Det var inte igår 😉 livet rullar på i 110 som vanligt. Inte mycket tid över till mer än träning och jobb just nu. Är inne i ett bra flow men jag ska inte sticka under stolen med att det inte är jobbigt. För er som inte hänger med i svängarna så går jag på diet igen. 2 veckor är gjorda och jag har ca 6 veckor kvar. Väldigt spännande att prova på ett annat koncept och jag har fått mig en rejäl utmaning när det kommer till träningen. Jag kör just nu med Marcus Salomonsson och trivs väldigt bra med honom. Han motiverar mig och jag får minst sagt kriga mig igenom mina träningspass. Väldigt mycket mat är det som gäller och det är jag väldigt glad över.
Jobbet flyter också på bra. Har två dagars ledighet nu innan jag kör morgonpass onsdag-söndag.

Några utav veckans matlådor. Nötkött, sötpotatis, sparris, brysselkål & zucchini.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Pinchos med la familia.

Likes

Comments

Vilodag betyder oftast någon form utav cardio för mig. Idag är inget undantag så för tillfället sitter jag på motionscykeln för att bränna av ett par kalorier.

Likes

Comments

Slängde ihop ett bicepspass på gymmet imorse. Kort därpå ringde Ellinor och det slutade med lunch på väla. Vi tryckte i oss thaimat och kände oss lagom taggade på att dra ännu ett pass. Jag drog hem och fixade kläder sen möttes vi på sats i Helsingborg för ett grymt axelpass. Avslutade med spinning innan vi drog oss mot affären för att köpa med oss tacos hem. Helt oplanerat men en så bra och mysig dag. Spontant och härligt.

Likes

Comments

Det är härligt att inte gå på kostschema, samtidigt saknar jag det ibland. Rutinerna och strukturen, det jag mår bra utav. Men samtidigt så finns det ju många bra och nyttiga alternativ ändå. Ovan ser ni vaniljkvarg med massa olika toppings. Väldigt mumsigt! Dock blir det såhär på helgen, i veckodagarna kör jag fortfarande samma som på diet. Foodprep på kyckling, bönpasta och grönsaker.

Likes

Comments

Det bästa med att jobba 14.00-23.00 är absolut min långa morgon. Hinner med en mysfrukost i pyjamas, träna i lugn och ro och äta min lunch. Jobbar jag morgon blir det alltid stressigt så eftermiddagarna passar mig bra.
Mitt nya jobb då? Funkar sjukt bra. Har roliga kollegor och själva jobbet flyter på bra. Största skillnaden blir körningen. Det är en dröm att endast ha 10 min till jobb. Mina dagar blir så mycket längre.

Likes

Comments

Alltså hur härligt är det inte att vi har så mycket GODA nyttiga alternativ i Sverige? Jag menar, denna är ju helt sjuk? Har ni inte provat så åk till närmsta Willys och handla handla! Smakar precis som vanlig glass för tusan.

Ett perfekt nyttigare mellis, kvällsmål, lunch. Ja när tusan man nu vill käka.

Likes

Comments

Brände precis av ett utav de bästa benpasset hittills. Jagade lite vikter, provade lite nya övningar och jag hade ett sjukt flås genom hela passet. Ni vet när svetten pärlar sig i pannan och andningen har svårt att hinna med? Precis det jag strävar efter när jag kör ben. Det ska vara tungt och jobbigt.
Kanske, kanske är det nu det vänder. Har på senaste börjat tycka att det är roligt att köra ben igen. Hoppas på att denna känslan håller i sig. Det är trots allt en väldigt viktig och stor muskelgrupp. Vem vill inte ha ett par välformade och snygga ben liksom? 😉

Såhär såg upplägget ut idag:
Uppvärmning på cykel 5 min
Hacklift 5x10
Utfallsgång 20 steg x4
Sumosquats i Smith 4x8
Kickbacks i lårcurlen 3x10
Supersett 3 olika squats i Smith på varje x4
Raka mark i Smith 4x10

För er som inte vet vad ett supersett är så är det när man kör 2-3 övningar direkt efter varandra. För att trötta ut muskeln ordentligt och variera din träning. Jag kör 8-12 reps per övning. Fler ska du inte kunna ta, då är vikterna för lätta.
Supersettet i bilder, kolla på mina ben & fötter så ser ni hur jag ändrar position:

Börja med sumosquats. Brett med benen och tårna pekar utåt, 8 reps.

Dra sedan ihop benen till axelbrett. Tårna mer framåt men inte helt, 8 reps. Tänk på att squeeeeeza i varje rep! 😉

Avsluta med fötterna helt ihop, tårna rakt fram. 8 reps.

Likes

Comments

En halvt spontan fredag. Planen var att jag skulle springa springtime men icke. Syrran har skoskav och jag är inte 100 i ryggen efter mitt efterblivna marklyft för en vecka sedan. Fyfan vad jag är arg på mig själv för att jag gjorde det där. Brukar aaaaaldrig jaga vikter på det sättet och såklart så brister något när jag väl pumpar på. Men jag har lärt mig utav mitt misstag!
Så istället bjöd jag hem killarna på burgare. Mina fina, det är bra härligt att ha bästa vänner som är killar. Allt är så enkelt. Så jag handlade på vägen hem och så drog vi ihop ett par riktigt goda burgare med lösgodis som efterrätt. Bättre än så blir det ju inte. Jag har verkligen lärt mig att uppskatta en fredag eller lördagkväll hemma. I lugn och ro tillsammans med dem jag tycker om.

Vad är bästa tipset för burgare då?
Frisco bröd (alltid!)
Självaste hamburgaren såklart. Har vi viltkött hemma blir det alltid det, godast!
Vitlökssåsen från Max
Hamburgardressing
Rödlök
Stekt gul lök
Ketchup
Ananas
Ost
Bacon


Jag brukar köra klyftpotatis i ugn som pommes. Godare än sådana man köper färdiga i påse enligt mig.

Likes

Comments