänna dock att alla bilder inte är mina, vissa är tagna från Jespers instagram, får att han fick till så mycket bättre bilder än vad jag gjorde.

Blir alltid lika startruck när jag ser munkar. De är så coola, och att man fick se de meditera var också rätt häftigt. Tyvärr fick man inte ta bilder på de när de satt och meditera, och man fick inte gå in i templet där de satt heller.

Jag tänker bara på hur min pappa och min syster skulle älska att va här. Det här är verkligen en pappa Carro grej, tja det är väl min grej nu också antar jag.

Igår lämnade vi ön Ko Chang och är tillbaka till Bangkok
. Jag har haft så måna otroliga upplevelser på ön och skulle definitivt kunna tänka mig att åka tillbaka om något år. Internet har varit väldigt dåligt därför
Har jag inte riktigt hört av mig till någon. Men här är några bilder från de sista dagarna.

Dessa är från en båtutflykt som vi gjorde, där vi fick se några otroliga koraller och fiskar. Ju mer jag snorklade på dessa öar, desto mer exalterad blev jag för att ta mitt dyk certifikat.

Och här var en dag då jag Anna och Brad försökte oss på en djungel trekk till ett vattenfall. Men vi Gick vilse och hittade inte någonting så, vi följde istället bara några stigar som tog oss till en uttråkad flod. Och senare så tog vi oss till en paradis strand som ligger lite gömd.

Och så kommer vi till maten, den största kostnaden av min resa känns det som. Jag har även hittat en ny favorit rätt, "ostron" som är bland det godaste jag någonsin ätit. Har nog aldrig riktigt känt på en smak explosion på samma sätt.

Och nu till det jobbiga. I morse fick jag säga hejdå till Anna som just nu sitter på ett plan tillbaka till Sverige. Ni vet när man lovar att man inte ska vara känslig och gråta för att göra ett hejdå lite lättare. Tja det var jag tills Anna faktiskt hade satt sig i taxin och man bröt ihop totalt. Nu är man här i Bangkok alldeles själv, vilket känns jätte konstigt. Men om några dagar åker jag vidare mot Vietnam. Tills dess så får jag bara ta ett par chill dagar där jag inte gör så mycket.

Det är snart en vecka sen vi reste vidare från Bangkok och istället hamna på denna djungel täckta ö. Det tog fem timmar att ta sig från Bankok och vidare till en stad som heter Trat och därifrån tog vi en taxi till färjan som tillsammans kanske tog en och en halv timme innan vi var framme på själva ön.

Ön i sig är inte sådär jätte stor men det är dock väldigt svårt att ta sig runt om man inte kan köra moped. Självklart kan man ta sig fram med taxi, men här är det bestämda priser gällande taxibilar vilket gör att det blir lite dyrt i längden.

Annars har vi det jätte bra här på Ko Chang och bara njuter av alla vackra ställen vi fått se. Vi har dessutom skaffat jätte många nya vänner från hela världen. Och man blir lika ledsen varje gång man måste säga hejdå till någon.

Här var jag och Anna på dejt. Vi tog en promenad ut till piren vid Bang Bao bay. Bra dag de här .

Jag måste bara tillägga att för en matälskar som jag så är mat variationen här oändlig. Förutom att jag har ätit en Pad Thai nästan varje dag så har jag provat på så många soppor och höll nästan på att prova på att äta en skorpion, men bara nästan.

Dessa två bilder summerar väl min frukost till största del. Låt oss ignorera att det är en pannkaka med Nutella på och istället fokusera på frukten, vi är trots allt på semester för tusan.

Denna lilla kompis stötte vi på när vi skulle till stranden första gången. Han sprang ner och tog en Cola flaska, öppnade den och började dricka.

Igår hade vi våran första heldag och det var helt fantastiskt. Otur som vi hade så blev både jag och Amanda jetlaggade, så vi fick inte sådär jätte mycket sömn.

Istället vaknade Amanda och gick ner till sällskapsrummet på vårt hostel där hon pratade med min syster som jag också gjorde så småningom.

Runt halv åtta på morgonen bestämde jag och Amanda för att utforska området lite mer slutade med att vi tog en ca två timmars promenad. På promenaden träffade vi bland annat på tre munkar.

Sen senare under måndagen så tog vi en utflykt till ett tempel där vi bland annat såg denna enorma Buddha staty. Och så tog vi såklart lite roliga bilder också.

På eftermiddagen åt vi en sen lunch med Amanda innan hon var tvungen att åka vidare till Australien. Sen så åkte vi iväg till MBK shopping mall där vi bara blev förvirrade över hur många våningar det fans.

Dag två har varit lite mer av en slapp dag. Vi var ute lite sent igår kväll vilket resulterade med att vi sov lite länge in på dagen. Därför valde vi bara att ta det lugnt idag med spa och en massa kvalitetstid.

Ord kan inte ens beskriva hur mycket jag trivs här med värmen och frukten och folket och bara hela atmosfären. Tyvärr är det snart dags att lämna Bankok och åka vidare i landet, men vart vi ska återstår att se om två dagar. Tills dess så hoppas jag att ni där hemma inte har det allt för kallt.

Nu är det äntligen dags! Medan jag skriver detta inlägg så bordar de sista passagerarna på planet. Från att vi skulle vara tre tjejer som reser till att vi är fem. Eftersom jag snart måste stänga av så blir detta ett kort inlägg. Jag skriver när vi kommer fram och berättar hur resan går.

Och för dom som ville veta hur min packing såg ut så såg den ut lite såhär

Blev lite stressig här i slutet så skriver lite mer detaljerat imorgon när vi landat. Men just nu säger vi hejdå kalla Sverige och Hello varma Thailand.

Det här var februari 2016 och vad som kändes som det knäppaste jag gjort ,när jag och min bästa kompis satte oss på ett plan till Thailand för att göra vår utlandspraktik. Om jag visste då att jag mindre än ett år senare skulle iväg igen på mitt livs största äventyr, skulle till och med jag ligga på marken och skratta åt hur absurt det lät.

Tänk vilka konstiga stigar livet kan leda en på. Att lilla jag som nyss tagit studenten ska ut och upptäcka världen, är någonting som inte ens jag såg framför mig för ett år sen.

Men tillbaka till nuet. Jag måste nog säga att dessa tre bilder är en ärlig representation av vad jag känner just nu angående mina packnings skills. Att jag ska leva i en 65 liters väska i de kommande månaderna gör det omöjligt att veta vad man ska prioritera. Jag vill ju helst bara packa med mig hela mitt rum , då skulle nog livet bli så mycket lättare. Klockan är 02:30 nu och jag tror nog att det är dags för en vapenvila med den här packningen.

Jag kan försöka få till några bra bilder på min packning imorgon, men just nu måste jag få lite sömn.

Nu är det inte mycket kvar tills jag och två underbara tjejer ger oss iväg till ett av våra livs största äventyr. Okej det är inte så dramatiskt som det låter. Men den 14 januari bär det av mot Bangkok,Thailand där vår resa tar sin början sen så går vi på magkänsla till ett fåtal andra länder. Om jag ska vara helt ärlig så är jag både lite nervös men samtidigt så vet jag att allt kommer att ordna sig vart eftersom. Just nu är det bara sånt där tråkigt kvar att fixa som försäkringar, packning och allt sånt där praktiskt som ens föräldrar oftast brukade fixa. Så får höra av mig när det kommer något värt att berätta om.

Här är lite av de tusen grejerna jag hade tänkt att ha med mig. Vill inte börja packa för tidigt för att det finns en viss risk att jag antingen glömmer vad jag packat eller så behöver jag använda en del av de saker jag packat ner.

Att resa med sin bästa vän är inte bara en dans på rosor, har hunnit blivit irriterad sur och arg, men allt har ändå i slutändan blivit bra. Anna sitter nog just nu på stranden och jag sitter här på rummet med öppen balkong och baa lever life! Thailand behandlar oss väl, och känner att jag aldrig vill härifrån 🌴 igår var jag och tog en promenad i bergen fina utsikter! Tanken var att jag skulle gå en promenad idag igen men sitter med världens träningsverk så får nog bli imorgon istället.