Hej! Hoppas att förra veckan har varit bra för er som råkar läsa det här.
Min förra veckan var sämre. Jag gick in benhårt i vecka två med bra inställning men någonstans där i mitten blev helt plötsligt allt lite snurrigt och jag var inte längre positivt inställd till livet. Jag fick se vikten skjuta i höjden helt plötsligt, se folk runt omkring mig utvecklas, nå sina mål i livet och komma vidare och som vanligt står jag bara kvar och trampar i samma jävla grop som vanligt. Släppte kosten, åt max lunch och middag, surade till helt.och brydde mig inte nämnvärt om mig själv eller något annat.
Fick inte tummen ur igår att laga matlådor inför veckan så det får jag göra idag innan jobbet.
Av ren enkelhet (och för att jag tycker det är ruggigt gott) så blir matsedeln den här veckan exakt likadan som förra veckans matsedel.
Vägde och mätte in idag och var så arg på mig själv för veckan som varit, förväntade mig inga resultat alls (eller plus på vågen/mätningen) men det gick bra. Jag kan andas ut och bara inse att jag hade tur den här gången med att missköta mig, nästa gång kan resultera i en massa plus där jag inte vill ha dom så nu är det skärpning. En vän till mig säger att andra veckan på diet alltid är värst, jag kanske måste hålla med!


Vikt: 123,2 (-1,6 kg)

Mått
-Axlar: 129 cm (-2,5 cm)
-Överarm: 40 cm (-0,5)
-Byst: 124 cm (-3 cm)
-Midja: 109 cm (-4 cm)
-Mage: 139 cm (-1 cm)
-Rumpa: 129 cm (-1 cm)
-Lår: 74 cm (-0,5 cm)
-Vad: 46 cm (-1 cm)
-Förlorade centimetrar vecka 2: 13,5 cm


Tredje veckans kostschema
Frukost: Havregrynsgröt med banan
Lunch: Broccoli, köttfärs med tacokrydda och ris
Mellis: Proteinshake
Middag: Broccoli, köttfärs med tacokrydda och ris
Kvällsfika: Propud vanilj med äpple

Kalorier: 1667
Fett:40,9g Kolhydrater:212,6g Protein:111,9g

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

VIKTNEDGÅNG

Dags för invägning igen!
Den här veckan har varit lite upp och ner, har till större del av den följt mitt kostschema till punkt och pricka, sen råkade det bli ett julbord såhär i slutet av den och jag säger bara en sak; när något så sällsynt som julbord dyker upp på dagordningen kommer jag faktiskt att äta vad jag vill. Sidenote; Jag åt ändå inte så mycket som jag trodde att jag skulle göra. Det fick ett helt godkänt betyg av mig!
Träningen har gått sådär, upplever mycket problem med kroppen just nu, kanske är det på grund av min övervikt? Har extremt svårt för att köra ben/basövningar som tar på ben/rygg på gymmet, får direkt sendrag i båda baksida lår (hur lite vikt jag än har på stången) och att bara köra överkropp är väl kul men absolut inte mitt mål. Får hålla mig till promenader och motionscykeln den här veckan och sedan försöka att börja lyfta igen vecka 3.

Vilka resultat har senaste veckan gett mig då?
Vikt: 124,8 (-2,1 kg)

Mått
-Axlar: 131,5 cm (-2,5 cm)
-Överarm: 40,5 cm (oförändrad)
-Byst: 127 cm (-2 cm)
-Midja: 113 cm (-7 cm)
-Mage: 140 cm (-3 cm)
-Rumpa: 130 cm (-3 cm)
-Lår: 74,5 cm (oförändrat)
-Vad: 47 cm (-0,5 cm)
-Förlorade centimetrar vecka 1: 18 cm

Andra veckans kostschema
Frukost: Havregrynsgröt med banan
Lunch: Broccoli, köttfärs med tacokrydda och ris
Mellis: Proteinshake
Middag: Broccoli, köttfärs med tacokrydda och ris
Kvällsfika: Propud vanilj med äpple

Kalorier: 1667
Fett:40,9g Kolhydrater:212,6g Protein:111,9g

Likes

Comments

VIKTNEDGÅNG

Godmorgon! Första veckans vägning och mätningar är precis gjorda och nu sitter jag och njuter av min havregrynsgröt som mer eller mindre exploderade i micron, eftersom jag glömde bort att jag höll på att göra frukost....

Jag har gått på kostschema tidigare via en personlig tränare, där jag hade möjlighet att modifiera mitt matintag varje dag (Patrik Salmis summer-shred) men jag upplevde att livet blev lättare när jag storhandlade en gång i veckan och lagade matlådor för hela veckan, och speciellt enkelt blev det om jag åt samma sak varje dag under hela veckan. Det är ett upplägg som funkar för mig och det är ett upplägg jag kommer följa de närmsta 18 veckorna. Hela vecka ett har samma mat, vecka två har en egen matsedel (men samtidigt är det samma mat alla sju dagar) och så vidare. Jag äter gott och nyttigt utan att känna mig särskilt begränsad. Är naturligt lat och att stå och laga mat varje dag är way to jobbigt, men ibland kanske det glider ner en lohilo eller en propud, av den enda anledning att det är gott.

Så, tillbaka till dagens invägning och mätning

Startvikt: 126,9 kg

Startmått
-Axlar: 134 cm
-Överarm: 40,5 cm
-Byst: 129 cm
-Midja: 120 cm
-Mage: 143 cm
-Rumpa: 133 cm
-Lår: 74,5 cm
-Vad: 47,5

Första veckans kostschema
Frukost: Havregrynsgröt med äpple och en proteinshake
Lunch: Kycklingfilé med tomater och ris
Mellis: Kvarg och proteinshake blandas till smoothie med lite vatten
Middag: Stekt ris med ägg och grönsaker
Kvällsfika: Riskakor med banan och hemgjord "chokladsås"

Kalorier:1858
Fett: 40,1 Kolhydrater: 217,2g Protein: 150,5g


Nu ska jag försöka få i mig havregrynsgröten som blivit kall och sen ska jag och hunden ut på en halmilspromead. Ciao!

Likes

Comments