I onsdags åkte vi iväg runt tio till Öland vi var framme runt ett tror jag. När vi kom fram till Öland så satt vi upp tältet, fixade och jag tog en dusch. Sedan blev det att ta det lugnt ett tag och kolla på film innan vi började göra i ordning mat vilket blev pastasallad. Det blev en lugn kväll med filmtittande då vi var väldigt trötta. I går var det super bra väder så nästan direkt när vi vaknade gick vi och köpte frukost för att sedan sätta oss vid stranden och äta frukosten. Vi spenderade större delen av dagen vid stranden. Läste och bara tog det lugnt i solen. Råkade bränna mig också för att jag var så osmart och inte smörjde in mig. När vi hade tröttnat på att ligga vid stranden gick vi till tältet och fortsatte läsa innan vi gick iväg och duschade. Vi fixade till oss och sånt innan vi tog bilen till borgholm som är en lite större stad. När vi kom fram köpte vi glass och satte oss vid vattnet. Efter att vi ätit upp glassen gick vi runt och kollade lite i affärer och i "staden". Vid sex började vi bli hungriga så då gick vi till en restaurang och åt pizza. Kvällen blev lugn och vi mös bara i tältet läste en massa och kolla på en film innan vi somnade. Idag vaknade vi runt halv åtta och då låg vi och drog oss ett tag innan vi gick upp och packade ihop, fixade oss och åt frukost. Klockan nio checkade vi ut och sedan dess har vi åkt bil. Vi har ungefär fyra timmar kvar innan vi är hemma. Då ska jag packa upp och fixa mig lite innan jag ska åka till en kompis. Har iaf haft en jätte bra semester med världens bästa storasyster. Trots att det regnat in 2 nätter i tältet har det ändå varit mysigt att tälta. Vi har iaf haft det jätte bra och bra väder  (på dagarna iaf). Öland var så fint hade aldrig varit där men det är verkligen ett ställe jag kommer åka till flera gånger. Nu ska jag fortsätta åka bil ett tag innan jag äntligen kommer hem. För trots hur roligt man här är det så skönt att komma hem och sova i en riktigt säng istället för på ett liggunderlag haha.

/Marre

Dagen började redan klockan halv 6  imorse och då var det bara att kliva upp. Vid 6 kom min syster och hämtade upp mig och vi började åka. Vi var framme i Vimmerby vid 11 och då åkte vi till campingen och satte upp tältet. Efter det åkte vi direkt till Astrids Lindgrens värld där vi åt mat. Pannkaks buffé blev det och de var så himla gott. Efter det började vi gå runt inne på Astrid Lindgrens värld och det var så roligt då gamla minnen kom fram även riktigt mysigt. Trots att det var en del år sen jag var där sist och trots jag var några år äldre nu så var det nästan lika roligt som sist. En toppendag helt enkelt. Vid 4 åkte vi från Astrid Lindgrens värld och till campingen igen vi stannade också på Ica för att handla lite mat. Framme på campingen packade vi upp, fixade och vilade lite. Vi tog också ett dopp i sjön och det var så himla kallt men skönt efter en varm dag. Nu har vi precis ätit vilket blev fiskbullar enkelt men så gott. Har haft en jätte bra dag idag och det har varit så himla bra väder också. Nu är vi väldigt trötta så det blir en lugn kväll med lite kortspelande kanske.

/ Marre

Det är så fint över allt och dom har verkligen byggt upp allt så bra tycker jag! Riktigt mysigt också.

I lördags blev det också en lugn dag gick en promenad med Milla och låg i sängen hela dagen. På kvällen fick vi lite gäster och vi åt kräftor och hade lite "mini" kräftskiva. Men det var väl typ det som hände. I går blev det jobb igen jobbigt men kul ändå tycker jag. Lyckades också bli trampad av en häst så nu har jag en blå och svullen tå. Det började verkligen spruta blod och där stod jag själv med en häst som behövde gå in i boxen haha. Kaos kan man kalla det men det var bara att fixa klart hästen och sen fixa min tå litegrann innan det var dags att fixa nästa häst. I dag har jag väl inte gjort jätte mycket gått en promenad med Milla, packat och städat. Imorgon åker jag och min syster äntligen iväg ska bli jätte roligt och jag är taggad. Så snart ska jag nog gå in och ta en lång dusch och ha ansiktsmask och sånt så jag är fräsch inför imorrn.

Livet

Gårdagen var lugn och det var inte mycket som hände. Min storasyster kom över på eftermiddagen för att vi skulle planera lite inför våran roadtrip eftersom vi åker på tisdag. Så vi planerade lite kring när vi ska åka, mat och sånt där. Planen är att åka till Vimmerby och sova där en natt och sedan åka till Öland och sova där 2 nätter innan vi åker hem igen på fredagen. Ska bli jättekul att åka iväg på lite semester igen och att få åka på semester med mina systrar ska bli så kul att umgås bara vi. Det var väl det mest händelserika igår. Lite senare på kvällen gick jag ut med Milla men det var liksom det jag gjorde. Dagen idag blir också en lugn dag. Har hittills inte gjort mycket alls och så kommer nog hela kvällen att se ut. Ska passa på att vara ute iaf då det är runt 20 grader varmt och klarblå himmel. Sitter just nu på vår altan men tänkte flytta mig till solstolen och kanske ta ett dopp i poolen lite senare. Men imorgon måste jag hitta på något är så rastlös så får hoppas att det finns någon som kan göra något av mig så jag slipper vara så rastlös haha.

/Marre

Det var så behövligt med en lugn dag igår behövde verkligen bara ta det lugnt och bara vara men framåt kvällen blev jag ändå väldigt rastlös. I dag passade jag iaf på att träffa 2 saknade vänner som jag faktiskt inte träffat sen skolavslutningen alltså nästan 2 månader sedan. Det har knappt funnits någon dag då alla kunnat träffats men idag så kunde vi alla så då passade vi på att träffas en stund. Åkte in till uppsala vid tolv ungefär och där mötte jag uppe mina kompisar och till en början gick vi runt lite men sedan satte vi oss ner och bara pratade. Vilket vi på ett ungefär gjorde hela tiden vi pratade om allt möjligt i ungefär fyra timmar. Det var så roligt att träffas igen och prata ikapp det behövdes. Nu lär jag inte träffa dom innan skolan börjar igen men som tur är det bara 2 veckor kvar och inte 2 månader haha. Tog halv sex bussen hem och sedan jag kommit hem har jag ätit, kollat Youtube och en film. Nu ska jag alldeles snart sova och imorgon väntar en mysig dag med mina systrar.

/Marre

Den enda bilden jag tagit idag vilket var på utsikten från bänken vi satt på haha.

Livet

Lördagen var lugn och vi gjorde inte alls mycket kollade tv, spelade kort och åt hamburgare.Färgade också håret i Lördags glömde dock ta bild. I Söndags hände väl inte heller så mycket packade och åkte ner på stan en snabbis för att köpa en ny sak till mina ögonbryn som passar min hårfärg lite bättre. Sedan umgicks jag bara med mamma och hennes sambo tills vi åkte hem igen vid fyra. På vägen hem stannade vi till hemma hos min syster för att mamma skulle lämna något. Söndags kvällen blev lugn då jag skulle jobba igår. Så ja igår jobbade jag hela dagen men idag blev jag ledig. Så skönt har inte bara varit hemma och inte gjort någonting på nästan två veckor för har jag inte jobbat har jag varit i Göteborg eller hos mamma. Så tog sovmorgon till elva och sedan blev det en långfrukost. Har tvättat och även åkt till banken då jag behövde fixa en sak där. Såklart har jag också legat i sängen och kollat Youtube och Greys anatomy. Nu ska jag snart gå in och äta något och sedan städa lite på rummet tänkte jag. Får se lite vad som händer i veckan blir inte så mycket jobb i alla fall så ska se till att träffa mina kompisar tror jag.

/Marre

Har haft två bra dagar här i Falun. I torsdags när vi kom hit gick vi direkt ner på stan och åt Kina buffé. Sedan gick vi på stan litegrann och lite shopping blev det. Köpte en jättefin klänning från bikbok på rean. En svart ganska basic klänning men den kostade bara 75 kr och jag gillade den så då köpte jag den. Sedan köpte jag också ett par super sköna mjukisbyxor från cubus även dom på rean. Sen blev det en allmenacka då min tog slut typ i juli och jag kan inte gå i skolan utan allmenacka det går inte haha. Så nu är det köpt och jag är fattigare. På kvällen klippte mamma mig och det blev lite kortare än vad jag brukar ha någon decimeter blev det och det är så skönt att allt det slitna är borta. Idag ska jag också förmodligen färga håret då jag har köpt hårfärg. Samma färg som jag brukar färga alltså mellanbrun. Sen grillade vi och bara umgicks resten av kvällen. I går åkte vi iväg till ett badhus som ligger i borlänge aqua nova heter det och har lite rutschkanor och sånt roligt. Det var rätt så roligt och vi kom väl hem därifrån vid tre tror jag. Senare på kvällen åkte vi iväg till Rättvik där det är classic var week. Dock var det dåligt väder och slutet på veckan så det hände inte så mycket. Men vi köpte glass, gick ut på långbryggan och kollade runt lite iaf. Har inte varit i Rättvik sedan 2013 när vi hade husvagnen där hela sommaren så det var roligt att åka dit igen. Idag och imorgon vet jag inte vad vi ska göra men det blir nog ganska lugna dagar skulle jag tro. Lägger ut bilder på mitt hår när jag färgat det imorrn så ni får se. Nu ska jag städa upp lite här och sedan får vi se vad vi hittar på.

/Marre

Har inte uppdaterat så mycket här då jag inte gjort mycket. De senaste fem dagarna har jag jobbat och när jag kommit hem har jag somnat nästan direkt. Men det känns bra att jag jobbat faktiskt det är ett roligt men jobbigt jobb och jag har nu börjat komma in i rutiner och så. Det känns bra men nu ska jag vara ledig i fyra dagar iaf. Sitter och väntar på tåget till Falun nu för ska till mamma kommer hem där ifrån på söndag kväll. Sen blir det förmodligen lite jobb nästa vecka men inget jag vet om än. Funderar också på om jag ska klippa och färga håret i helgen eller om jag sluta färga håret och bara klippa mig. Trivs så bra i mörkt hår men det är så drygt att man måste färga utväxten osv. Men vi får se vad jag bestämmer mig för helt enkelt. Kommer nog inte att blogga så mycket i helgen utan blir nog ett inlägg på söndag om hur helgen varit istället. Nu ska jag fortsätta vänta på tåget som kommer om 10 minuter.

/Marre

Har haft så otroligt bra dagar i Göteborg. Resan började med ett stopp lite innan Göteborg där min faster och några utav mina  kusiner bor. Vi fikade och pratade de har precis flyttat dit så vi kollade runt där dom bodde och så. Sedan åkte vi vidare dit vi skulle bo hos min pappas kusin, hans fru och barn (mina sysslingar) min pappas moster var också där på kvällen innan hon åkte hem. Vi åt mat, fikade, pratade och jag lekte massor med mina sysslingar. Något mer hann vi inte med innan det blev dags att sova. I går gjorde vi lite mer vi gick på Volvo museumet och det var väl intressant nu är inte jag intresserad av bilar men vi åkte mest dit för min brors och pappas skull. Sedan åkte vi vidare till Björnlanda där min gammelfarfar bodde innan han gick bort. Vi åt lunch och kollade vid vattnet och alla båtar. Efter det gick vi och kollade där farfars hus förut låg inte för att vi kände igen oss då det huset var borta och två nya hade byggts. Innan vi åkte tillbaka "hem" hälsade vi på min pappas farbror där vi fikade lite och pratade. När vi kom tillbaka "hem" så åt vi mat, fikade, pratade, lekte med barnen och bara umgicks. I dag har vi inte hunnit med så mycket utan vi åt frukost och gick ut med deras hundar innan vi började åka hem. Nu är vi hemma om kanske 1 eller kanske 2 timmar och det känns både tråkigt och skönt. Har haft så
himla bra dagar och har varit så roligt att träffa en del av släkten man inte träffar så ofta. I helgen ska jag jobba så uppdateringen kommer förmodligen inte vara så jätte bra.

/Marre

Nu sitter jag på jobbet och tänkte skriva ett inlägg då jag just nu inte har något att jag göra. Jag jobbar i ett stall så jag mockar, släpper ut och in hästar, fyller vatten, borstar hästarna osv. Jag börjar klockan fem på morgonen och sluter runt sex/sju. Så jag är ganska så trött när jag kommer hem och det blir mest att jag duschar och äter innan jag går och lägger mig. I morgon får jag iaf ledigt och även torsdag och fredag. Då jag imorron åker till Göteborg ska bli så kul och va kanske 2/3 år sen jag var där sist. Vi ska hälsa på en del av släkten och sen vet jag inte vad vi ska göra haha. Sen jobbar jag lördag och söndag innan veckan är slut. Så kommer nog vara ganska slutkörd på söndag kväll. Tur att jag ska åka bil i ungefär 6 timmar imorgon så att jag hinner vila upp mig innan vi kommer fram till Göteborg. Nu ska jag iaf fortsätta jobba.

/Marre

Väldigt tråkig bild men det är vart jag spenderat min tid så det får bli en tråkig bild.