Fraser Island var en riktig upplevelse. En buss tog oss från Noosa till Rainbow Beach, där vi blev placerade i fyra stora bilar (vehicles). En färja tog oss till ön där vår vilda biltur genom strand och vildmark startade! Vi var i den fjärde o sista bilen o eftersom vi båda fyllt 21 fick vi även prova köra... Det gick lätt längs med stranden, men när man kom in "djungeln" var det betydligt svårare att ha kontroll över bilen.. En sträcka när jag körde var jag ärligt talat livrädd, men det erkände jag inte för mig själv förrän efteråt. Vi fick inte komma efter bilarna framför - som körde sjukt fort - det var lös sand så jag fick ratta fram & tillbaka hela tiden, plus att vi som sistabil fick all världens damm o sand flygande i rutan. Jag var glad om jag såg bilen framför, ibland såg jag inget annat än ett stort rökmoln... Men med alla välbehållna, om än lite skakiga, stannade vi en stund senare för att äta lunch som bestod av wrap med kött o grönsaker.
Det hände även lite andra missöden som att en bil fastnade i vattnet så vår guide fick dra upp den, ett däck fick punktering samt att vår bil slutade fungera så den fick bogseras.. Men det var bara kul!
Det finaste vi såg på hela ön var sjön Lake McKenzie, en sjö endast bestående av regnvatten och med sand så ren att man kan tvätta håret o borsta tänderna med den (påstod iallafall vår guide).
Efter tre dagar i vildmarken utan wi-fi o kontakt med omvärlden tog vi oss till Brisbane för några dagar, där vi gick på Australia zoo, som den nu döde Steve Irwin startade en gång.

Hallojsan!

Vi har hunnit med mycket sedan sist, vi gör saker hela tiden. Blir nog inte förrän när vi kommer till Asien vi kan ta det lite lugnt. Men vi har så kul!
Vi har bott på surf camp i fem dagar, 9 timmars tågfärd upp från Sydney. Det var verkligen jättekul, vi fick lära oss surfa (inga proffs men vi kan stå på brädan) och vi träffade många härliga människor. Efter de dagarna fortsatte vi upp till Byron Bay, väldigt mysig stad med härlig stämning. Vi tyckte mycket om Byron. Dock stannade vi bara två nätter innan vi åkte vidare med Greyhound buss till Surfers Paradise där vi är nu! Idag har vi varit barn på nytt då vi besökt en vattenpark och ett tivoli.
Nu ska vi snart lägga oss och somna till spöregnet utanför..

Kram på er!

Halli hallå!

Nu har jag och Isabelle åkt nio timmar uppåt kusten till ett surf camp som ska vara i fem dagar.
Innan vi lämnade Sydney hann vi med en sväng till Blue mountains där vi var på ett ställe kallat Scenic park, med jättefin natur och en tågbana nerför berget med 60 graders lutning bland annat. Vi gick till Featherdale wildlife park där vi äntligen fick träffa koalor! De var dock rätt tråkiga, de bara satt i ett träd och sov hela tiden. Och vi som hade hoppats på att få hålla dem blev besvikna då vi knappt fick klappa dem.. Men kängururna kunde man komma nära!
Imorgon firar jag min 21-årsdag - för första gången utanför Sverige - och vi startar med surflektion kl 07! Surfa är svårt men såå kul! Och mamma, lova att du bakar en tårta tills när jag kommer hem.

Kramar!

Hej på er!

Igår morse landade vi i Sydney, efter 24 timmars flygresa med ca en timme sömn.. Men nu är vi äntligen framme! Vi tog en sväng till Bondi beach, och på kvällen innan vi däckade i sängen träffade vi två tjejer från Falköping (som vi inte visste var här!) så idag hängde vi på dem och tog färjan ut till Mainly Beach. Det är precis lagom väder idag, lite molnligt och precis lagom varmt. Imorgon ska det tydligen regna så vi får se vad vi hittar på, vi funderar på att åka till blue mountains och gå på zoo.