Resor

Våran sista heldag på Okinawa spenderade vi på stranden Okuma som ligger i norra delen. Det tog ca 2 h att köra men vi ansåg att det var värt att se den här stranden som är listad som en av de finare stränderna på ön och vi håller helt med. Vi käkade goda hamburgare, nachos och pommes när vi kom fram för vi var ganska hungriga. Så fort jag får tid att tänka och koppla av så tänker jag på mitt företag som jag ska starta upp och får massor av idéer och tankar. Det är det enda som snurrar i mitt huvud så fort jag inte är aktiverad med något annat och jag är så taggad! Det ska bli så spännande att få driva eget! Jag har ju avvaktat lite nu med tanke på vår resa till Japan, men sen blir det full rulle och fokus på företagande :)

Hatt & byxdress: H&M

Bikini: H&M, armband: Köpta i Japan

Jag <3 dig

Hello there Benjamin syrsa!

För några dagar sedan körde vi till Mibaru beach, en strand med vackra bergsklippor i havet. Vi hamnade sedan på en superfin restaurang med en fantastisk utsikt över det blåa havet av en ren slump. God mat serverade dem också! Vi såg även benjamin syrsa glatt gungandes på bordet.

Resor

För ett par dagar sedan så körde vi norrut mot Churaumi akvariet som är ganska stort och har vattentankar som innehåller flera ton vatten och diverse fiskar så som hajar, sköldpaddor etc. till och med valar! Vi käkade på ett ställe i närheten med en vacker vy. Jag testade hummer och Robin tog någon stek. På området finns även ett museum som vi gick in i och där visade de en japansk film och filmduken var formad som en jordglob. Filmen handlade om någon pojke som reste runt i ett tåg i en fantasivärld med stjärnor etc. Det var som i 3D och filmen rörde sig över våra huvuden, häftigt! Efter att ha strosat omkring på akvariet gick vi ner för att se stranden och havet. Vi var där bara en liten stund för klockan var ganska mycket och vi skulle köra tillbaka till hotellet i 2 h. Det var en vacker solnedgång och jag lyckades ta ett par vackra bilder av havet. Robin såg en snäcka vid vägkanten som jag också fångade på bild.

att ni kan följa min blogg via blogkeen och på så sätt ha koll på mina senaste uppdateringar!
Klicka bara på prenumerera (:

Byxdress: H&M

Bikini: H&M

Vår första dag på Okinawa tog vi oss till stranden Manza beach, en väldigt vacker strand. Vi lärde känna en ny vän, mr crab - världens sötaste krabba! Annars var det sol och bad som stod på schemat. Bara ren avkoppling.

När jag och Robin bodde i Osaka så passade vi på att ta tåget till Nara park, ett område där tama rådjur går omkring fritt. Det är som i en saga. Jag kände mig som Snövit eller som om jag vore med i en Disneyfilm. Otroligt att man kan komma så pass nära! Till och med klappa dessa vackra djur.