Hallo!
Idag var det första dagen för oss att sätta oss på kiwibussen som kommer ta oss runt här i Nya Zeeland! Vi åkte till hot water beach där vi sov över. Där gick vi till stranden där man kan gräva sina gropar och vattnet blir då kokhett. Haha, lite rolig men underlig grej. Det som ut som grisar i en gyttjebad när vi kom, haha.

Första dagen i Auckland spenderades att gå runt på stan och se lite hur de såg ut. Vi hittade en mysig resturang som vi åt min fördelardosa middag på. Vin, musslor och drinkar gjorde min 20.onde dag underbar! Kul att se en storstad nu när det inte kommer bli några såna de närmaste veckan iallafall!

Hej! Idag FI k flyget till nya äventyr och vi lämnar Australien bakom oss. Vi har så otroligt många roliga minnen med oss men är nu taggade på att se Nya Zeeland och dess natur.

Det är natt här nu och det är 12 timmars skillnad mellan Nya Zeeland och Sverige, då förstår man verkligen hur långt bort från hemma vi är. Faktiskt så långt bort från hemma man möjligtvis kan komma här på jorden.

Flygresan gick väldigt bra, den absolut bästa flygresan hittills! God mat, skåla med lite vin och bra filmalternativ! Hoppas på att vi kommer flyga med Qantas någon fler gång under vår resa.

Men det tråkiga började när vi kom från och pang på fick en böter på 400 dollar (!!!!) för att vi glömt skriva i att vi hade två morötter i vår väska. Förlåt men hur löjligt och orimligt låter inte det? Jag hoppas verkligen med hela mitt hjärta att det löser sig!

Men hur som! Imorgon när jag vaknar är det min födelsedag. Imorgon är det min tur att fylla 20 år! Vi får hoppas på att den blir bra hör i Auckland.
Vi höres

Hej! Nu har vi kommit hem från tre dagar på fraser Island - världens största Sandö. Vi har haft det underbart och bilen som vi hamnade i blev som en liten familj. Fyra stycken från Irland, en från Kanada och vi två från Sverige. Vi åkte med våra stora jeepar kring ön som bara hade sand vägar och åkte längst havet på stranden. Det var verkligen magiskt!

Såhär åkte bilarna på rad för att komma fram till alla våra olika destinationer.

Vi åkte till detta skepp som är ett måste när man är på ön. Om jag inte minns fel så kom de hit år 1936, men jag kan ha fel.

Vi åkte bland annat ställe till champagne pool som är som en pool av havsvatten, de va riktigt häftigt när vågorna skummade in i poolen. Skummet, därav namnet.

Vi åkte också hit! Efter en promenad in på ön på cirka 45 minuter kom vi fram till detta Sand hav, precis bredvid var det en liten lake med fint vatten där vi stannade för att bada.

En av höjdpunkterna var bär vi kom till detta vattendrag som är Bergslagen. Här åkte vi ring ner från vattendraget och fyllde på våra vattenflaskor. Alla tre dagar var helt magiska och det blev ett så himla bra avslut av vår Australien resa på 3 veckor. Just nu sitter vi på flygplatsen i Brisbane och inväntar vårt flyg till NYA ZEELAND!! Det ska bli väldigt häftigt och roligt!
Vi hörs

Hallo!
Sista dagen i Byron bestod av stranden och lite shopping. Så mysig stad är det, men så synd att det börjar bli lite för mycket backpacker känsla över det hela. Men det ändå något extra med Byron Bay. Måndagen bestod bara av resa för att ta oss tillbaka till Rainbow beach för att göra älskade Fraser Island.
Mer om fraser i nästa;)

Har inte haft tillräckligt bra internet därav inte kunnat skriva. Men ska nu första få med de mesta om vad vi gjort.

Så andra dagen i BB åkte vi till hippie-staden Nimbin. Där va på riktiga alla invånare höga och det var en så sjukt skum känsla att vara där. När vi gick av bussen stod det en äldre dam där med en skylt cookies, alltså hasch-Cookies. Haha, lite obehagligt men ä då glada att vi åkte dit och blivit en eftereffekter rikare.

Regnbågsfärger ÖVERALLT!

Nu har vi varit i Byron Bay en natt och oj vilket underbart ställe. Haha, jag vet att jag säger det om alla ställen men Byron är något extra. Varenda människa vi träffat har sagt att Byron är det bästa stället och det håller vi med om. Igår gick vi runt och kollade, vi tog även en lång promenad till piren för att se stället från ovan. Dagen avslutades med bbq på vårt hostel och sedan en utgång. Vi hade väldigt väldigt roligt!

Hallo!
Nu har vi kommit till surfers paradise och ja, det är verkligen surfers paradise! Det är så fint här- fin strand med stora vågor möter storstad med höga byggnader på bara några meter. Man är så fascinerad över hur staden är byggd så sjukt nära stranden, men det är verkligen så himla underbart!

Vi har också hunnit med Brisbane, vi hann dock inte se så mycket men det verkade fint! För er som kan Australiens kust kanske ni undrar varför vi inte gjorde fraser Island? Ett måste liksom! Men jodå den ska vi göra. Vår bookingagent bokade dock in oss på fel datum så när vi kom dit hade vår tur redan åkt. Suck. Men efter lite om och men så löste allt sig så vi gör fraser de sista vi gör innan vi byter land.

Jag vill bara säga att jag älskar Australien och atmosfären här! Så fint, mysigt och lättsamt. Svårt att längta hem när det är så fint överallt haha.

Men imorgon åker vi vidare till Byron Bay och oj vad vi är taggade! Alla vi träffat säger att det är grymt där och min syster Ebba har också pratat gott om det. Så de ska bli riktigt spännande att äntligen få se stället.

Nu dax att sova.
Puss

Det är verkligen såååå fint!!

Minst lika fint på kvällen. Tråkigt att lämna men roligt att vi fått uppleva stället! Och ja- vi fick se några riktiga surfare. Nu - BYRON BAY!!!!

Sitter nu på nattbuss mellan airlie beach och Rainbow beach. Sitter här och bara njuter. Jag kan verkligen inte sluta le, haha. Jag är i Australien med en av mina bästavänner, upplever ställen jag bara kunde drömma om och har så mycket framför mig. Jag menar, inte konstigt att jag är glad. Whitsundays var som sagt såå häftigt och roligt och nu är det pang på till nästa äventyr. Vilket blir fraser Island vilken är världens största Sandö. På den ön ska vi campa på i två nätter och jag vet helt ärligt inte riktigt vad jag ska förvänta mig. Men det blir spännande!
Vi hörs

Mitt födelsemärke som nästan ser ut som konturen av Australien haha (well nästan iaf xD).

Och sen en helt oredigerad bild på havet från vår älskade segel-helg. UNDERBART!!

Heeej!
Nu har vi kommit tillbaka på fastlandet efter tre dagar ute på en segelbåt. Vi har seglat runt whitsundays och det var såååå underbart! Det spricker i kroppen av glädje bara av att tänka på det. Det var verkligen heeeelt underbart!!! Vi bodde på båten med ca 25 andra, vi badade besökte en av världens finaste stränder (verkligen så fin) och drack goon tillsammans till solnedgången. Livskvalité kan man e helt säga att detta var!

Fina white haven beach! En av världens finaste stränder. Även om det var en väldigt varm dag så blir inte sanden varm, den var nästintill svalkande då de innehåller något speciellt ämne som inte gör att det blir sådär kokhett som andra stränder blir. Vilken var DRÖMMEN!! Man kunde tvätta sina smycken och borsta tänderna med sanden, så de provade vi haha.

Kritvit sand och genomskinligt vatten. Mer white heaven än white haven, haha.

Vi hade så mysigt på båten, ett riktigt roligt gäng!